طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی با قارچ خوشمزه و لذیذ به روش فست فودی ها

منبع: جدول یاب

3

1402/6/29

13:04


پیتزا پپرونی یکی از پیتزا های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با خمیر خانگی تهیه کنید و اگر زمان کافی برای تهیه پیتزا ندارید می توانید از خمیر آماده استفاده کنید که خیلی سریع تر این پیتزا تهیه می شود. اما پیتزا پپرونی ایتالیایی با آمریکایی در ضخامت خمیر می باشد. برای …

طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یکی از پیتزا های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با خمیر خانگی تهیه کنید و اگر زمان کافی برای تهیه پیتزا ندارید می توانید از خمیر آماده استفاده کنید که خیلی سریع تر این پیتزا تهیه می شود. اما پیتزا پپرونی ایتالیایی با آمریکایی در ضخامت خمیر می باشد. برای تهیه این پیتزا همان طور که از اسمش پیداست از سوسیس پپرونی مخصوص استفاده می شود و به دلخوا می توانید از قارچ نیز استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه پیتزا پپرونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد ۲ لیوان
آب ولرم تا جایی اضافه کنید که خمیر جمع شود
پودر خمیرمایه فوری ۱ ق چای خوری
نمک ۱ ق چای خوری
روغن مایع ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا

پپرونی ۱ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
قارچ ۵ عدد
سس گوجه به مقدار دلخواه

طرز تهیه پیتزا پپرونی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را تهیه کنید برای این کار آرد را داخل یک کاسه بریزید و بعد نمک و پودر خمیرمایه فوری که نیازی به عمل آوری ندارد را اضافه کنید و هم بزنید و بعد کم کم آب ولرم اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود و بعد خوب خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید و در انتها روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. این خمیر نیازی به عمل آوری ندارد و می توانید سریع استفاده کنید ولی اگر زمان برای تهیه خمیر ندارید از خمیر آماده پیتزا استفاده کنید.

مرحله دوم: پهن کردن خمیر

در ادامه خمیر تهیه شده را داخل سینی فر چرب شده یا اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید داخل تابه چرب شده قرار دهید و باز کنید و بعد روی خمیر را با سس کچاب حسابی کاور کنید و کمی پنیر پیتزا بریزید سپس پپرونی برش خرده را روی خمیر بگیرید و به دلخواه قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و کمی دوباره پنیر روی مواد بریزید.

مرحله سوم: پخت پیتزا پپرونی با فر و بدون فر

در ادامه برای پخت در فر باید سینی را در فر قرار دهید و برای نرم شدن خمیر یک کاسه آب داخل فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و بعد در انتها گریل را روشن کنید تا روی پیتزا طلایی شود. برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود و بعد از گرم شدن تابه را روی شعله پخش کن بگذارید و درب تابه را بسته و برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا پپرونی

  1. حتما از سلامت خمیر مایه مطمیٔن شوید بعد استفاده کنید.
  2. خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، همین که شکل بگیرد و گلوله آرد داخلش باقی نماند کافی استو
  3. این مواد به شما ۲ عدد پیتزا می دهد.
  4. اگر زمان دارید می توانید به خمیر استراحت دهید و بعد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو