بیوگرافی میترا حجار | زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی او

بیوگرافی میترا حجار | زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی او


منبع: پلازا

2

1402/8/28

13:12


بیوگرافی میترا حجار | زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی او

میترا حجار از بازیگران خوش قریحه و مستعد کشورمان است که فعالیت هنری خود از سال 1376 با فیلم غریبانه به کارگردانی احمد امینی آغاز کرد. در وب‌سایت پلازا با بیوگرافی میترا حجار، زندگی شخصی و کارنامه کاری این هنرمند همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

میترا حجار در کارنامه هنری خود برای حوزه سینما تجربه همکاری با کارگردان‌های نامداری چون مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، مرحوم امیر قویدل، سیروس الوند، مرحوم رسول ملاقلی‌پور، علیرضا داودنژاد و زنده‌یاد داریوش مهرجویی را دارد. حجار با بازی در فیلم متولد ماه مهر کاری از محمدرضا درویش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر را از آن خود نمود. وی در سال 2009 در نقش اصلی یک فیلم هالیوودی به نام استلینای آبی کاری به کارگردانی گابریل اسکات  مقابل دوربین رفت. چنانچه مایلید با ابعاد زندگی پنهان این بازیگر و کارنامه هنری وی بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی میترا حجار

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی این بازیگر سینما و تلویزیون جلب می‌نماییم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما نظیر میترا حجار چند سال دارد؟ پاسخ داده شود.

  • نام و نام خانوادگی: میترا حجار (Mitra Hajjar)
  • تاریخ تولد: 14 بهمن 1355
  • محل تولد: مشهد
  • پیشه: بازیگر
  • شروع فعالیت: 1376 با نقش پروین در فیلم غریبانه کاری از احمد امینی
  • تحصیلات: کارشناسی رشته کارگاردانی سینما در دانشگاه آمریکا
  • قد میترا حجار: 172 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام میترا حجار: mitra.hajjar@

زندگی خصوصی میترا حجار

در این بخش از مقاله بیوگرافی میترا حجار با زندگی شخصی از زمان تولد تا ازدواج و روابط کاری‌ این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی میترا حجار

خانم حجار در چهاردهمین روز بهمن ماه سال 1355 و در نخستین روز فصل سرد زمستان این سال در مشهد به دنیا آمد. نام پدر وی محمد حجار و مادرش مهری جاهد است. میترا در یک خانواده پنج نفره بزرگ شد و فزرند اول خانواده محسوب می‌شود که یک برادر (مجتبی) و خواهر (مریم) کوچکتر از خودش دارد.

میترا حجار دیبلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک گرفت و در سن 21 سالگی با نقشی کوتاه در فیلم غریبانه وارد حرفه بازیگری شد. او در سال 1383 جهت تجربه اندوزی در فضای آکادمیک حرفه‌ای رهسپار کشور فرانسه شد و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد. وی تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی رشته کارگاردانی سینما از دانشگاه‌ی در کشور آمریکا گذراند. حجار تا کنون حداقل هنگام نگارش این مقاله ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سرمی‌برد.

زندگی شغلی میترا حجار

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، میترا حجار با نقشی کوتاه به نام پروین در فیلم غریبانه فعالیت در حرفه بازیگری را تجربه نمود. وی در سال بعد برای نقش اصلی فیلم فریاد توسط مسعود کیمیایی انتخاب شد و در مقابل محمدرضا فروتن جلوی دوربین ظاهر شد. حجار در سال 1378 با ایفای نقش مهتاب برای فیلم متولد ماه مهر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این فیلم در زمان خود یکی از آثار سیاسی در سینما به شما می‌رفت که پس از اکران با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه گردید. این بازیگر در همان سال دومین همکاری خود با کیمیایی را برای ایفای نقش لادن در فیلم اعتراض تجربه نمود. جالب اینجا است که این فیلم نیز در همان دوران جز دسته آثار سیاسی سینما جای داشت که توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینما را به خود معطوف کرد. از دیگر بازیگران فیلم اعتراض می‌توان به داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن، بیتا فرهی، پری امیرحمزه، پارسا پیروزفر، پولاد کیمیایی و زنده‌یاد مهدی فتحی اشاره کرد.

زندگی شغلی میترا حجار

میترا حجار در سال 1378 زمانی که 23 ساله بود علاوه بازی در فیلم‌های متولد ماه مهر و اعتراض در اثر سینمایی سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی مقابل دوربین ظاهر شد. بهرام بیضایی فیلمنامه این اثر سال‌ها پیش نوشته بود که سر انجام پست هشت سال دوری از سینما فیلم سگ کشی را ساخت. حجار در فیلم پر ستاره سگ کشی نقش کوتاه فرشته اقتداری را برعهده داشت. سگ کشی از فیلم‌های ماندگار سینمای معترض اجتماعی محسوب می‌شود که برخی از منتقدان ایرانی وجوهی از این فیلم را با آثار کلاسیک تاریخ سینما سنجیده‌اند.

در فیلم سگ کشی علاوه بر میترا حجار بازیگرانی چون مژده شمسایی، مرحوم جمشید لایق، مجید مظفری، رضا کیانیان، بهزاد فراهانی، مرحوم فردوس کاویانی، حسن پورشیرازی، داریوش ارجمند، احمد نجفی و جمعی از هنرمندان دیگر به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار در سریال پلیس جوان

حجار در سال 1380 با نقش نیلوفر مهرجو برای سریال پلیس جوان کاری از سیروس مقدم، برای نخستین بار بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه کرد. این سریال یکی از آثار پرمخاطب تلویزیونی بود که در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت. بنا بر ادعای مقدم کاگردان این اثر چیزی در حدود 30 الی 120 دقيقه سریال نظیر بخش‌های بیماری ایدز شخصیت نیلوفر، دلايل بيماری‌ و نقدهايی كه به سيستم پليسه بود، با ممیزی و حذف مواجه شد. از دیگر بازیگر سریال پلیس جوان می‌توان به داریوش ارجمند، شهاب حسینی، پروانه معصومی، سعید نیکپور، فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، محمدرضا داوودنژاد، حسین خانی‌بیک، عسگر قدس، فرهاد بشارتی، مرحوم مهدی صباغی، نعیمه نظام‌دوست اشاره کرد.

میترا حجار در سریال پلیس جوان

میترا حجار تاکنون در آثار زیادی برای حوزه سینما و تلویزیون نشق آفرینی داشته که در ادامه به بررسی کارنامه هنری این بازیگر می‌پردازیم.

فیلم های میترا حجار

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان نمودیم حجار در سال 1376 با فیلم غریبانه دنیای بازیگری را تجربه کرد. وی از آن زمان تا کنون با کارگردان‌های نامداری همکاری داشت. از آثار شاخص این بازیگر در حوزه سینما می‌توان به فیلم‌هایی چون متولید ماه مهر، اعتراض، سگ کشی، قارچ سمی و نارنجی پوش اشاره کرد. وی در سال 1390 با نقش نوایی در فیلم نارنجی پوش، مقابل دوربین کارگردانی بزرگی چون زنده‌یاد داریوش مهرجویی قرار گرفت.

فیلم های میترا حجار

میترا حجار سال 1390، در فیلم هالیوودی استلینای آبی (Stellina Blue) به کارگردانی گابریل اسکات به ایفای نقش پرداخت. این اثر سینمایی به خاطر کیفیت پایینش دیده نشد و طبعاً بازی میترا حجار هم مورد توجه قرار نگرفت. البته حجار در فیلم استلینای آبی نقشی کوتاه داشت که خود این عامل هم در ندیده شدن این بازیگر تاثر داشت.

سالنام فیلمکاگرداننقش
1376غریبانهاحمد امینیپروین
1377فریادمسعود کیمیایی
1378متولد ماه مهراحمدرضا درویشمهتاب
1378اعتراضمسعود کیمیاییلادن
1378سگ کشیبهرام بیضاییفرشته اقتداری
1379شب‌های تهرانداریوش فرهنگشیرین قوامی
1380رخسارهمرحوم امیر قویدلتینا مسرور
1380مزاحمسیروس الوندغزال صابری
1380قارچ سمیمرحوم رسول ملاقلی‌پوربیتا سفیری
1381فراریرضا جعفریمریم
1381صورتیفریدون جیرانیسحر ماهان
1382ملاقات با طوطیعلیرضا داودنژادشراره
1382جنایتمحمدعلی سجادی
1383رازهامرحوم محمدرضا اعلامی
1383بازندهقاسم جعفریتبسم
1383داستان پاییزیاسماعیل فلاح پور
1384زمستان استرفیع پیتز
1384این ترانه عاشقانه نیسترحمان رضایی
1388آناهیتاعزیزالله حمیدنژادخورشید
1389استلینای آبیگابریل اسکات
1389شکارچیرفیع پیتز
1390خاک و آتشمهدی صباغ‌زادهشرنگوک
1390من همسرش هستممصطفی شایستهمرجان
1390نارنجی پوشمرحوم داریوش مهرجویینوایی
1391خاکستر و برفروح‌الله سهرابی
1391دلتنگی‌های عاشقانهرضا اعظمیانفرشته
1392لالهاسدالله نیک‌نژادصنم
1392خط ویژهمصطفی کیاییشهرزاد
1392آتش‌بس 2تهمینه میلانیترانه
1393خداحافظی طولانیفرزاد مؤتمن
1393360 درجهسام قریبیان
1393اعترافات ذهن خطرناک منهومن سیدیکتی
1394این زن حقش را می‌خواهدمحسن توکلیفرزانه
1395نرگش مستجلال الدین دریافتخارالسلطنه و پریماه
1395یادم تو را فراموشعلی عطشانیتیارا
1395دعوتنامهمهرداد فریدمحبوبه
1395ماهوراحمید زرگرنژادنجوا
1396کاتیوشاعلی عطشانیخودش
1396جنونکامران قدکچیان
1397کلوپ همسرانمهدی صباغ‌زادهمهناز
1397سامورایی در برلینمهدی نادریزن راننده
1397تپلی و منحسین قناعتکتایون
1398نیلگونحسین سهیلی زاده
1399وقتی پروانه شدمآرش زارع
1399غیبت موجهعباس رافعی
1400بی مادرسید مرتضی فاطمی
1402ستون 14امیرحسین همتی

در ادامه با عکسی از میترا حجار کنار مهدی پاکدل در پشت صحنه فیلم نرگس مست به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‎پردازیم.

بیوگرافی میترا حجار

سریال های میترا حجار

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، میترا حجار  اولین بار با نقش نیلوفر مهرجو برای سریال پلیس جوان بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. وی پس از این سریال پرمخاطب در مجموعه تلویزیونی باغ بلور به کارگردانی رامبد جوان مقابل دوربین ظاهر شد. سریال باغ بلور در سال 1381 تولید گردید و تا کنون حداقل هنگام نگارش این مقاله از تلویزیون پخش نشده است. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رامبد جوان، همایون ارشادی، امیرحسین صدیق، سیامک انصاری، لیلی رشیدی، ستاره پسیانی، امیر آقایی، پیام دهکردی، فاطمه نقوی، حدیث فولادوند و زنده‌یاد آتیلا پسیانی اشاره کرد.

از آخرین کارهای این بازیگر در قاب تلویزیون می‌توان به سریال بر سر دو راهی کاری از بهرنگ توفیقی اشاره کرد. حامد عنقا نویسندگی مجموعه تلویزیونی مذکور را بر عهده داشت که پس از آثار انقلاب زیبا و پدر، سریال بر سر دو راهی سومین همکاری این نویسنده با بهنرگ توفیقی است.

سریال های میترا حجار

سالنام اثرکارگرداننقششبکه پخش
1380سریال پلیس جوانسیروس مقدمنیلوفر مهرجو (بهگرد)شبکه 3
1381-1382سریال باغ بلوررامبد جوانهنوز پخش نشده
1382تله‌فیلم آسفالترامبد جوان
1388سریال گمشدهراما قویدلمریم سلیمیانشبکه 1
1389سریال سرزمین کهنکمال تبریزیسوسنشبکه 3 (پس از پخش توقیف شد)
1393سریال رهاییمسعود تکاورشبکه 2
1396سریال از یادها رفتهبهرام بهرامیانشبکه 1
1396سریال دیوار به دیوار 2سامان مقدمشبکه 3
1397سریال بر سر دوراهیبهرنگ توفیقیشبکه 2

با عکسی از میترا حجار برای سریال سرزمین کهن (مادری) این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر فعالیت خود در حوزه شبکه نمایش خانگی را با بازی در مجموعه نمایشی رقص روی شیشه آغاز کرد که از بهمن ماه 1397 تا خرداد 1398 در فیلیمو پخش شد. حجار در این مجموعه نمایشی نقش لی‌لی شهباز  دوست رعنا را بر عهده داشت. از دیگر بازیگران این اثر می‌توان به بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، هدی زین العابدین، حامد کمیلی، مهرداد صدیقیان، بیتا فرهی، ستاره اسکندری، سحر قریشی، همایون ارشادی، ترلان پروانه، نگار فروزنده و اکبر زنجانپور اشاره کرد.

میترا حجار در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگردان
1397مجموعه نمایشی رقص روی شیشهمهدی گلستانه
1400مجموعه نمایشی جزیرهسیروس مقدم

تئاترهای میترا حجار

میترا حجار نخستین‌بار بازیگری در حوزه تئاتر را از سال 1392 با نمایش سالومه و دکتر کالیگاری کاری از امین اصلانی آغاز کرد. این نمایش از 5 تا 27 دیماه 92 در خانه ‌هنرمندان ‌ایران- ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی به اجرا درآمد. در این تئاتر علاوه بر حجار، بازیگرانی چون یارتا ‌یاران، بهروز پوربرجی، مهدی عبادتی، نوشین تندسته و مهدی ‌مشهدی ‌کاظمی حضور داشتند.

تئاترهای میترا حجار

این بازیگر در سال 1397 فعالیت خود در عرصه تئاتر با نمایش آهسته با گل سرخ به کارگردانی هادی مرزبان ادامه داد. از دیگر بازیگران این نمایش می‌توان به حبیب ‌اسماعیلی، محمد ‌حاتمی، سام ‌قریبیان و فریبا ‌کوثری اشاره کرد. نمایش آهسته با گل سرخ از در تماشاخانه ‌سنگلج به اجرا درآمد که با استقبال بالایی مخاطبان تئاتر مواجه شد.

بیوگرافی میترا حجار

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1392سالومه و دکتر کالیگاریامین اصلانیخانه ‌هنرمندان ‌ایران- ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی
1397آهسته با گل سرخهادی مرزبانتماشاخانه ‌سنگلج
1398مختلف الاضلاعنادر فلاحپردیس سپند-سالن شماره 2
1398امشب اینجامژگان ‌خالقیایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
1398امشب اینجامژگان ‌خالقیتماشاخانه ملک
1401کنسرت نمایش اُلدسانگز: عشق روزهای کرونامحمد ‌رحمانیانپردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن شماره 2

علاوه بر آثار مذکور این بازیگر در حوزه‌های مختلف، میترا حجار در سال 1383 در فیلم کوتاه اتو استاپ به کارگردانی ناصر صفاریان با بهنام تشکر همبازی بود. این بازیگر در سال 1400 در اجراخوانی چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد به کارگردانی مهتا محدث شرکت داشت.

جوایز و افتخارات میترا حجار

میترا حجار تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر مستعد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده نمایید.

سالعنوانجشنواره
1378برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (متولد ماه مهر)هجدهمین جشنواره فیلم فجر
1379کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (متولد ماه مهر)چهارمین دوره جشن خانه سینما
1379کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سگ کشی)نوزدهمین جشنواره فیلم فجر
1381کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (صورتی)بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر
1390کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (نارنجی پوش)سی‌امین جشنواره فیلم فجر
1392برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم دلتنگی‌های عاشقانهجشنواره فیلیپین
1393کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن (خداحافظی طولانی)سی و سومین جشنواره فیلم فجر
1396برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم یادم تو را فراموشجشنواره ایرانی سانفرانسیسکو

جوایز و افتخارات میترا حجار

شایعات و حواشی میترا حجار

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری مانند میترا حجار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به تیتر همسر میترا حجار اشاره کرد. تا کنون شایعاتی زیادی مبنی بر ازدواج میترا با چهره‌هایی سرشناس مطرح بوده است. به عنوان مثال میترا حجار و رفیع پیترز در یک جشنواره خارجی کنار هم حضور داشتند که بر اساس عکس‌های آن‌ها در کنار هم خیلی زود شایعه ازدواج این بازیگر مطرح شد. اما یکی دیگر از این شایعات تیتر ازدواج میترا حجار با سینا حجازی بود که هم اکنون این خبر کذب دهنوز در خیلی از سایت‌ها مطرح است. بر اساس عکس این بازیگر کنار یک کودک شایعه شده که نامش علیرضا است که فرزند سینا حجازی و میترا حجار به شمار می‌رود. همان طور که در مطالب بالا عنوان شد، میترا حجار حداقل تا هنگام نگارش این مقاله ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سرمی‌برد. در واقع حجار از دوستان صمیمی سینا حجاری به شمار می‌رود.

این بازیگر مدتی برای تحصیل در کشقر آمریکا زندگی می‌کرد که به خاطر عدم حجاب حواشی زیادی تا شایعه مممنوع الکاری وی در قضای مجازی مطرح گردید. در ادامه با عکسی از میترا حجار  در کنار سینا حجازی خواننده خوب پاپ و رگی کشورمان که در خیلی از سایت‌ها آن‌ها را زن و شوهر اعلام کرده‌اند، این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

شایعات و حواشی میترا حجار

حقایق پنهان میترا حجار

بدون شک در این بخش از مقاله بیوگرافی میترا حجار مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی این بازیگر بیشتر آشنا شوید.

میترا علاوه بر بازیگری به عکاسی علاقه‌مند است و گاهی هم نقاشی می‌کشد. این هنرمند در عرصه موسیقی نیز دستی بر آتش دارد که ثمره آن دکمله گویی در اجراهای لوریس چکناواریان شد. وی یک کتاب هم در زمینه روانشناسی ترجمه نموده که موضوع آن توسط یکی از دوستانش در آمریکا نوشته شده و با موضوع تبهکاران و مجرمان است.

آتش سوزی خانه میترا حجار

در چهارشنبه سوری سال 1396 زمانی که در منزل نبود به خاطر ورود یک بالن آرزو از طریق بالکن، زندگی وی با آتش‌سوزی مواجه شد که در پی آن ضرر مالی زیادی دید.

از دیگر موارد پنهان درباره حجار که شاید اکثر افراد از آن بی اطلاع باشد می توان به این نکته اشاره کرد که  او هرگز گوشت نمی‌خورد و به نوعی از کشتار حیوانات در چرخه تامین غذایی تنفر دارد. نزدیک‌ترین دوست میترا حجار، کتایون جهانگیری (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده) است که با هم در برنامه همرفیق شرکت نمودند. در ادامه با عکسی از آن‌ها برای برنامه همرفیق این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان میترا حجار

آلبوم عکس های میترا حجار

کلام آخر

میترا حجار از بازیگران مطرخ و مستعد سینما، تئاتر و تلویزیون است که فعالیت خود را از سال 1376 در سن 21 سالگی با فیلم غریبانه آغاز کرد. وی تا کنون در اثار زیادی به ایفای نقش پرداخته و با بازی در فیلم متولد ماه مهر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. در پلازا به زندگی نامه میترا حجار و بررسی کارنامه هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی میترا حجار برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر دوست داشتنی و مستعد با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو