سفر به استانبول شهری که نمی شناسید

سفر به استانبول شهری که نمی شناسید


منبع: دلگرم

139

1399/9/13

19:06


سفر به استانبول شهری که نمی شناسید

جزایر استانبول را از دست ندهید

اگر به اندازه کافی استانبول را گشته اید، بهتر است به جزایر استانبول سری بزنید. اطراف شهر استانبول جزایر زیبایی هست که شما را هیجان زده خواهد کرد. جزایر آدالار یا پرنسس شامل ۹ جزیره کوچک در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر استانبول است: بورگاز آدا، بیوک آدا، کینالی آدا، صدف آدا، جزیره کاسیک، یاسی آدا، سیوری آدا، گالاتا سارای، هیبلی آدا. فصلهای بهار و پاییز برای بازدید از این جزایر مناسبتر است.

جزیره پرنسس

جزیره پرنسس

موزه های عجیب استانبول را بشناسید

در شهر استانبول موزه فراوان است اما موزه های عجیب شهر برای شما که استانبول را چندبار سفر کرده اید، جذاب خواهد بود. این موزه ها شما را به ناشناخته های شهر می برد.

  • موزه مجسمه های مومی کوشان: این موزه آثار خاصی چون مجسمه مایکل جکسون و شخصیتهای معروف دارد. موزه مومی در جاده بویوک دره و نزدیک ایستگاه مترو 4 levent قرار دارد.
  • موزه کاریکاتور: این موزه یک ساختمان مدرسه قدیمی قرن 16 است که مجموعه ای کاریکاتورها و کارتون های را در خود جای داده است.
  • موزه معصومیت: این موزه توسط نویسنده معروف ترک، اورهان پاموک راه اندازی شده است. در این موزه اشیا و وسایل مرتبط با یکی از رمانهای پاموک جمع آوری شده است. موزه در تقاطع خیابان‌ چوکورجوما و دالگیش در ساختمانی قدیمی قرار گرفته است.
  • موزه اسباب بازی: این موزه توسط شاعر ترک سونای اکین راه اندازی شده است. دارای 4000 اسباب بازی است که قدمت بعضی از آنها تا 200 سال می رسد.

به یالووا سفر کنید

تجربه یک ساعت کشتی سواری از استانبول تا یالووا همیشه در خاطر شما می ماند. بهترین راه برای خروج از شهر استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه ینی کاپی است. اسکله کشتی همان نزدیکی است. یالووا یکی از مناطق زیبای گردشگری استانبول است. از دسر معروف یالووا به اسم سوتلوسو، ژلاتو و ساندویچ ماهی غافل نشوید.

طبیعت یالووا

طبیعت یالووا

خوراکیهای استانبول که نمی شناسید

استانبول شهر خوراکی و غذاست. انواع و اقسام غذاهای ترکی و بین المللی در دسترس است. اما شهر استانبول خوراکیهایی دارد که نشنیده اید مانند بنکلی لبلبی( نخود بوداده)/ دونر کباب خشک/ کوفته چی/ نوشیدنی بوزا. اگر دنبال رستوران های خاص هستید، به رستورات قدیمی دارالضیافه بروید. هم موسیقی زنده ترکی بشنوید و هم غذاهای عالی را در ساختمان تاریخی میل کنید. شما می توانید بلیط استانبول به تهران را همزمان با بلیط رفت خریداری کنید و از تخفیف برخودار شوید.

در تریپ همیشه شما می‌توانید علاوه بر مرتب سازی بر اساس قیمت، پرواز خود را چارتر یا لحظه آخری انتخاب نمایید. بلیط لحظه آخری استانبول به تهران از طریق کلمه چارتر در زیر باکس سبز رنگ خرید قابل مشاهده است. این پروازها اصولا بهترین قیمت‌ و بلیط لحظه آخری استانبول به تهران هستند. البته لازم است بدانید قیمت بلیط چارتراستانبول به تهران از سمت آژانس‌های هواپیمایی تعیین می‌شود و تریپ تلاش می‌کند با ارتباطات گسترده خود بهترین نرخ‌ها و قیمت‌ها را برای شما آماده کند.

حتماً بخوانید:

آشنایی با بوراک اوزدمیر جوانترین سرآشپز اهل ترکیه

آشنایی با بوراک اوزدمیر جوانترین سرآشپز اهل ترکیه

اگر به ترکیه سفر کردید و به دنبال یک غذای جانانه و یک رستوران عالی هستید حتما به رستوران های زنجیره ایی بوراک ازدمیر سری بزنید . هر چند شعبه ی اصلی…

به قدیمی ترین قهوه فروشی استانبول بروید

استانبول شهر قهوه و کافه است. کافه های زیبایی که صندلی هایشان در فضای پیاده رو چیده شده و در هر گوشه استانبول پیدا می کنید. اینبار به سمت قدیمی ترین قهوه فروشی استانبول بروید. کافه محمت افندی از اولین شرکت های قهوه سازی شهر است. حتما از قهوه های مخصوص افندی خرید کنید و سوغات ببرید.

جاذبه های ناپیدای استانبول

استانبول شهری است دوست‌داشتنی با جاذبه های رنگارنگ که نقطه تلاقی میان دو قاره و حتی می‌توان گفت دو دنیای شرق وغرب است شهری میان آسیا و اروپا و پر از مسجد و کاخ های امپراطوری عثمانی تا کلیساها و بناهای تاریخی، از جزیره و دریا گرفته تا حمام‌های قدیمی. تماشای ایاصوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی که تمام شد، خودتان را به خیابان همیشه‌ بیدار استقلال و میدان تکسیم برسانید و در کوچه پس‌کوچه‌هایش کافه‌ نشینی کنید و البته از مراکز خرید اروپایی و برندهای محبوبش غافل نشوید. استانبول پر از جاهایی است که فقط در پرسه زدن شهری پیدا می کنید. از فواره آلمانی وبلهلم و ستون کنستانتین تا گرافیتی های محله کادیکوی و ماهیگیران پل گالاتا. هوای اوایل پاییز بهترین زمان برای گشت و گذار در شهر است. در این زمان قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول ارزانتر نیز هست.

هتل نویسندگان جهان در استانبول

استانبول به خاطر زیبایی و جذابیت منحصربفردش در جهان زبانزد است. نویسندگان و هنرمندان معروفی به این شهر سفر کرده اند و مدتی در این شهر بوده اند از همینگوی تا آگاتا کریستی. آنها در هتل پرا نزدیک ایاصوفیه اقامت داشته اند. این هتل هنوز پابرجاست و میزبان گردشگران و مسافران است. شما می توانید به این هتل تاریخی و مشهور بروید و در اتاق 114 اتاق محبوب همینگوی نویسنده شاهکار پیرمرد و دریا بمانید.

هتل قدیمی پرا

هتل قدیمی پرا

استانبول به وقت عکاسی

شهر ی با این همه دیدنی و جاذبه، خواب را از شما می گیرد. حال و هوای شبانه سواحل و فضاهای شهری استانبول کاملا از روز متفاوت است. تا می توانید از گردش شهری خود عکس بگیرید چرا که استانبول بهترین شهر برای عکاسی است.

سخن آخر

برای اینکه سفری آرام و آسوده داشته باشید، با خرید بلیط چارتر از تریپ و همینطور استفاده از بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو