معرفی و دانلود نرم افزار های آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

معرفی و دانلود نرم افزار های آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته


منبع: پلازا

3

1402/6/19

14:12


معرفی و دانلود نرم افزار های آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

با استفاده از یک نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته می‌توانید مفاهیم ساده و پیچیده را از طریق گوشی یا کامپیوتر خود یاد بگیرید. با پلازا همراه باشید تا با برنامه های تدریس ریاضی آشنا شویم.

یادگیری ریاضی برای بسیاری از افراد کاری سخت و زمانبر است. تکرار مداوم و تمرین بسیار از لازمه‌های یادگیری ریاضی است که در بعضی موارد آن را تبدیل به کاری خسته‌کننده و فرسایشی می‌کند. در این زمینه اپلیکیشن‌های مفیدی طراحی شده‌اند که فرایند آموزش ریاضی را تبدیل به یک سرگرمی جذاب و هیجان‌انگیز می‌کنند. تلفیق بازی و ریاضی و طراحی چالش‌های مختلف برای آموزش ریاضی به افراد مختلف در این برنامه‌ها نقطه مشترک بین آن‌هاست. در این مقاله پلازا به معرفی نرم افزار های آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته با گوشی

برای دانلود برنامه تدریس ریاضی برای گوشی، گزینه‌های زیادی در گوگل‌پلی یا اپ‌استور موجود است که می‌توانید درنظر داشته باشید. ما در ادامه به چند نمونه از اپ‌های برتری که می‌توانید دانلود کنید، خواهیم پرداخت.

1. برنامه آموزش ریاضی Prodigy

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

Prodigy بصورت بازی طراحی شده که طی مراحل آن دانسته‌های ریاضی فرد را به چالش می‌کشد. برنامه با نظارت بر عملکرد فرد در مراحل مختلف بازی و روند انجام آن، مطابق با سطح اطلاعات ریاضی او شخصی‌سازی شده و به این ترتیب چالش‌های پیش روی هر فرد در مراحلی از بازی با فرد دیگر متفاوت است.

این برنامه برای کاربران اندروید و iOS بصورت رایگان قابل دسترسی است و در میان معلمان محبوبیت زیادی دارد؛ چراکه آموزش ریاضی با استفاده از این اپلیکیشن برای دانش‌آموزان فعالیتی سرگرم‌کننده و جذاب است. همچنین امکان تعریف پروژه‌های درسی و تکالیف دانش‌آموزان با استفاده از این برنامه فراهم شده است. بعلاوه، گزارش‌های پیشرفت عملکرد دانش‌آموزان در این برنامه قابل تهیه است که به معلمان در تشخیص نقاط قوت و ضعف خود کمک می‌کند.

2. نرم افزار آموزش ریاضی Photomath

برنامه آموزشی ریاضی برای کامپیوتر

یک معلم خوب ریاضی هیچوقت اجازه استفاده از این برنامه را سر کلاس و هنگام تدریس به دانش‌آموزان نمی‌دهد؛ درحالی‌که استفاده از این اپلیکیشن در خانه و بعنوان برنامه‌ای کمک درسی توصیه می‌شود. این اپلیکیشن حتی نیازی به نوشتن و وارد کردن صورت مسئله توسط خودتان ندارد و کافی است تصویری از صورت مسئله را وارد برنامه کنید.

برنامه با تشخیص دستخط و استفاده از محاسبه‌گر خود، جواب نهایی مسئله را همراه با راه حل گام به گام در اختیارتان قرار می‌دهد. Photomath مسائل محاسباتی پایه، مسائل مربوط به کسرها، معادلات خطی، درجه دو و نامعادلات، دستگاه معادلات، مثلثات و بسیاری از مسائل مهم ریاضی را پوشش می‌دهد.

3. برنامه برای تدریس ریاضی Khan Academy

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

در مورد این برنامه جالب است بدانید سلمان خان، بنیانگذار آکادمی خان اولین بار ویدئوهایی را در یوتیوب آپلود کرد که با هدف آموزش جبر به پسرعموی خود آن‌ها را تهیه کرده بود. تعداد بازدیدها در یوتیوب از آنچه که پیش‌بینی کرده بود بیشتر شد و استقبال از ویدئوهای آموزشی او به حدی رسید که امروز آکادمی خان درسنامه‌های ویدئویی خود را برای همه دانش‌آموزان از طریق اپلیکیشن و وبسایت، بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

زمینه‌های مختلف درسی در ریاضی مورد توجه این برنامه قرار گرفته و همچنین علاوه بر خود دانش‌آموزان، والدین و معلمان می‌توانند بر روند پیشرفت آموزشی آن‌ها نظارت داشته باشند. دانش‌آموزان برای استفاده از مطالب آموزشی رایگان و آمادگی برای آزمون‌های مهم خود و همچنین معلمان برای ارتقای محتوای آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند از این برنامه مفید استفاده می‌کنند.

4. برنامه Desmos Graphing Calculator

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

این اپلیکیشن از برنامه‌های مفیدی است که از ابزارهای گرافیکی برای آموزش ریاضی استفاده می‌کند. هرچند که این ابزارهای گرافیکی برای آموزش مباحثی چون حساب دیفرانسیل و انتگرال بسیار مفید هستند، اما در عین حال می‌توانند سنگین و پرحجم بوده و هزینه بالایی داشته باشند. این برنامه رایگان بوده و طیف گسترده‌ای از عملکردهای نموداری را پوشش می‌دهد. علاوه براین، بدون هیچ مشکلی بدون نیاز به اینترنت کار می‌کند و با ارائه ضابطه هر تابعی آن را بصورت نمودار، هم در مختصات دکارتی و هم در مختصات قطبی نشان می‌دهد.

5. برنامه آموزش ریاضی Mathway

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

وقتی صحبت از ریاضیات باشد، تنها جواب نهایی مسئله نیست که اهمیت دارد؛ هنگام یادگیری و آموزش ریاضیات، ارائه راه حل صحیح مسئله بصورت گام به گام به‌مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است. Mathway ابزاری قدرتمند برای یادگیری ریاضی است که امکان دریافت معادلات و ارائه راه حل آن‌ها را بصورت گام به گام تا رسیدن به جواب نهایی دارد. براحتی مسئله را وارد برنامه کنید تا جواب نهایی را همراه با راه حل دقیق آن دریافت کنید. برای یادگیری زمینه‌های مختلفی از ریاضی از ریاضیات پایه تا جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و خیلی از مسائل دیگر این اپلیکیشن یک برنامه کمک آموزشی قدرتمند است. البته به این شرط که تنبلی را کنار گذاشته و تنها به کپی-پیست کردن مطالب اکتفا نکنید!

6. نرم افزار آموزش ریاضی Socratic؛ نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

روش سقراطی که می‌توان آن را پیشرو متدلوژی مدرن علمی قلمداد کرد، به طور کلی بر پایه پرسیدن سوال است. به افتخار این روش، اپلیکیشن Socratic به این اسم نامگذاری شده و به کودکان یاد می‌دهد تا پاسخ پرسش‌های خود را در انجام تکالیف مختلف درسی پیدا کنند. کافی است براحتی تصویر صورت مسئله را به برنامه دهند و اپلیکیشن نه تنها پاسخ آن را حاضر می‌کند، بلکه راه حل آن را بصورت گام به گام و به همراه تأکید بر قسمت‌های مهم، ارائه تعاریف لازم و سایر نکات مربوط به سوال در اختیار فرد قرار می‌دهد. در حالیکه می‌توان براحتی این برنامه را وسیله تنبلی در یادگیری قرار داد، کسی که یادگیری را برای خود مهم می‌داند، می‌تواند از این برنامه برای کشف بیشتر و یادگیری عمیق مطالب استفاده کند.

7. نرم افزار آموزش ریاضی Moose Math

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

با استفاده از این اپلیکیشن، کودک شما علاوه بر اینکه می‌تواند شمردن را یاد بگیرد، مقدمه‌ای ابتدایی نیز برای آموزش ریاضی می‌تواند دریافت کند. محیط این برنامه بسیار جالب و رنگارنگ است و شخصیت اصلی آن یک گوزن شمالی‌ست که برای کودکان جذابیت خاصی دارد. در این اپلیکیشن بازی‌های جذاب کودکانه با تم آموزش ریاضی برای بچه‌ها طراحی شده که یک نمونه آن تهیه اسموتی است. برای هر اسموتی، اپلیکیشن دستور تهیه آن و اینکه بچه‌ها از هر میوه چه مقدار بایستی انتخاب کنند را تعیین می‌کند و به این ترتیب آن‌ها را به چالش‌های ریاضی دعوت می‌کند. هر دو نسخه اندروید و iOS از این برنامه برای کاربران قابل تهیه است.

8. MalMath؛ نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

این برنامه ای است که مسائل ریاضی را می‌گیرد و آن‌ها را با دستورالعمل‌های کامل حل می‌کند و دانش آموزان را در مراحل ساده راهنمایی می‌کند. به عنوان یک برنامه رایگان، یکی از بهترین ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند، قابلیت‌های آفلاین قدرتمند آن است، به این معنی که دانش‌آموزان بدون اینترنت می‌توانند بدون نگرانی به یادگیری ادامه دهند.

9. برنامه برای تدریس ریاضی Brainly

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

“برای دانش آموزان. توسط دانش آموزان.” این شعار برای این نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته است. این اپلیکیشن آموزش ریاضی ابتدایی است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و آن را با پشتیبانی ریاضی ترکیب می‌کند تا بستری را ارائه دهد که دانش آموزان می‌توانند در مورد تکالیف ریاضی خود سؤال بپرسند و سایر دانش آموزان می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. دانش‌آموزان آن را دوست دارند زیرا جنبه اجتماعی دارد و معلمان از نحوه ارائه انجمنی برای دانش‌آموزان برای تعمیق یادگیری خود با آموزش به دیگران قدردانی می‌کنند. به‌عنوان یک بهترین برنامه آموزش ریاضی نهم رایگان، پشتیبانی مشتری نیز بسیار مثبت است و نمایندگان در صورت بروز مشکل آماده هستند به شما کمک کنند.

10. Rocket Math؛ نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی رایگان Rocket Math که کودکان را به سوی موفقیت می‌فرستد، یک برنامه سرگرم‌کننده است که سرگرمی را به عنوان ستون فقرات خود برای یادگیری دارد. رویکرد مبتنی بر بازی روشی خارق‌العاده برای کودکان ارائه می‌کند تا در صورت برخورد با مانعی در پاسخ به یک مسئله، به سرعت و بدون ناامیدی ریاضی را بیاموزند. با مکانیک ساده، این یک برنامه کاربردی آسان است که به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های ریاضی خود را تقویت کنند و عمیق تر کنند.

11. Duolingo Math؛ آموزش گام به گام ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

اکثر کاربران برنامه دوآلینگو را به‌عنوان یک برنامه آموزش زبان می‌شناسند اما سازندگان این برنامه به‌تازگی یک اپلیکیشن دیگر نیز منتشر کرده‌اند که مناسب کاربرانی است که به‌دنبال دانلود رایگان نرم افزار آموزش ریاضی سوم ابتدایی یا دیگر مقاطع هستند. عملکرد این برنامه نیز شبیه به برنامه اصلی دوآلینگو است و در آن کاربران می‌توانند با جلوه‌های بصری و بازی‌های متنوع با انواع مفاهیم ریاضی آشنا شوند. به همین خاطر این برنامه هم بهترین گزینه برای آموزش ریاضی از پایه تا پیشرفته است. برنامه در سال 2022 منتشر شده و فعلا تنها برای کاربران iOS در دسترس است.

  • دانلود برنامه Duolingo Math برای: iOS

12. Kahoot؛ نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

Kahoot یک نرم افزار ریاضی ابتدایی مناسب کودکان است. برنامه یک گزینه بسیار عالی برای کودکان 4 تا 8 سال به‌حساب می‌آید و قادر است مفاهیم پایه‌ای را با کارتون‌ها و رنگ‌های شاد و متنوع آموزش دهد. البته برنامه رایگان نیست و به صورت آزمایشی امکان استفاده 7 روز رایگان را می‌دهد.

برنامه آموزشی ریاضی برای کامپیوتر

برای دانلود نرم افزار تدریس ریاضی برای کامپیوتر نیز می‌توانید به گزینه‌های مختلفی دسترسی داشته باشید. البته این برنامه‌ها بیشتر از همه برای معلمان کاربرد دارند تا دانش آموزان و افرادی که می‌خواهند با دنیای ریاضیات آشنا شوند. همچنین تعداد برنامه های آموزشی ریاضی برای کامپیوتر نیز خیلی زیاد نیست.

1. Microsoft Math Solver؛ برنامه آموزشی ریاضی برای کامپیوتر

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

Math Solver یک نرم‌افزار رایگان برای دانش آموزان است تا با استفاده از آن بتوانند مسائل ریاضی را با سرعت بیشتری درک کرده و حل کنند. برنامه بیشتر از همه مناسب جبر است و دارای یک ماشین حساب گرافیکی است تا با استفاده از آن شکل‌های 2 یا 3 بعدی بکشید. همچنین به‌شما کمک می‌کند تا مسائل را به‌صورت گام به گام حل کنید.

2. Free Universal Algebra Equation Solver؛ برنامه آموزشی ریاضی برای کامپیوتر

نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته

برای کسانی که با جبر مشکل دارند، نرم افزار Free Universal Algebra Equation Solver یک گزینه بسیار عالی است. برنامه برای مسائل پیچیده، راهنمای قدم به قدم دارد و از تمامی مفاهیم نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید جبر را از مرحله مقدماتی تا پیشرفته یادبگیرید و حتی توضیح متنی برای نحوه حل کردن مسائل داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی نرم افزار آموزش ریاضی از مبتدی تا پیشرفته پرداختیم. استفاده از این نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی به جذابیت یادگیری ریاضی کمک می‌کند و هر قشری که به نوعی با آموزش ریاضی سر و کار دارد مانند پدر و مادرها، معلمان و دانش‌آموزان با رویکردهای مناسب می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها بهره ببرند. البته تعداد برنامه های آموزشی ریاضی برای کامپیوتر خیلی زیاد نیست. تجربه شما در استفاده از برنامه‌های اینچنینی چیست؟ نرم افزار تدریس ریاضی دیگری را می‌شناسید که برایتان مفید بوده باشد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو