نگاهی به کرم ژنوبایوتیک و کاربردهای آن

نگاهی به کرم ژنوبایوتیک و کاربردهای آن


منبع: آرگا

1

1402/11/13

21:09


کرم ژنوبایوتیک یک آبرسان و رطوبت رسان قوی است که با رطوبت رسانی عمیقی به پوست دست، رطوبت آن را برای مدتی طولانی حفظ می کند. این کار بدون به جا ماندن چربی و با جذب سریع روی پوست اتفاق می افتد. این کرم برای انواع پوست مناسب بوده و به مرور باعث ترمیم زخم ها و ترک های ناشی از خشکی پوست و رفع آکنه می شود. به علاوه مانع از بروز چین و چروک های زودرس می شود.

کرم رطوبت رسان ژنوبایوتیک یک کرم رطوبت رسان و دتوکسیفای یا سم زدای قوی به شمار می رود. این کرم برای انواع پوست طراحی شده است و به تقویت ایمنی پوست و کاهش آکنه کمک می کند. علاوه بر این از خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک های زود هنگام در انواع مختلف پوست جلوگیری می کند. در ادامه مطلب با کرم ژنوبایوتیک، ترکیبات و نحوه مصرف این کرم بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کرم ژنوبایوتیک

زیر شدن و خشکی پوست از جمله مواردی است که باعث از بین رفتن شادابی و لطافت پوست، ایجاد چین و چروک و پیری زودرس در پوست می شوند. استفاده از کرم های رطوبت رسان یک روش بسیار آسان و کاربردی برای کاهش پروسه پیری است و تمام افراد با انواع مختلف پوست باید به این موضوع توجه کنند. کسانی که پوست آن چرب و مستعد جوش است، اغلب اوقات از کرم های مرطوب کننده استفاده نمی کنند. آن ها بر این باورند که استفاده از مرطوب کننده ها پوست را چرب تر می کند و به دنبال آن پوست درگیر آکنه می شود. در صورتی که عدم آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست منجر به آسیب و خشک شدن پوست خواهد شد.

کسانی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که بافت سبکی دارد و دارای محتویاتی است که مانع از تشدید آکنه ها شود. یکی از این مرطوب کننده های مناسب، کرم ژنوبایوتیک است. این کرم برای انواع مختلف پوست بسیار مناسب است و بافت سبکی دارد. علاوه بر این به سرعت جذب پوست می شود و به کوچک شدن منافذ پوستی کمک می کند. به همین دلیل از خشک و زیر شدن پوست جلوگیری کرده و رطوبت لازم پوست را تأمین می کند.

کرم مرطوب کننده ژنوبایوتیک

کرم ژنوبایوتیک چه مزایایی دارد؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم کرم مرطوب کننده ژنوبایوتیک برای انواع مختلف پوست بسیار مناسب است. این کرم حاوی انواع ویتامین ها مانند ویتامین A، B، E، C و D است. این کرم از ایجاد چین و چروک های سطحی روی پوست جلوگیری می کند.

این کرم برای افرادی که پوست خشک و پوست آکنه ای دارند، مناسب است. کرم ژنوبایوتیک فاقد چربی بوده و به سرعت جذب پوست می شود. به همین خاطر چربی زیادی روی پوست ایجاد نمی کند. در حقیقت تقویت ایمنی پوست برای مقابله با باکتری هایی که در ایجاد آکنه نقش دارند، از دیگر خواص کرم ژنوبایوتیک به شمار می رود.

مهم ترین ترکیبات کرم رطوبت رسان ژنوبایوتیک چیست؟

برخی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کرم ژنوبایوتیک عبارتند از:

فیتواستفنوگوزین

از ترکیبات ضد التهابی و آنتی باکتریال است که در حفظ رطوبت پوست نقش مهمی دارد.

کوله کلسیفرول

نام شیمیایی ویتامین دی است و موجب سلامت پوست می شود. علاوه بر این از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک های زودرس پیشگیری می کند.

اوره

اوره از ترکیباتی است که در لایه برداری و آبرسانی پوست نقش بسیار مهمی دارد. اوره سطوح داخلی و خارجی پوست را آبرسانی می کند و مانع از ایجاد چین و چروک های پوستی می شود. با این ترکیب شادابی پوستی شما تضمین خواهد شد.

آشنایی با کرم ژنوبایوتیک

رتینیل پالممیتات

رتینیل پالممیتات از مشتقات ویتامین A محسوب می شود و خیلی سریع جذب پوست می شود. یکی از فواید مهم این ماده جلوگیری از خشک شدن پوست است. به علاوه این ماده مانع از ایجاد چین و چروک های صورت خواهد شد.

اسکوربیل پالمیتات

اسکوربیل پالمیتات فرم پایدار ویتامین C محسوب می شود و زبری پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این ساخت کلاژن را تحریک می کند.

کوآنزیم Q10

این ترکیب طراوت بخش و شاداب کننده پوست است و از پیری زودرس آن جلوگیری می کند.

عصاره بنفشه سه رنگ

عصاره بنفشه سه رنگ یک آبرسان خوب برای پوست محسوب می شود. علاوه بر این به حفظ رطوبت درونی پوست کمک کرده و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

پانتوتنیک اسید

پانتوتنیک اسید یا ویتامین B5 نقش مهمی در ترمیم آسیب های پوستی داشته و به آبرسانی سلول های پوستی کمک می کند. هم چنین می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

کاستر اویل

روغن کرچک یا کاستر اویل از جمله ترکیباتی است که در رطوبت رسانی، جوانسازی پوست و آبرسانی آن با تحریک ساخت کلاژن اثرگذار است.

ویژگی های کرم ژنوبایوتیک

نیاسینامید

این ترکیب ضد حساسیت و ضد التهاب است و از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند. نیاسینامید به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است.

توکوفریل استات

توکوفریل استات نوعی ویتامین ای است و از جمله آنتی اکسیدان هایی محسوب می شود که به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند و اجازه نمی دهند رادیکال های آزاد به پوست آسیب بزنند.

ویژگی های کرم ژنوبایوتیک

  • ضد التهاب و ضد حساسیت
  • آنتی باکتریال و ضد جوش
  • فاقد پارابن و ترکیبات آسیب رسان
  • سرشار از ترکیبات گیاهی
  • کوچک کننده منافذ پوستی
  • مناسب پوست های حساس و مستعد جوش
  • کنترل کننده ترشح چربی در پوست
  • افزایش توان سیستم ایمنی پوست
  • شاداب کننده و طراوت بخش پوست
  • رطوبت رسانی هوشمند و عمیق به علت افزایش سنتز آکواپورین
  • جذب بسیار سریع بدون ایجاد حس چربی روی پوست

نحوه استفاده از کرم ژنوبایوتیک

ابتدا پوست دست و صورت خود را با یک شوینده مناسب شستشو دهید. سپس آن را خشک کنید و مقداری از کرم مرطوب کننده را روی پوست خود قرار دهید. آن گاه آن را به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. بهتر است از این کرم دو بار در روز استفاده کنید.

کرم رطوبت رسان ژنوبایوتیک

شرایط نگهداری کرم ژنوبایوتیک

  • کرم ژنوبایوتیک را در مکان خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
  • به هیچ عنوان کرم ژنوبایوتیک را در دسترس کودکان قرار ندهید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزات مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات کرم لانولین و کرم تربینافین را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو