16 مصلح سردی بدن، مزاج شناسی کل بدن و رفع چربی احشایی

منبع: ناز وب

6

1402/6/24

00:53


مزاج شناسی کل بدن از خون تا موسیقی صدای شما!   با یاد گیری مزاج شناسی فلسفه خیلی از احکام دین را خواهیم فهمید. در این بخش علمی پزشکی بسیار جذاب مجموعه تصاویری از کلیت مزاج بدن نیز گردآوری شده است با رعایت این نکات ساده اندامی زیبا بدون چربی احشایی، صدایی رسا، تنی سالم […]

16 مصلح سردی بدن، مزاج شناسی کل بدن و رفع چربی احشایی

مزاج شناسی کل بدن از خون تا موسیقی صدای شما!

 

با یاد گیری مزاج شناسی فلسفه خیلی از احکام دین را خواهیم فهمید. در این بخش علمی پزشکی بسیار جذاب مجموعه تصاویری از کلیت مزاج بدن نیز گردآوری شده است با رعایت این نکات ساده اندامی زیبا بدون چربی احشایی، صدایی رسا، تنی سالم و شاداب دارید.

 

ابتدا طبع بدن خود را بشناسید

 

یکی از مهم ترین عوامل سلامتی انسان، شناخت و داشتن اطلاعات در مورد طبیعت (طبع) بدن است.

 

نشانه های طبع ها

 

گرم و خشک(صفرا)

مزه دهان تلخ، رنگ زبان زرد، تشنگی، زبری پوست، زردی چشم، کدری ادرار، عصبی شدن، سیاهی رفتن چشم، سرگیجه، گرمی بدن، دیدن خوابهای بد، یبوست، تندخویی، بهانه جویی.

 

16 مصلح سردی بدن، مزاج شناسی کل بدن و رفع چربی احشایی

 

طبع گرم و تر(دم)

مزه دهان شیرین، رنگ زبان قرمز، لزج بودن اب دهان، خارش بدن، بروز جوش در بدن، سنگینی سر، خمیازه کشیدن، چرت زدن.

 

16 مصلح سردی بدن

طبع سرد و تر (بلغم)، بیشتر افراد از این دسته طبع سرد در رنج هستند مصلح و رفع سردی خوراکی های ضروری بدن با ترکیب این خوراکی ها خنثی کنید:

 

 

 

مزه دهان ترش، رنگ زبان سفید، سردی پوست، دیر هضم شدن غذا، میل به خواب زیاد، جاری شدن اب از دهان، رقیق بودن اب بینی، درد کمر، دردبدن، درد پاها، ضعف بینایی، تپش قلب، تولید کرم در انتهای روده بزرگ، حجم زیاد ادرار.

 

طبع سرد و خشک (سودا)

مزه دهان شور، لاغری، پژمردگی، رنگ زبان سیاه، خستگی، افسردگی، خودخوری، سوزش هنگام بول کردن، رنگ تیره ادرار، بوی بد دهان، تاریکی چشم، سوزش معده، فکر زیاد، خواب اشفته، دلتنگی، بی قراری، مشکلات عصبی، رنگ تیره مدفوع.

 

تاثیر مزاج بر لحن صدا و تاثیرگذاری آن بر دیگران!

 

موسی کلیم الله در سخن خیلی قوی بود و با خدا سخن می گفت. وقتی او می خواست با فرعون صحبت کند خدا به موسی و هارون فرمود که با فرعون نرم و ملایم صحبت کنید.

انسان خوش اخلاق مانند یک عطر خوش بو است. در منابع طب سنتی داریم سریع ترین دارو ها از طریق بویایی به مغز می رسد.

یعنی اگر خواستیم مغزی را سریع گرم کنیم یا به نشاط برسانیم باید تچویز به بوهای گرم مانند نرگس یاس و گل محمدی کنیم بو کردن این ها سریع مغز را گرم می کند.

اما داروی قوی تر از آن ها نگاه کردن به چهره انسان مومن پاک دل خوش اخلاق و بشاش است چه بسا برخورد با این افراد بسیار قوی تر از قرص ها آرامش بخش (اكسازپام، دیازپام، کلوبازپام، تمازپام و…) است.

 

انسان هر چه ایمانش قوی تر یعنی هر چه دل پاک تر باشد گرمای وجود آن بیشتر است نگاه کردن و برخورد با افراد مومن واقعی نه حرفی داروی بسیاری از مریضی هاست.

خیلی وقت ها ما بهترین کلمات را بیان می کنیم اما متوجه می شویم تاثیری ندارد باید مشکل را از مزاج لحن و گفتار بررسی کرد.

چند جمله یکسان را دو نفر بیان می کنند یکی از ان ها قیامت به پا می کند ان یکی هیچ اثر ندارد.

 

در بین مزاج ها مزاج بلغمی سرد و تر است به همین نسبت آدمی آرام و بی خیال نسبت به حوادث و رخدادهای اطراف است و حرکات و سکنات وی نسبت به یک انسان متعادل کندتر و آرام تر است!

طوری که این آرامش بیش از اندازه ی او موجب عصبی شدن انسان های اطراف او می گردد و گاهی رفتار او طوری است که عالم را دارد آب می برد و خطر تهدید می کند اما او از خونسردی و بی تفاوتی دل از خواب بر نمی دارد یعنی کلا بی خیال است.

البته لازم بذکر است علت این مسأله همان تناسبی است که بین مزاج آب که سرد و تر است و مزاج یک فرد بلغمی که سرد و تر است بر قرار است که تلفیق آب با یک فرد بلغمی، بلغم و علائم او را تشدید می کند.

بر عکس افراد صفراوی مزاج که بسیار عجول و سریع و دارای واکنش زود هنگام نسبت به مسایل و رخدادهای پیرامون نسبت به دیگر مزاجها و طبایع هستند.

 

مزاج شناسی زخم ها

 

زخم‌ها نیز بر حسب رنگ و بود و شکل حرارت و سردی مزاج دارند. و باید بر حسب نوع آنها روش درمان را گزینش کرد، و داروی مناسب انتخاب کرد و به تناسب سردی و گرمی آنها دیر درمان و یا التیام بخش ترند.

زخم‌های قرمز رنگ و زردرنگ زخم‌های گرم هستند، زخم‌های زرد دیردرمان و زخم‌های قرمز رنگ التیام پذیرترند.

 

زخم‌های سفید و تیره رنگ و طوسی رنگ زخم‌های سرداند و عفونت پذیر و دیر درمان می‌شوند، تا زمانی که رنگ زخم تغییر نیافته است زمینه درمان ایجاد نمی‌شود، هر چقدر رنگ زخم تغییر کرد، بوی عفونت آن کم می‌شود و درد آن نیز بهبود می‌یابد.

 

ما با یادگیری مزاج شناسی به خیلی موفقیت ها در زندگی می توانیم برسیم.

 

اگر کسی مزاج شناسی بلد باشد مثل این است که شاه کلید همه در ها را دارد برای این شخص هیچ بن بستی در علم6 وجود ندرد و به همه رشته های علمی می تواند دسترسی پیدا کند.

 

مزاج لحن و طنین صدا

 

نحوه صحبت کردن ما، لحن و 6 موسیقی صدای ما هم مزاج دارد.

گفتیم صداها گرمی و سردی دارند. صدای بم گرم است، صدای زیر سرد. درجات گرمی و سردی نیز در عطر صدا مستتر است،‌ برخی از صداها دارای گرمی و گیرایی ویژه هستند و از عطری روح بخش بهره‌مند، کلماتی که با این صداها ادا می‌شود بردل می‌نشیند و عمق جان را گرم‌ می کند.

لحن صدا نیز از گرمی و سردی برخوردار است،‌ کلامی قاطع، صریح وبی پیرایه گرم است، کلام تردید‌انگیز و شک‌آفرین سرد است. کلام سست،‌ غیر قاطع، و سوال آخرین و وسوسه‌انگیز سرد و خشک است.

لحن آمیخته با امید و روح استواری گرم است، لحن آکنده از خستگی و یأس و تردید سرد است.

تردید و دودل و بی آهنگی و بی هدفی و بی خطی و بی‌انگیزگی سرد است. صراحت، جزمیت و هدفداری و استحکام در بیان و کلام گرم است.
جالب توجه است که حتی اگر کلام غیر معقول باشد، هرگاه با صراحت و جزمیت بیان شد توجه انسان را به سوی خود معطوف می‌کند و موجب استحکام می‌شود.

 

تصفیه خون با 4 عمل اصلی تجزیه غذا

 

16 مصلح سردی بدن، مزاج شناسی کل بدن و رفع چربی احشایی

 

1. صفرا
2. سودا
3. دم
4. بلغم

که هر کدوم نسبت مشخص دارند. اگر مازادش تولید بشه که متاسفانه به دلیل تغذیه ی بد ما تولید میشه و عامل بیماری میشه

همانطور که می دانید بدترین علت چاقی و بیماری ما تجمع چربی های احشایی است. چربی های زائدی که در جای جای بدن شما جا خشک می کنند!!

اساتید طب سنتی با توجه به وضعیت بدنیتون و تشخیص مازاد خلط های موجود، چربی های احشایی تشخصی میدهند که چه داروهای گیاهی استفاده کنید تا رفع این مضرات شود.

 

اضافه وزن: بلغم مازاد

لاغری: سودا مازاد-صفرا مازاد

افسردگی: بلغم و سودا مازاد

چربی، فشار، قند: دم مازاد

ام اس.روماتیسم.پارکینسون: بلغم مازاد

کیست فیبروم میوم: بلغم و سودا مازاد

نازائی، تنبلی تخمدان: بلغم و صفرا مازاد

عفونت زنان: بلغم و سودا مازاد

کبدچرب: بلغم و صفرا و دم مازاد

کم کاری تیروئید: بلغم و سودا مازاد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو