چطور بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم؟

منبع: پلازا

5

1402/6/22

11:06


چطور بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم؟

برای آن که سفری راحت و دلچسب را تجربه کنید، انتخاب بهترین راه بسیار اهمیت دارد. خصوصا زمانی که سفری طولانی را پیش رو داشته باشید، می بایست به این موضوع دقت بیشتری کنید؛ به عنوان مثال مسیر مشهد تا تهران كه با اتوبوس ساعت ها طول می کشد، با بلیط هواپیما مشهد به تهران، به کمتر از دو ساعت کاهش پیدا کرده است. سفرهای هوایی همواره راحت ترین و باکیفیت ترین نوع سفر را به شما هدیه می کنند؛ اما قیمت بالای آن ها یک معضل همیشگی است که دسترسی بسیاری از افراد را محدود کرده است. در این مطلب شما را با یک پیشنهاد عالی برای کاهش هزینه های سفر آشنا می کنیم.

بلیط لحظه آخری چیست؟

اگر می خواهید هزینه های سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید، بلیط لحظه آخری یک انتخاب بی نظیر است. این بلیط ها درواقع نوعی بلیط چارتری به حساب می آیند.

زمانی که همه یا بخشی از بلیط های یک پرواز توسط چارترکننده خریداری شود، ممکن است در نزدیکی پرواز، هنوز بخشی از بلیط ها فروش نرفته باشند.

این اتفاق زمانی که فصل سفر نباشد یا از تعطیلات فاصله گرفته باشیم، به فراوانی رخ می دهد. در این حالت چارترکننده نمی تواند بدون فروختن بلیط ها پرواز را به اتمام برساند و متحمل ضرر شود. به همین خاطر بلیط های باقی مانده را با قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت اصلی به فروش می گذارد. به این ترتیب مسافران می توانند بلیط مد نظر خود را با کمترین قیمت خریداری کنند. به این بلیط ها، بلیط چارتر لحظه آخری گفته می شود.

کاربرد و مزایای بلیط لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری می توانند بهترین انتخاب برای کاهش هزینه ها باشند و برای همین ویژگی خود محبوب شده اند. با این حال نکته مهم این است که شما نمی توانید در هر موقعیتی، به امید بلیط های لحظه آخری باشید. همه پروازها از این دست بلیط ها ندارند و ارائه بلیط لحظه آخری، مشروط به باقی ماندن صندلی اضافه است.

در ایام تعطیلات که اغلب افراد به شهرهای مختلف سفر می کنند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که بلیط ها فروش نروند. با این حال اگر بتوانید به عنوان مثال بلیط هواپیما مشهد به تهران را به صورت لحظه آخری رزو کنید، سود قابل توجهی خواهید برد.

نکات مهم درباره خرید بلیط لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما با روال معمولی کار دشواری نیست و کافی است با مراجعه به وب سایت ها، بلیط مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس با پرداخت وجه، بلیط به شما تحویل داده می شود.

در خرید بلیط های لحظه آخری، پیدا کردن آن مهم ترین اصل است. از این رو باید به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید بلیط مدنظر را پیدا کنید. نکاتی که در ادامه بررسی می شوند، به شما کمک می کنند تا بتوانید بلیط های مدنظر خود را خریداری کنید:

  • خرید آنلاین را مدنظر داشته باشید

برای خرید بلیط لحظه آخری، می توانید به صورت حضوری، به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کرده و نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. با این حال به نظر می رسد این روش دست شما را باز نمی گذارد و انتخاب هایتان محدود می شود.

در خرید از وب سایت ها و به صورت آنلاین، امکان مقایسه و بررسی چندین مرکز مختلف را دارید تا در نهایت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای خرید بلیط هواپیما که هر لحظه امکان اتمام آن وجود دارد نیز بهترین کار بررسی وب سایت های مختلف است. در حال حاضر چندین وب سایت حرفه ای در این حوزه مشغول فعالیت بوده و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می کنند.

  • سایت های تخفیفی می توانند انتخاب خوبی باشند

وب سایت های تخفیفی متعددی وجود دارند که در ازای جلب مشتری برای مجموعه های مختلف، از آن ها تخفیف می گیرند. برای آن که بلیط هواپیما را با هزینه کمتری خریداری کنید، می توانید به این وب سایت های تخفیفی سر بزنید. حتی رزرو هتل و اقامتگاه را نیز می توانید از طریق همین وب سایت ها با هزینه کمتر انجام دهید.

  • ایرلاین های تازه کار نیز باید در نظر گرفته شوند

معمولا بلیط پرواز ایرلاین های معتبر به سرعت خریداری می شوند و احتمال وجود بلیط لحظه آخری در آن ها کم است. در مقابل، ایرلاین های تازه کار با استقبال کمتری مواجه می شوند و از آن جا که هنوز مشتریان خود را پیدا نکرده اند، به احتمال زیاد صندلی های خالی خواهند داشت. شما می توانید این ایرلاین ها را هدف قرار داده و بلیط هایشان را چک کنید.

فلای تودی امکان خرید بلیط لحظه آخری را برایتان فراهم کرده است

عموما بلیط های لحظه آخری و بلیط چارتر در اغلب آژانس های هواپیمایی ارائه می شوند و این مسئله بستگی به تعداد مسافران و برهه زمانی انتخابی شما دارد. وب سایت فلای تودی نیز به عنوان یکی از معتبرترین ها در این حوزه، در برخی از پروازهای خود، بلیط های لحظه آخری را ارائه می کند و از آن جا که تعداد زیادی از پروازها را به عنوان چارترکننده در اختیار دارد، احتمال دسترسی مسافران به بلیط لحظه آخری از طریق فلای تودی بیشتر است. برای بلیط هواپیما مشهد به تهران نیز می توانید نگاهی به بلیط های لحظه آخری فلای تودی بیندازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو