لیپوساکشن چگونه انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

منبع: تاپ ناز

4

1402/5/1

17:07


لیپوساکشن که امروزه با نام چربی‌کشی معرفی و شناخته می‌شود یک عمل جراحی است که با هدف برداشتن چربی از بخش‌هایی نظیر؛ شکم، باسن، ران، بازوها و گردن انجام می‌گیرد. البته لیپوساکشن را نمی‌توان یک روش جهت کاهش وزن در نظر گرفت‌. به همین جهت اگر اضافه وزن دارید، ورزش و رژیم غذایی مناسب را فراموش نکنید. در ادامه به معرفی و بررسی کامل و دقیق لیپوساکشن می‌پردازیم و درنهایت عوارض آن را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

عمل لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی است که در آن لوله‌هایی به نام کانولا چربی‌های اضافه را از نواحی مختلف بدن مکش می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از افراد لیپوساکشن را به‌عنوان یک روش برای کاهش وزن و چاقی می‌شناسند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که به کمک این جراحی تنها چربی‌ها و بافت‌های اضافه از بین می‌روند و به این ترتیب فرم‌دهی انجام می‌گیرد.

با افزایش وزن بیش از حد و ایجاد اضافه وزن، اندازه و حجم سلول‌های چربی افزایش پیدا می‌کند. با لیپوساکشن تعداد سلول‌های چربی در نواحی خاصی از بدن کاهش می‌یابد. مقدار چربی برداشته‌شده از بدن در لیپوساکشن به ظاهر ناحیه موردنظر و حجم چربی بستگی دارد.

پس از انجام لیپوساکشن پوست بدن خود را با بخش‌های عمل‌شده انطباق می‌دهد. برای مثال اگر پوست شما نازک باشد و خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشد، قسمت‌های لیپوساکشن‌شده پس از گذشت یک بازه زمانی صاف خواهند شد. اما اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی خوب و بالایی نداشته باشد، پوست در نواحی تحت درمان شل و افتاده خواهد بود.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

چه زمانی باید لیپوساکشن کرد؟

بطورکلی لیپوساکشن زمانی انجام می‌گیرد که رژیم غذایی و ورزش دیگر برای برداشتن چربی از بخش‌های مخصوصی از بدن جوابگو نباشند. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این بخش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکم
  • پهلوها
  • بازوها
  • باسن
  • سینه
  • ران‌ها
  • گردن
  • چانه
  • ساق پا و مچ پا
  • غبغب
  • صورت
  • و…

در ادامه به بررسی کامل و دقیق نواحی لیپوساکشن ذکرشده می‌پردازیم.

لیپوساکشن شکم و پهلوها

انجام لیپوساکشن با هدف حذف چربی‌های اضافه در ناحیه شکم و پهلو یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع لیپوساکشن می‌باشد که یک فرم بدنی زیبا و بسیار جذاب برای افراد به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که هزینه لیپوساکشن شکم و پهلوها با توجه به میزان چربی بدن مشخص می‌شود و برای هر فرد با دیگری متفاوت است.

خوب است بدانید که تمام چربی‌ها برابر نیستند و در لیپوساکشن شکم و پشت دو نوع چربی زیرجلدی و چربی احشایی اهمیت بسیاری دارند.

چربی زیرجلدی نوعی چربی متحرک و قابل نیشگون‌گرفتن است که درست در زیر پوست قرار دارد. این چربی خطرناک نمی‌باشد، اما از نظر زیبایی چندان مطلوب نیست.در سمت دیگر چزبی احشایی درون حفره شکمی قرار می‌گیرد و ظاهر سفت و بسیار سختی دارد. افراد دارای چربی احشایی در برخی مواقع بصورت افراد چاق اما لاغر شناخته می‌شوند. شایان ذکر است که چربی احشایی نسبت به چربی زیرجلدی بسیار خطرناک‌تر است و اختلال در عملکرد اندام‌ها ایجاد می‌کند. با افزایش چربی احشایی دیابت نوع۲، فشارخون بالا، افزایش سطح کلسترول بد، افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی اتفاق می‌افتد.

لیپوساکشن شکم و پهلو تنها چربی زیرپوستی را از بین می‌برد. چراکه چربی احشایی بطور محکم درون حفره شکم جاسازی شده و قابل ساکشن نمی‌باشد. البته رعایت رژیم غذایی و انجام منظم و مداوم ورزش تأثیر بسیاری بر چربی احشایی دارد. درنهایت این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن مقادیر بسیار زیادی چربی احشایی مانع از انجام لیپوساکشن نمی‌شود. اما می‌تواند نتایج مورد انتظار از این جراحی را تحت تأثیر قرار دهد.

مطلب مشابه: آیا راهی برای لاغری در زمان کم و بدون عوارض وجود دارد؟

لیپوساکشن بازو

همانطور که می‌دانید چربی‌های بازوها سفت و سخت می‌باشند و به کمک رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی به سادگی حذف نمی‌شوند‌. درنتیجه این امر می‌توان جهت حذف این چربی‌ها از لیپوساکشن کمک گرفت. انجام لیپوساکشن بازوها بطورمعمول یک الی یک‌ونیم ساعت زمان نیاز دارد.

لیپوساکشن باسن

باسن یکی از اعضایی است که تناسب و لاغرشدن آن نیاز به صرف زمان زیاد و انجام تمرین‌های طاقت‌فرسا دارد. البته برخی از چربی‌های باسن به سختی تغییر حالت می‌دهند و از بین می‌روند. به همین جهت لیپوساکشن یک تکنیک مناسب و موثر جهت از بین‌بردن این چربی‌ها می‌باشد.

پیش از پیکرتراشی باسن این نکته را در نظر داشته باشید که افراد دارای بیماری‌های خاص که بصورت مداوم داروهای خاص مصرف می‌کنند، یک گزینه مناسب برای این جراحی به شمار نمی‌آیند. فرد متقاضی برای لیپوساکشن باسن نباید بصورت مداوم تغییر وزن نیز داشته باشد. درنهایت می‌توان گفت بهترین و موثرترین سن جهت انجام لیپوساکشن باسن، پس از عبور از سن رشد می‌باشد.

لیپوساکشن سینه

همانطور که می‌دانید سینه‌های زنان از بافت غده‌ای مخلوط با چربی تشکیل می‌شود. میزان چربی در سینه هر خانم با خانم دیگر متفاوت است. اما با این وجود می‌توان گفت ۶۰ تا ۷۰ درصد بافت سینه زنان را چربی تشکیل می‌دهد.

لیپوساکشن سینه یا همان عمل کوچک‌کردن سینه یک روش زیبایی می‌باشد که چربی‌های اضافه سینه را بطورکامل تخلیه می‌کند تا به این ترتیب اندازه سینه‌ها چندین سایز کوچک‌تر شود. البته این لیپوساکشن موجب سفت‌تر شدن سینه‌ها نیز می‌شود و شکل بهتری به آن‌ها می‌دهد.

عمل کوچک‌کردن سینه یا ساکشن سینه به کمک دستگاه لیپوساکشن و بدون باقی‌ماندن کوچک‌ترین جای زخم انجام می‌گیرد. پس از ایجاد برش بر سطح سینه کانولاهای کوچکی به بدن وارد می‌شوند و چربی را به آرامی تخلیه می‌کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که کانولاها هیچ آسیبی به بافت‌های غدد سینه نمی‌رسانند. بلافاصله پس از اتمام عمل پوست سینه چند درجه جمع می‌شود. البته پس از گذشت ۳ تا ۶ ماه این جمع‌شدگی بسیار بیش‌تر خواهد شد.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای لیپوساکشن سینه می‌توان به دوره بهبودی سریع، رفع حالت افتادگی سینه، ایجاد برش‌های کوچک، خطرات و عوارض جانبی بسیار کم، خروج مقادیر بسیار زیادی چربی و… اشاره کرد.

جالب است بدانید که لیپوساکشن سینه علاوه بر زنان در مردان نیز قابل انجام است و با برداشتن غده چربی و بافت اضافی، سینه‌ها را صاف‌تر، محکم‌تر و مردانه‌تر می‌کند. بطورکلی این نوع جراحی وزن و سایز سینه‌های سنگین و بزرگ مردان را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

در حال حاضر مردان بسیاری می‌توانند از لیپوساکشن سینه بهره گیرند که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به مردانی که از نظر جنسی سالم هستند و بیماری ندارند، مردانی که موادمخدر و سیگار مصرف نمی‌کنند، مردانی که به دنبال اندام بهتر هستند، مردانی که وزن متوسط دارند، مردانی که دوره رشد سینه آن‌ها تثبیت شده است و مردانی که از بزرگی سینه‌های خود آزار می‌بینند، اشاره کرد.

لیپوساکشن ران

ران‌ها یکی از نواحی شایع جهت تجمع چربی می‌باشند که فرم بسیار بدی به بدن می‌دهند. در صورتی که افراد نتوانند به کمک رژیم غذایی یا فعالیت‌های ورزشی به وزن ایده‌آل خود دست یابند، به کمک لیپوساکشن ران می‌توان چربی‌های اضافه این ناحیه را بطورکامل حذف کرد.

لیپوساکشن پشت گردن

برخی از افراد در ناحیه پشت گردن خود دارای بافت چربی می‌باشند و این امر برای آن‌ها بسیار آزاردهنده است. به کمک لیپوساکشن می‌توان چربی‌های پشت گردن را به سادگی و سرعت از بین برد.

لیپوساکشن چانه

بت افزایش سن تغییرات بسیاری بر روی نواحی مختلف صورت ازجمله چانه و گردن ایجاد می‌شود. همانطور که می‌دانید داشتن یک چانه کشیده و بدون چربی اضافه تأثیر بسیاری بر زیبایی و جذابیت افراد دارد. در حال حاضر به کمک لیپوساکشن می‌توان بافت چربی انباشته‌شده در چانه را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

لیپوساکشن غبغب

غبغب یکی‌دیگر از نواحی رایج جهت لیپوساکشن است که با برداشتن بافت‌های چربی آن چهره‌ای جوان و زیبا خواهید داشت‌‌. خوب است بدانید که مطابق با آزمایشات و بررسی‌های انجام‌شده در صورت رعایت رژیم غذایی سالم و انجام منظم ورزش، نتایج لیپوساکشن غبغب دائمی و ماندگار خواهد بود.

غبغب بطورمعمول ارثی است و با افزایش سن خود را نشان می‌دهد. بطورمعمول با تغییر سبک زندگی، رعایت رژیم غذایی و ورزش این چربی از بین نمی‌رود و باید از تکنیک‌هایی نظیر؛ لیپوساکشن بهره گرفت. خوب است بدانید که لیپوساکشن تنها مخصوص خانم‌ها نمی‌باشد و بسیاری از آقایان نیز امروزه از آن بهره می‌گیرند.

لیپوساکشن غبغب همانند دیگر روش‌های زیبایی تنها برای برخی افراد مناسب است و برخی دیگر نمی‌توانند از آن بهره گیرند. بطورکلی اگر دوست سالمی دارید که خاصیت الاستیک خود را حفظ کرده است، لیپوساکشن برای شما مناسب است. البته فراموش نکنید که لیپوساکشن نمی‌تواند چربی‌های عمق پوست را از بین ببرد. به همین خاطر این روش تنها برای از بین بردن چربی‌های سطح پوست موثر است.

در لیپوساکشن غبغب با وارشدن کانولاها به پوست ممکن است افراد با عوارضی نظیر؛ خونریزی، مشکلات تنفسی، عدم تقارن دو طرف پوست صورت، کاهش حساسیت پوست، دردوناراحتی، عفونت، آسیب عصبی، جای زخم و درد مواجه شوند.

مطلب مشابه: فواید لاغری برای بدن + نکات خواندنی در مورد کاهش وزن و لاغری

لیپوساکشن صورت

چاقی صورت یکی از مشکلات شایع و بسیار آزاردهنده می‌باشد که به دلایل مختلف ازجمله وراثت، اضافه وزن و… رخ می‌دهد و اعتماد به نفس افراد را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به کمک لیپوساکشن می‌توان بافت‌های چربی صورت را به خوبی کاهش داد و به این ترتیب اعتماد به نفس را به افراد بازگرداند.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

جراحی لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب می‌باشد؟

در حال حاضر افراد بسیاری به‌عنوان کاندیدای عمل لیپوساکشن شناخته و معرفی می‌شوند. بطورکلی اصلی‌ترین و مهم‌ترین این افراد عبارتند از:

  • افرادی که پوست بدن آن‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است.
  • افرادی که با رژیم غذایی و انجام ورزش به فرم ایده‌آل بدن خود نرسیده‌اند.
  • افرادی که از لحاظ سلامت جسمی و روحی در شرایط مناسبی قرار دارند.
  • افرادی که با اضافه وزن و چاقی مفرط مواجه نیستند.
  • افرادی که از نتیجه جراحی خود توقعات منطقی دارند.
  • و…

عمل لیپوساکشن چگونه انجام می‌گیرد؟

برای انجام جراحی لیپوساکشن در ابتدا به کمک یک روش انتخابی چربی‌های اضافه‌ در ناحیه موردنظر شکسته می‌شوند و ذرات کوچک‌تری حاصل می‌شود. حال یک برش کوچک در سطح بدن ایجاد می‌شود که لوله باریکی به واسطه آن وارد بدن می‌شود تا به این ترتیب چربی‌ها و بافت‌های اضافی بدن را خارج نماید.

لیپوساکشن بطورمعمول ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و برای انجام آن بیمار تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. درنهایت پس از پایان جراحی، برش‌های ایجادشده بخیه زده و با بانداژ و پانسمان پوشانده می‌شوند.

مراحل انجام عمل لیپوساکشن

برای انجام لیپوساکشن باید مراحلی را پشت سر گذاشت که عبارتند از:

۱_پیش از هرچیزی جراحان شهر خود را مورد بررسی قرار دهید و در رابطه با هریک اطلاعات لازم را به دست آورید تا به این ترتیب بتوانید بهترین آن‌ها را برای جراحی خود انتخاب نمایید.

۲_حال آزمایشات موردنیاز پیش از جراحی را بطورکامل انجام دهید و نتیجه را به پزشک خود اطلاع دهید.

۳_در روز عمل با یک همراه به بیمارستان یا کلینیک موردنظر خود مراجعه نمایید.

۴_پیش از شروع جراحی، پزشک نواحی از بدن که نیاز به حذف چربی دارد را علامت‌گذاری می‌کند.

۵_حال به بیمار بیهوشی تزریق می‌کند تا وی آماده جراحی شود.

۶_در این گام سلول‌های چربی به کمک روش انتخابی شکسته و تبدیل به ذرات کوچک می‌شوند.

۷_حال بر سطح پوست یک برش کوچک ایجاد می‌شود تا به این ترتیب لوله مکش جهت خارج‌کردن چربی‌ها به بدن وارد شود.

۸_با حرکت رو به جلو و عقب لوله مکش، چربی‌های شل‌شده به سادگی و سرعت از بدن خارج می‌شوند.

۹_در پایان محل برش‌ها بخیه زده می‌شود و بر روی آن‌ها پانسمان قرار می‌گیرد.

مطلب مشابه: لیپوماتیک چیست | نحوه انجام، مزایا و عوارض لیپوماتیک

تکنیک‌های جراحی لیپوساکشن

در حال حاضر در جراحی لیپوساکشن از تکنیک‌های مختلف بهره گرفته می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

لیپوساکشن بادکرده

این لیپوساکشن یکی از شایع‌ترین و محبوب‌ترین انواع لیپوساکشن است که در آن جراح یک محلول استریل که ترکیبی از آب و نمک است و یک بی‌حس‌کننده نظیر؛ لیدوکائین جهت کاهش درد و دارویی که موجب تنگ‌شدن عروق می‌شود به بیمار تزریق می‌کند. با این تزریق ناحیه موردنظر متورم و سپس سفت می‌شود. حال جراح برش‌های کوچک بر سطح پوست ایجاد می‌کند و لوله‌ای به نام کانولا زیر پوست قرار می‌دهد تا چربی‌ها و مایعات از درون بدن به بیرون کشیده شوند.

لیپوساکشن به کمک اولتراسوند

این نوع لیپوساکشن بطورمعمول با لیپوساکشن بادکرده انجام می‌گیرد و طی آن جراح یک میله فلزی در زیر پوست بیمار قرار می‌دهد. این میله از خود انرژی اولتراسونیک ساطع می‌کند و به این ترتیب دیواره سلول‌های چربی پاره می‌شود. حال برداشتن چربی به‌سادگی و سرعت انجام می‌گیرد.

لیپوساکشن خود_رو

در این لیپوساکشن یک کانولا به سرعت به عقب و جلو حرکت می‌کند و با این امر چربی بیش‌تری از بدن بیمار بیرون کشیده می‌شود. لیپوساکشن خود_رو بطورمعمول درد و تورم بسیار کمی دارد و جراح می‌تواند طی آن نواحی کوچک همچون بازو، زانو و مچ را تحت تأثیر قرار دهد.

خطرات و عوارض احتمالی لیپوساکشن

بطورکلی لیپوساکشن یک عمل پرخطر به شمار نمی‌آید. اما با این وجود این جراحی همانند هر جراحی دیگر با خطراتی نظیر؛ خونریزی و واکنش به بیهوشی همراه است. در ادامه به معرفی و بررسی شایع‌ترین و مهم‌ترین عوارض جانبی لیپوساکشن می‌پردازیم.

بی‌نظمی‌های کانتورینگ

پوست شما ممکن است پس از حذف چربی، ضعف خاصیت ارتجاعی پوست و عدم بهبودی کامل، برآمده، مواج یا پژمرده شود. این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی مواقع این تغییرات تا همیشه با شما باقی خواهند ماند. البته آسیب زیرپوستی که با عبور کانولا رخ می‌دهد یک ظاهر خالدار دائمی به پوست شما می‌دهد.

تجمع مایعات

با لیپوساکشن کیسه‌های موقتی مایع یا سروم در زیر پوست ایجاد می‌شوند. این کیسه‌ها در برخی مواقع نیاز به تخلیه با سوزن دارند.

بی‌حسی

احساس بی‌حسی موقت یا دائم در ناحیه آسیب‌دیده یکی‌دیگر از عوارض جانبی لیپوساکشن است. البته ممکن است که افراد پس از لیپوساکشن با تحریکات موقت عصبی نیز مواجه شوند.

عفونت

بروز عفونت‌های پوستی پس از لیپوساکشن به ندرت اتفاق می‌افتد اما با این وجود امکان بروز آن وجود دارد.

سوراخ‌شدن اجزای داخلی

اگر کانولای واردشده به عمق از حد مشخصی بیش‌تر نفوذ کند، امکان سوراخ‌شدن اندام‌های داخلی وجود دارد که در این شرایط بیمار بصورت اورژانسی مورد جراحی قرار می‌گیرد.

آمبولی چربی

تکه‌های چربی شل‌شده پس از جداشدن ممکن است در یک رگ خونی گیر کنند. در این شرایط احتمال تجمع آن‌ها در ریه یا حتی حرکت به سمت مغز وجود دارد.

مشکلات کلیوی و قلبی

تغییر در سطح مایعات هنگام تزریق و ساکشن مایعات موجب بروز مشکلات بالقوه تهدیدکننده حیات کلیه، قلب و ریه می‌شود.

سمیت لیدوکائین

لیدوکائین یک بی‌حس‌کننده است که در حین لیپوساکشن به همراه مایعات جهت مدیریت درد تجویز می‌شود. این دارو بطورکلی بی‌خطر است. اما در شرایط نادر، امکان رخ‌دادن سمیت لیدوکائین وجود دارد. شایان ذکر است که این سمیت می‌تواند مشکلات جدی در قلب و سیستم عصبی مرکزی ایجاد نماید.

مطلب مشابه: لیفت بازو (براکیوپلاستی) و رفع افتادگی و شل شدگی پوست با 3 روش مناسب

اقدامات لازم پیش از جراحی لیپوساکشن

اقدامات لازم پیش از جراحی لیپوساکشن

پیش از انجام لیپوساکشن توجه به برخی نکات ضروری است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در جلسه مشاوره پیش از عمل شرایط عمومی خود را با پزشک در میان بگذارید و اگر دارویی مصرف می‌کنید، حتماً به وی اطلاع دهید.
  • اگر چربی قابل برداشت شما مقدار کمی باشد، می‌توان عمل را در مطب پزشک انجام داد. اما جهت برداشتن چربی بسیار بالا باید حتماً در بیمارستان بستری شد.
  • پیش از انجام لیپوساکشن باید حتماً آزمایشات لازم را انجام داد و نتیجه آن را به پزشک ارائه داد.
  • دو هفته پیش از جراحی لیپوساکشن از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • پیش از لیپوساکشن داروهای رقیق‌کننده خون ازجمله آسپرین مصرف نکنید.
  • و…

مراقبت‌های پس از لیپوساکشن

در نظر داشتن نکات و مراقبت‌های پس از لیپوساکشن اهمیت بسیار بالایی در دستیابی به نتیجه ایده‌آل و مطلوب دارد. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات عبارت است از:

  • پس از عمل حداقل به مدت یک هفته استراحت نمایید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص خود را به موقع و به درستی مصرف نمایید.
  • پس از جراحی از مایعات و نوشیدنی‌های مقوی به فراوانی استفاده نمایید.
  • در صورت توصیه پزشک جهت استفاده از گن تا زمان مشخص‌شده استفاده نمایید.
  • پس از لیپوساکشن بطور طبیعی ورم خواهید داشت و هیچ جای نگرانی نیست. البته این ورم پس از چندروز کاهش می‌یابد.
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب تأثیر بسیاری در بهبود سریع‌تر عمل لیپوساکشن دارد.
  • دوش‌گرفتن پس از لیپوساکشن پس از گذشت ۴۸ ساعت مشکلی ندارد. اما تا حدامکان از وان استفاده نکنید.
  • مصرف کرم ترمیم‌کننده موجب بهبود پوست در محل لیپوساکشن می‌شود.
  • در روز اول استراحت کنید و از پیاده‌روی کردن خودداری نمایید.
  • نوشیدن مایعات فراوان می‌تواند بهبودی شما را سریع‌تر کند.
  • اگر یک فرد چاق هستید، رژیم غذایی مناسب خود را پس از عمل تحت نظر پزشک شروع کنید.
  • انجام ورزش پس از جراحی لیپوساکشن ضروری است. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که پس از گذشت ۱۰ روز با نظر پزشک خود ورزش را شروع نمایید.
  • جهت کاهش سریع‌تر ورم و کبودی پس از لیپوساکشن از کمپرس سرد کمک گیرید.
  • و…

دوره نقاهت لیپوساکشن چقدر طول می‌کشد؟

بطورمعمول افراد پس از جراحی لیپوساکشن از بیمارستان مرخص می‌شوند و هیچ نیازی به بستری وجود ندارد. دوره نقاهت هر فرد پس از انجام لیپوساکشن به پارامترهای مختلف و بسیاری وابسته است که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به سن، ناحیه موردنظر جهت لیپوساکشن، وضعیت جسمانی بیمار، مراقبت‌های پس از عمل و… اشاره کرد.

آیا لیپوساکشن قابل برگشت است؟

حال که با لیپوساکشن بطورکامل آشنا شده‌اید، به بررسی پاسخ این سوال مهم می‌پردازیم که آیا لیپوساکشن قابل برگشت است یا خیر. بطورکلی می‌توان گفت تغییرات حاصل از لیپوساکشن یا پیکرتراشی دائمی هستند. البته این امر تا زمانی صادق است که وزن شما ثابت باقی بماند و هیچ تغییری نکند.

پس از لیپوساکشن چین‌خوردگی‌های پوستی تبدیل به خطوط جدید نیازمند درمان می‌شوند. البته اگر شما رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشید، پوست شما صاف بنظر خواهد رسید. اما اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف باشد، پوست در نواحی درمان شل بنظر خواهد رسید. لازم به ذکر است که لیپوساکشن فرورفتگی‌های ناشی از سلولیت یا دیگر بی‌نظمی‌های سطح پوست را بهبود نمی‌بخشد. این جراحی همچنین موجب از بین‌رفتن علائم کشیدگی پوست یا استرچ مارک نیز نمی‌شود.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی کامل و دقیق لیپوساکشن پرداختیم و عوارض جانبی این تکنیک لاغری را بیان کردیم. همانطور که گفتیم لیپوساکشن که امروزه با نام چربی‌کشی معرفی و شناخته می‌شود یک عمل جراحی است که با هدف برداشتن چربی از بخش‌هایی نظیر؛ شکم، باسن، ران، بازوها و گردن انجام می‌گیرد.

لیپوساکشن یک تکنیک کم عارضه جهت لاغری و کاهش وزن به شمار می‌آید اما با این وجود امکان بروز بی‌نظمی‌های کانتورینگ، عفونت، تجمع مایعات، بی‌حسی و… وجود دارد. درنهایت پیشنهاد ما به شما این است که جهت انجام لیپوساکشن در رابطه با متخصصان مربوطه اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید تا به این ترتیب بالاترین بازدهی را مشاهده نمایید.

مطلب مشابه: اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟ + مزایا و معایب بای س و اسلیو معده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو