همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول


منبع: روزانه

3

1402/8/15

09:54


کرم مرطوب کننده برای داشتن پوستی شاداب و شفاف همیشه در میان است. پوست به عنوان خارجی ترین لایه بدن انسان یکی از اصلی ترین عناصر سازنده زیبایی در ظاهر انسان به شما می رود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد آرزو می کنند پوستی زیبا و شاداب داشته باشند که با صافی […]

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

کرم مرطوب کننده برای داشتن پوستی شاداب و شفاف همیشه در میان است. پوست به عنوان خارجی ترین لایه بدن انسان یکی از اصلی ترین عناصر سازنده زیبایی در ظاهر انسان به شما می رود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد آرزو می کنند پوستی زیبا و شاداب داشته باشند که با صافی خود زیباییشان را چند برابر نشان دهد.

 اگر داشتن پوستی زیبا و بدون عیب مد نظر شما است، برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنید و به خوبی از پوست صورت و دست های خود مراقبت نمایید. برای مثال در روزهای زمستانی که هوا سرد شده و دمای محیط اطرافتان پایین می آید پوست شما تا حد زیادی خشک شده و سلول های آن می میرند. در عین حال و در روزهای تابستانی با گرم شدن هوا و افزایش درجه حرارت محیط، اشعه خورشید به وسیله تابش مستقیم نور خورشید منجر به تعریق آب پوست شما شده و در نتیجه بازهم رطوبت پوستتان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در این شرایط شما به کرم مرطوب کننده نیاز دارید.

 در این مقاله قصد داریم درباره کرم های مرطوب کننده پوست صحبت کنیم و ضمن معرفی انواع مختلف این محصول بهداشتی، درباره فواید و مضرات استفاده کردن از آن هم با شما صحبت کنیم.

اگر شما هم دوست دارید پوستی شاداب داشته باشید و می خواهید راه و روش آن را پیدا کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید…

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

سلامت پوست و کرم های مرطوب کننده

اگر داشتن پوستی زیبا و بدون عیب مد نظر شما است، برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنید و به خوبی از پوست صورت و دست های خود مراقبت نمایید. برای مثال در روزهای زمستانی که هوا سرد شده و دمای محیط اطرافتان پایین می آید پوست شما تا حد زیادی خشک شده و سلول های آن می میرند. در عین حال و در روزهای تابستانی با گرم شدن هوا و افزایش درجه حرارت محیط، اشعه خورشید به وسیله تابش مستقیم نور خورشید منجر به تعریق آب پوست شما شده و در نتیجه بازهم رطوبت پوستتان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در این شرایط شما به کرم مرطوب کننده نیاز دارید.

با توجه به شرایطی که برایتان توصیف کردیم باید متوجه اهمیت بالای مراقبت های پوستی شده باشید. شما مجبور هستید که به صورت دائمی و در هر زمان و مکانی که به سر می برید مراقبت های پوستی لازم را انجام دهید تا بتوانید از خشک شدن یا ایجاد چین و چروک در سطح پوست خود جلوگیری نمایید. بنابراین تنها راه جوان ماندن پوست مراقبت از آن است.

در سال های اخیر فورمولاسیون های جدید و متنوعی کشف شده که در نهایت همگی منجر به اختراع و تولید تعداد زیادی از محصولات با کیفیت آرایشی بهداشتی شده اند. افراز زیادی از این محصولات متنوع بهداشتی استفاده کرده و روتین های پوستی بسیار خوبی را در برنامه روزانه خود قرار می دهند. با این وجود، متاسفانه در بعضی موارد با افرادی مواجه می شویم که به کرم های مرطوب کننده خیلی کم اهمیت داده و چیزی درباره اهمیت بسیار بالای این محصولات در زمینه مراقبت های پوستی نمی دانند.

البته در بعضی موارد هم افراد صرفا به خاطر اینکه از استعمال و قرار دادن این کرم ها روی پوستشان حس خوبی نمی گیرند از این محصولات دوری می کنند. با این وجود بهتر است بدانید که کرم های مرطوب کننده سهم بسیار بزرگی در حفاظت از پوست شما داشته و علاوه بر تامین کردن رطوبتی که نیاز دارید، مثل یک عایق روی پوست قرار کرده و از پوست شما محافظت می کنند. در ادامه مقاله به ذکر نکات مختلفی درباره فواید، انواع و مضرات این کرم های بهداشتی می پردازیم تا به خوبی با آنها آشنا شوید.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده به نوعی از کرم ها گفته می شود که برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده می شوند. در واقع هر گونه کرم،‌ روغن یا لوسیون که برای کاهش خشکی پوست و جلوگیری از خشکی آن و حتی مرطوب نگه داشتن آن مورد استفاده قرار می گیرند مرطوب کننده پوست هستند. کرم های مرطوب کننده علاوه بر این که بر حفظ رطوبت پوست تاثیر دارند، باعث حفاظت از پوست های حساس هم می شوند. این کرم ها بافت پوست را بهبود می بخشند و باعث رفع یا پوشاندن نقص های پوست می شوند.

توجه کنید که سمومی که از پوست شما ترشح می شوند به طور طبیعی سبب هیدراته نگه داشتن پوست می شوند. هنگامی که پوست افراد فاقد چربی باشد، کرم مرطوب کننده به عنوان یک عامل خارجی می تواند به پوست افراد کمک کند. مرطوب کننده مناسب و با کیفیت بالا توانایی این را دارد که از خشکی پوست جلوگیری کرده و از پوست های حساس حفاظت کند؛ همچنین این قابلیت را دارد که بافت های پوست را بهبود بخشیده، نقص های پوست را پنهان کند و در نهایت باعث زیبایی و سلامت بیش از پیش پوست شما شود. کرم های مرطوب کننده در درون خود دارای انواعی از آنتی اکسیدان می باشند که با استفاده از آنها می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

همچنین کرم های مرطوب کننده می توانند با استفاده از این آنتی اکسیدان ها پوست را تغذیه کرده و حتی مقدار کمی خاصیت ضد آفتاب نیز دارند که از پوست در برابر آفتاب حفاظت می کنند. مرطوب کردن مداوم و روزانه پوست صورت به شما کمک می کند تا پوستتان را شفاف، درخشان، نرم، صاف و بدون چین و چروک نگه دارید و نقاط خشک شده آن را کاهش دهید.

مطلب مشابه: درمان خشکی پوست صورت؛ علت خشکی پوست صورت و رفع آن

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

فواید کرم مرطوب کننده

پیش از آن که بخواهیم انواع مختلف پوست را به شما توضیح داده و برای هر نوع پوست کرم های مرطوب کننده مناسبی را معرفی کنیم، می بایست به شما توضیح دهیم که کرم مرطوب کننده پوست چه عملکردی داشته و چگونه به پوست شما برای حفظ سلامت و شادابی کمک می کند. در این قسمت از مقاله مهم ترین مزایای استفاده کردن از این کرم ها معرفی می شود.

در حالت کلی می توان گفت که هر نوع کرم، لوسیون و حتی روغنی که بتواند آبرسانی پوست را ارتقا دهد و خاصیت نرم کنندگی هم داشته باشد را کرم نرم کننده و مرطوب کننده می نامند. البته کرم های نرم کننده فاقد فرم و حالت روغنی بوده و در نتیجه مثل لوسیون سبک به نظر می رسند. در قسمت های بعدی بیشتر به تفاوت ها و شباهت های کرم های نرم کننده و کرم های مرطوب کننده خواهیم پرداخت.

به احتمال بسیار زیاد بعد از شنیدن نام کرم مرطوب کننده قبل از هر چیزی به خاصیت آبرسانی این محصول فکر خواهید کرد.درست است که کرم های مرطوب کننده در مرحله اول کار خود از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند اما لازم است بدانید که این تنها فایده و کارکرد مفید این کرم ها نیست. کرم های مرطوب کننده تاثیرات زیادی روی سلامت پوست شما گذاشته و به همین خاطر هم بیشتر از اکثر محصولات آرایشی بهداشتی موجود در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه چهار مورد از اصلی ترین خاصیت های این کرم ها را برایتان آورده ایم که می توانید با آنها آشنا شوید.

فایده اول: جلوگیری کردن از خشک شدن پوست

همانطور که چندین بار در طول این مقاله گفتیم و خودتان هم می دانید، مهم ترین خاصیت کرم مرطوب کننده این است که سطح پوست شما را مرطوب نگه داشته و از این طریق اجازه نمی دهد پوستتان با مشکلاتی از قبیل خشک شدگی یا حتی پوسته پوسته شدن روبرو شود. خشک شدن پوست باعث می شود که سلول های لایه های سطحی تر از بین بروند و در نتیجه این لایه ها دچار فرآیند پوسته پوسته شدن خواهند شد. این اتفاق تاثیر زیادی روی ظاهر فرد گذاشته و باعث القای نازیبایی در ظاهر می شود. این مسئله برای خانم ها نسبتا پر چالش و عذاب آور خواهد بود. چرا که معمولا خانم ها نسبت به آقایان حساسیت بیشتری روی زیبایی ظاهری خود داشته و به همین خاطر اصلا دوست ندارند پوستشان با خشکی مواجه شود.

علاوه بر موارد ذکر شده بهتر است بدانید که خشکی های پوستی در طولانی مدت عوارض بیشتری هم خواهند داشت. اگر خشکی پوست در مدت کوتاهی رفع نشود و وضعیت بهبود پیدا نکند، در نهایت ممکن است فرد مورد نظر عوارض سخت تری مانند ایجاد شدن لک، تغییر در رنگ پوست و حتی به وجود آمدن زخم های پوستی را هم تجربه کند. در نتیجه حتما برای پیشگیری از خشکی پوست و عوارض زیاد آن از کرم های مرطوب کننده پوست در زمان مناسب استفاده کنید.

مطلب مشابه: 3 مزیت کرم روشن کننده پوست که باید بدانید…

فایده دوم: جوان سازی پوست

از دیگر مزیت ها و فایده هایی که کرم های مرطوب کننده پوست دارند این است که به شروع و ادامه فرآیند جوان سازی پوست انسان کمک می کنند. همانطور که می دانید بعد از بالا رفتن سن دلایل زیادی روی بدن انسان تاثیر گذاشته و در نتیجه میزان کلاژن ساخته شده توسط سلول های پوستی کاهش پیدا می کند. این اتفاق روی ظاهر افراد هم تاثیر گذاشته و منجر به ایجاد چین و چروک و حتی خشک شدگی های پوستی می شود. در نتیجه در افرادی که وارد روند و چرخه پیری شده اند خیلی زود شادابی و طراوت پوست از بین می رود.

در همین حال و اوضاع است که کرم های مرطوب کننده به کمک انسان آمده و با نقش مهمی که ایفا می کنند باعث جوان شدن دوباره سلول های پوستی می شوند. این کرم ها با کمک عملکرد خود رطوبتی که سلول های پوستی از دست داده اند را دوباره به آنها بر می گردانند و بدین ترتیب پوست افراد را دوباره شاداب، صاف و زیبا نشان می دهند. اگر از دوران جوانی خود یک کرم مرطوب کننده پوست مناسب را انتخاب کرده و در دوره های منظم و طولانی مدت از آن استفاده کنید، خواهید دید که روند پیر شدن سلول های پوستی شما برای مدت زمان زیادی به تعویق می افتد.

فایده سوم: پیشگیری کردن از ایجاد جوش های پوستی

کرم های مرطوب کننده پوست در کنار نقش هایی که تا اینجا توضیح دادیم می توانند تاثیر قابل توجهی روی جوش ها و آکنه های پوستی شما هم داشته باشند. طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته کرم های مرطوب کننده تا حد زیادی از بروز و به وجود آمدن ضایعات پوستی از قبیل جوش و آکنه جلوگیری می کنند. این ضایعات در اثر تجمع چربی در لایه های پوست به وجود می آیند.

در بدن انسان ارگان های مرتبط با پوست تلاش می کنند تا همیشه سطح آن را مرطوب نگه دارند. اگر در شرایطی پوست شما به مدت طولانی خشک باقی بماند غدد چربی دست به کار شده و در واکنش به این خشک شدن، چربی پوستی ترشح می کنند تا رطوبت مورد نیاز پوست شما تامین شود. این چربی تولید شده اضافه بوده و با تجمع در پوست در نهایت مواردی مانند جوش های چرب را به وجود می آورد. با توجه به این سیستم اگر رطوبت پوست خود را به وسیله کرم های مرطوب کننده در سطح مناسبی نگه دارید در واقع با این ضایعات مقابله کرده و به شادابی و طراوت پوستتان کمک کرده اید.

مطلب مشابه: مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

فایده چهارم: مراقبت کردن از پوست حساس

بعضی از افراد از نظر نوع پوست در دسته پوست های حساس قرار می گیرند. این دسته مستعد آسیب های شدید پوستی بوده و به راحتی ممکن است با مشکلاتی مانند اگزما، التهاب، قرمزی و حتی لک هایی که با خود خارش دارند نیز روبرو شوند. متخصصان به این افراد توصیه می کنند تا از کرم های مرطوب کننده التیام بخش برای مراقبت از پوست خود استفاده کنند. این کار می تواند به عنوان عامل بازدارنده موثر واقع شده و تا حد زیادی به عنوان یک محافظ از پوست های حساس این افراد حفاظت کند.

عوارض جانبی کرم مرطوب کننده

درست است که کرم های مرطوب کننده فواید زیادی برای پوست دارند ولی باید به این نکته نیز توجه کنیم که هر ماده ای که از مواد شیمیایی درست شده باشد، علاوه بر فواید، مضراتی نیز برای پوست انسان دارد. کرم های مرطوب کننده نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این کرم ها در مقایسه با دارو های موضعی مختلفی که توسط متخصصان پوست مورد استفاده قرار می گیرند، به ندرت خطر جدی برای سلامتی پوست شما ایجاد می کنند.

مرطوب کننده ها در قسمت های زیادی از پوست انسان مورد استفاده قرار می گیرند؛ به همین علت ممکن است که فرد عوارض جانبی مانند مشکلات پوستی را تجربه کند. زیرا تقریبا هر ماده ای می تواند در افراد مختلف واکنش های پوستی شدید یا خفیف در مناطق حساس پوست ایجاد کند. توجه داشته باشید که پوست صورت نسبت به پوست سایر نقاط بدن حساسیت بیشتری دارد، به همین دلیل کرمی که برای مرطوب کردن صورت استفاده می کنیم حتما باید مخصوص صورت باشد. شایع ترین عوارضی که مرطوب کننده ها بر روی پوست ایجاد می کنند عبارتند از:

  • خارش پوست
  • تحریک حسی یا ذهنی
  • درماتیت تماسی آلرژیک
  • کهیر تماسی غیر ایمونولوژیک
  • درماتیت تماسی تحریک کننده

تفاوت کرم‌ های مرطوب کننده با کرم های آبرسان

بسیاری از افراد بر این تصور هستند که کرم های مرطوب کننده و آبرسان ‌ها یکسان هستند؛ در حالی که اصلا این گونه نیست. در واقع باید بگوییم که کرم های مرطوب کننده و آبرسان ‌ها علی رغم شباهت های فراوانی که دارند، تفاوت های بسیار زیادی نیز باهم دارند. کار اصلی کرم های مرطوب کننده این است که بر روی پوست به صورت یک پوشش محافظتی که از جنس چربی است قرار می گیرد. این موضوع سبب می شود که پوست همواره دارای رطوبت باشد و رطوبت خود را از دست ندهد. علاوه بر این کرم های مرطوب کننده تامین کننده مواد مغذی برای پوست نیز می باشد ولی کار آبرسان های پوست در مقایسه با مرطوب کننده ها کاملا متفاوت است.

آبرسان ها بر خلاف کرم های مرطوب کننده که با استفاده از پوشش محافظتی از جنس چربی رطوبت پوست را حفظ می کند، جذب پوست شده و از این طریق باعث تامین رطوبت پوست می شود. وقتی پوست بدن افراد به طور مداوم در محل های سرد و یا آلوده قرار می گیرد باعث می شود پوست بدن مقدار بسیار زیادی از رطوبت خود را از دست بدهد. در این مواقع افراد تصور می کنند که تنها استفاده از کرم های مرطوب کننده می تواند مشکلشان را حل کند. در حالی که با استفاده کردن از این کرم ها، به یک آبرسان خوب و با کیفیت نیز دسترسی خواهند داشت تا با استفاده از آن رطوبت پوست خود را تامین کنند. البته توجه داشته باشید که برخی از کرم های مرطوب کننده علاوه بر ایجاد لایه چربی خاصیت جذب شوندگی نیز دارند و از این رو می توان آنها را آبرسان نیز به حساب آورد. با این وجود بازهم این آبرسان ها هستند که عمدتا نقش آبرسانی را بر عهده دارند.

علاوه بر نکاتی که قبلا در مقاله ذکر کرده ایم باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده کرم های مرطوب کننده و آبرسان ‌ها با هم بسیار تفاوت دارند. مواد تشکیل دهنده کرم های مرطوب کننده اغلب بر پایه روغن می باشند و ماده تشکیل دهنده آنها پوششی است (مواردی مانند وازلین ‌ها). در طرف مقابل، آبرسان ها (مانند گلیسیرین) موادی هیدراته یا آب دار هستند که باعث می شوند که آب جذب پوست شود.

مطلب مشابه: مراقبت از پوست هنگام هوای آلوده؛ روش های پاک کردن پوست

آشنایی با انواع پوست و ویژگی های آنها

اولین قدم برای اینکه بتوانید از پوست خود مراقبت کنید این است که بدانید پوستتان جزو کدام نوع پوست ها محسوب شده و چه ویژگی هایی دارد. در صورتی که به خوبی با پوست خود آشنا نباشید ممکن است حتی با مصرف محصولات بهداشتی اشتباه به آن آسیب بیشتری هم وارد کنید. در نتیجه بهتر است  این قسمت از مقاله را با دقت بیشتری بخوانید تا بتوانید ویژگی های یکی از دسته های توضیح داده شده را با پوست خود تطبیق داده و نوع آن را شناسایی کنید.

ممکن است در تقسیم بندی های مختلف انواع بسیار زیادی از پوست ها را معرفی کنند اما باید بدانید که در حالت کلی تنها چهار نوع پوست وجود دارد. در ادامه هر کدام از این چهار نوع پوست را به صورت جداگانه و مختصر معرفی خواهیم کرد.

نوع اول: پوست چرب

چربی اولین چیزی است که پوست برای حفظ خاصیت انعطاف پذیری و ارتجاعی خودش نیاز دارد. غدد چربی که در بدن ما وجود دارند نیز به همین دلیل وظیفه ترشح چربی را عهده دار هستند. تفاوت در میزان چربی ترشح شده از این غده ها باعث شده تا پوست های متنوع و متفاوتی در انسان های مختلف وجود داشته باشند. پوست چرب نوعی از این پوست ها در نظر گرفته می شود که مقدار چربی ترشح شده در آن از حد معمول بیشتر است. افرادی که دارای پوست چرب هستند اغلب پوست براق داشته و در پوست خود منافذی چرب و باز دارند. چربی این منافذ به حدی بالا است که می توانید آنها را با دستتان لمس کرده و با چرب شدن اندک پوست دستتان متوجه مقدار زیاد چربی ترشح شده بشوید. از دیگر نشانه های اصلی و مشخص که می توان برای پوست چرب مثال زد عبارتند از:

  • داشتن آکنه و جوش های پوستی زیاد
  • پاک شدن آرایش قرار گرفته روی صورت در مدت زمان بسیار کوتاه
  • جذب کردن آلودگی های محیطی توسط پوست و کدر شدن آن

چنین افرادی بهتر است یک بار در شروع روز و یک بار هم در پایان آن پوست صورت خود را با شوینده های مخصوص شست و شو دهند. این افراد همچنین می بایست روتین های پوستی تونر و اسکراب را نیز آغاز کرده و در کنار آن سعی کنند مصرف چربی خود را به حداقل برسانند. در کنار این نکات استفاده کردن از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب نیز کمک کننده خواهد بود.

مطلب مشابه: تکنیک های جوانسازی پوست در منزل و انواع ماسک برای صورت

نوع دوم: پوست خشک

پوست خشک در واقع نوعی از پوست است که در آن میزان ترشح چربی کمتر از حد نرمال است. به دلیل کمبود چربی در این نوع پوست حالت خشکی ایجاد شده و خاصیت های ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست از دست می رود. میزان خشکی پوست می تواند در اثر هوای بسیار گرم یا بسیار سرد یا شستن بیش از حد پوست افزایش یافته و پوست را به اصطلاح دهیدراته کند.

این خشکی ها در بعضی از موارد پیشرفت کرده و علاوه بر عوارض جانبی مزمن (مانند زخم شدن، قرمزی، خارش و…) حتی ممکن است آسیب ها و تروماهای جدی پوستی را به همراه داشته باشند. خشکی دائم پوست سلول های پوستی را تحریک کرده و فرآیند پیری زودرس پوست را نیز آغاز می کند. نشانه هایی که پوست خشک را معرفی می کنند عبارتند از:

  • دهیدراته بودن پوست
  • خشکی پوست در کنار پوسته پوسته شدن آن
  • زبری بیش از حد بافت پوست
  • قرمز شدن، خارش مزمن و ریزش پوست

کرم های مرطوب کننده جزو موثرترین راه های درمان پوست خشک هستند و در ادامه این درمان از آبرسان ها نیز استفاده می شود. این کرم ها با عملکرد خود چربی و آبی که پوست از دست داده است را تامین کرده و حالت خشکی پوست را کاهش می دهند.  در کنار این کرم ها شوینده های مخصوص پوست های خشک هم استفاده می شوند تا سریع تر به نتیجه برسند.

نوع سوم: پوست حساس

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله هم گفته شد نوع خاصی از پوست تحت عنوان پوست های حساس وجود دارند. افرادی که این نوع پوست را در بدن خود دارند در برابر عوامل خارجی بسیار آسیب پذیر بوده و به آسانی دچار عوارض پوستی مثل قرمزی، خراش و حتی زخم می شوند. این افراد ملزم به استفاده کردن از مرغوب ترین و بهترین کرم های مرطوب کننده تولید شده بوده و تنها از این راه می توانند پوست خود را سالم نگه دارند.

اگر پوست حساس دارید نباید آن را با آب سرد یا داغ شست و شو دهید. برای مرطوب کردن نباید سراغ هر کرم و محصولی بروید و حتی در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب خود هم باید بسیار مراقب باشید. از شایع ترین نشانه هایی که پوست حساس از خود بروز می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پوست هایی که استعداد قرمز شدن و واکنش های آلرژی را دارند
  • پوست های دارای تعداد زیادی جوش یا آ:نه
  • پوست هایی که در سطح خود زخم های کوچک دارند

نکات و توصیه های درمانی زیادی برای پوست های حساس وجود دارد که به مهم ترین آنها یعنی انتخاب یک کرم و شوینده با کیفیت اشاره کردیم. از دیگر موارد مهم هم این سات که در هنگام شستن پوست خود مراقب دمای آب باشید و همیشه سعی کنید پوستتان را با آب ولرم و متعادل بشویید. به عنوان آخرین نکته هم سعی کنید بعد از اتمام کار خود در حمام نواحی حساس بدن خود مانند قسمت های زیر بغل و بیکینی را به کمک یک سشوار و درجه حرارت ملایم خشک کنید.

نوع چهارم: پوست نرمال

این نوع پوست مطابق اسم خود بوده و از نظر میزان چربی تولید شده در حد استاندارد و متعادل قرار دارد. افرادی که پوست معمولی دارند خوش شانس بوده و احتمال وقوع پیری زودرس یا چروک های پوستی در آنها بسیار کمتر است. درست است که این افراد ملزم به رعایت نکات بسیار حساس و حیاتی برای مراقبت از پوست خود نیستند اما باز هم یک سری مراقبت کلی وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنند.

این افراد می توانند از یک تونر سرم پوست به همراه یک کرم نرم یا مرطوب کننده در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنند تا همواره پوستی شاداب و زیبا داشته باشند.

مطلب مشابه: اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست

معرفی کرم‌های مرطوب کننده‌ عالی برای چهار نوع پوست

در قسمت های قبل این مقاله به این نکته اشاره کرده ‌ایم که اولین قدم برای این که پوستی سالم و شاداب داشته باشیم و از آن نگهداری کنیم، این است که اول از همه پوست خود را بشناسیم و در مورد آن از منابع مختلف و معتبر تحقیق کنیم. با این کار متوجه می شوید که پوستتان از چه جنسی است و سپس با پشت سر گذاشتن این مراحل محصول مورد نظر خود را با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده اید انتخاب کرده و خریداری می کنید.

 با توجه به این که این محصولات در بازارهای مربوطه بسیار فراوان بوده و از حجم بالایی برخوردار هستند، انتخاب کرم مناسب برای پوست شما ممکن است کمی دشوار باشد. از همین رو ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله با معرفی چهار نمونه محصول خوب و کاربردی شما را در انتخاب محصول مورد نظر خود یاری کنیم تا بهترین انتخاب را با توجه به نوع پوست خود داشته باشید. به این موضوع توجه کنید که محصولات معرفی شده از جمله محبوب ترین و پر فروش ترین محصولات زیبایی موجود در بازار هستند و طرفداران زیادی در بازار دارند.

الف) کرم مرطوب کننده‌ برای پوست چرب

کرم‌ های مرطوب‌ کننده برند سینره

یکی از محبوب ‌ترین‌ و مرغوب ‌ترین کرم‌ های موجود در بازارها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی کرم‌ های مرطوب‌ کننده برند سینره می باشند که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. کرم‌ های مرطوب‌ کننده برند سینره که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم یکی از پر فروش ترین برندها در دسته کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب هستند که با فرمولاسیون جدید، فاقد چربی (Free oil و عاری از کومدوژن‌زا) است و با ساختاری سبک، رطوبتی که پوست در طول روز نیاز دارد را به صورت موثر و به مدت طولانی تامین می کند.

این محصول با خاصیت جذب چربی ها باعث از بین رفتن ظاهر چرب پوست شده و براق بودن آن را از بین می برد؛‌ در نتیجه این محصول با اثری که روی پوست می گذارد پوست را با طراوت، لطیف و زیبا می سازد. علاوه بر این ها، باعث افزایش تولید آنتی بیوتیک ‌های طبیعی در پوست می شود و در نتیجه با این عمل از جوش زدن پوست افراد جلوگیری می کند و در برطرف کردن پوست که بعد از برخی درمان ‌‌های ضد آکنه به وجود می ‌آید نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

ب) کرم مرطوب کننده‌ برای پوست خشک

کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون، مدل عصاره آووکادو

نوعی دیگر از کرم های مرطوب کننده که قرار است در این قسمت از مقاله به آن بپردازیم کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک است. یکی از محصولات حرفه ای که برای کسانی که از خشکی پوست رنج می برند مناسب است، کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون، مدل عصاره آووکادو، است که برای رفع مشکل این افراد محصول مناسبی می باشد. کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون، مدل عصاره آووکادو، باعث به تعویق انداختن روند فرسایش پوست شده و از پوست در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا محافظت می‌کند. کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون که دارای محبوبیت بالایی می باشد علاوه بر این که کیفیت بالایی دارد، ضد التهاب بوده و همچنین حساسیت در سطح پوست ایجاد نمی کند.

 از دیگر قابلیت هایی که کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون دارد می توان به آبرسانی بسیار بالا، جبران رطوبت از دست رفته ‌ی پوست، خاصیت نرم ‌کنندگی و بهره‌ مندی از ویتامین E و A اشاره کرد. البته به این نکته نیز توجه کنید که کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشد که از نکات مثبت این کرم به حساب می آید. همه این نکات نشان می دهند که کرم مرطوب ‌کننده دست و صورت شون یکی از بهترین و در عین حال محبوب ‌ترین کرم های مرطوب‌ کننده‌ بازار لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می رود.

ج) کرم مرطوب کننده‌ برای پوست حساس

فیس دوکس مدل hydrasome intense

نوعی دیگر از کرم های مرطوب کننده که قرار است در این قسمت از مقاله به آن بپردازیم کرم مرطوب کننده مخصوص پوست  های حساس است. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر پوست شما حساس است حتما باید کرم های مرطوب کننده ای که مخصوص پوست حساس است را تست کرده باشید و در نهایت با استفاده از این تست ها خواهید دید که کدام یک از کرم های مرطوب کننده برای شما مناسب تر بوده و پوست شما به کدام یک از آنها واکنش نشان خواهد داد.

پس توجه داشته باشید که هر کرم مرطوب کننده ای که مخصوص پوست های حساس است لزوما برای پوست شما مناسب یا عالی و بی نقص نیست. بنابراین به شما توصیه می شود که اگر پوست خیلی حساسی دارید حتما قبل از خرید کرم مرطوب کننده به پزشک مراجعه کنید.

با این حال نیز کرم های مرطوب کننده ای در بازار موجود هستند که که نه تنها دارای کیفیت عالی می باشند بلکه بسیار پرطرفدار و پرفروش نیز هستند. از این نمونه کرم های مرطوب کننده می توان به کرم مرطوب ‎کننده فیس دوکس مدل hydrasome intense در حجم ۵۰ میلی‎ لیتر است اشاره کرد. کرم مرطوب ‎کننده فیس دوکس مدل hydrasome intense مناسب پوست هایی است که بسیار خشک و حساس هستند.

همه چیز درباره کرم مرطوب کننده از مزایا تا عوارض و انواع این محصول

 این کرم با خاصیت ترمیم کنندگی از پوست شما محافظت می‌کند. علاوه بر این ها کرم مرطوب ‎کننده فیس دوکس دارای هیپوآلرژنیک، PH سازگار با پوست و  فیتواستروژن با خواص ضد اشعه ماورا بنفش می باشد تا بدین ترتیب حتی زمانی که از خانه بیرون می روید و در هوای آفتابی قرار دارید نیز از پوست شما در  برابر اشعه ‌های مضر خورشید جلوگیری کند. به طور کلی کرم مرطوب ‎کننده فیس دوکس مدل hydrasome intense از هر لحاظ یک کرم مرطوب کننده با کیفیت و کاربردی محسوب می‌شود.

د) کرم مرطوب کننده‌ برای پوست معمولی

کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense

نوعی دیگر از کرم های مرطوب کننده که قرار است در این قسمت از مقاله به آن بپردازیم کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های معمولی است. از کرم های مرطوب کننده با کیفیت و مناسب برای پوست های معمولی می توان به کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense در حجم ۵۰ میلی لیتر که ساخت کشور عزیزمان ایران است اشاره کرد. این یک کرم مرطوب کننده قوی مخصوص پوست های معمولی و خشک بوده که دارای ویتامین E، ویتامین B5 و هیالورونیک است و پس از مصرف باعث دو چندان شدن خاصیت مرطوب کنندگی پوست می شود.

این کرم خیلی زود جذب پوست می شود و باعث می شود که دیگر ردی از چربی ها بر روی پوست باقی نماند و به همین خاطر بسیار سبک می باشد. در این کرم ویتامین E  وجود دارد که آنتی اکسیدان دارد و از پیری زودرس جلوگیری می کند. همچنین این کرم دارای ویتامین B5 است که دارای خاصیت ترمیم کنندگی می باشد و به ترمیم و درمان جای زخم‌ و لک ها کمک می‌کند. از دیگر ویژگی ‌های مثبت این محصول این است که فاقد پارابن بوده که در نتیجه‌ دیگر آلرژی زا نخواهد بود.

جمع بندی

کرم های مرطوب کننده جزو پرکاربردترین محصولات بهداشتی مربوط به پوست هستند. استفاده کردن از این کرم ها اصول و قوانین خاصی داشته که برای رسیدن به فواید این محصولات ملزم به رعایت کردن آنها هستید. در طول این مطلب سعی کردیم نکات لازم برای انتخاب و استفاده صحیح و اصولی یک کرم مرطوب کننده پوستی را به شما توضیح داده و در این باره اطلاعات کافی در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید…

مطلب مشابه: آبرسانی به پوست (روش های مختلف آبرسانی به پوست)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو