چگونه چین و چروک صورت و اطراف چشم را در خانه درمان کنیم؟

چگونه چین و چروک صورت و اطراف چشم را در خانه درمان کنیم؟


منبع: زیت نت

1

1402/11/21

19:09


چگونه بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنیم صورت خود را جوان و شاداب نگه داریم؟ آیا از خرید کرم ها…

چگونه چین و چروک صورت و اطراف چشم را در خانه درمان کنیم؟

چگونه بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنیم صورت خود را جوان و شاداب نگه داریم؟ آیا از خرید کرم ها و سرم های گران قیمت برای رفع چین و چروک صورت خود خسته شده اید؟ چند درمان خانگی برای رفع چین و چروک وجود دارد که می توانید آن ها را نیز امتحان کنید. علاوه بر غذاهای فوق العاده غنی از مواد مغذی که در شادابی پوست تاثیر بسیار زیادی دارند، برخی درمان های موضعی مانند ماسک آلوئه ورا و دیگر ماسک های طبیعی نیز تاثیر چشمگیری در رفع و کاهش چین و چروک صورت دارند. برای شادابی و کاهش چروک پوست صورت خود درمان های طبیعی زیر را یادداشت کنید.

چه چیزهایی باعث ایجاد چروک ها می شود؟

به یاد داشته باشید، چین و چروک نشانه این است که پوست شما به توجه بیشتری نیاز دارد. کمبود آنتی اکسیدان و خاصیت ارتجاعی دلیل اصلی ظاهر شدن پای کلاغی (پنجه کلاغی) روی صورت است. چین و چروک های اطراف چشم که در مواقعی مانند لبخند زدن و سایر حرکات انقباضی صورت دیده می شوند، پنجه کلاغی نام دارند.

از دلایل ایجاد چین و چروک صورت :

  • افزایش سن
  • اهمیت ندادن و مراقبت نکردن از پوست
  • استرس
  • کمبود آنتی اکسیدان و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش ضخامت و رطوبت پوست
  • کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای هیدراته بودن و سفت ماندن پوست
  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) مانند نور خورشید
  • لبخند زدن یا اخم کردن
  • کمبود خواب
  • آلودگی
  • لوازم آرایشی
  • رژیم غذایی ناسالم یا تغذیه ضعیف
  • ژنتیک

خبر خوب این است که می توانید این مواد مغذی را با چندین درمان خانگی دریافت کنید.

کاهش چین و چروک های صورت با مواد طبیعی

چین و چروک ها بخشی از تغییرات تدریجی هستند که پوست شما با افزایش سن تجربه می کند. مراقبت نکردن از پوست، به مرور زمان، آن را دچار پیری زودرس می کند. علاوه بر آن، یادگیری روش های برطرف کردن چین و چروک‌ها امری مهم و موثر واقع می شود. دکتر نیودیتا دادو متخصص پوست مشهور، بهترین درمان های خانگی برای رفع چین و چروک پوست را این چنین فهرست کرده است؛

۱. استفاده از شیر برای کاهش چروک و رفع افتادگی پوست

متخصصان شیر را به عنوان یک درمان موضعی برای رفع چین و چروک ها و افتادگی صورت نام می برند. شیر حاوی اسید گلیکولیک است که به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کند و در عین حال باعث تولید کلاژن در پوست می شود. اما همیشه از شیر ارگانیک و بدون هورمون استفاده کنید. می توانید شیر را در فریزر گذاشته و به صورت جامد آن را روی چروک های پوست خود بزنید.

۲. آلوئه ورا آبرسان و از بین برنده چروک و خطوط ریز صورت

گیاه آلوئه‌ورا پوست را آبرسانی می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است و در صورت مصرف در رژیم غذایی، تولید کلاژن را افزایش می دهد. آلوئه ورا به بهبود چین و چروک صورت کمک می کند. این یک اثر محافظتی بر روی پوست دارد. می تواند به کاهش ظاهر و چین و چروک پنجه کلاغی یا چروک های دور چشم کمک کند.

یک مطالعه قدیمی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که مصرف روزانه مکمل ژل آلوئه ورا به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک را تنها در ۹۰ روز کاهش می دهد. استفاده از ژل آلوئه بر روی پوست به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد و همچنین باعث افزایش کلاژن و آبرسانی می شود.

۳. سفیده تخم مرغ معجزه ای برای ترمیم پوست

پوست پس چندین سال خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در نتیجه شل می شود. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به ترمیم سلول ها و بافت پوست، سفت شدن پوست و از بین بردن چروک های صورت و اطراف چشم کمک می کند. همچنین سفیده تخم مرغ به رشد سلول های جدید، افزایش زیبایی و جوانسازی پوست کمک می کند. به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می کند و چین و چروک و پنجه کلاغی را کاهش می دهد. فعالیت آنتی اکسیدانی آن همچنین به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

چین و چروک های صورت

۴. روغن نارگیل برای جلوگیری از چین و چروک صورت

روغن نارگیل را به صورت خود بمالید و روی چروک ها ماساژ دهید. استفاده از روغن نارگیل به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند. روغن نارگیل رطوبت پوست را حفظ می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. این روغن همچنین به از بین بردن پنجه کلاغی کمک می کند.

۵. خواص آووکادو برای احیای پوست

همانطور که می دانید، پوست های خشک بیشتر دچار چین و چروک می شوند. آووکادو به دلیل اینکه سرشار از چربی های مفید و سالم است به احیای پوست خشک کمک می کند. محتوای بالای ویتامین D و E در آووکادو همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند که چین و چروک های اطراف چشم را کاهش می دهد. چربی های سالم آووکادو باعث احیای پوست می شود. آووکادو باعث می شود پوست جوان و بی عیب به نظر برسد.

خواص آووکادو برای چین و چروک صورت

۶. آبلیمو لایه بردار طبیعی کاهنده چروک اطراف چشم

آب لیمو به دلیل اینکه سرشار از اسید سیتریک است به عنوان لایه بردار عمل می کند. همچنین به شما در خلاص شدن از شر پنجه کلاغی ها کمک می کند. آب لیمو می تواند به کاهش لکه ها و نرم شدن پوست کمک کند. لیمو منبع ویتامین C و آنتی اکسیدان است.اما اگر پوست حساسی دارید از مالیدن مستقیم آب لیمو به پوست خودداری کنید. در عوض، آن را با پاپایا یا آووکادو به صورت ماسک استفاده کنید.

۷. خیار معجزه گر تغذیه پوست

خیار سالیان سال است که به دلیل وجود تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین های B5 و B6 به تغذیه کننده پوست معروف است. خواص تسکین دهنده خیار همچنین می تواند به کاهش چین و چروک دور چشم کمک کند. خواص خیار در موارد امواج گرما و بثورات به کمک می آید و پوست را خنک می کند.

۸. ماسک موز تقویت کننده پوست

موز حاوی روغن های طبیعی و ویتامین هایی است که می تواند سلامت پوست را تقویت کند.

کارشناسان استفاده از خمیر موز را به پوست توصیه می کنند:

  • یک چهارم موز را له کنید تا خمیری یکدست شود.
  • یک لایه نازک از خمیر موز را روی پوست خود قرار دهید.
  • قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

نکات مهم برای از بین بردن چین و چروک :

۱. غذاها و نوشیدنی های سالم بخورید : سعی کنید غذاها و میوه های سالم مانند غذاهای غنی از ویتامین C و سبزیجات سبز را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. سعی کنید از غذاهای غنی از چربی و کربوهیدرات خودداری کنید. افرادی که عادات غذایی سالم دارند چین و چروک کمتری دارند. در نتیجه تحقیقات، زنانی که بیشتر میوه می‌خوردند، نسبت به زنانی که بیشتر گوشت و میان‌وعده مصرف می‌کردند، چین و چروک‌های کمتری داشتند.

۲. ماساژ با روغن : برخلاف تصور رایج، ماساژ صورت با روغن در واقع مفید است. سعی کنید به طور منظم صورت را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با روغن بادام یا کرچک ماساژ دهید.

۳. لایه برداری را فراموش نکنید : لایه برداری برای پوست شما ضروری است. بنابراین، دو بار در هفته با یک اسکراب ملایم مناسب پوست خشک یا چرب (بستگی به پوست خود ) لایه برداری کنید.

۴. استفاده از کرم ضد آفتاب : عدم استفاده از ضد آفتاب می تواند چین و چروک و خطوط ریز روی صورت شما را افزایش دهد. بنابراین هر روز از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

۵. هیدراته بمانید و آب را به بدنتان برسانید؛ اگر می خواهید از پیری زودرس جلوگیری کنید، مهم است که هیدراته بمانید. بنابراین، هر روز ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

رفع و کاهش چین و چروک های دور چشم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو