بهترین کشورها برای تجربه غذاهای خیابانی

بهترین کشورها برای تجربه غذاهای خیابانی


منبع: فوت و فن

5

1402/6/20

17:56


هنگامی که در حال سفر هستید، همیشه سعی کنید تا غذاهای مختلفی را در مقصد مورد نظر خودتان بچشید. غذا راهی عالی برای یادگیری درباره مقصد و شگفتی‌های فرهنگی آن است. غذاهای خیابانی نه‌تنها خوشمزه هستند بلکه مقرون‌به‌صرفه نیز هستند

بهترین کشورها برای تجربه غذاهای خیابانی

هنگامی که در حال سفر هستید، همیشه سعی کنید تا غذاهای مختلفی را در مقصد مورد نظر خودتان بچشید. غذا راهی عالی برای یادگیری درباره مقصد و شگفتی‌های فرهنگی آن است. غذاهای خیابانی نه‌تنها خوشمزه هستند بلکه مقرون‌به‌صرفه نیز هستند و همین نیز سبب شده تا بسیاری از افراد هنگام سفر به یک کشور تازه به دنبال خوردن غذاهای خیابانی باشند. در ادامه این مطلب قرار است به معرفی بهترین کشورها برای تجربه غذاهای خیابانی بپردازیم. همراه با ما باشید.

تایلند

سرزمین لبخندها پر از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از جمله آن‌ها می‌توان به تام یام کونگ اشاره کرد. از همین رو، سفر به تایلند بدون چشیدن غذاهای خوش طعم و لذیذ آنجا به‌خصوص غذاهای خیابانی آن کامل نیست. تایلند به‌خاطر بازارهای شبانه شلوغ خودش شهرت دارد که مملو از عطر گوشت کبابی و ادویه‌ها هستند. شهرهایی همچون بانکوک و چیانگ مای بهترین بازارهای شبانه را دارند که در آن‌ها می‌توان از غذاهای خیابانی لذت برد.

ویتنام

خوشمزه و سالم دو کلمه‌ای هستند که به‌خوبی غذاهای ویتنامی را توصیف می‌کنند. از غذاهایی با انبوهی از گشنیز گرفته تا اسپرینگ رول‌های پر از سبزیجات، غذاهای ویتنامی همیشه شگفت‌انگیز و خوشمزه هستند. این در حالی است که این غذاها نشان‌دهنده تاریخ غنی این کشور هستند و در این کشور می‌توان تأثیر غذاهای فرانسوی، چینی و مالزیایی را در غذاهای ویتنامی به‌خصوص در غذاهای خیابانی آن مشاهده کرد. همین نیز سبب شده تا ویتنام از جمله بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از غذاهای خیابانی باشد.

سنگاپور

هیچ کس نمی‌تواند به غذاهای خوش طعم آسیایی نه بگوید. در این میان، غذاهای سنگاپوری درجه یک هستند و مطمئناً چشیدن مزه آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار دلنشین باشد. علاوه بر این، با وجود اینکه سنگاپور یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است، قیمت این غذاها مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل نیز غذاهای خیابانی سنگاپور بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و همین نیز صحنه‌های بسیار تماشایی و بی‌بدیلی از بازارهای خیابانی پر از غذا را رقم می‌زند. سنگاپور ترکیبی از دو فرهنگ مالزیایی و اندونزیایی را درون خودش دارد و این ترکیب فرهنگی در غذاهای این کشور نیز مشهود است.

تایوان

آیا هوس کمی پیراشکی یا رشته فرنگی با ادویه روغن چیلی دارید؟ پس بهتر است که به تایوان سفر کنید. این کشور به‌خاطر پایتخت خیره‌کننده‌اش یعنی شهر تایپه و همچنین معابد باستانی برجسته‌اش شهرت دارد. با این حال، غذاهای تایوان نیز از جمله ویژگی‌های برجسته این کشور به شمار می‌روند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. غذاهای کلاسیک آسیایی همچون کوفته‌ها، هات‌پات و نودل ورمیشلی در این کشور زیبا در مکان‌های مختلف دیده می‌شوند و بخشی از میراث غذایی آن هستند.

ترکیه

کباب گوشتی بزرگ با ادویه و سس یا یک صبحانه کامل ترکی با گوشت کبابی، سبزیجات و نان تازه مطمئناً می‌تواند بسیار خوشمزه و دلنشین باشد. غذاهای ترکی اغلب ترکیبی از چندین فرهنگ مختلف همچون مدیترانه‌ای، بالکانی و خاورمیانه‌ای هستند. به همین دلیل است که این غذاها از جمله بهترین غذاهای خیابانی به شمار می‌رود. مطمئناً بدون گشت‌وگذار در خیابان‌های ترکیه و لذت بردن از غذاهای آن، سفر شما به این کشور تکمیل نخواهد شد.

مکزیک

مکزیک برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای جهان را درون خودش جای داده است. سس سالسای تند، تاکوهای پر از مرغ با سس بسیار زیاد و آنچیلاداهای خوش طعم همگی لذت بسیار زیادی را برای مردم به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل، وقتی در مورد غذا صحبت می‌کنیم، مکزیک همیشه جزو موارد است. غذاهای مکزیکی به دلیل میراث غنی و تنوع زیستی این کشور، متنوع و خوشمزه هستند. پس حتماً باید در سفر به این کشور از غذاهای خوشمزه خیابانی آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو