راهنمای جامع کسب درآمد از یوتیوب Youtube | چگونه از یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟

راهنمای جامع کسب درآمد از یوتیوب Youtube | چگونه از یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟


منبع: پلازا

6

1402/6/22

14:40


راهنمای جامع کسب درآمد از یوتیوب Youtube | چگونه از یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟

روش های کسب درآمد یوتیوب چیست؟ آیا می‌دانستید که از یوتیوب امکان کسب درآمد دلاری وجود دارد؟ کسب درآمد از یوتیوب قوانین مشخصی دارد که در صورت نادیده گرفته شدن آنها دستمزدی از تولید محتوای یوتیوب دریافت نخواهید کرد. حتی با عواقب بدتری مانند تعلیق اکانت یوتیوب خود روبه‌رو خواهید شد. یوتیوب پلتفرمی جهانی برای اشتراک‌گذاری کلیپ‌های کوتاه و بلند است. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مختلفی مانند فروشگاه‌های اینترنتی در آن به تبلیغ محصولات و خدمات خود مشغول هستند. بنابراین دانستن راه‌های مختلف کسب درآمد از یوتیوب در این زمینه به شما کمک قابل توجهی خواهد کرد. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را با یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیوی جهان توسعه دهید. بنابراین با مطلب دیگری از پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

راهنمای جامع کسب درآمد از یوتیوب Youtube

در ادامه این مطلب به معرفی پلتفرم یوتیوب و روش های کسب درآمد یوتیوب اشاره خواهیم کرد.

معرفی پلتفرم یوتبوب

پلتفرم یوتیوب

به خوبی می‌دانیم که پلتفرم جهانی یوتیوب بستری برای به اشتراک‌گذاری انواع ویدیوهاست. یوتوب با توجه به گرایش بسیاری از بلاگرها و افزایش روزافزون یوتیوبرها به این پلتفرم قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار داد. اگرچه استفاده از برخی خدمات و امکانات رایگان نیستند. اما استفاده از آنها کیفیت ویدیوها را افزایش می‌دهند. به نحوی که کاربران ترجیح می‌دهند تا با خرید اشتراک، تبلیغات گسترده تری از محصولات خوداشته باشند. بینندگان هم این امکان را دارند تا با پرداخت اشتراک ویدیوهای مورد نظر خود را بدون تبلیغات تماشا کنند.

علل انتخاب یوتیوب چیست؟

راهکارهای مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند شما با آنها بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید. شاید بخواهید علل گرایش کسب و کارها را به این پلتفرم بدانید. باید بگوییم که حواس پنجگانه ما در جذب تبلیغات شدن مؤثر هستند. استفاده از روشی که بینایی و شنوایی را همزمان استفاده می‌کند، تأثیر مضاعفی در جذب مخاطبین می‌گذارد. و این در حالی است که شما امکان توصیف بهتری از خدمات و محصولات خود در غالب ویدیو دارید.

علاوه بر این، اطمینان و امنیتی که پلتفرم یوتیوب فراهم می‌کند، برای صاحبان کسب و کارها و مشتریان آنها بسیار مهم هستند. بنابراین با رعایت قوانین و پروتکل‌های امنیتی، روش های کسب درآمد یوتیوب به سهولت قابل استفاده هستند.

کاربران یوتیوب چه افرادی هستند؟

کاربران یوتویب

علاوه بر مراجعین و طرفداران متعدد، یکی دیگر از دلایل محبوبیت یوتیوب، تعداد و تنوع زیاد ویدیوهایی است که شما می‌توانید در این پلتفرم پیدا کنید. ویدیوهایی در دسته‌بندی مد، ورزش، انیمیشن، آنباکسینگ محصولات مختلف، آشپزی، انواع ویدیوهای آموزشی و حتی کمک درسی در یوتیوب قرار دارند. در نتیجه هر فردی با سلیقه و هدف یا اهدافی که داشته باشد، می‌تواند از ویدیوهای یوتیوب بهره‌مند شود. در واقع کاربران یوتیوب تمام مردم می‌توانند باشند.

انواع روش های کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب برای تعداد بالایی از افراد هدف اصلی است، زیرا یوتیوبرهای سرشناس از گام‌های اول در این پلتفرم شروع کرده‌اند و اکنون به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند. جالب است بدانید که ایجاد یک کانال YouTube ساده است، اما برای اینکه بتوانید کانال یوتیوب درست و حسابی داشته باشید، باید نکات و اصول بازاریابی و تولید محتوا را به خوبی یاد گرفته باشید.

ساخت یک کانال YouTube مثل سایر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به یک بودجه اولیه نیاز دارد. در برنامه‌ریزی کسب درآمد یوتیوب، همه مطالب در دسته‌بندی تولید محتوا قرار می‌گیرند. به‌ طور ساده، دستمزدی که یوتیوبر‌ها دریافت می‌کنند همواره برای تولید محتوای آنهاست. روش‌های تولید محتوا در یوتیوب تقریباً نا‌محدود است و به شکل‌های مختلفی قابل اجرا هستند. فقط قدری خلاقیت لازم است که بتوانید از تمام پتانسیل این پلتفرم اینترنتی نهایت استفاده را ببرید.

5 روش مهم برای کسب درآمد از یوتیوب عبارتند از:

  • عضویت در YouTube Partner
  • فروش محصولات و خدمات با کمک تبلیغات
  • بهره‌مندی از سرویس لایو استریمینگ یوتیوب
  • همکاری با اینفلوئنسرها
  • درآمد از طریق پشتوانه مالی اسپانسر

 1. عضویت در YouTube Partner

یوتیوب پارتنر

یکی از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب عضویت در برنامه YouTube Partner است. تا زمانی که در این برنامه عضو نشده اید، نمی‌توانید از محتوای کانال یوتیوب خود کسب درآمد کنید. فقظ در صورتی که کانال YouTube شما از مرز ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۴۰۰۰ بازدید عمومی گذشته باشد، درخواست شما برای عضو شدن در YouTube Partner بررسی می‌شود.

نحوه فعال کردن گزینه کسب درآمد از یوتیوب به شرح زیر است:

  1. وارد حساب YouTube خود شوید.
  2. روی نماد حساب یوتیوب خود در سمت راست بالا صفحه کلیک کنید.
  3. آنجا نوبت به انتخاب YouTube Studio می‌رسد.
  4.  از منوی سمت چپ، گزینه Other Features گزینه دیگر به نام Monetization را انتخاب کنید.
  5. با پذیرفتن قوانین موجود، وارد مرحله بعد شوید.
  6.  اکانتی از نوع AdSense به کانال خود متصل کنید.
  7. اکنون نوبت به مشخص کردن اولویت‌های درآمد شما می‌رسد.

به یاد داشته باشید که تعداد بازدیدهایی که ویدیوهای شما دریافت می‌کنند با درآمد YouTube شما ارتباطی ندارد. به‌طور مثال، اگر هزاران بازدید داشته باشید اما روی تبلیغات شما کلیک نشده باشد، درآمدی از ان شما نخواهد شد.

2. فروش محصولات و خدمات با کمک تبلیغات

کسب درآمد از تبلیغات، چیزی است که یوتیوبرها روی آن تمرکز دارند. در واقع استراتژی یوتیوب این گونه است که یوتیوب با نمایش تبلیغات قبل از ویدیوهای شما، هزینه‌ آن را به شما پرداخت می‌کند. در این فرآیند انواع تبلیغات وجود دارند که یوتیوب با استفاده از آن به شما در کسب درآمد کمک می‌کند. این تبلیغات در یوتیوب عبارتند از:

  • Skippable video ads
  • Non-skippable video ads
  • Bumper ads
  • Overlay ads

هر کدام از این روش‌ها می‌توانند درآمد خاصی را برای شما فراهم کند. البته بهتر است بدانید که یوتیوب امکان انتخاب نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

3. بهره‌مندی از سرویس لایو استریمینگ یوتیوب

با گسترش گرایش مردم در اینستاگرام و واتساپ به لایو و استوری، یوتیوب نیز سرویس لایو استریمینگ را در اختیار کاربران قرار داد. با کمک این قابلیت جدید شما می‌توانید از طریق ویدیو و چت با مخاطبین خود به‌صورت زنده تعامل داشته باشید. اگر مخاطبان در کانال شما اشتراک داشته باشند، پیام‌ها و اطلاع رسانی‌هایی انجام می‌شوند که آنها را از لایو استریمینگ‌های شما مطلع می‌کنند. قابلیت لایو فرصت‌های جدیدی را برای تولید کنندگان محتوا فراهم می‌کند. البته پیش از وزود و استفاده از قابلیت YouTube Live، باید با پیروی از مراحل زیر لایو استریم را در دستگاه خود فعال کنید:

  1. وبسایت یوتیوب را در مرورگر خود باز کنید.
  2. روی آیکن Create در بالا کلیک کنید.
  3. روی گزینه Go Live کلیک کنید.
  4. درخواست شما برای استفاده از این قابلیت ارسال می‌شود.
  5. پس از 24 ساعت این قابلیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

4. درآمد از طریق پشتوانه مالی اسپانسر

درآمد اسپانسری

این روش درآمد بیشتری دارد، ولی تنها در صورتی که یوتیوبر شناخته شده‌ای باشید. شما می‌توانید با دریافت هزینه‌ای از شرکت‌ها و برندهای معروف، به تبلیغات محصولات جدید آنها در ویدیوهای خود بپردازید و کسب درآمد کنید.

نکته مهمی که این نوع درآمدزایی از یوتیوب دارد، این است که برای جذب اسپانسر نیازی نیست به دنبال شرکت‌ یا برندی بروید، تنها باید به اندازه کافی دنبال کننده و سابسکرایبر داشته باشید تا شرکت‌ها خود به دنبال شما بیایند.

یکی از امکاناتی که می‌توان در یوتیوب و استفاده از پشتوانه مالی اسپانسرها استفاده کرد، Youtube BrandConnect است. این سرویس به شما کمک می‌کند که در همکاری با برندهای مختلف موفق‌تر باشید. در ضمن در کمپین‌های مختلف ویدیوهای خود را با بازدید و نرخ کلیک بالاتر به نمایش بگذارید.

5. همکاری با اینفلوئنسرها

در سال‌های اخیر به ویژه با توسعه اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ محبوبیت بسیاری به دست آورده است. یوتیوبرهای شناخته شده همچون Brendan Gahan توصیه می‌کنند تا با همکاری با اینفبلوئنسرها درآمد کسب کنند. به نحوی که باید هزینه ثابت پایه خود را تعیین کنید و آن را در 0.05 تا 0.15 دلار در هر بازدید ضرب کنید. مشاهده ویدیوهای شما و گرایش مخاطبان به خرید محصولات و استفاده از خدمات شما در این فرآیند به طرز چشم گیری دیده شده است.

ابزار تولید محتوای یوتیوب

برای اینکه تولید محتوا در یوتیوب به درستی انجام شود به چند ابزار مهم نیاز دارید که عبارتند از:

  • چت جی پی تی
  • گوگل بارد چت
  • مایکروسافت بینک
  • چت‌بات chatsonic
  • نرم‌افزار remiere Pro
  • نرم‌افزار Animoto
  • نرم‌افزار Magisto
  • نرم‌افزار اینشات

مزایای کسب درآمد از یوتیوب

مزایای کسب درآمد از یوتیوب

روش های کسب در آمد یوتیوب می‌توانند برای بسیاری از افراد معروف مانند هنرمندان، ورزشکاران و اینفلوئنسرها اهمیت و کاربرد غیر قابل انکاری باشد. زیرا فرصت مناسبی برای برندسازی فراهم می‌کنند. این نکته برای ایرانیان اهمیتی مضاعف دارد. زیرا درآمد دلاری خواهد بود. در حالی که فروش محصولات و خدمات نیز درآمد دیگری برای کسب و کارهای حاضر در یوتیوب دارد.

قوانین کسب درآمد یوتیوب

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب دارای الگوریتم و قوانین خاص خود است. قبل از کسب درآمد باید حتماً این قوانین را مطالعه کنید تا پیروی از آنها کامل و دقیق باشد. برای درخواست کسب درآمد از یوتیوب و به طور خاص از طریق تبلیغات، آماری منتشر شده که به شرح زیر هستند.

درآمد هر بازدید به عوامل مختلفی مانند مکان، جایگاه، پایگاه مشترک و تقاضای تبلیغ‌کننده بستگی دارد. درآمدها نیز به دلیل منابع مختلف درآمد، از جمله حمایت مالی و تجاری، همراه با درآمدهای تبلیغاتی متفاوت است. به طور متوسط، یک یوتیوبر به ازای هر بازدید حدود 0.18 دلار درآمد دارد، به این معنی که به ازای هر 1000 بازدید ویدیو، 18 دلار درآمد کسب می‌کند.

نقد کردن درآمد با تولید محتوای یوتیوب

نقد کردن درآمد با تولید محتوای یوتیوب

برای نقد کردن درآمد حاصل از تولید محتوای یوتیوب باید 3 مرحله زیر را پیش می‌بریم.

  •  کانال شما باید حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت زمان دیدن Watch Time داشته باشد. در ضمن باید به مرحله monetization رسیده باشد.
  • با سایت‌های واسطه برای ایجاد حساب گوگل ادسنس (Google AdSense) اتصال داشته باشد.
  • پس از اتصال حساب ادسنس به کانال یوتیوب شما، واریز درآمد به حساب ادسنس شما در روز 21 م تا 26 ماه میلادی انجام می‌شود.
  • نهایتاً می‌توانید با کمک خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت‌های واسط پرداخت ارزی، نقد کنید.

در حقیقت شما باید با کمک شرکت‌های واسط پرداخت ارزی، درآمد دلاری خود را نقد کنید. برای این منظور:

  1. در سایت واسط عضو شده و پروفایل بسازید: در این مرحله اطلاعات شناسایی شما و اطلاعات حساب بانکی لازم هستند.
  2. درخواست خود را مبنی بر نقد کردن درآمد ارزی به ثبت برسانید: گزینه ای وجود دارد که شما می‌توانید درخواست مشخص خود را مبنی بر نقد کردن درامد ارزی ثبت کنید.
  3. درخواست خود را برای این منظور تکمیل کنید: اکنون اطلاعات تکمیلی مانند کانال یوتیوب، حساب بانکی دریافت کننده درآمد ارزی و سایر اطلاعات را تکمیل نمایید.
  4. بعد از تأیید درخواست شما از سوی کارشناسان شرکت واسط، راهی برای نقد کردن درآمد ارزی باز خواهد شد.

نکات مهم کسب درآمد از یوتیوب

هنگامی که می‌خواهید روش های کسب درآمد یوتیوب را اجرا کنید، باید به ابزارهای تولید محتوای یوتیوب، مخاطبان و افرادی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند، توجه داشته باشید. اما تولید محتوای یوتیوب به منظور کسب درآمد ممکن است به دلیل حضور در ایران با چالش‌هایی همراه باشد. مهم ترین چالش دریافت وجه با ارز دیجیتال است که شرکت‌های واسط خدماتی در این راستا ارائه می‌دهند. کافی است در این شرکت‌ها عضو شوید و حق اشتراک بپردازید تا دریافت هزینه خدمات و محصولات خود را با سامانه‌های پرداخت ارز به راحتی انجام دهید.

سؤالات متداول

علل انتخاب یوتیوب برای کسب درآمد دلاری چیست؟

یوتیوب سال هاست که به صورت مداوم در صنعت فیلم و سرگرمی وجود داشته و در طول این سال‌ها فقط به هواداران و کاربران آن اضافه شده. این تداوم در کار بهترین منبع اطمینان برای کسانی است که می‌خواهند وقت و پول خود را در یک کار مشخص سرمایه گذاری کنند.

انواع روش های کسب درآمد از یوتیوب کدامند؟

عضویت در YouTube Partner، درآمد از تبلیغات، سرویس لایو استریمینگ یوتیوب، درآمد از طریق اسپانسر و درآمد اینفلوئنسری روش های کسب درآمد یوتیوب هستند.

ابزار تولید محتوای یوتیوب

چت جی پی تی، گوگل بارد چت، مایکروسافت بینک چت‌بات chatsonic، نرم‌افزار remiere Pro نرم‌افزار Animoto، نرم‌افزار Magisto و نرم‌افزار اینشات از ابزارهای تولید محتوای یوتیوب هستند.

مهم ترین چالش‌های کسب درآمد از یوتیوب کدامند؟

تولید محتوای یوتیوب به منظور کسب درآمد ممکن است به دلیل حضور در ایران با چالش‌هایی همراه باشد. مهم ترین چالش دریافت وجه است که شرکت‌های واسط خدماتی در این راستا ارائه می‌دهند.

کلام آخر

همانطور که در این متن مشاهده کردیم، شما می‌توانید از طریق تبلیغات، لایو استیریمینگ و اسپانسرینگ از یوتیوب درآمد داشته باشید. هر کدام از این روش‌ها تاکتیک خاص خود را دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به درآمد مورد نظر خود دست یابید. ابزارهای مختلفی مانند چت جی پی تی، نرم‌افزار اینشات، افزونه‌های مرتبط با گوگل و سایر نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند که کسب درآمد یوتویوب را در بهترین حالت انجام دهید. اگرچه دریافت دلار از طریق سامانه‌های پرداخت ارزی تنها با وجود شرکت‌های واسط برای یوتیوبرهای داخل ایران به سهولت انجام می‌شود

شما کدام روش کسب درآمد دلاری از یوتیوب را انتخاب می‌کنید؟ کدام ابزار تولید محتوای یوتیوب مناسب‌تر است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو