شاهین اتوماتیک سایپا با انتشار یک تیزر تبلیغاتی معرفی شد [+ویدیو]

منبع: تکراتو

3

1402/6/27

20:00


همزمان با قیمت‌گذاری شاهین اتوماتیک سایپا، اولین ویدئو تبلیغاتی بهترین محصول این شرکت نیز منتشر شده است. نسخه اتوماتیک شاهین چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاهین اتوماتیک سایپا با انتشار یک تیزر تبلیغاتی معرفی شد [+ویدیو]

همزمان با قیمت‌گذاری شاهین اتوماتیک سایپا، اولین ویدئو تبلیغاتی بهترین محصول این شرکت نیز منتشر شده است. نسخه اتوماتیک شاهین چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاهین اتوماتیک سایپا با انتشار یک تیزر تبلیغاتی توسط سایپا معرفی شد. دومین شرکت خودروسازی ایران پیش‌تر خبر از تولید و عرضه نسخه اتوماتیک خودرو شاهین داده بود و حالا همزمان با اعلام قیمت این خودرو توسط شورای رقابت، اولین ویدئوی تبلیغاتی از این سدان گران‌قیمت منتشر شده است. گفتنی‌ست که خودرو مذکور از گیربکس CVT هفت‌سرعته بهره می‌برد و بیشترین امکانات را در بین خودروهای سایپا دارد.

بیشتر بخوانید: شاهین پلاس به عنوان رده‌بالاترین خودرو سایپا رونمایی شد [مشخصات فنی و تصاویر]

شاهین اتوماتیک رسماً توسط سایپا معرفی شد

به گزارش تکراتو به نقل از خودرو دیلی، سایپا اولین تیزر محصول جدید خود، شاهین CVT را منتشر کرد؛ خودرویی که قیمت درب کارخانه‌اش توسط شورای رقابت، حدود ۵۵۰میلیون تومان اعلام شده و در کنار امکانات بیشتر نسبت‌به نمونه دنده‌ای Saipa Shahin، از گیربکس CVT با شبیه‌ساز هفت سرعته بهره می‌برد.

با اتصال این گیربکس به موتور ۱.۵ لیتری توربو M15TC، متوسط مصرف سوخت شاهین از صدی ۷.۲ لیتر مدل مجهز به گیربکس دنده‌ای، به ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. اما به واسطه سهولت رانندگی با این نوع گیربکس و همچنین سطح به مراتب بالاتر امکانات شاهین CVT در مقایسه با نمونه‌های دنده‌ای، می‌توان از این مصرف سوخت به نسبت بیشتر، چشم‌پوشی کرد.

در کنار اتصال موتور ۱۰۹ اسبی به گیربکس CVT که توان تولید ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، سایپا شاهین CVT را به سیستم‌های کنترل هرزگردی، کنترل آغاز حرکت در سربالایی و کنترل پایداری الکترونیک مجهز کرده. در لیست امکانات رفاهی سایپا شاهین CVT نیز شاهد اضافه شدن مواردی نظیر مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ (به جای نمونه ۷ اینچ مدل دنده‌ای) به همراه نویگیشن و اتصال USB هستیم؛ جلوپنجره و دستگیره‌های بیرونی و داخلی درب‌ها بصورت کرومی هستند و از قاب تزئینی Jet Black برای دستگیره داخلی درب‌ها و دریچه‌های سیستم تهویه استفاده شده. در ضمن، بر روی زیرآرنجی، ابروی داشبورد و پنل اهرم تعویض دنده از قطعات تزئینی هیدروگرافی استفاده شده.

وجود آنتن کوسه‌ای، کروزکنترل، کف‌پوش سه‌بعدی و تزئینات داخلی کروم به همراه تریم دو رنگ در لیست امکانات نیز از دیگر تفاوت‌های سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) با نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی است. لازم به ذکر است به واسطه بهره‌مندی از گیربکس CVT به جای ۵ سرعته دستی، وزن خالص سایپا شاهین اتوماتیک (CVT) از ۱.۲۷۰ کیلوگرم مدل دنده‌ای به ۱.۳۲۰ کیلوگرم رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شاهین اتوماتیک سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو