گردش در این ۵ خیابان استانبول را نباید از دست داد

3

1402/6/24

22:11


شکوه برخی از خیابان‌های استانبول را باید با پیاده‌روی از این سر تا آن سر آن تجربه کرد. انکار که از پنجره‌ای به داخل گذشته نظر می‌کنید. این خیابا‌ن‌ها فرهنگ گذشته استانبول را که قبلا در آن‌ زمان‌ها می‌زیسته‌اند، به نمایش می‌گذارند. جزئیاتی که در گوشه گوشه‌های خیابان‌های دیدنی استانبول از زیر نظرتان می‌گذرند، شما را به وجد خواهند آورد. شور و نشاط در این خیابان‌ها موج می‌زنند و همواره هنگام سفر به استانبول با سیل جمعیت در آن‌ها روبرو خواهید شد که این جمعیت تنها گردشگران نیستند، بلکه اهالی شهر نیز به خصوص جوانان، قدم زدن در این خیابان‌ها را به عادت و سرگرمی خود تبدیل کرده‌اند. هیچ روزی برای خرید تور استانبول زمان بدی نیست و این شهر همیشه و در هر فصلی گوشه‌ای از جذابیت خود را به رخ مهمانانش می‌کشد.

خیابان استقلال استانبول

معروف‌ترین خیابان استانبول که شاید به گوش همه عاشقان استانبول رسیده باشد، خیابان استقلال آن است. خیابانی تاریخی که یکی از جاهای دیدنی استانبول هم به حساب می آید و در میان ساکنان شهر و بازدیدکنندگانش صاحب پرستیژ بالایی است. شاید باور نکنید اما روزانه ۳ میلیون نفر از این خیابان بازدید می‌کنند و همین موضوع خیابان استقلال را به معروف‌ترین و حتی محبوب‌ترین خیابان استانبول تبدیل کرده است. این خیابان ۳ کیلومتر طول دارد و پیشنهاد می‌‌شود از نقطه به نقطه و گوشه به گوشه آن دیدن کنید. زیبایی این خیابان به مغازه‌های سنگی و متفاوتی است که در ۲ طرف آن به صف هستند و آنجا هم می‌توان خرید کرد و هم غذاهای ترکی میل کرد.

کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی در هر قدم استقلال پیدا می‌شوند و معمولا حوالی غروب گروهی هنرمند به نوازندگی و خوانندگی در ابتدای خیابان مشغول‌اند و به زیبایی سنت‌های ترکیه را به نمایش می‌گذارند یا برخی از نقاش‌ها و هنرمندان آماتور هنر خود را اجرا می‌کنند. اگر جذابیت استقلال تا به همین جا شما را جذب کرد می‌توانید برای سفر به استانبول بلیط هواپیما تهران استانبول بخرید و راهی این شهر زیبا شوید، شک نکنید که چیزی فراتر از انتظارتان منتظر شماست.

خیابان چیچک استانبول

در همین خیابان استقلال خیابانی به اسم چیچک وجود دارد که خیابانی تاریخی است و آوازه‌ای در میان اهالی استانبول و گردشگرانش برای خود دست و پا کرده است. این خیابان در سال ۱۸۷۶ بنا شده و قدم زدن در آن حال و هوای دیگری دارد و در هر نقطه‌ای از آن ساختمان آنتیکی با نمای تاریخی زیبا به چشم می‌خورد. در حین قدم زدن در آن متوجه مراکز فرهنگی، سینما و تئاتر در آن می‌شوید. حتی موزه سینمای استانبول نیز در این خیابان واقع شده و به خوبی فرهنگ کشور را به نمایش گذاشته است.

خرید از اجناس ترک خیلی از گردشگران را وسوسه می‌کند، ممکن است همین حالا ترغیب به خرید تور استانبول یا رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول شوید. یقین داشته باشید که این شهر و مغازه‌هایش شما را به دنیایی از تفریح و لذت می‌برند. در خیابان چیچک مغازه‌های برندهایی همچون ال سی وایکیکی و اچ اند ام را خواهید یافت. یک سری مغازه‌های ارزان نیز در این خیابان پیدا می‌شوند و در آخر می‌توان یکی از کافه‌ها و رستوران‌های باصفایش را برای چشیدن طعم غذاهای ترکی انتخاب کرد.

خیابان فوضی پاشا استانبول

یکی دیگر از خیابان‌های دیدنی استانبول خیابان فوضی پاشای آن است که وقتی داخل آن قدم می‌گذارید قصد بیرون رفتن از آن را ندارید. خیابانی که مثل ۲ خیابان بالایی تاریخی است و ساختمان‌هایی آنتیک در خود جای داده است. در ۲ طرف این خیابان درخت‌هایی می‌بینید که قدم زدن زیر سایه آن‌ها لذت‌بخش است و باریکه راه‌های این خیابان شما را به جاذبه‌هایی همچون پارک محمد سلطان، مسجد الفاتح، مسجد سلطان مهری‌ماه و دیوارهای ادیرنه کاپی می‌رسانند. علاقه‌مندان به خرید هم می‌توانند در بوتیک‌های شیک آن اجناس خاصی پیدا کنند. البته برخی مغازه‌ها هم آیتم‌هایی با قیمت مناسب دارند که می‌توانند هدیه و سوغاتی قشنگی باشند.

برندهای معروفی همچون دفاکتو و ال سی وایکیکی نیز در این خیابان پیدا می‌شوند. حتی در برخی گوشه‌های خیابان فوضی پاشا مغازه‌های عربی وجود دارند و چیزهایی مربوط به فرهنگ عربی می‌فروشند. اگر خیابان را به خوبی بگردید بازارهای سنتی نیز پیدا می‌کنید که در آن‌ها جنس‌های ارزان و متنوعی به فروش می‌رسند. به غیر از بازارهای سنتی بازارهای دیگری نیز در فوضی پاشا هستند، کافیست کمی پیاده‌روی کنید و در آخر برای چشیدن طعم غذاهای خوشمزه‌اش به رستوران‌ها و کافه‌های آن سر بزنید. در رستوران‌های این خیابان غذاهایی با گوشت‌های حلال طبخ و سرو می‌شوند.

خیابان پریهان آبلا استانبول

شهر استانبول پر از خیابان‌های خاص و جذاب است ولی خیابان پریهان آبلای آن برخلاف اکثر خیابان‌های دیدنی‌اش آن‌قدرها معروف نیست و مثل گوهر پنهانی می‌ماند و از چشم گردشگران خارجی نهان مانده است. این خیابان در بخش آسیایی استانبول و در محله کوزگونجوک واقع شده است. در حالی که همه برای دیدن ساختمان‌های رنگارنگ به بالات می‌روند؛ ولی خیابان کوچک پریهان آبلا نیز چند تا از زیباترین خانه‌های چوبی رنگی را در خود جای داده است.

این خیابان در محله قدیمی استانبول قرار دارد و نام کوزگونجوک به یاد شخصی به نام کوزگون بابا که در زمان پادشاهی سلطان محمد دوم زندگی می‌کرده، گذاشته شده است. بیش‌تر ارمنی‌ها و یونانی‌های استانبول در این محله زندگی می‌کنند و همراه با مسلمانان و مسیحی‌های محله زندگی بسیار امن و پر آرامشی را سپری می‌کنند. بدون شک رگه‌هایی از فرهنگ و معماری این گروه‌ها نیز وارد تاریخ استانبول و این محله شده است.

خیابان فاتح استانبول

با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول شاید قصد اقامت در یکی از صدها هتل خیابان فاتح استانبول را داشته باشید؛ چون این خیابان به جاذبه‌های تاریخی استانبول بسیار نزدیک است و می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت. خیابان فاتح گذشته شهر را بازتاب می‌کند و به شکل شایسته‌ای از پس این کار برمی‌آید. با یک بار گذر از فاتح از آن سیر نمی‌شوید و زیبایی آن بارها شما را به آنجا می‌کشاند؛ چون جاذبه‌هایی همچون بازار فاتح و مسجد الفاتح در این خیابان قرار دارند. مسجد الفاتح نمای زیبایی دارد و چشم‌ها را خیره خود می‌کند. چند قدم آن‌طرف‌تر از مسجد، مقبره محمد الفاتح را خواهید دید. در فاصله کمی از این مقبره هم بازار کتاب وجود دارد.

بعد از آن می‌توان به بازار فاتح که روزهای چهارشنبه برپا می‌شود، سر زد و از میان کالاهای متنوعی که با قیمت‌های ارزان در آن عرضه می‌شوند، بهترین را انتخاب کرد. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود: از کیف و کفش گرفته تا ادویه و میوه. برخی از کوچه‌های قدیمی خیابان فاتح مثل فنر و ساماتیا که امروزه به آن مصطفی پاشا گفته می‌شود، نیز زیبا هستند و قدم زدن در آن‌ها توصیه می‌شود. خانه‌های این خیابان قدیمی و رنگارنگ هستند. در نزدیکی خیابان فاتح بازار ماهی نیز وجود دارد و می‌توان در پایان به آن سر زد.

سخن آخر

شهر دیدنی استانبول با یک بار سفر نمی‌تواند زیبایی‌ها خود را به گردشگران نشان دهد و برای همین خرید دوباره و چندباره تور استانبول به همه گردشگران دنیا توصیه می‌شود. خیابان‌های استانبول از نظر نزدیکی به دریا، آب و هوا، طبیعت، بوتیک‌های مدرن و معماری‌های زیبا به چنین لیست کوتاهی ختم نمی‌شوند و در هر قدم از این شهر می‌توان از حضور در آن لذت برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو