کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت


منبع: روزانه

2

1402/6/12

11:13


مزو ژل چیست؟آیا راهی برای جوان‌سازی پوست و دست وجود دارد؟ می‌خواهیم به بررسی تزریق مزو ژل و اثر آن بر روی پوست و زیبایی بپردازیم. بله برای جوان‌سازی پوست صورت و حتی پوست دست و چین‌وچروک‌های آن، راهی امن و مؤثر وجود دارد. جوانی و شادابی پوست دست و صورت در زیبایی چهره و […]

مزو ژل چیست؟آیا راهی برای جوان‌سازی پوست و دست وجود دارد؟ می‌خواهیم به بررسی تزریق مزو ژل و اثر آن بر روی پوست و زیبایی بپردازیم. بله برای جوان‌سازی پوست صورت و حتی پوست دست و چین‌وچروک‌های آن، راهی امن و مؤثر وجود دارد. جوانی و شادابی پوست دست و صورت در زیبایی چهره و جوان دیده‌شدن ما، نقش مهمی دارد. زیبایی منحصربه‌فرد و یکتا است؛ برای زیبایی هیچ معیار و ملاکی وجود ندارد.

یادتان باشد پوست بزرگ‌ترین عضو بدن و یک موجود زنده است که همواره در معرض آسیب، نور خورشید و مواد مختلفی است و گذر زمان بر روی آن تأثیر می‌گذارد و بیش از هر چیز به مراقبت و تغذیه سالم نیاز دارد.

 مزو ژل می‌تواند کمی زیبایی و جوانی را دوباره به پوست صورت و دستمان برگرداند. یا به‌نوعی بهتر است بگوییم می‌تواند یک تغذیه ویژه و خاص همراه با آب رسانی عمیق برای پوست فراهم کند چطوری؟ در ادامه مطلب می‌خواهیم به همه جوانب تزریق مزو ژل و بررسی سؤالات و قیمت مزو ژل صورت بپردازیم و تا با اطمینان بیشتری دست به انتخاب بزنید.

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

مزو ژل چیست؟

ترکیبات تشکیل‌دهنده مزو ژل، مواد مهمی چون ویتامین‌ها، مواد معدنی، کوآنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان، اسیدآمینه‌ها و هیالونیک اسیدها هستند. هر کدام از این ترکیبات در جوانی و زیبایی پوست نقش دارند. این مواد به‌صورت خیلی کم در حد یک یا چند سی‌سی مستقیم به لایه دوم پوست تزریق می‌شوند. مزو ژل تزریق شده با تحریک پوست به ساخت کلاژن بیشتر، خون‌رسانی و رطوبت پوست را حفظ و تقویت می‌کند.

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن ما، همیشه نیازمند مراقب و توجه خاصی است، بخصوص باگذشت زمان و افزایش سن، آسیب‌پذیرتر می‌شود. پوست صورت، زیر چشم، گردن و سرشانه، قسمت‌های داخلی ران و بازو و زیر بغل نقاطی هستند که به‌راحتی می‌توان برای شادابی، رفع چین‌وچروک، رفع تیرگی یا ترمیم بافت آن، از مزو ژل استفاده کرد.

مطلب مشابه: تکنیک های جوانسازی پوست در منزل و انواع ماسک برای صورت

کاربرد مزو ژل

بیشترین کاربرد مزو ژل در رفع چین‌ و چروک پوستی، آبرسانی و ترمیم است، اما این اکسیر جوانی بخش، کاربردهای بیشتری هم دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. بخصوص در برابر روش‌های دیگر زیبایی نظیر بوتاکس یا لیفت و کرم‌ها و سرم‌های گران‌قیمت، مزو ژل گزینه‌ی مناسب و کم تهاجمی تر است.

خستگی و کدر بودن پوست یا تیرگی زیر چشم و جای جوش‌های قدیمی دیگر نیازی نیست زیرلایه‌های کانسیلر و کرم‌پودرها مخفی شود. ترکیبات تشکیل‌دهنده مزو ژل‌ها تمامی موادی را که پوست به آن نیاز دارد را به‌صورت آنی و باهم به پوست تزریق می‌کند و چون تزریق در لایه دوم پوست انجام می‌شود تمامی مواد جذب پوست خواهند شد.

جوانی و سفت‌شدن پوست، تغذیه و آبرسانی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده یکی دیگر از مزایای استفاده از مزو ژل است و علاوه بر این، کلاژن بیشتری در پوست تولید می‌شود و در نهایت کلاژن بیشتر یعنی انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتر پوست.

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

برای جلوگیری از ریزش مو، یکی از توصیه‌های پزشکان استفاده از مزو ژل است؛ چون تقویت و تغذیه پوست سر به رشد موهای سالم و ضخیم‌شدن مو کمک می‌کند و همان‌طور که پوست سایر قسمت‌های بدن نیازمند مراقبت است، مراقبت و تغذیه پوست سر هم برای داشتن موهای ابریشمی و سالم ضروری است.

کاربرد تزریق مزو ژل :

  • درمان و ترمیم جای جوش‌های قدیمی روی صورت
  • درمان خستگی و کدر بودن رنگ پوست و احیای رنگ طبیعی پوست
  • کاهش تیرگی زیر چشم
  • رفع پف و تورم زیر چشم
  • جوان‌سازی و ترمیم پوست
  • تغذیه و آبرسانی پوست به‌ویژه برای پوست‌های خشک
  • ازبین‌بردن لکه‌های قدیمی در اثر زایمان، سوختگی و غیره
  • رفع چین‌وچروک در اطراف گونه‌ها، لب و دهان
  • رفع سلولیت و ترک‌های پوستی
  • رفع ریزش مو
  • رفع چین‌وچروک و لکه‌های پوست دست
  • رفع غبغب
  • انعطاف‌پذیری پوست و شفافیت

مطلب مشابه: جوانسازی پوست چیست؟ + انواع روش های خاص برای داشتن پوست جوان و زیبا

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

چه کسانی می‌توانند از مزو ژل استفاده کنند؟

برای استفاده از مزو ژل، فقط در برخی افراد محدودیت و منع استفاده وجود دارد. در غیر این صورت این روش درمانی یکی از روش‌های امن و بسیار رایج با حداکثر خاصیت اثربخشی در دنیا است. اما افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و همین‌طور افرادی که پوستشان شل و حالت افتاده‌ای دارد (تشخیص این حالت پوستی برعهده پزشک است و ممکن است راه‌های دیگری پیشنهاد دهد)، اجازه تزریق مزو ژل را ندارند.

و همه‌ی کسانی که:

  • از بوتاکس، لیفتینگ و سایر روش‌های زیبایی استفاده کرده‌اند.
  • مادران شیرده یا کسانی که باردار هستند.
  • مبتلایان به بیماری‌های دیابت، سرطان، اختلال بافت هم‌بند، لوپوس، تشنج
  • مبتلایان به بیماری‌های عفونی و التهابی
  • یا بیماری‌های خاص که منع پزشکی دارند.
  • کسانی که زیر 18 سال سن هستند.
  • کسانی که شاخص توده بدنی بالای 30 است.
  • مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و کبدی

مزو ژل چگونه انجام می‌شود؟

شاید در کمتر از بیست دقیقه و با بی‌حسی موضعی و استفاده از سوزن‌های چهار میلی‌متری، روش انجام آن به تشخیص پزشک بستگی دارد، اما قبل از تزریق از بهداشت و استریل بودن وسایل اطمینان حاصل کنید و به کلینیک‌های معتبر و دارای مجوز بهداشت مراجعه کنید.

برای تزریق مزو ژل، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد و متناسب با وضعیت پوست انجام می‌شود، برای مثال، در تکنیک چند سوراخ از چند نقطه مختلف برای ازبین‌بردن چین‌وچروک صورت تزریق انجام می‌شود. یا تزریق یکباره برای جوان‌سازی انجام می‌شود و برای افراد بین 30 تا 35 سال مناسب است.

نکات مراقبتی مهم قبل از تزریق مزو ژل

قبل از تزریق، باید خود را آماده کنید، اگر داروی خاصی مصرف کنید یا حساسیتی دارید به پزشکتان اطلاع دهید، کشیدن سیگار یا دخانیات اثربخشی تزریق را خنثی می‌کند و در آخر آب زیادی بنوشید. مصرف الکل و داروهای رقیق‌کننده خون احتمال کبودی محل تزریق را بالا می‌برد. اگر زخم یا تبخالی دارید که بهبود نیافته، باید صبور باشید و بعد از بهبودی کامل تزریق انجام شود.

 نکات مراقبتی بعد از تزریق مزو ژل

از حرکت‌دادن یا ماساژ محل تزریق و انجام ورزش‌های سنگین یا هر فعالیتی که سبب تعریق شود تا بیست و چهار ساعت بعد تزریق باید دوری کنید.

مهم‌ترین نکته مراقبتی بعد از تزریق مزو ژل استفاده از کرم ضد آفتاب است، چه در خانه چه در بیرون حتماً ضدآفتاب استفاده شود و نیاید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفت. استفاده از لوازم آرایشی تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق توصیه نمی‌شود و برای کاهش التهاب و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.

اگر تزریق روی صورت انجام‌گرفته، هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید، تا بیست و چهار ساعت بعد تزریق نباید صورت را با آب یا مواد شوینده دیگری شست.

یک هفته قبل از تزریق، مصرف مکمل‌های تقویتی و ویتامین، یا بعد از تزریق مزو ژل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون (آسپرین، ای بو پروفین و ناپروکسن) توصیه نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی: 3 مزیت کرم روشن کننده پوست که باید بدانید…

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

 مراقبت‌های بعد از تزریق مزو ژل ضروری است چرا؟

تمامی نکات و توصیه‌های پزشکتان را برای اثربخشی و حفظ سلامتی‌تان رعایت کنید، تا عوارض احتمالی آن (واکنش آلرژیک، درد، سوزش و سردرد واکنش آلرژیک، درد، سوزش و سردرد) به حداقل برسد. جابه‌جایی ژل تزریق شده یکی از عوارض رایج است؛ بنابراین بهتر است به نکات توصیه شده پایبند باشید.

مزایای تزریق مزو ژل

تزریق مزو ژل اگر در یک دوره منظم و با مواد باکیفیت انجام شود، می‌تواند پوست را دوباره زنده و احیا کند و مشکلات و نواقص پوستی را از بین ببرد.

مزایای تزریق ژل مزو ژل:

  • تغذیه و ترمیم پوست، روشنی، جوانی و شادابی پوست
  • ازبین‌بردن خطوط اخم و خنده  و چین‌وچروک صورت
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • مناسب برای قسمت‌های مختلف پوست مانند زیر بغل، زیر چشم و بازو
  • لیفت صورت
  • آبرسانی و تغذیه پوست

معایب تزریق مزو ژل

این روش هم در کنار تمام فوایدی که برای پوست دارد، بی‌نقص و کامل نیست و می‌تواند با التهاب و آلرژی همراه باشد.

معایب تزریق مزو ژل

  • منع استفاده در برخی افراد
  • کمبودی و التهاب تا سه روز بعد تزریق
  • عفونت به‌ویژه اگر استریل و بهداشتی تزریق انجام نشده باشد.
  • جلسات منظم و دوره‌ای برای اثربخشی

مطلب پیشنهادی: مراقبت از پوست هنگام هوای آلوده؛ روش های پاک کردن پوست

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

هزینهٔ تزریق مزو ژل

برآورد هزینه تزریق مزو ژلبه چند فاکتور مهم بستگی دارد، با توجه‌ به قیمت دلار و نوسانات آن و واردات مزو ژل از خارج کشور، می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد.

اما در مجموع قیمت مزو ژل صورت یا هر نقطه از بدن، تحت‌تأثیر فاکتورهای زیر است:  شهر و محل مطب و امکانات آن و مهارت پزشک، در شهرهای کوچک‌تر به دلیل تقاضای کمتر و امکانات محدود هزینه‌ی بالاتری دارد.

برند مزو ژل، مقدار تزریق و اینکه محل موردنظر کدام قسمت از پوست است زیر چشم؟ یا بازو؟ یا رفع خط خنده؟ و باتوجه‌به وضعیت پوست چند سی‌سی لازم دارد و در آخر برای اثربخشی کامل باید تعداد تزریق‌ها منظم باشد؛ چون با یکبار تزریق نتیجه نخواهید گرفت.

تعداد جلسات مزو ژل صورت چقدر است؟

به طور معمول، بیشتر متخصصان پوست بر این باورند که تعداد جلسات مزو ژل هر فرد به حداقل ” چهار جلسه”  مزو ژل با فاصله زمانی یک‌بار در هر ماه، نیاز دارد. اما ممکن است برای هر کس متناسب با وضعیت پوست و رژیم غذایی‌اش متفاوت باشد.

نتیجه و ماندگاری تزریق مزو ژل چقدر است؟

بعد از بهبود کمبودی محل تزریق، متناسب با وضعیت پوست هر شخص، عمق لک و خطوط و چین‌وچروک و معمولاً باگذشت سه جلسه، کم‌کم اثربخشی مزو ژل ظاهر خواهد شد. معمولاً بین 6 الی 9 ماه روی پوست باقی می‌ماند و می‌توانید دوباره جلسات تمدید و تکرار آن را شروع کنید.

اما نمی‌توان منکر برند و ترکیبات مزو ژل شد که بر روی ماندگاری آن اثر می‌گذارد، در کنار آن،  شرایط پوست و میزان مراقبت‌های پوستی برای هر شخص متفاوت است؛ ولی توصیه می‌شود هر شش ماه یکبار آن را تکرار کنید.

مطلب مشابه: راهنمای صفر تا صد فیشیال صورت و روش های انجام آن

مزو ژل زیر چشم چیست؟

یکی از  ظریف‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های پوست، پوست ناحیه زیر چشم است، در برخی افراد باگذشت زمان  یا ژنتیک  این ناحیه آسیب‌پذیرتر می‌شود و به مراقبت ویژه نیاز دارد. بهترین زمان برای تزریق مزو ژل زیر چشم بین بیست الی سی‌سالگی است. چین‌وچروک، تیرگی و هاله سیاه اطراف چشم با تزریق مزو ژل از بین می‌رود و سالی یک‌بار، باید دوباره تکرار شود.

تفاوت مزو ژل با  انواع ژل چیست؟

ژل‌ها و فیلر خاصیت درمانی ندارند، صرفاً برای حجم دهی و پرکنندگی  استفاده می‌شود، اما مزو ژل مواد مغذی و آب‌رسان و انواع ویتامین‌ها را مستقیم وارد پوست می‌کند و استفاده درمانی دارد.

کاربرد مژو ژل؛ مزایا و معایب این روش جوانسازی پوست صورت

تفاوت مزو ژل با مزوتراپی چیست؟

عنصر اصلی ترکیبات هر دو هیالونیک اسید است، اما درصد این غلظت متفاوت است، غلظت بالاتر مزو ژل به آبرسانی و تغذیه پوست، آبرسانی عمیق و رفع تیرگی و چین‌وچروک کمک می‌کند و قیمت بالاتری نسبت به مزوتراپی دارند. غلظت 15 درصدی هیالونیک اسید موجود در مزو ژل، سبب می‌شود میزان ماندگاری و دوام آن بسیار بیشتر باشد. هرچند برخی متخصصان پوست باور دارند مزو ژل هم نوعی مزوتراپی است با این تفاوت که  احتمال تولید کلاژن بیشتر در تمام سطح پوست با تزریق مزو ژل بیشتر است.

بهترین و مؤثرترین برندهای مزو ژل کدام هستند؟

مزو ژل‌های موجود در بازار با نام و نشان‌های تجاری مختلف و باقیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند، سه تا از بهترین و مؤثرترین برندهای مزو ژل در بازار:

برند جالپرو محصول مشترک ایتالیا و سوییس: یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولید مزو ژل از سال 2006 است، در مقایسه با برندهای دیگر کیفیت بالاتری دارد، برای تزریق مزو ژل زیر چشم بهترین گزینه است. در دو نوع با رنگ متفاوت آبی و صورتی عرضه می‌شود و رنگ آبی آن برای پوست‌های جوان‌تر و خطوط کم‌عمق‌تر و رنگ صورتی آن با اسید هیالونیک بالاتر برای پوست‌هایی که چین و چروک بیشتری دارند مناسب است.

برند پروفایلو محصول ایتالیا: برای درمان افتادگی پوست، کاهش چین‌وچروک و آبرسانی بهترین گزینه است؛ اما باید طول درمان سه‌مرحله‌ای باشد تا اثر خود را نشان دهد، خاصیت پرکنندگی کمی دارد و میزان غلظت بالایی از هیالونیک اسید را دارد.

مزو رویتاکر محصول فرانسه: این محصول برای لیفت پوست، رفع چین‌وچروک صورت، درمان لک و تیرگی، رفع گودی زیر چشم و تقویت ریشه مو بسیار مؤثر است.

برند آنوبیس محصول کشور اسپانیا: یکی از برندهای مهم با غلظت بالای اسید هیالونیک که باعث نرمی و انعطاف‌پذیری بیشتر پوست می‌شود و همچنین در کاهش منافذ پوستی و شادابی پوست نقش دارد.

جمع بندی

پوست بزرگترین عضو بدن، با گذشت زمان خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی خود را از دست می دهد که اثر آن را با چین و چروک و تیرگی روی پوست مان می بینیم. تزریق مزو ژل یکی از راه های جوان سازی و ترمیم پوست صورت است. تمام مواد معدنی و ویتامین ها و مقدار بالایی از هیالونیک اسید را به لایه میانی پوست تزریق می شود. در این روش پوست آبرسانی و تغذیه می شود و در کنار آن چین و چروک، تیرگی و لک، جای جوش ها و زخم های قدیمی بهبود می یابد.

دوام و ماندگاری مزو ژل بین شش الی نه ماه است و باید دوباره تمدید شود، در کنار روش‌های درمانی مختلف، مانند مزو ژل، توجه به تغذیه و رژیم غذایی سالم و دوری از دخانیات، ورزش و مراقبت‌های ساده‌ای چون ضدآفتاب زدن، با پوست تمیز و بدون آرایش خوابیدن و غیره در حفظ سلامتی و شادابی پوست نقش مهمی دارد.

نکته: این روش زیباسازی و جوانسازی پوست، حتما می بایست توسط متخصص انجام گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو