آیا ترکیه مقصدی ارزان برای سفر است؟

منبع: تاپ ناز

3

1402/7/3

11:41


آیا ترکیه مقصدی ارزان برای سفر است؟

ترکیه، همسایه‌ی ایران و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. درمجموع سفر به این کشور در دسته‌ی سفرهای ارزان قرار نمی‌گیرد اما با توجه به مواردی مانند فصل سفر به ترکیه، قیمت بلیط هواپیما، سفر با تور یا سفر شخصی، شهر مقصد، هتل موردنظر و… هزینه‌ی سفر به ترکیه می‌تواند بسیار متغیر باشد و از سفر بسیار گران تا نسبتا ارزان را دربربگیرد. در این نوشته به شما مواردی را که در هزینه‌های سفر به ترکیه تاثیر قابل‌توجهی دارند، معرفی خواهیم‌کرد.

شهر مقصد در سفر به ترکیه

هر کدام از شهرهای کشور ترکیه، زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خودشان را دارند، طبیعتا سفر به برخی شهرها و مقاصد مانند استانبول و آنتالیا که از شهرهای شلوغ و محبوب ترکیه هستند، هزینه‌ی بیشتر خواهدداشت اما برخی دیگر از شهرها که خلوت‌تر و آرام‌ترند مقاصد ارزان‌تری برای سفر به ترکیه محسوب می‌شوند. برای مثال شهر الیمپوس که در مجاورت کوه قرار گرفته و جنگل‌های سرسبزی دارد و همچنین مقصدی برای سفرهای داخلی ساکنین ترکیه به شمار می‌آید، یک مقصد گردشگری خوب و ارزان برای مسافران است. شهر ساحلی آیوالیک نیز با تفریحات جذاب و سواحل زیبایش یکی از مقاصد سفر ارزان به ترکیه است. برخی مقاصد ارزان دیگر نیز کاپادوکیه، جزیره‌ی آوازا، شهر ساحلی کیلیوس هستند.

از سوی دیگر استانبول، آنتالیا، آنکارا و کوش‌آداسی از مهم‌ترین مقاصد سفر به ترکیه برای گردشگرانند که سفر به آن‌ها می‌تواند هزینه‌بر باشد زیرا شهرهایی توریستی و شلوغند که در فصول مختلف سال با انبوهی از گردشگران و مسافران روبرو هستند. در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید و هزینه‌ِی آن برای شما مهم نیست پیشنهاد ما به شما این مقاصد است. اما اگر قصد سفر ارزان به ترکیه را دارید به شما شهرهای خلوت ترکیه و یا شهر وان که به ایران نزدیکتر است، پیشنهاد می‌کنیم. ویژگی دیگر تورهای وان اینست که سفر به آن‌ها به صورت زمینی و با اتوبوس انجام می‌شود.

آیا ترکیه مقصدی ارزان برای سفر است؟

نوع پرواز به ترکیه

ایرلاین‌های متفاوتی برای پرواز به ترکیه وجود دارند و هرکدام از این ایرلاین‌ها، از ایرلاین‌ها ترکیه‌ای تا ایرانی، خدمات متنوعی را به به مسافران ارائه می‌دهند. برای مثال خرید بلیط هواپیمای ترکیه از لینک روبرو https://bia2safa.net/goto/web/url/3545145 و ایرلاین‌های ایرانی مانند قشم‌ایر و یا ایرلاین‌های خارجی مانند پگاسوس، آن هم به صورت اکونومی، بسیار به صرفه خواهدبود و از هزینه‌های سفر به ترکیه کم خواهد کرد. اما در صورتی که هزینه‌های سفر برای شما مهم نباشد می‌توانید بلیط بیزنس کلاس ایرلاین‌هایی مانند ترکیش ایرلاینز یا ایران‌ایر را رزرو کرده و از خدمات آن‌ها بهره ببرید. یکی دیگر از مواردی که در هزینه‌های سفر به ترکیه تاثیر بسیاری دارد، رزرو پرواز چارتری و یا سیستمی است. در صورتیکه مسافران برای رزرو بلیط چارتری تهران به استانبول و همچنین خرید بلیط استانبول به تهران ، گوش به زنگ باشند، می‌توانند با هزینه‌ی بسیار کمتری به ترکیه سفر کنند و سفری ارزان را برای خود رقم بزنند.

فصل سفر به ترکیه

در فصل‌‌های خاصی و در هنگام برگزاری فستیوال‌های مختلف، با توجه به تقاضای زیاد برای سفر به ترکیه، سفر به این کشور نسبت به فصل‌های دیگر گران‌تر تمام خواهدشد. به طورکلی در تعطیلات نوروز، تعطیلات سال نوی میلادی، فصل تابستان و زمان برگزاری فستیوال‌ها، هزینه‌ی سفر به ترکیه افزایش پیدا می‌کند. اواسط اردیبهشت تا پایان خرداد، ماه‌های ابتدایی فصل پاییز و همچنین اسفندماه بهترین زمان برای سفر ارزان به ترکیه هستند. در فصل پاییز و بهار هوا معتدل است و شما می‌توانید با هزینه‌ی کمتری به ترکیه و حتی شهرهای گران آن مانند استانبول سفر کنید و از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید.

محل اقامت در ترکیه

از دیگر نکاتی که بر هزینه‌های سفر به ترکیه تاثیرگذار است و می‌تواند سفر به ترکیه را به یک سفر ارزان یا گران تبدیل کند، اقامتگاهیست که در این کشور رزرو می‌کنید. در این کشور توریستی انواع اقامتگاه‌ها از هتل‌های بزرگ و معروف 5ستاره تا هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت وجود دارد. برای یک سفر ارزان قیمت به ترکیه می‌توانید به راحتی یکی از هتل‌های 3ستاره یا هاستل‌های باکیفیت در این کشور را رزرو کنید تا علاوه بر برخورداری از خدمات مناسب، هزینه‌ی کمتری نیز بپردازید. اما در صورتیکه قصد سفر ارزان به ترکیه را نداشته‌باشید می‌توانید از هتل‌های بزرگ 5ستاره در این کشور استفاده کنید.

سفر با تور یا سفر شخصی به ترکیه

یکی از سوال‌هایی که همیشه برای مسافران به ترکیه مطرح است این است که آیا با رزرو تور ترکیه، هزینه‌های سفر به این کشور کاهش می‌یابد. واقعیت این است که تورها با توجه به تجربه‌ای که در برگزاری سفرهای مختلف دارند و همچنین باتوجه به قراردادهایی که با هواپیمایی‌ها و هتل‌های مختلف می‌بندند، می‌تواند پکیج‌های ارزان‌قیمتی را در اختیار مسافران قراردهند که هزینه‌ی آن از سفر شخصی به ترکیه کمتر شود. با این وجود در سفر با تور شما از انعطاف کمتری برخوردار خواهیدبود. مسافران به ترکیه می‌توانند با توجه به بودجه و الویت‌های خود در سفر یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند اما در مجموع سفر به ترکیه با تور می‌تواند سفر شما را به سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند.

گردش ارزان و گران در ترکیه

از موراد تاثیرگذار دیگر در هزینه‌های سفر به ترکیه، هزینه‌های گردش، تفریح، خوردوخوراک و حمل‌ونقل در این کشور است. در کشور ترکیه انواع رستوران‌های لوکس و گران وجود دارد که در صورتی‌که هزینه‌های سفر برای شما مطرح نباشد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما در صورتی‌که قصد سفر ارزان به ترکیه را دارید، از رستوران‌های کوچک محلی یا غذاهای خیابانی خوشمزه‌ی شهرهای این کشور نوش‌جان کنید و با چشیدن طعم لذیذ غذاهای سنتی این کشور در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. همچنین می‌توانید با رعایت مواردی مانند استفاده از حمل و نقل عمومی به جای تاکسی، استفاده از تفریحات رایگان، بازدید از مکان‌های دیدنی رایگان در ترکیه و خرید از بازارهای محلی و حراجی‌ها در هزینه‌های سفر به ترکیه صرفه‌جویی بیشتری نیز بکنید.

آیا ترکیه مقصدی ارزان برای سفر است؟

کلام آخر

کشور ترکیه، مملو از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی است و شهرهای زیبا و توریستی بسیاری دارد. این کشور که در همسایگی ما قرارگرفته، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است. هزینه‌های سفر به این کشور، که یکی از دغدغه‌های مهم مسافران به ترکیه است، با توجه به مواردی که بالاتر ذکر کردیم می‌تواند کم یا زیاد باشد. انتخاب‌ها، الویت‌ها و بودجه‌ی مسافران، برای این سفر بسیار تعیین‌کننده بوده و می‌تواند آن را به یک سفر ارزان یا گران تبدیل کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو