با شماری از معروف ترین پاتوق های شکم گردی تهران آشنا شوید

با شماری از معروف ترین پاتوق های شکم گردی تهران آشنا شوید


منبع: همگردی

5

1402/6/26

20:00


شبهای تهران از جذابیت خارق العاده ای بهره مند هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شبها از منزل بیرون بروند و شبهای تهران را نظاره گر باشند و لذت ببرند. یکی از تفریحات شبانه و لذت بخش برای مردمی که ساکن شهر تهران هستند، شکم گردی است. در شهر تهران نقاط بسیار زیادی برای شکم گردی وجود دارند که هر کدام بسیار جذاب هستند. با ما در مقاله معروف ترین پاتوق های شکم گردی تهران همراه شده تا شما را با تعدادی از بهترین پاتوق های شکم گردی تهران آشنا نماییم.

گذر گردشگری آب و آتش

این گذر گردشگری بسیار معروف بوده و یکی از معروف ترین پاتوق های شکم گردی تهران هست. گذر گردشگری آب و آتش چیزی نزدیک به 4 هزار متر مربع مساحت داشته و آن را به عنوان اولین مجموعه گردشگری و گشت و گذار در شبهای تهران می شناسند. در بخش غربی پارک آب و آتش می توانید این مجموعه منحصر بفرد را پیدا کنید. در این مجموعه محصولات مختلف فرهنگی، سوغاتی های مربوط به استانهای کشور و صنایع دستی وجود دارند که در معرض نمایش قرار گرفته اند. از جمله مواردی که بر جذابیت این گذر گردشگری افزوده، می توانیم به وجود مجموعه هایی برای بازی، سرگرمی، فروش کتاب و واحدهای غذایی اشاره کنیم.

در گذر گردشگری آب و آتش سوغاتی های مختلفی وجود دارند که می توانید در صورت تمایل آنها را خریداری کنید. از جمله این سوغاتی ها می توانیم سفال، حصیر بافی، مکرومه بافی، انواع عرقی جات، ترمه، چوب، صابون های ارگانیک و مس را نام ببریم. امکان تبادل کالا میان تولید کننده و مصرف کننده بدون حضور افرادی همچون دلالها در این گذر گردشگری فراهم شده است. در واقع، آن دسته از تولید کنندگان که نمی توانند مغازه ای را در سطح شهر اجاره کنند، می توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

آنها می توانند در این گذر محصولات و کالاهای خود را به فروش برسانند. علاوه بر آن، مصرف کنندگان نیز می توانند با صرف هزینه ای کمتر، محصولات مورد نیاز خود را به طور مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده بخرند.

گذر گردشگری آب و آتش

گذر گردشگری سی تیر

گذر گردشگری سی تیر در تهران بسیار معروف بوده و آن را به عنوان یکی از بهترین پاتوق های شکم گردی تهران می شناسند. اگر می خواهید که کافه ماشینهای زیادی را ببینید، می توانید در طول شب به خیابان سی تیر مراجعه نمایید. کافه ماشینها بر جذابیت این خیابان افزوده و باعث شده اند که افراد زیادی به این مکان مراجعه کنند. این خیابان در طول شب میزبان افراد بسیار زیادی است. در این کافه ها شما می توانید انواع خوراکی و نوشیدنی را نوش جان فرمایید. یکی از نکات جذاب و جالب در مورد گذر سی تیر، مربوط به گالری گردی و موزه گردی در آن است. البته، برای این کار باید زودتر از ساعت پنج به این خیابان بیایید، چرا که بعد از این ساعت بسیار شلوغ و پر رفت و آمد می شود.

در نزدیکی خیابان سی تیر جاذبه های گردشگری و دیدنی دیگری همچون کاخ گلستان و موزه ملی ایران نیز قرار گرفته که می توانید سری به آنها بزنید.

گذر گردشگری سی تیر

میدان کاج

میدان کاج یکی دیگر از پاتوق های معروف شکم گردی در پایتخت است. این میدان در محله ای تحت عنوان سعادت آباد قرار گرفته و معمولا بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. اگر می خواهید که شبی جذاب و متفاوت را سپری کنید، بدون شک این میدان یکی از بهترین گزینه ها برای شما هست. در میدان کاج شما می توانید انواع غذاها را که در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شوند، میل نمایید. در میدان کاج این امکان برای افراد فراهم شده که لحظاتی همراه با هیجان و شادی را تجربه کنند و احساس خوبی داشته باشند.

شکم گردی در میدان کاج

گذر گردشگری باب همایون

گذر گردشگری باب همایون برای شب گردی و تفریحات شبانه بسیار مناسب و ایده آل است. این گذر گردشگری در شبها بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بوده و در آن می توانید مردمی را ببینید که هیجان در چهره هایشان موج می زند. در این گذر کافی شاپ های مدرن و سنتی و ایستگاه های مختلف اغذیه فروشی وجود دارند که از ساعت 7 عصر فعالیت خود را آغاز کرده و معمولا تا نیمه شب باز هستند. گذر گردشگری باب همایون علاوه بر شب در طول روز نیز بسیار شلوغ بوده و از جذابیت منحصر بفردی برخوردار است.

در طول شب می توانید از برنامه های فرهنگی و گردشگری این گذر هم بهره مند شده و شبی هیجان انگیز و متفاوت را سپری کنید. اگر اهل خوراکی های سنتی هستید، در این گذر گردشگری می توانید خوراکی مورد علاقه خود را سفارش داده تا برایتان آماده کنند. امکان سرو خوراکی های مدرن نیز در این گذر برای شما وجود دارد. در این گذر می توانید فروشندگانی را مشاهده کنید که در ماشینها انواع نوشیدنی و خوراکی ها را به مردم می فروشند.

این گذر در فاصله کوتاهی از ایستگاه مترو امام خمینی واقع شده که این موضوع باعث شده است که به راحتی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد. دسترسی به گذر گردشگری باب همایون در تهران از طریق اتوبوسهای داخل شهری نیز امکان پذیر بوده و شما می توانید از این طریق خود را به این مکان برسانید.

گذر گردشگری باب همایون

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو