بیوگرافی خاطره اسدی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی خاطره اسدی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

2

1402/6/14

14:30


بیوگرافی خاطره اسدی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

خاطره اسدی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است که کارش را با بازی در سریال مهر خاموش شروع کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما مخاطبان محترم را با بیوگرافی خاطره اسدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر آشنا نماییم.

خاطره اسدی تا کنون در آثار زیادی برای حوزه تلویزیون و سینما به نقش‌آفرینی پرداخته است. وی کارش را در تلویزیون شروع کرد و بازیگری در سینما را هم با در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا کاری از رسول صدرعاملی تجربه نمود. وی سال 1387 با حضور در فیلم مستند شیرین مقابل دوربین زنده یاد عباس کیارستمی قرار گرفت. در این مقاله با بیوگرافی خاطره اسدی همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی خاطره اسدی

  • نام و نام خانوادگی: خاطره اسدی
  • تاریخ تولد: 7 مهر 1362
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر، تهیه‌کننده
  • شروع فعالیت: 1381 (سریال مهر خاموش به کارگردانی سیروس مقدم)
  • تحصیلات: کارشناسی بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران
  • قد خاطره اسدی: 167 سانتی‌متر
  • دوره‌های بازیگری: در سن 14 سالگی یک دوره بازیگری را در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما گذراند.
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام خاطره اسدی: khatereh_asadi@

زندگی خصوصی خاطره اسدی

در این بخش از مقاله با زندگی نامه خاطره اسدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران از زمان تولد تا تحصیلات او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

بیوگرافی خاطره اسدی

خاطره در  هفتمین روز از ماه مهر سال 1362 در تهران به دنیا آمد. وی از دوران کودکی به کارهای هنری علاقه داشت و فعالیت‌هایی مثل نقاشی و سفالگری را انجام می‌داد. خاطره اسدی در سن 14 سالگی دوره بازیگری را در کلاس‌های بازیگری در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما گذراند و پس از آن این حرفه برایش کمی جدی‌تر شد. او در سال 1381 وارد دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران شد و در رشته بازیگری تحصیل کرد. پدرش زیاد به حرفه بازیگری علاقه نداشت و زمانی که برای بازی در فیلم دیشب پدرتو دیدم آیدا انتخاب شد، پدر خاطره به سختی اجازه حضور او در این اثر سینمایی را داد.

زندگی شغلی خاطره اسدی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، خاطره بازیگری را با نقشی کوتاه برای سریال مهر خاموش کاری از سیروس مقدم آغاز کرد. او در سال 1383 به واسطه معرفی هانیه توسلی به رسول صدر عاملی، برای فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا انتخاب شد. در سال 1384 برای فیلم تقاطع به کارگردانی ابوالحسن داودی با نقش شادی مقابل دوربین ظاهر شد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به فاطمه معتمدآریا، بهرام رادان، بیژن امکانیان، باران کوثری، سروش صحت، رضا رادمنش و مجید مظفری اشاره کرد.

خاطره به‌واسطه ایفای نقش سارا برای سریال سقوط یک فرشته کاری از بهرام بهرامیان در سال 1390، به شهرت زیادی دست یافت. در ادامه مقاله بیوگرافی خاطره اسدی به معرفی کارنامه هنری این بازیگر در عرصه سینما می‌پردازیم.

زندگی شغلی خاطره اسدی

فیلم های خاطره اسدی

خاطره اسدی یکی از بازیگر فعال در حوزه سینما محسوب می‌شود که تا کنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. او با بازی در اولین فیلمش به نام دیشب باباتو دیدم آید، کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن شد، که همین امر توجه کارگردان‌های سینما را به سمت وی معطوف نمود. خاطره در سینما با کارگردان‌های به نامی چون رسول صدر عاملی، ابوالحسن داودی و زنده یاد عباس کیارستمی همکاری داشته است. او سال 1397 با نقش مریم برای فیلم عطر داغ کاری از علی ابراهیمی مقابل دوربین رفت. این اثر سینمایی در جشنوارهای بین‌المللی فیلم لندن 2018، در بنگلور هند 2019 و ماربلا اسپانیا 2019 به نمایش درآمد.

سالنام فیلمکارگرداننقش
1383ديشب باباتو ديدم آيدارسول صدر عاملی
1384تقاطعابوالحسن داودیشادی
1385ستايشمحمدرضا رحمانی
1387شیرین (مستند)زنده یاد عباس کیارستمیحضور در کنار جمعی از بازیگران زن سینمای ایران
1387شبانه روزامید بنکدار و کیوان علیمحمدینوا
1388هفت دقيقه تا پاييزعلیرضا امینیمریم
1389برف روي شيروانی داغمحمدهادی کریمیپریچهر
1389آخرين سرقتپدرام علی‌زاده
1390578 روز انتظاراحمد عبداللهیان
1391سر به مهرهادی مقدم دوست
1391بشارت به يک شهروند هزاره سوممحمدهادی کریمی
1394فیلم کوتاه داستانی بشین عزیزمعلی نظری(فقط تهیه کننده)
1394خشکسالی و دروغپدرام علیزادهلیلا
1394نقطه كورمهدی گلستانه
1397فیلم کوتاه همه آن چیزهاشهرام میراب اقدم
1397عطر داغعلی ابراهیمیمریم
1398اتاق جادوییشهاب عباسی

در ادامه با عکسی از خاطره اسدی برای فیلم  هفت دقيقه تا پاييز کنار حامد بهداد و محسن تنابنده، به معرفی کارنامه تلویزیونی این بازیگر می‌پردازیم.

سریال های خاطره اسدی

خاطره در سال 1381 بازی در قاب تلویزیون را با سریال مهر خاموش کاری از سیروس مقدم تجربه نمود. وی در ادامه برای سریال‌های مختلفی در حوزه تلویزیون به ایفای نقش پرداخت. همان طور که در مطالب بالا اشاره شد، بازی در سریال سقوط یک فرشته به کارگردانی بهرام بهرامیان شهرت وی را دو چندان کرد. در این مجموعه تلویزیونی که در سال 1390 ساخته شد، علاوه بر خاطره بازیگرانی چون مسعود رایگان، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین، مرحوم علی سلیمانی و شبنم مقدمی حضور داشتند.

سریال های خاطره اسدی

سالنام سریالکارگردان
1381مهر خاموشسیروس مقدم
1381نوعروسبیژن میرباقری
1389بی قراربهمن گودرزی
1390سقوط یک فرشتهبهرام بهرامیان

خاطره اسدی در شبکه نمایش خانگی

خاطره در حوزه شبکه خانگی نیز در آثار پرمخاطبی نقش آفرینی داشت. وی سال 1397 با بازی در نقش آذر برای سریال ممنوعه کاری از امیر پورکیان بسیار خوش درخشید. در این سریال پر مخاطب علاوه بر خاطره اسدی بازیگرانی مانند امیر جعفری، میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین آرمان، لیلا زارع، الهه حصاری، آناهیتا درگاهی، آتیلا پسیانی، مجید مظفری، فاطمه گودرزی، شهرام قائدی، بهاره افشاری، نیما شعبان‌نژاد و پژمان بازغی به نقش آفرینی پرداختند.

خاطره اسدی در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگرداننقش
1387فیلم داستانی دلواپسیبهمن گودرزییلدا
1397سریال ممنوعهامیر پورکیانآذر
1400سریال مردم معمولیرامبد جوانستاره

تئاترهای خاطره اسدی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا نمایش‌هایی که خاطره اسدی در آن‌ها حضور داشته را خدمت شما مخاطبان محترم معرفی نماییم.

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1395همسایه آقاحسین کیانیتئاتر ‌باران
1395سعدی، تابستان سی و دوحسین کیانیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
1397خاموشی دریانیما ‌دهقانایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1400اجرا خوانی چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسدمهتا محدثپردیس تئاتر شهرزاد سالن1
1402آخرین سه‌شنبه سالالهام ‌شعبانیایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی

در ادامه با عکسی از خاطره اسدی در تئاتر آخرین سه‌شنبه سال این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

تئاترهای خاطره اسدی

جوایز و افتخارات خاطره اسدی

خاطره اسدی تاکنون در حوزه بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ای نشده اما دو مرتبه برای دریافت جایزه نامزد شده است.

سالجایزه و جشنوارهنام اثر
1383کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن جشنواره فیلم فجردیشب باباتو دیدم آیدا
1398کاندید بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در نوزدهمین جشن حافظممنوعه

شایعات و حواشی خاطره اسدی

خاطره اسدی درست همانند دیگر چهره های مشهور در سینما و تلویزیون همواره با شایعات و حواشی روبرو بوده است. از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد ازدواج خاطره اسدی و شهرام حقیقت دوست اشاره کرد، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد. درواقع این هنرمندان با هم دوستان صمیمی هستند و تا کنون در چندین اثر با همکاری داشته‌اند.

به‌طور کلی خاطره اسدی از کم حاشیه‌ترین بازیگران کشورمان محسوب می‌شود که تا جای ممکن خود را از حاشیه‌سازی دور نگه داشته است. در ادامه با عکسی از این بازیگر در کنار شهرام حقیقت دوست به انتهای بخش شایعات و حواشی می‌رسیم.

شایعات و حواشی خاطره اسدی

خاطره اسدی از بازیگران گزیده‌کار و توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون است که تا کنون در آثار درخشانی نقش‌آفرینی داشته است. وی بازیگری را از سال 1381 در قاب تلویزیون شروع کرد و در حال حاضر یکی از بازیگران مطرح ایرانی است. در این مقاله از پلازا به زندگی نامه خاطره اسدی؛ کارنامه کاری، شایعات و حواشی این بازیگر پرداختیم.
امید است مقاله بیوگرافی خاطره اسدی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر جوان در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو