بهترین برنامه های بیت سازی برای اندروید و آیفون

بهترین برنامه های بیت سازی برای اندروید و آیفون


منبع: پلازا

6

1402/6/17

22:56


بهترین برنامه های بیت سازی برای اندروید و آیفون

افزایش روز افزون طرفداران موسیقی باعث شده است که همواره افراد به دنبال بهترین برنامه بیت سازی باشند تا بتوانند برترین آهنگ ها را تولید کنند. نقش مهمی را در صنعت موسیقی ایفا نمایند. توانایی ساخت ضرب و بیت از جمله مهارت های ارزشمند و کاربردی دنیای امروز به شمار می‌رود. این مهارت نشان دهنده تکامل سازها و تبدیل سازهای کوبه‌ای به عصر دیجیتال به شمار می‌رود.

انتخاب بهترین برنامه بیت سازی به نوازندگان و تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا ذات موسیقی را در جیب خود حمل کنند. این برنامه‌ها بیش از یک برنامه ساده هستند و به میراث گذشتگان ادای احترام می‌کنند. رابط کاربری کاربر پسند، ویژگی های حرفه ای و کتابخانه صوتی گسترده این برنامه‌ها، آن‌ها را به ابزاری ضروری برای نوازندگان و تولیدکنندگان آهنگ تبدیل کرده است. با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از این برنامه‌ها آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های بیت سازی

این برنامه‌ها افراد را قادر می‌سازند تا به کاوش، نوآوری و بیان دیدگاه‌های موسیقی منحصر به فرد خود بپردازند، و ثابت می‌کند که مرزهای خلاقیت در تولید موسیقی بی حد و حصر است و تنها با چند ضربه روی یک دستگاه تلفن همراه قابل کشف است. در این مقاله به بررسی برترین برنامه های ساخت آهنگ و دانلود برنامه بیت سازی برای اندروید می‌پردازیم.

1. FL Studio Mobile؛ دانلود برنامه ساخت اهنگ با صدای خود برای اندروید

برترین برنامه های سخت آهنگ

این برنامه در دسته برترین برنامه های ساخت آهنگ قرار می‌گیرد و بسیاری از ویژگی‌هایی را که همتای دسکتاپ خود را محبوب کرده است حفظ می‌کند، در حالی که آن را برای استفاده از تلفن همراه بهینه می‌کند. FL Studio Mobile یک رابط کاربرپسند و بصری دارد که حتی برای مبتدیان نیز قابل دسترسی است. طراحی لمسی به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی در برنامه حرکت کنند. این برنامه شامل یک کتابخانه ابزار جامع است که طیف گسترده ای از ابزارهای مجازی از جمله سینت سایزر، کیت درام و غیره را ارائه به کاربران ارائه می‌دهد. این تنوع به کاربران امکان می‌دهد تا ژانرهای مختلف موسیقی را کشف کنند.

این برنامه از ورودی MIDI پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترلرها و کیبوردهای MIDI را برای تجربه موسیقایی لمسی تر و گویاتر به تلفن همراه خود متصل کنند. لازم به ذکر است که این برنامه خود را به ترکیب بندی مبتنی بر MIDI محدود نمی کند. کاربران می‌توانند آهنگ‌های صوتی، آواز و سازهای زنده را مستقیماً در برنامه ضبط کنند و به اشتراک بگذارند. این برنامه مجموعه‌ای از افکت‌ها و ابزارهای میکس با کیفیت بالا را دارا است. کاربران می‌توانند از افکت‌هایی مانند Reverb، Delay و Equalization برای تنظیم دقیق آهنگهای خود استفاده کنند. این اپلیکیشن به عنوان بهترین برنامه بیت ساز آیفون نیز شناخته می‌شود.

مزایا

FL Studio Mobile به طور یکپارچه با نسخه دسکتاپ آن ادغام می‌شود. کاربران می توانند پروژه ها را در دستگاه های تلفن همراه خود شروع کنند و به کار بر روی آن‌ها در رایانه ادامه دهند. علاوه بر این، از گزینه های مختلف برای اشتراک گذاری آهنگ پشتیبانی می‌کند. این برنامه به عنوان یک ابزار یادگیری عالی برای نوازندگان و تهیه کنندگان مشتاق عمل می‌کند و به آنها کمک می‌نماید تا مفاهیم تولید موسیقی را درک کنند و خلاقیت خود را آزمایش کنند. FL studio علیرغم ماهیت موبایلی خود، قادر به ارائه نتایج با کیفیت حرفه ای است. بسیاری از نوازندگان و تهیه کنندگان، آهنگ‌هایی را منتشر کرده اند که به طور کامل در این برنامه ساخته شده است. FL Studio به عنوان بهترین برنامه بیت سازی شناخته می‌شود.

  • دانلود اپلیکیشن FL Studio Mobile برای: اندروید

2. GarageBand؛ بهترین برنامه بیت ساز حرفه ای iOS

بهترین برنامه بیت سازی

طراحی کاربرپسند GarageBand، با نمایش مجازی آلات موسیقی، آن را برای مبتدیان قابل دسترس کرده و خلاقیت استفاده کنندگان را افزایش می‌دهد. این برنامه شامل مجموعه‌ای غنی از سازهای مجازی مانند کیبورد، گیتار، باس و درام است که به کاربران امکان می‌دهد تا صداهای مختلف را آزمایش کنند. کاربران می‌توانند سازهای زنده، آواز و اجرای MIDI را در برنامه ضبط کنند. این اپلیکیشن ابزارهای پیشرفته ویرایش صدا از جمله کوانتیزاسیون، تصحیح زمین و جلوه های صوتی را ارائه می‌دهد. GarageBand آموزش‌های تعاملی موسیقی را برای گیتار و پیانو ارائه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا با سرعت خود این سازها را یاد بگیرند و به آنها مسلط شوند. این ویژگی‌ها باعث شده است که این اپلیکیشن در دسته برترین برنامه های ساخت آهنگ قرار بگیرد.

با کتابخانه گسترده‌ای که دارا است، GarageBand ایجاد آهنگ‌هایی با صدای حرفه‌ای را آسان می‌کند. نوازندگان می‌توانند از بین ژانرهای مختلف موسیقی، ژانر مورد نظر خود را انتخاب کنند و آهنگ خود را با کیفیت بالا بسازند. کاربران پیشرفته می‌توانند کنترلرهای MIDI را به GarageBand متصل کنند و کنترل و تطبیق پذیری بیشتری در تولید موسیقی فراهم کنند. پروژه‌های تمام شده را می‌توان به فرمت‌های مختلف تبدیل کرد یا مستقیماً در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و به نوازندگان این امکان را داد که به راحتی کار خود را به اشتراک بگذارند. این برنامه به عنوان بهترین برنامه آهنگ سازی با گوشی شناخته شده است.

مزایا

این برنامه با بی نیازی از تجهیزات گران قیمت استودیو و آموزش رسمی موسیقی، تولید موسیقی را عمومی کرده است. این به این معنی است هر کسی که دارای یک جرقه خلاقانه است برای ایجاد، ضبط و به اشتراک گذاری موسیقی خود قدرت انگیزه می‌گیرد. GarageBand Lessons یک پلتفرم آموزشی فراهم می‌کند و به نوازندگان مشتاق کمک می‌کند تا مهارت‌های جدید بیاموزند و آن را به ابزاری ارزشمند برای مربیان موسیقی نیز تبدیل می‌کند. رابط کاربرپسند و کتابخانه گسترده صداها، نوازندگان بی‌شماری را تحت تاثیر قرار داده است تا موسیقی را تجربه کنند و در نتیجه آهنگ متنوع و خلاقانه‌ای ایجاد شود. برای دانلود برنامه ساخت اهنگ حرفه ای برای آیفون، این برنامه گزینه مناسبی است.

  • دانلود اپلیکیشن GarageBand برای: iOS

3. BeatMaker 3؛ بهترین برنامه آهنگسازی با گوشی

برترین برنامه های سخت آهنگ

این برنامه دارای یک رابط کاربر پسند و بصری جذاب برای iPadOS است که هم برای مبتدیان و هم برای تولیدکنندگان باتجربه قابل دسترسی است و به عنوان بهترین برنامه بیت سازی شناخته می‌شود. BeatMaker 3 یک ترتیب سنج MIDI قدرتمند ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند ملودی‌های پیچیده، الگوهای درام و هارمونی را با دقت ایجاد کنند. این برنامه ساخت آهنگ شامل یک سمپلر و دستگاه درام با کتابخانه گسترده از صداها است که کاربران را قادر می‌سازد تا بیت‌ها و سازهای منحصر به فرد و متنوعی ایجاد کنند. حالت اجرای زنده BeatMaker 3 دستکاری صداها و جلوه‌ها را در زمان واقعی تسهیل می‌کند و آن را برای کنسرت زنده و جلسات ایده آل می‌کند. این برنامه نیز به عنوان بهترین برنامه بیت سازی شناخته می‌شود.

در این برنامه بیت سازی حرفه ای رپ کاربران می‌توانند اتوماسیون را برای پارامترهای مختلف اعمال و اجرایی نمایند که امکان ترکیب پویا و در حال تکامل را فراهم می‌نماید. این برنامه از ضبط صدا و ویرایش نمونه پشتیبانی می‌کند و به نوازندگان این آزادی را می‌دهد تا صداهای ضبط شده خود را در پروژه‌های خود بگنجانند. BeatMaker 3 ابزارهای جامع ویرایش صدا را ارائه می‌دهد، از جمله کوتاه کردن، کشش زمان، و تغییر گام و به کاربران امکان می‌دهد صدای خود را به طور کامل شکل دهند.

مزایا

برنامه با سیستم مدیریت فایل قوی و ویژگی‌های سازماندهی پروژه، گردش کار روان و کارآمد را برای پروژه‌های پیچیده تضمین می‌کند. این برنامه به دلیل توانایی آن در ارائه موسیقی با کیفیت حرفه‌ای مورد احترام است. مجموعه ویژگی‌های گسترده آن، از جمله ابزارهای نمونه گیری و توالی پیشرفته، آن را به انتخابی برای تولیدکنندگان جدی تبدیل می‌کند. قابلیت اجرای زنده BeatMaker 3 جایگاهی را برای آن در سراسر جهان به ارمغان آورده است و به نوازندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند خلاقیت استودیویی خود را زنده کنند.

  • دانلود اپلیکیشن BeatMaker 3 برای: iPadOS

4. Korg Gadget؛ از برترین برنامه های ساخت آهنگ

برنامه بیت سازی حرفه ای رپ

Korg Gadget شامل مجموعه گسترده‌ای از سازهای مجازی، سینت سایزرها و ماشین‌های درام است که هر کدام به دقت برای شبیه سازی صدای مشابه سخت افزاری خود طراحی شده اند. این برنامه یک ترتیب سنج MIDI قدرتمند ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد ملودی‌های پیچیده، الگوهای درام و هارمونی را بدون زحمت ایجاد کنند. این اپلیکیشن دارای کتابخانه گسترده از صداهای از پیش تنظیم شده با کیفیت بالا است که طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی را پوشش می‌دهد. حالت اجرای زنده Korg Gadget دستکاری صداها و جلوه ها را در زمان واقعی تسهیل می‌کند و آن را برای اجراهای صحنه‌ای و جلسات نوازندگی ایده‌آل می‌نماید. این برنامه به عنوان بهترین برنامه بیت سازی حرفه ای iOS شناخته می‌شود.

نوازندگان می‌توانند با کمک این اپلیکیشن و به راحتی آهنگ خود را نظم و ساختار دهند و از ویژگی‌هایی مانند حالت صحنه برای فعال کردن قسمت‌های مختلف آهنگ خود استفاده کنند. این برنامه از تولید موسیقی مشترک پشتیبانی می‌نماید و به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند پروژه‌ها و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و حس اجتماعی را در بین سازندگان تقویت کند. برنامه تولید موسیقی را با در دسترس قرار دادن آن برای هر کسی که دارای تلفن هوشمند یا تبلت است، عمومی و قابل استفاده کرده است. نیاز به تجهیزات گران قیمت استودیو را از بین می‌برد و به نوازندگان اجازه می‌دهد در حال حرکت موسیقی بسازند.

مزایا

با وجود ماهیت قابل حمل، Korg Gadget قابلیت‌های تولید موسیقی در سطح حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. سازها و افکت‌های مجازی آن از نظر کیفیت صدا با سخت افزار اختصاصی رقابت می‌کند. این برنامه به عنوان منبع الهام عمل می‌کند و نوازندگان را تشویق می‌نماید تا مناظر صوتی جدید را کشف کنند و تولید موسیقی را به روش‌های نوآورانه آزمایش کنند. Korg Gadget دارای ارزش آموزشی است و به مبتدیان کمک می‌کند هنر تولید موسیقی را بیاموزند و در عین حال بستری را برای نوازندگان باتجربه فراهم می کند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند. این اپلیکیشن در دسته ببرترین برنامه های ساخت آهنگ قرار می‌گیرد.

  • دانلود اپلیکیشن KORG Gadget 2 برای: iOS

5. Groovebox؛ برنامه بیت سازی حرفه ای رپ برای اندروید

برترین برنامه های سخت آهنگ

در قلب جذابیت Groovebox رابط بصری و لمسی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد در ساخت موسیقی غوطه ور شوند. این برنامه ابزارهای مجازی متنوعی از جمله سینت سایزرها، درام ماشین ها و سمپلرها را ارائه می‌دهد که هر کدام برای تسهیل تولید موسیقی الکترونیکی به راحتی طراحی شده اند. Groovebox یک رویکرد توالی مبتنی بر الگو را به کار می‌گیرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با زنجیر کردن الگوها به یکدیگر ریتم‌ها، ملودی‌ها و هارمونی پیچیده و متحول ایجاد کنند.

این برنامه دارای یک کتابخانه صوتی گسترده پر از تنظیمات از پیش تنظیم شده با کیفیت بالا، حلقه‌ها و نمونه‌هایی است که ژانرهای مختلف موسیقی الکترونیک را پوشش می‌دهد. Groovebox عملکرد و آزمایش در زمان واقعی را تشویق می‌کند. نوازندگان می‌توانند صداها و افکت‌ها را در زمان واقعی دستکاری کنند و تجربه‌ای پویا و گویا از ساخت موسیقی ارائه دهند. کاربران می‌توانند اجراهای خود را ضبط کرده و ساخته‌های خود را از طریق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند یا آن را برای تولید بیشتر در نرم افزارهای دیگر صادر کنند.

مزایا

رابط کاربرپسند و کنترل‌های لمسی برنامه Groovebox، آن را برای نوازندگان در همه سطوح، از مبتدیانی که موسیقی الکترونیک را بررسی می‌کنند تا تولیدکنندگان با تجربه که به دنبال راه‌حل تولید موسیقی موبایل هستند، در دسترس قرار می‌دهد. این برنامه با ارائه بستری که در آن ایده‌های خلاقانه می‌توانند به سرعت کشف، توسعه و اصلاح شوند، کاربران را تشویق می‌کند تا تولید موسیقی الکترونیک را آزمایش کنند. این برنامه با امکان دادن به کاربران برای به اشتراک گذاشتن خلاقیت‌های موسیقی خود و همکاری با دیگران، ایجاد پل در فواصل جغرافیایی از طریق موسیقی، حس اجتماعی را تقویت می‌کند.

6. Patterning 2؛ از برترین برنامه های ساخت آهنگ

بهترین برنامه بیت سازی

هسته جذابیت Patterning رابط منحصر به فرد درام ماشین آن است که از قابلیت‌های لمسی دستگاه‌ها استفاده می‌کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا الگوهای درام را با حس لامسه ایجاد و دستکاری کنند. این برنامه یک موتور قدرتمند درام بسیار منعطف را ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا ریتم‌های پیچیده و در حال تکامل ایجاد کنند. الگوها را می‌توان در زمان واقعی یا حالت مرحله‌ای برنامه ریزی کرد. نوازندگان می‌توانند نمونه‌های خود را وارد کنند، که امکان ایجاد کیت‌های درام سفارشی و صداهای منحصر به فرد را فراهم می‌کند. این ویژگی امکان آزمایش و طراحی صدا را فراهم می‌کند.

الگوسازی یک عنصر تصادفی را با محرک‌های مبتنی بر احتمال معرفی می‌کند و یک جنبه ارگانیک و غیرقابل پیش بینی به ایجاد ریتم می‌افزاید. چاین برنامه به طور یکپارچه با سایر تجهیزات و نرم افزارهای MIDI ادغام می‌شود و آن را به ابزاری همه کاره برای اجرای استودیویی و زنده تبدیل می‌کند. الگوسازی یک حالت آهنگ جامع را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد الگوهای خود را در یک ترکیب کامل ترتیب و ساختار دهند. این برنامه با ویژگی‌هایی مانند اتوماسیون زنده، افکت ها و یک پد XY حساس به لمس برای کنترل رسا، عملکرد بیدرنگ را تشویق می‌کند. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این اپلیکیشن می توان آن را به عنوان بهترین برنامه بیت سازی شمرد.

مزایا

این برنامه به نوازندگان و تهیه کنندگان اجازه می‌دهد تا از برنامه نویسی درام معمولی رهایی یابند و آزمایش و نوآوری در ایجاد ریتم را تشویق می‌کند. یک رابط الگوسازی بصری فرآیند خلاقانه را ساده می‌نماید و به کاربران امکان می‌دهد روی ایجاد ریتم‌ها و ضربات منحصر به فرد تمرکز کنند. قابلیت‌های اجرای بی‌درنگ آن را برای اجراهای زنده و جلسات بهبود ایده‌آل می‌سازد و هنرمندان را قادر می‌سازد تا ضربات را در لحظه دستکاری کنند. الگوسازی با ارائه رویکردی تازه به برنامه نویسی ریتم و طراحی صدا به تکامل ژانرهای موسیقی الکترونیک کمک کرده است.

  • دانلود اپلیکیشن Patterning 2 برای: iPadOS

7. BeatHawk

برترین برنامه های ساخت آهنگ

این برنامه مجموعه متنوعی از سازهای مجازی از جمله سینت سایزرها، درام ماشین ها و سمپلرها را دارا است که به کاربران امکان می‌دهد انواع بافت‌های موسیقی نوین را خلق کنند. BeatHawk شامل یک ترتیب دهنده الگوی قدرتمند است که به نوازندگان اجازه می‌دهد تا ریتم های پیچیده را با دقت ایجاد کنند. این برنامه دسترسی به یک کتابخانه صوتی گسترده پر از تنظیمات از پیش تعیین شده، حلقه‌ها و نمونه‌های با کیفیت بالا را فراهم می کند که ژانرهای مختلف موسیقی را پوشش می‌دهد. BeatHawk با ویژگی‌هایی برای دستکاری زنده صداها، افکت ها و نمونه ها، اجرای را سرعت می بخشد و در دسته برترین برنامه های ساخت آهنگ قرار می گیرد و آن را برای کنسرت های زنده و جلسات مناسب می‌نماید.

نوازندگان می توانند اجراهای خود را ضبط کرده و آهنگ خود را برای اشتراک گذاری یا تولید بیشتر در سایر ایستگاه‌های کاری و صوتی دیجیتال (DAW) صادر کنند. این برنامه تولید موسیقی را دلخواه و عمومی کرده است و آن را برای نوازندگان، تهیه کنندگان و علاقه‌مندانی که ممکن است به یک استودیوی سنتی دسترسی نداشته باشند، قابل دسترسی است. هسته جذابیت BeatHawk رابط بصری و لمسی آن است که تولید موسیقی را برای کاربران در تمام سطوح مهارت ساده می کند.

مزایا

این برنامه نوازندگان را تشویق می‌کند تا صداها و سبک‌های جدید را تجربه کنند و خلاقیت و نوآوری را در خلق موسیقی پرورش می‌دهد. BeatHawk دستگاه‌های تلفن همراه را به استودیوهای تولید موسیقی قابل حمل تبدیل می‌کند و به هنرمندان امکان می‌دهد در حال حرکت موسیقی بسازند. این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار آموزشی عمل می‌کند و به مبتدیان کمک می کند تا مفاهیم تولید موسیقی را بیاموزند و در عین حال بستری را برای تولیدکنندگان با تجربه فراهم می‌کند تا مهارت های خود را اصلاح نمایند و پیشرفت کنند.

  • دانلود اپلیکیشن BeatHawk برای: iOS

8. iMPC Pro 2؛ از برترین برنامه های ساخت آهنگ

دانلود برنامه بیت سازی برای اندروید

این برنامه رابط کاربری 16 پد و گردش کار نمادینی را که کاربران MPC عاشق آن شده‌اند حفظ می‌نماید. کاربران می توانند نمونه‌ها را با دقت وارد، ویرایش و دستکاری کنند که امکان ایجاد کیت‌ها و صداهای منحصر به فرد درام را فراهم می‌نماید. این برنامه شامل یک ترتیب سنج قدرتمند است که کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی ریتم‌ها و ملودی‌های پیچیده ایجاد کنند. طیف گسترده‌ای از افکت‌ها و ابزارهای پردازش در دسترس هستند که گزینه خلاقانه‌ای برای شکل دادن به صدا ارائه می‌دهند.

کاربران می‌توانند کنترلرهای MIDI را به برنامه متصل کنند، قابلیت‌های آن را گسترش داده و تجربه لمسی را افزایش دهند. این برنامه دارای حالت اجرا برای دستکاری نمونه‌ها و افکت‌ها در زمان واقعی است که آن را برای کنسرت‌های زنده و جلسات بهینه می‌کند. فواید این برنامه به حدی زیاد است که آن را به بهترین برنامه بیت سازی تبدیل می‌کند.

مزایا

با تکرار صادقانه تجربه MPC، برنامه به میراث MPC ادای احترام می‌کند و در عین حال آن را به نسل جدیدی از نوازندگان معرفی می‌نماید. این برنامه ساخت آهنگ را برای هر کسی که یک دستگاه تلفن همراه دارد در دسترس قرار می‌دهد و راه‌حلی قابل حمل برای تولید موسیقی در حال حرکت ارائه می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان برنامه iMPC Pro 2 را در تنظیمات استودیو هیبریدی خود ادغام می کنند و از آن در ارتباط با MPC های سخت افزاری و سایر تجهیزات استفاده می‌نمایند.

  • دانلود اپلیکیشن iMPC Pro 2 برای: iOS

جمع بندی

وجود انواع اپلیکیشن های ساخت بیت یاعث شده است که صنعت موسیقی وارد عصر جدیدی شود و افراد زیادی تمایل به ساخت آهنگ و استفاده از این برنامه ها نمایند. از این رو شناخت بهترین برنامه بیت سازی می تواند موثر واقع شود. افراد می توانند با شناخت برترین برنامه های ساخت آهنگ، اطلاعات پایه را در این زمینه و زمینه های مرتبط کسب نمایند و آثار خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو