آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین با گوشی

منبع: پلازا

4

1402/6/18

16:47


آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین با گوشی

با افزایش روزافزون قیمت بیت کوین(Bitcoin) در سال‌های اخیر، بسیاری از کاربران در سراسر جهان به دنبال روش‌هایی برای استخراج این ارز دیجیتال هستند. یکی از راه حل‌های پیشنهادی، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از گوشی است. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم ماین کردن ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی چگونه ممکن است. علاوه بر این، به بررسی عواملی می‌پردازیم که بر سودآوری استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و آیفون تأثیر می‌گذارند.

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

فرآیند ماین کردن ارز دیجیتال(Mining) به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سیستم‌های رایانه‌ای قدرتمند با حل معادلات تعیین‌شده بر روی بلاک‌ چین بیت‌ کوین، کوین‌های جدید تولید می‌کنند. بنابراین، استخراج بیت کوین به یک ابزار محاسباتی نیاز دارد که بتواند معادلات شبکه را حل کند. این دستگاه می‌تواند گوشی، تبلت، لپ تاپ، رایانه شخصی یا دستگاه ماینینگ باشد.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال برای تمرکززدایی فرآیند ثبت تراکنش ایجاد شد. بدون انگیزه اقتصادی، مردم انگیزه زیادی برای اختصاص قدرت محاسباتی و انرژی الکتریکی خود برای ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز ندارند. از سوی دیگر، گسترش فرآیند استخراج، امنیت شبکه را افزایش می‌دهد. مشارکت افراد مختلف از سراسر جهان در فرآیند ماین کردن ارز دیجیتال، احتمال حمله به شبکه را نیز کاهش خواهد داد. در نهایت، فرآیند استخراج راهی برای ایجاد بیت کوین‌های جدید و توزیع آنها در سراسر جهان است.

معادلاتی که در طی فرآیند استخراج ارز دیجیتال بیت کوین حل می‌شوند مربوط به «توابع هش(Hash)» هستند. این توابع برای اتصال بلوک‌های مختلف شبکه به یکدیگر استفاده می‌شوند. برای اینکه کاربران هنگام ثبت تراکنش‌های بیت کوین تراکنش‌های جعلی را ثبت نکنند، از آنها خواسته می‌شود معادلات شبکه را با صرف توان محاسباتی و انرژی الکتریکی حل کنند.

معادله در شبکه بیت کوین اساساً پاسخ صحیح را از تابع هش خود دریافت می‌کند. هش یک بلوک، از پایگاه داده تراکنش، هش بلوک قبلی و یک مقدار تصادفی به نام “Nonce” در توابع به دست می‌آید. ماینرها با تنظیم مقادیر مختلف برای نانس سعی در حل توابع و دستیابی به راه حل مورد نظر شبکه دارند. اولین کاربری که این کار را انجام دهد، پاداش استخراج شبکه را دریافت خواهد کرد.

استخراج بیت کوین با گوشی

استخراج بیت کوین با گوشی

یکی از انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، انجام فرایند ماینینگ با گوشی است. گوشی‌های هوشمند از سخت افزارهای مختلف کامپیوتری استفاده می‌کنند. بنابراین، می‌توان از آنها برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرد. اما در این میان باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد و آن تفاوت امکان‌سنجی و سودآوری یک فرآیند است. امکان سنجی یک رویداد یا فرآیند لزوماً به معنای سودآور بودن آن نیست.

استخراج بیت کوین از طریق تلفن یا لپ تاپ امکان‌پذیر است، اما این فرآیند معادل ضرب المثل “آب در هاون کوبیدن” خواهد بود و برای سرمایه‌گذار فایده‌ای نخواهد داشت. فرآیند استخراج نیازمند محاسبات مستمر و گسترده است که در طی آن دمای سخت افزار مربوطه به سرعت بالا می‌رود. همین مشکل منجر به آسیب سخت افزاری و در نهایت تخریب دستگاه شما می‌شود.

نحوه استخراج بیت کوین با گوشی

ماین کردن ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی، جنگ بین زمان و بهره‌وری است. مهم‌ترین عامل در استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی مسئله زمان است. شما نمی‌توانید تمام زندگی خود را برای کسب سود صبر کنید. به عبارت ساده‌تر، باید بدانید چقدر طول می‌کشد تا به سودی که از استخراج بیت‌کوین با گوشی خود می‌خواهید برسید.

معمولا ماینرها با استفاده از سخت افزارهای خاص سعی در ارائه عملکرد بالایی به شبکه دارند؛ زیرا هرچه قدرت بیشتری در شبکه داشته باشید، در واقع سریعتر به سود خواهید رسید. از طرفی برای حضور در این شبکه هزینه‌هایی مانند نگهداری، تامین برق و … را باید پرداخت کنید. در نتیجه شما نمی‌توانید برای همیشه صبر کنید و باید هزینه‌های شما از سودی که به دست می‌آورید پرداخت شوند.

موضوع دیگری که هنگام استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی وجود دارد، موضوع استهلاک است که باید به آن توجه شود. با استخراج بیت کوین، شما به طور مداوم سخت افزار گوشی خود را در دسترس شبکه قرار می‌دهید، یعنی از ظرفیت تعریف شده پردازنده گوشی خود بیش از حد استفاده می‌کنید. این مورد را می‌توان به عنوان نقطه ضعف اصلی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی در نظر گرفت.

عامل دیگری که وجود دارد، مسائل امنیتی است که بسیاری از ماینرها به آن توجه نمی‌کنند. از آنجایی که استخراج بیت کوین با گوشی نسبت به روش‌های دیگر بهره‌وری بسیار کمتری دارد، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل است که بسیاری از اپلیکیشن‌های فعال در زمینه استخراج بیت کوین با گوشی به دقت مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. به عبارت ساده‌تر، با استخراج بیت کوین با گوشی، احتمال زیادی وجود دارد که برای شخص دیگری فرایند ماینینگ را انجام دهید!

برنامه ‌های استخراج بیت کوین با گوشی

همانطور که می‌دانید سیستم عامل گوشی‌های هوشمند اندروید(Android) یا iOS است. اپل به دلیل سیاست‌هایی که دارد اجازه انتشار برنامه‌های استخراج بیت کوین با گوشی را در اپ استور نمی‌دهد. با این حال چند نرم افزار اندرویدی وجود دارد که می‌توانید از طریق گوگل استور دریافت کنید. قبل از شروع کار با این نرم افزارها چند آموزش استخراج ارز دیجیتال را بررسی و مطالعه کنید.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این نرم افزار به یک کیف پول معتبر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال نیاز دارید. نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی به شرح زیر هستند:

  • برنامه Minergate: تقریبا می‌توان این برنامه را بهترین و ایمن‌ترین نرم افزار در این زمینه نامید.
  • برنامه Crypto Miner: یک برنامه ساده که فرصت‌های خوبی را برای ماینرها ارائه می‌دهد.
  • برنامه DroidMiner: اگرچه این برنامه به صورت گسترده دانلود شده است، اما در فروشگاه گوگل از امتیاز بالایی برخوردار نیست که دلیل اصلی آن مصرف بیش از حد باتری مطرح شده است.
  • برنامهElectroneum: از دید کاربران این برنامه می‌تواند عنوان بهترین برنامه استخراج ارز دیجیتال را برای خود مدعی شود. این برنامه میلیون‌ها بار دانلود شده است.

در مورد کاربردهای این برنامه‌ها نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد. با افزایش سختی ماینینگ هر چهار سال یکبار و کاهش پاسخگویی سیستم‌های سخت افزاری، ماین کردن ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی روش چندان پایداری به نظر نمی‌رسد.

برنامه های استخراج بیت کوین با گوشی

آیا استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با گوشی سودآور است؟

اگر از خود پرسیده‌اید چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم و روش استخراج ارز دیجیتال با گوشی را انتخاب کرده‌اید باید موارد بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. بعد از آشنایی با انواع نرم افزارهای استخراج بیت کوین با گوشی و نحوه انجام این کار، باید به یک سوال اساسی و مهم پاسخ دهیم؛ آیا این روش به صرفه است یا خیر؟

در واقع سود در اقتصاد درآمد منهای هزینه است. اما در بسیاری از موارد، به خصوص کسانی که ارتباط خوبی با دنیای تجارت ندارند، مسئله هزینه‌ها نادیده گرفته شده یا به درستی محاسبه نمی‌شود. در واقع هزینه‌ها بخش بزرگی از سود ما را تعیین می‌کنند. هرچه یک فعال اقتصادی بتواند هزینه‌های خود را کاهش دهد، سود بیشتری خواهد داشت. این در مورد استخراج بیت کوین با گوشی نیز صدق می‌کند.

در نتیجه باید بررسی کنیم بر اساس همه عواملی که گفتیم، کسب درآمد از بیت کوین با گوشی سودآور است یا نه؟ یا به عبارتی آیا هزینه استخراج بیت کوین با یک گوشی برای کسب سود خوب در درآمد ما کافی است یا خیر؟

با توجه به همه عواملی که در این مقاله در مورد آنها صحبت کردیم، تقریباً می‌توان گفت که پاسخ این سؤال منفی است. زیرا سختی بیت کوین به قدری افزایش یافته که نیاز به سخت افزار بسیار سنگین و پیشرفته‌ای دارد و این امر عملا استخراج بیت کوین با گوشی را غیرممکن کرده است. به عبارت ساده‌تر، انجام این کار فقط عملکرد گوشی و عمر باتری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تقریباً هیچ سودی به دست نمی‌آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو