حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق پنهان فیلم راهبه 2


منبع: فیگار

3

1402/6/20

14:59


فیلم The Nun 2، پس از انتشار در سینماهای جهان، نشان داد که فیلمی متعهد به فرانچایز بوده است. در ادامه این نوشتار، به حقایق پنهان فیلم راهبه 2 خواهیم پرداخت.

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

فیلم The Nun 2، پس از انتشار در سینماهای جهان، نشان داد که فیلمی متعهد به فرانچایز بوده است. در ادامه این نوشتار، به حقایق پنهان فیلم راهبه 2 خواهیم پرداخت.

The Nun 2، که یک فیلم ترسناک راهبه محور و یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک 2023 است که چند ارتباط ظریف را با دیگر قسمت‌های فرانچایز The Conjuring پنهان کرده و به چند فیلم کلاسیک ترسناک دیگر نیز ادای احترام می‌کند.

در فیلم “The Nun 2″، خواهر آیرین در دومین رویارویی خود با ولک، با ایستراگ های فیلم The Nun 2 و ارجاعاتی به فیلم “The Conjuring”، این بار فرصت بیشتری برای متوقف کردن ولک دارد. خواهر آیرین به عنوان کسی که پیشتر یک بار شیطان را شکست داده است، بهترین شانس برای مقابله با قدرت وحشتناک ولک را دارد.

با این حال، ولک به عنوان یک موجود اهریمنی بسیار قوی، نیاز به چیزهای بیشتری از خون مسیح و چشمان سنت لوسی برای پایان دادن قطعی به سلطنت و تهدید آن دارد. این موضوع باعث می‌شود که خواهر آیرین برای شکستن ولک باید با چالش‌های بسیاری روبرو شود و تلاش کند تا راهی برای نابودی نیروهای شیطانی ولک بیابد.

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق وحشتناک فیلم راهبه 2

شما می‌توانید فهرست حقایق پنهان فیلم راهبه 2 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

جهان احضار از طریق اد و لورین وارن به هم متصل شده است. اگرچه هر یک از موجودات ماوراءالطبیعه که در هر قسمت از The Conjuring با آن‌ها روبرو می‌شوند، پس زمینه و پیوندهایی به اسطوره‌ها و افسانه‌های هزاران ساله خود دارند؛ اما تنها کسی که توانست به خوبی پیشی بگیرد، شخصیت ولک بود.

از آنجایی که فیلم The Nun و The Nun II کمی بیش از یک دهه قبل از رویدادهای اولین فیلم The Conjuring اتفاق می‌افتند، هر دو پیش‌ درآمدی بر تاریخچه قرن بیستم شیطان اصلی و ارتباطش با خواهر آیرین قبل از مواجهه با وارن‌ها تمرکز دارند. با این وجود، این فیلم مملو از ارجاعاتی به The Conjuring است که در نوشتار حقایق مخفی فیلم The Nun 2 آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

راهبه 2 به فیلم جن‌گیر ادای احترام می‌کند

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

ایستراگ های فیلم The Nun 2

تصویر پشت نور مردی با کلاه و یک چمدان در ابتدای فیلم “راهبه 2” انتخاب تصادفی نیست. این تصویر، یک ادای ویژه به صحنه معروف از فیلم ترسناک کلاسیک “جن‌گیر” ویلیام فریدکین می‌باشد که در آن، پدر مِرین برای خروج ریگان مکنیل، که داخلش دیوی به نام پازوزو حاکم است و به طور خاص یک موجود سختگیرانه می‌باشد، در تلاش است.

به همین ترتیب، کاردینال و دستیار او در فیلم “راهبه 2” می‌دانند که ولک یک شیطان عادی نیست، بنابراین به آیرین مراجعه کرده و از او خواسته می‌شود که آخرین ظهورهای روح را تحقیق کند. علیرغم تردیدهایش، آیرین متوجه می‌شود که این شیطان همان ولک معروف است.

در فرنچایز احضار، قبلاً ادای احترامی به فیلم جن‌گیر در فیلم “The Conjuring: Devil Made Me Do It” پرداخته شده است. جایی که ورود پدر گوردون به خانه خانواده گلاتزل همان صحنه‌ای را که در فیلم کلاسیک ویلیام فریدکین دیده می‌شود، بازتولید می‌کند.

“The Conjuring: Devil Made Me Do It” همچنین از فیلم “The Exorcist” برای اثرات جسمی حاکمیت شیطانی بر دیوید گلاتزل الهام گرفته است. “راهبه 2” با رویکردی متفاوت و با استفاده از چندین مخالف، به ختمی می‌رسد و از چشمان سنت لوسی به عنوان ابزار نبرد استفاده می‌کند. همانند “The Exorcist”، به نظر می‌رسد که در “راهبه 2” قربانی، دوباره کنترل بدن خود را به دست می‌آورد؛ اما هیچکدام از فیلم‌ها توقف قطعی شیاطین را نشان نمی‌دهند.

ادای احترام به پروژه جادوگر بلر

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق وحشتناک فیلم راهبه 2

فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ “راهبه 2” برای نمایش وضعیت داستان خود با الهام از یک فیلم دیگر استفاده می‌کند. هنگامی که یک دختر جوان با فرنچی روبرو می‌شود، او در حالت خلسه است، رو به دیوار ایستاده و صداهای غرغر عجیبی از خود در می‌آورد.

به نظر می‌رسد این لحظه، ادای احترامی به فیلم پروژه جادوگر بلر است. جایی که اوج داستان، یکی از قهرمانان داستان، در حالت خلسه، رو به دیوار ایستاده است. مشابه نحوه چرخش فرنچ قبل از ظاهر شدن ولک و کشتن دختر در راهبه 2، یک نیروی نادیده به آخرین قهرمان بازمانده پروژه جادوگر بلر، پیش از پایان فیلم فیلم یافت شده حمله می‌کند.

معرفی خواهر ایرن و رفرنس به آنابل

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق مخفی فیلم The Nun 2

سکانس آغازین وحشیانه “راهبه 2” منجر به معرفی خواهر ایرنه می‌شود که درست خارج از صومعه جدید او در ایتالیا اتفاق می‌افتد. خواهر آیرین در کنار راهبه‌های دیگر، ماشینی را که در گل گیر کرده بود هل می‌دهد. در حالی که ظاهراً بی‌خطر به نظر می‌رسد، اولین صحنه خواهر آیرن در “The Nun 2” بازتاب سکانس آغازین وحشیانه دیگری از فرنچایز “Conjuring” است.

“Annabelle 2017 : Creation” با افشای این موضوع آغاز می‌شود که نفرین عروسک، زمانی آغاز شد که یک دختر بچه معمولی به نام آنابل مولینز پس از خراب شدن ماشین والدینش در جاده با یک ماشین دیگر برخورد کرد.

The Nun 2 ترس از راهرو The Conjuring 2 را برمی‌گرداند

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

سوفی، دوست کودکی فرنچی در مدرسه، در “راهبه 2” درگیری‌های مختلفی با ولک دارد. سوفی پس از دیدن فرو ریختن فرنچ در باغ و نگاه اجمالی به مادرش که در حال راه رفتن در طبقه بالا بود، تصمیم می‌گیرد به دنبال مادرش برود؛ اما وقتی دری را باز می‌کند، ولک را می‌بیند که در انتهای راهروی خانواده وارن از “The Conjuring 2” ایستاده است.

در واقع، این دقیقا همان شات مورد استفاده در “The Conjuring 2” است. این شات زمانی که جودی و لورین وارن برای اولین بار با Valak روبرو می‌شوند به نمایش در می‌آید. ممکن است ولک بازگشت آینده خود را پیش‌بینی کند و به نوعی خود را به این ظاهر خاص در راهروی وارن بیش از ده سال قبل از وقوع پیوند دهد.

خواهر ایرنه، لورین وارن را در یک چشم انداز می‌بیند

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

پیوند دیگری بین گذشته و آینده در هنگام رویارویی ایرن با ولک ایجاد می‌شود. هنگامی که ولک شروع به قتل عام ایرنه می‌کند، آیرین تصاویری از مادرش، سنت لوسی و لورین وارن می‌بیند. با توجه به اینکه ایرن چشمان سنت لوسی را در دست دارد، بینش‌های او نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین شخصیت‌های تایسا و ورا فارمیگا “The Conjuring” وجود دارد که احتمالاً میراث مشترک آنها را تأیید می‌کند.

آیرین نیز دیدگاه‌های قدرتمند خود را با مادرش در میان می‌گذارد و چشمان سنت لوسی به اندازه کافی قدرتمند است که ولک را متوقف کند. بنابراین، نسل خونی آنها ممکن است به نیروی بالاتری دسترسی داشته باشد که به طور طبیعی با موجودات شیطانی مخالفت می‌کند و دسترسی به چشمان سنت لوسی ممکن است کلید ماموریت بعدی وارن‌ها در The Conjuring: The Last Rites باشد.

فیلم The Nun 2، سکانس نقاشی احضار 2 را بهبود می‌بخشد

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

حقایق پنهان فیلم راهبه 2

خاطره انگیزترین لحظه ولک در فرنچایز “The Conjuring”، درست پس از صحنه راهرو “The Conjuring 2” رخ می‌دهد. همانطور که لورن وارن به اطراف استودیوی هنری خود نگاه می‌کند، نقاشی راهبه‌ای را می‌یابد که او آن را نمی‌شناسد. سپس، سایه‌ای دور تا دور دیوار می‌چرخد و پشت نقاشی می‌ایستد.

به طور مشابه، ولک در قالب یک نقاشی در راهبه 2 ظاهر می‌شود؛ اما به جای استفاده از سایه برای ایجاد بدن خود، به سرعت بوم را به شکل یک دیو حیوانی دراز می‌کند. او ناگهان دهانش گشاد شده ترس جامپ‌اسکیری ایجاد می‌کند تا نشان دهد این فرانچایز، همچنان می‌تواند یکی از بهترین فیلم های ترسناک را خلق کند. صحنه دوم نقاشی ولک در حالی که به اندازه جهش اولیه او پر از تعلیق نیست، اما به طرز وحشتناکی یادآور دگرگونی‌های واقعی پنی وایز از فیلم‌های It می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فیلم راهبه 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع مقاله: Screenrant

پرسش های متداول

فیلم راهبه 2، نشان می‌دهد که ولک چه ارتباطی با خانواده وارن دارد؟

خیر. این فیلم اشاره مستقیمی به اینکه این خانواده با این روح چه ارتباطی دارند نمی‌کند، اما ارجاعاتی را نشان می‌دهد که امکان دارد در فیلم بعدی احضار متوجه شویم.

فیلم راهبه 2، به چه فیلم‌های خارج از فرانچایز خود اشاره می‌کند؟

این فیلم، ابتدا به فیلم جن‌گیر و  در ادامه فیلم، اشاره‌ای از فیلم پروژه جادوگر بلر دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو