گوشی فیرفون 5 (Fairphone 5) با 10 سال پشتیبانی نرم‌افزاری معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

گوشی فیرفون 5 (Fairphone 5) با 10 سال پشتیبانی نرم‌افزاری معرفی شد [+قیمت و مشخصات]


منبع: تکراتو

3

1402/6/9

18:00


شرکت فیرفون از گوشی فیرفون 5 با پنج سال ضمانت و ده سال پشتیبانی نرم افزاری (به لطف چیپست QCM 6490 کوالکام) به صورت رسمی رونمایی کرد.

گوشی فیرفون 5 (Fairphone 5) با 10 سال پشتیبانی نرم‌افزاری معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

شرکت فیرفون از گوشی فیرفون 5 با پنج سال ضمانت و ده سال پشتیبانی نرم افزاری (به لطف چیپست QCM 6490 کوالکام) به صورت رسمی رونمایی کرد.

گوشی Fairphone 5 کمی زودتر از حد انتظار معرفی شد. این گوشی از 70 درصد مواد بازیافتی ساخته شده و از 10 سال پشتیبانی نرم افزاری برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا با کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این گوشی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2023 [+ لیست مورد انتظارترین گوشی های سال 2023]

قیمت و مشخصات فنی گوشی فیرفون 5

همان طور که گفته شد فیرفون 5 از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست ساخته شده و شرکت سازنده برای اثبات ادعای خود از کاربران دعوت کرده گوشی قدیمی خود را در جعبه فیرفون قرار داده و آن را برای بازیافت به شرکت ارسال کنند.

فیرفون 5 که یک گوشی مقاوم و با دوام است از 5 سال ضمانت و پشتیبانی نرم افزاری حداقل تا سال 2031 (8 سال آینده) برخوردار است. البته گفته می‌شود اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این مقدار به 10 سال می‌رسد. این گوشی از سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کند و حداقل 5 به روز رسانی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد.

گوشی فیرفون 5

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی قابلیت تعمیر آسان آن است. شما بدون مراجعه به تعمیرگاه و تنها با استفاده از یک پیچ گوشتی می‌توانید ده قطعه قابل تعمیر این گوشی (صفحه نمایش اولد، دوربین‌های عقب و جلو، پورت USB و باتری) را تعویض کنید. قطعات مورد نیاز نیز توسط فیرفون و شرکای آن فروخته می‌شوند. در ادامه به بررسی این قطعات و جزئیات گوشی می‌پردازیم.

گوشی فیرفون 5

فیرفون 5 دارای یک صفحه نمایش 6.46 اینچی اولد با وضوح 1224 در 2700 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. این نمایشگر که اولین صفحه نمایش HRR شرکت است نسبت تصویر 20:9، حداکثر روشنایی 880 نیت را ارائه می‌دهد و با گوریلا گلس 5 (0.7 میلی متر با پوشش اولئوفوبیک) پوشانده شده است.

گوشی فیرفون 5

در این گوشی برخلاف سری‌های قبل بریدگی وجود ندارد و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی داخل یک سوراخ پانچ قرار گرفته است. در این دوربین از سنسور 1/2.76 اینچی سامسونگ JN1 با پیکسل‌های 0.64 میکرومتری، دیافراگم f/2.45 و میدان دید 90 درجه استفاده شده که از فناوری 4-in-1 binning و فیلمبرداری تا 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی که در پنل پشتی جای گرفته سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX800 به کار رفته که از اندازه پیکسل 1.0 میکرومتری، دیافراگم f/1.88، میدان دید 84 درجه، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فناوری 4-in-1 binning برخوردار است. در کنار دوربین اصلی، دوربین فوق عریض 1/2.51 اینچی IMX858 با میدان دید 117 درجه و پیکسل‌های 0.7 میکرومتری قرار گرفته است. این دوربین دارای فوکوس خودکار است و می‌تواند تصاویر ماکرو را با اندازه 2.5 سانتی‌متر بر 1 اینچ به ثبت برساند. سومین حلقه دوربینی که در پشت دیده می‌شود همان سنسور Time of Flight است.

گوشی فیرفون 5

شرکت فیرفون برای گوشی فیرفون 5 چیپست QCM 6490 کوالکام را انتخاب کرده است. این چیپست یک قطعه صنعتی با پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت است و به همین دلیل فیرفون قادر است تا سال 2031 از سیستم نرم افزاری گوشی پشتیبانی کند. این چیپست از نظر سخت افزاری با اسنپدراگون 778G کوالکام قابل مقایسه است.

این گوشی تنها در یک نسخه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود. یک اسلات کارت حافظه میکرواس‌دی نیز وجود دارد که داخل آن می‌توان کارت‌های حافظه تا 2 ترابایت را قرار داد. همچنین توجه داشته باشید که این دستگاه دو سیم کارته است و پذیرای یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی است.

گوشی فیرفون 5

انرژی مورد نیاز فیرفون 5 از طریق یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 30 واتی تامین می‌شود. طبق گفته شرکت سازنده شارژ گوشی در مدت 20 دقیقه به 50 درصد می‌رسد و باتری فول شارژ حدودا یک روز و نیم دوام می‌آورد. متاسفانه امکان شارژ بی سیم وجود ندارد اما نکته مثبت این است که در صورت فرسودگی باتری تعویض آن بسیار راحت است.

قابل ذکر است که پورت USB-C 3.0 وظیفه شارژ کردن را بر عهده دارد و در واقع تنها اتصال سیمی گوشی است چرا که جک هدفون 3.5 میلی متری از بین رفته است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه فیرفون 5 می‌توان به وای فای 6E (6GHz)، بلوتوث 5.2، NFC، شبکه اتصالی 5G و بلندگوهای استریو اشاره کرد.

گوشی فیرفون 5

این گوشی با داشتن گواهی IP55 برای مقاومت در برابر آب از دوام بیشتری نسبت به مدل قبلی (فیرفون4) برخوردار است. همچنین موفق شده که در آزمایش سختی، از ارتفاع 1.8 متری (6 فوت) بدون شکستگی بیرون بیاید.

در حال حاضر فیرفون 5 با قیمت 700 یورو (معادل 620 پوند) در رنگ‌های مشکی مات، آبی آسمانی و شفاف در فروشگاه‌های آنلاین شرکت فیرفون برای پیش سفارش در دسترس قرار گرفته است. به احتمال زیاد فروش نهایی این محصول از تاریخ 14 سپتامبر آغاز می‌شود اما رنگ آبی آن تا پایان سپتامبر در دسترس نخواهد بود. توجه داشته باشید که داخل جعبه گوشی کابلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی فیرفون 5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو