راهنمای جامع پرداخت هزینه اخذ ویزای شینگن در ایران + جزئیات

راهنمای جامع پرداخت هزینه اخذ ویزای شینگن در ایران + جزئیات


منبع: پلازا

3

1402/6/7

09:22


راهنمای جامع پرداخت هزینه اخذ ویزای شینگن در ایران + جزئیات

ویزای شینگن چیست؟ پرداخت هزینه ویزای شینگن کشور های اروپایی چگونه است؟ قیمت ویزای شینگن چقدر است؟ ویزای شینگن یک ویزای کوتاه‌مدت است که به افراد اجازه می‌دهد تا به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن تا 90 روز در یک دوره 6 ماهه سفر کنند. دارنده ویزای شینگن می‌تواند از هر یک از کشورهای عضو شینگن وارد منطقه شینگن شود. آزادانه در آن رفت و آمد کند و سپس خارج شود. عدم کسب اطلاعات کامل درباره ویزای شینگن شما را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند. به خصوص که در نحوه پرداحت هزینه آن با مشکل مواجه می‌شوید.

اگر به هر دلیلی قصد سفر به یک یا چند کشور اروپایی این منطقه را دارید، باید برای ویزای شینگن Schengen اقدام کنید. ما اینجا هستیم تا سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن و بهترین راه برای پرداخت هزینه ویزای شینگن کشورهای اروپایی را به شما معرفی می‌کنیم. بنابراین مناسب‌ترین قیمت را خواهید پرداخت. پس برای آشنایی با ویزای شینگن، آگاهی از مراحل اخذ ویزای شینگن و اطلاع از بهترین روش‌های پرداخت هزینه‌های ویزای مذکور، این مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

معرفی ویزای شینگن

آنچه در مطلب اهمیت دارد، نه تنها معرفی انواع ویزاهای شینگن، بلکه توضیح دادن درباره روش‌های پرداخت هزینه شینگن کشورهای اروپایی است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی را به دست آورید.

چه افرادی می‌توانند اقدام به اخذ ویزای شینگن کنند؟

انواع ویزای شینگن

هر فردی که قصد سفر به یک یا چند کشور اروپایی منطقه شینگن را تا 90 روز دارد به هر دلیلی، از قبیل با هدف کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، درمان و گردشگری، باید برای ویزای شینگن اقدام کند. اما، اگر قصد تحصیل، کار یا زندگی در یکی از کشورهای عضو شینگن را برای بیش از 90 روز دارید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شینگن اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز هنگام درخواست ویزای شینگن

مدارک زیر برای درخواست ویزای شینگن مورد نیاز است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو عکس گرفته شده در سه ماه گذشته
  • پاسپورت که باید حداقل سه ماه پس از تاریخ خروج از منطقه شنگن معتبر باشد.
  • رزرو بلیط سفر رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی
  • مدرک اقامت (رزرو هتل، خوابگاه، قرارداد اجاره، دعوت نامه از میزبانی که در خانه او اقامت خواهید داشت)
  • اثبات تمکن مالی

سفارتخانه‌های شینگن، بسته به وضعیت شغلی متقاضیان ویزا، مدارک خاصی را همراه با چندین مدرک اضافی درخواست می‌کنند.

انواع ویزای شینگن چیست؟

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن توسط هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن به درخواست کننده آن اعطا شود. این ویزا مطابق با ماهیت سفر و شرایط درخواست‌کننده، دارای انواع مختلفی است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم:

ویزای اتحادیه شینگن‌

ویزای اتحادیه شینگن یک ویزای کوتاه‎مدت است که به افراد اجازه می‌دهد تا به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن به مدت 90 روز در طول 6 ماه سفر کنند. درباره ویزای شینگن همواره باید قانون 90/180 را به خاطر داشته باشید. ویزای اتحادیه شینگن خود شامل سه دسته می‌شود.

ویزای شینگن نوع A

یک ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد بدون ورود به منطقه شینگن از طریق منطقه بین‌المللی فرودگاه کشور شینگن سفر کند. این ویزا برای مسافرانی اجباری است که از طریق تغییر پرواز در یک فرودگاه کشور شینگن، از یک کشور غیرشینگن به کشور غیرشینگن دیگری سفر می‌کنند.

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن ترانزیت به دارنده آن مجوز عبور از چندین کشور شینگن به مدت 5 روز را می‌دهد. در واقع دارنده این نوع ویزا می‌تواند از چندین کشور عضو شینگن تا رسیدن به مقصد خود خارج از منطقه شینگن از هر وسیله نقلیه‌ای استفاده نماید.

ویزای شینگن دسته C

یک ویزای کوتاه‌مدت است که به دارنده آن اجازه اقامت در حوزه شینگن را می‌دهد. ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود، ویزای چند بار ورود انواع این ویزا هستند.

ویزای یکبار ورود

به دارنده آن این امکان را می‌دهد که تنها یک بار در مدت زمان معین، وارد منطقه شینگن شود. هنگامی که دارنده ویزا از قلمرو شینگن خارج می‌شود، دیگر نمی‌تواند به منطقه شینگن بازگردد، حتی اگر تعداد روزهایی که مجاز بوده در آن جا اقامت داشته باشد، سپری نکرده باشد.

ویزای دوبار ورود

این ویزا مانند ویزای یک بار ورود است. با این تفاوت که به شما این شانس را می‌دهد که پس از خروج از قلمرو شینگن، یک بار دیگر به آن بازگردید. با این ویزا، هنگامی که برای بار دوم منطقه شینگن را ترک می‌کنید، دیگر حق بازگشت ندارید، حتی اگر تمام روزهایی را که اجازه اقامت در منطقه شینگن را داشته‌اید، سپری نکرده باشید.

ویزای چند بار ورود

به دارنده آن این امکان را می‌دهد که هر چند بار که بخواهد به منطقه شینگن وارد شود، یا از آن خارج گردد. بر اساس تعداد دفعاتی که به منطقه شینگن سفر می‌کنید، می‌توانید یکی از انواع ویزای چند بار ورود زیر را درخواست کنید:

  • ویزای شینگن چند بار ورود 1 ساله: شما می‌توانید این ویزا را دریافت کنید به شرطی که در دو سال گذشته سه ویزا را دریافت کرده باشید و به طور قانونی از آن استفاده کرده باشید. هنگامی که برای این ویزا درخواست می‌کنید، باید مدارکی دال بر ویزای قبلی و سفرهایی که به منطقه شینگن انجام داده‌اید را نشان دهید.
  • ویزای 1 ساله: به شما این حق را می‌دهد که هر چند بار که بخواهید وارد منطقه شینگن شوید، البته تا زمانی که بیش از 90 روز در این مدت نمانده باشید.
  • ویزای شینگن چند بار ورود 3 ساله: ویزای شینگن چند بار ورود 3 ساله به متقاضیانی اعطا می‌شود که ویزای چند بار ورود قبلی را که برای مدت یک سال در دو سال گذشته معتبر است، دریافت کرده و به طور قانونی استفاده کرده‌اند. این ویزا به دارنده آن این حق را می‌دهد که در مدت سه سال هر چند بار که بخواهند وارد منطقه شینگن شوند.با این حال، حتی در این مورد، دارنده ویزا محدود به ماندن در اتحادیه اروپا برای حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه است.
  • ویزای شینگن چند بار ورود 5 ساله: به افرادی اعطا می‌شود که ویزای چند بار ورود قبلی را با اعتبار حداقل دو سال در سه سال گذشته دریافت کرده و به طور قانونی استفاده کرده باشند. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که به محض اینکه قانون 90/180 روز را زیر پا نگذارید، هر چند بار که بخواهید، ظرف پنج سال، وارد 27 کشور اروپا شوید.

ویزای ملی نوع D

به افراد خاصی اعطا می‌شود که قرار است در یکی از کشورهای شینگن برای بیش از 90 روز، به تحصیل بپردازند، کار کنند یا اقامت دائم داشته باشند. ویزای ملی نیز می‌تواند از نوع یک بار ورود باشد. این ویزا برای کسانی مناسب است که نیاز دارند در یک کشور عضو شینگن برای مدت معینی به منظور یک هدف خاص اقامت داشته باشند و پس از آن باید به کشور خود بازگردند.

مراحل اخذ ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  1. آگاهی از نوع ویزای شینگن که در تعیین مدارک و هزینه‌ها بسیار مهم هستند.
  2. تعیین کشور مقصد دومین مرحله است. زیرا باید وقت سفارت گرفته و مدارک خود را به آن کنسولگری ارسال کنید.
  3. در سومین گام مناسب‌ترین زمان را برای ارائه درخواست ویزا تعیین کنید.
  4. پس از ارسال مدارک نوبت به گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد می‌رسد.
  5. سپس نوبت به پر کردن فرم ویزا برای تکمیل درخواست ویزای شینگن می‌رسد.
  6. گردآوری و ارسال مدارک درخواستی که اعلام کردیم.
  7. حضور در وقت مصاحبه برای پرسش و پاسخ در این مرحله انجام می‌شود.
  8. نهایتاٌ نوبت به پرداخت هزینه ویزای شینگن می‌رسد. پس از پرداخت هزینه‌ها باید 15 تا 30 روز منتظر پاسخ پذیرش یا مردود شدن درخواست بود.

نحوه تعیین وقت ویزای شینگن

برای نحوه تعیین وقت ویزای شینگن تنها یک راه آن هم به صورت اینترنتی وجود دارد. برای این منظور باید وقت سفارت از کنسولگری‌های کشورهای اروپایی بگیرید. پس به  وبسایت VFS Global رفته و کشور مورد نظر را انتخاب کنید تا سایر مراحل را بروید.

در صفحه وارد شده باید تعیین وفت سفارت یا Schedule An Appointment را انتخاب کنید. پس از آن به آدرس ایمیلی (country@vfshelpline.com) دسترسی خواهید داشت که با استفاده از آن می‌توانید مدارک اخذ ویزای شینگن را ارسال کنید. در نهایت، با کمک ایمیلی فرم درخواست تعیین وقت ویزا را پر و ارسال خواهید کرد. اکنون باید منتظر بمانید تا پاسخ کنسولگری را دریافت کنید.

هزینه انواع ویزای شینگن

برای اخذ انواع ویزای شینگن باید هزینه‌هایی پرداخت کنید. البته برخی از انواع این ویزا بدون هزینه هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه انواع ویزای شینگنهزینه به یوروهزینه به دلار
افراد بزرگسال8094
کودکان زیر 6 سالرایگانرایگان
افراد 6 تا 12 سال4047.25
دارندگان گذرنامه رسمی یا دیپلماتیک در سفر رسمیرایگانرایگان
اعضای خانواده یک عضو اتحادیه اروپارایگانرایگان
دانشجویان و دانش آموزان به همراه معلمان در طول سفر علمیرایگانرایگان
محققانی که برای انجام تحقیقات علمی سفر می کنندرایگانرایگان

پرداخت هزینه ویزای شینگن در ایران

پرداخت هزینه ویزای شینگن

شما برای اینکه هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید، باید از کارت اعتباری استفاده کنید. علاوه بر این اگر در سامانه‌های پرداخت ارزی حساب کاربری داشته باشید، راه دومی نیز در اختیارتان قرار دارد. در هر صورت تحریم‌های علیه ایران برای شما دردسرساز خواهد شد. اما جای نگرانی نیست. شرکت‌هایی وجود دارند که نقش واسط را میان شما و سامانه‌های پرداخت ارزی ایفا می‌کنند. در این حالت باید در این سایت‌ها عضو شوید. شما با این وبسایت‌ها می‌توانید پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه ویزا تمامی کشورهای را با کمی هزینه کارمزد به راحتی انجام دهید.

نکات مهم در پرداخت هزینه‌های ویزای شینگن چیست؟

  • آنچه برای ایرانیان مهم است، توجه به مدارک، مراحل اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌هاست. شما با داشتن کارت اعتباری و یا حساب کاربری در سامانه پرداخت ارزی می‌توانید مشکلات اخذ ویزای شینگن را رفع کنید.
  • نکته مهم دیگری وجود دارد و آن هم همراه داشتن پول نقد زمان حاضر شدن در سفارت برای مصاحبه است. سفارت‌ها حدود 95، 105 و یا 130 دریافت می‌کنند.
  • هزینه دیگری نیز برای متقاضیان ویزای شینگن وجود دارد و آن، هزینه ویزای ریجکتی است که 1000 یورو تخمین زده می‌شود.
  • افرادی که در صورت رد ویزا، تصمیم به فسخ درخواست خود می‌کنند، هزینه‌ای به آنها پرداخت نخواهد شد.

سوالات متداول در پرداخت هزینه‌های ویزای شینگن

کدام کشورهای اروپایی ویزای شینگن صادر می‌کنند؟

ویزای شینگن توسط هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن می تواند به درخواست کننده آن اعطا شود. 27 کشور عضو شینگن عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، کرواسی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن چیست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزا، دو عکس گرفته شده در سه ماه گذشته، پاسپورت دارای حداقل سه ماه اعتبار پس از تاریخی که قصد خروج از منطقه شینگن را دارید، مدارک رزرو بلیط سفر رفت و برگشت، بیمه نامه مسافرتی، مدارک اقامت شامل یکی از این موارد رزرو هتل، رزو خوابگاه، قرارداد اجاره، دعوت نامه از میزبانی که در خانه او اقامت خواهید داشت و اثبات تمکن مالی مدارک اخذ ویزای شینگن هستند.

چه هزینه هایی برای دریافت ویزای شینگن باید پرداخت کنیم؟

برای بزرگسالان 70 دلار یا 60 یورو، برای کودکان 6 تا 12 ساله نیز 35 یورو یا 41 دلار است. اما سایر گروه‌ها رایگان هستند.

انواع ویزای شینگن نوع c چیست؟

ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای چند بار ورود در گروه ویزای نوع c هستند.

کلام آخر

ویزای شینگن، ویزای 90 روزه اروپاست که به افراد اجازه می‌دهد تا به هر یک از اعضای منطقه شینگن در یک دوره 6 ماهه سفر کنند. اما، اگر قصد تحصیل، کار یا زندگی در یکی از کشورهای شینگن را برای بیش از 90 روز دارید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شینگن اقدام کنید. برای درخواست ویزای شینگن، مسافران ملزم هستند نسبت به جمع‌آوری مدارک لازم، طی مراحل اخذ ویزای شینگن و پرداخت هزینه های دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند. برای پرداخت هزینه‌های دریافت شینگن و تعیین وقت سفارت می‌توانید از خدمات وبسایت‌های واسط بهره‌مند شوید.

به نظر شما کدام نوع ویزای شینگن کاربرد بیشتری دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو