خواص پوست گردو، ماده‌ای که توان مقابله با هر عفونتی را دارد!

منبع: خبرنما

2

1402/6/19

16:18


فصل گردو آمده و این روزها لذت خوردن گردوی تازه و دست‌هایی که به سرعت سیاه می‌شوند با شما همراه است! با این حال، احتمالا اگر حجم زیادی گردو دارید، این سوال برای‌تان پیش آمده که با پوست گردو چه کنیم؟ یا اینکه آیا پوست گردو خواص و فوایدی دارد؟ ما در این نوشتار خواص […]

خواص پوست گردو، ماده‌ای که توان مقابله با هر عفونتی را دارد!

فصل گردو آمده و این روزها لذت خوردن گردوی تازه و دست‌هایی که به سرعت سیاه می‌شوند با شما همراه است! با این حال، احتمالا اگر حجم زیادی گردو دارید، این سوال برای‌تان پیش آمده که با پوست گردو چه کنیم؟ یا اینکه آیا پوست گردو خواص و فوایدی دارد؟ ما در این نوشتار خواص پوست گردوی تازه را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

پوست سبز گردو برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

پوست سبز گردو مصارف دارویی زیادی دارد. از این پوسته‌ها به مدت طولانی برای ایجاد محیط سالم در روده استفاده می‌شد. قابض بودن تانن‌های موجود در پوست گردو، کاربردهای موضعی زیادی هم برای پوست دارد. با این حال، شاید رایج ترین کاربرد آن سم زدایی و از بین بردن انگل‌های روده باشد.

فواید پوست سبز گردو برای سلامتی چیست؟

پوست سبز گردو قرن‌ها استفاده دارویی داشته است و در عین حال که قدمت زیادی در طب سنتی دارد، تحقیقات مدرن زیادی هم روی آن انجام شده که فواید دارویی آن را تایید می‌کند.

برای محافظت از بدن در برابر عفونت باکتریایی مفید است

پوست سبز گردو سرشار از تانن است – ترکیبی با خواص ضد باکتریایی و قابض. این ترکیب به محافظت از بدن در برابر انواع گونه‌های مضر باکتری مانند E. Coli و سایر باکتری‌هایی که باعث بیماری‌های ناشی از غذا می‌شوند، کمک می‌کند. مطالعات روی پوست گردو نشان می‌دهد که از رشد استافیلوکوکوس اورئوس، نوعی باکتری که می‌تواند منجر به عفونت شود، جلوگیری می‌کند.

برای درمان عفونت‌های انگلی استفاده می‌شود

پوست سبز گردو برای از بین بردن انگل‌ها و غلبه بر عفونت‌های انگلی عالی است. این تاثیر عمدتا به دلیل ترکیب قدرتمندی است که در پوست گردو وجود دارد. پوست گردو  ماده شیمیایی به نام جوگلون تولید می‌کند که به طور طبیعی در تمام قسمت‌های درخت وجود دارد، اما در پوسته سبز یا نارس بیرونی بیشتر است.

مطالعات روی جوگلون نشان می‌دهد که برای بسیاری از حشرات گیاهخوار بسیار سمی است. در واقع، اغلب توسط باغبانان به عنوان یک آفت کش طبیعی استفاده می‌شود و محققان مشاهده کرده اند که  Juglone می‌تواند کرم‌های انگلی را از بدن دفع کند. طبق تحقیقات، جوگلون در برابر کرم حلقوی، کرم نواری و سایر انگل‌های روده موثر است.

در حالی که پوست سبز گردو در کشتن انگل‌ها تاثیر زیادی دارد، ماده شیمیایی جوگلون موجود در آن در مقادیر زیاد یا در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند برای انسان سمی باشد. هر زمان که از یک گیاه دارویی قوی با چنین خواص قدرتمندی استفاده می‌کنید، حتما باید مطمئن ترین راه استفاده از آن را بدانید.

به درمان عفونت‌های قارچی پوست کمک می‌کند

پوسته سبز و نارس گردوی سیاه حاوی ماده ای به نام جوگلاندین است که خاصیت ضد قارچی دارد. پوست سبز گردو برای درمان بیماری‌های پوستی، به ویژه قارچی، از جمله اگزما، پسوریازیس، تبخال و انگل‌های پوستی مفید است. این ماده همچنین یک درمان بسیار موثر و طبیعی برای بیماری پای ورزشکاران است.

پوست گردو با عفونت ویروسی مقابله می‌کند

از زمان‌های قدیم، گیاهان دارویی به عنوان درمان طبیعی بیماری‌های مختلف از جمله عفونت‌های ویروسی استفاده شده است. بسیاری از گیاهان به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی قوی، به مبارزه با ویروس‌ها کمک می‌کنند و مورد علاقه پزشکان طب سنتی هستند. جوگلون، یکی از ترکیبات شیمیایی اولیه در پوست گردو، دارای خواص ضد قارچی، ضد مالاریا، ضد باکتری و ضد ویروسی است. ثابت شده است که این ترکیب قدرتمند از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت می‌کند و همچنین در محافظت از بدن در برابر برخی بیماری‌های جدی نیز نویدبخش است.

آیا پوست سبز گردو بی خطر است؟

پوست سبز گردو حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار قوی است که به اثربخشی این گیاه برای از بین بردن انگل‌ها و محافظت در برابر سایر عفونت‌ها کمک می‌کنند. به طور کلی مصرف این ماده برای مدت زمان کوتاه بی خطر است. با این حال، استفاده از پوست سبز گردو به صورت طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

پوست گردو را نباید به طور منظم بیش از 2 هفته استفاده کرد. اگر به مغزها حساسیت دارید از این ماده هم استفاده نکنید. همچنین استفاده از پوست گردو برای مادران باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود. اگر دارویی مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود قبل از استفاده از محصولات حاوی پوست گردو با پزشک مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو