مدیرعامل شرکت زیرساخت: اینترنت ایران نه اختلال داشته و نه دارد!

منبع: تکراتو

3

1402/6/7

17:59


مدیرعامل شرکت زیرساخت معتقداست که اینترنت ایران نه اختلال دارد و نه داشته است. این در صورتی است که کیفیت اینترنت در کشور چندسالی است که چنگی به دل نمی‌زند.

مدیرعامل شرکت زیرساخت: اینترنت ایران نه اختلال داشته و نه دارد!

مدیرعامل شرکت زیرساخت معتقداست که اینترنت ایران نه اختلال دارد و نه داشته است. این در صورتی است که کیفیت اینترنت در کشور چندسالی است که چنگی به دل نمی‌زند.

وقتی صحبت از اینترنت ایران به میان می‌آید و حتی زمانی به آن فکر می‌کنیم، این ذهنیت ایجاد می‌شود که اختلال اینترنت در سطح بالایی قرار دارد و فیلترینگ نیز دردی‌ست بر روی دیگر دردها. اما این ذهنیت درست است و همه می‌دانیم که کیفیت اینترنت در ایران اصلاً خوب نیست و روبه‌روز نیز به سمت بدتر شدن هدایت می‌شود. با این وجود برخی مسئولین مانند محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت زیرساخت ادعا می‌کنند که اینترنت کشور فاقد اختلال است و حتی در گذشته نیز اختلالی در کار نبوده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: راه حل تمام مشکلات اینترنت ایران توسعه فیبر نوری است!

اینترنت ایران فاقد اختلال است!

با وجود اینکه انجمن تجارت الکترونیک از رفع برخی محدودیت‌ها استقبال کرده و آن را به فال نیک گرفته اما شرکت ارتباطات زیرساخت همچنان تاکید دارد ادعای وجود اختلال در اینترنت، نادرست است.

آنطور که محمد جعفرپور، مدیرعامل این شرکت گفته، انجمن تجارت الکترونیک ادعا کرده است اختلال‌های شبکه از ساعت ۵:۳۰ روز ۳۰ مرداد برطرف شده است و در روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد، اعضای انجمن تجارت الکترونیک با حضور در شرکت ارتباطات زیرساخت، ‌تست‌هایی انجام داده‌اند و در جریان این تست‌ها هیچ اختلالی مشاهده نشده که هر دو طرف نیز این مساله را قبول داشته‌اند.

جعفرپور همچنین گفته است پکت‌لاس (Packet Loss) در قسمت مربوط به شبکه اپراتور مخابراتی یعنی از کاربر نهایی تا کر (core) اپراتور شبکه وجود داشته و در شبکه زیرساخت و بین‌الملل کشور هیچگونه پکت‌لاسی مشاهده نشده است.

اینترنت ایران فاقد اختلال است!

طبق گفته جعفرپور، پس از این تست‌ها، انجمن تجارت الکترونیک مدعی شده است اختلال‌‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح ۳۰ مرداد برطرف شده است. او در انتقاد از این ادعا گفته است:

«رفتار حرفه‌ای ایجاب می‌کرد بعد از همکاری جدی و دعوت از نمایندگان این انجمن برای بررسی عملیاتی شبکه، این ادعا در همان روز تست مطرح نمی‌شد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنان معتقد است اختلالی برطرف نشده، زیرا اختلالی وجود نداشته است. او در این رابطه گفته است: «گراف مصرفی شبکه اپراتورهای مخابراتی مانند همراه اول و ایرانسل و همچنین گراف مصرفی شبکه زیرساخت در روز ۳۰ مرداد ماه هیچ تفاوتی با روزهای قبل نداشته است.»

جعفرپور ادامه داده است:

«اگر اختلالات گسترده و دائمی در کل شبکه وجود داشته و برطرف شده است چرا گراف مصرفی تغییر نکرده است.»

او گفته است بررسی رادار کلادفلر نیز نشان می‌دهد گراف این وب‌سایت در روز ۳۰ مرداد تغییری نکرده است. مدیرعامل زیرساخت خبر داده قرار است محیط تست این شرکت به صورت دائمی برقرار باشد تا از ارائه «گزارش‌های غیر مستند، امکان تشویش اذهان عمومی و سیاه‌نمایی در جامعه» جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارنظر مدیرعامل شرکت زیرساخت درباره اختلال اینترنت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو