معنی ریکاوری چیست؟ همه چیز در مورد آن

منبع: دانش‌چی

4

1402/6/31

08:34


همه چیز در مورد معنی ریکاوری

معنی ریکاوری چیست؟ همه چیز در مورد آن

کلمه ریکاوری (Recovery) استفاده‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد. بیشترین کاربرد این کلمه در حوزه پزشکی و دیجیتال می‌باشد.

معنی ریکاوری چیست؟

معنی ریکاوری به فارسی «بهبودی، بازآوری و آغازی دوباره» می‌باشد. در ادامه به معنی این کلمه در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم:

حوزه پزشکی

معنی ریکاوری در بیمارستان، «بهبودی و یا واحد مراقبت پس از بیهوشی» با معادل انگلیسی (PACU) می‌باشد. به طور معمول، بیماران پس از جراحی و بیهوشی وارد بخشی به نام ریکاوری می‌شوند. این بخش مجهز به امکانات مانیتورینگ و احیای بیماران است تا محیطی آماده و آرام برای مراقبت‌های پس از عمل او باشد.

معنی ریکاوری بدن چیست؟

ریکاوری در ورزش به معنی ترمیم و بازسازی عضلات و بافت‌های بدن پس از خستگی و تحریکات ناشی از ورزش است. اصطلاحاً در این موارد بدن حالت کوفتگی پیدا می‌کند به این دلیل که بافت‌ها و عضلات بدن در طول ورزش صاف و کوچک می‌شوند، بنابراین بازسازی صحیح آنها سبب پاکسازی اسید لاکتیک از سطح آن و بازگشت به حالت اولیه می‌شود.

معنی ریکاوری ذهن

معمولاً افراد پس از یک دوره طولانی کار و تلاش خسته شده و ذهن آنها مستهلک می‌شود. این خستگی یا استرس بیش از حد محیط کار سبب افسردگی و هجوم احساسات بد به سمت انسان‌‌ها می‌شود. این رخداد سبب کاهش کارایی و عملکرد افراد شده، در نتیجه باید مدت زمان بیشتری را به کار اختصاص دهند، اما در عمل خروجی مناسبی نخواهند داشت، چون ذهن خسته‌ای دارند.

ریکاوری ذهن فرایندی است که طی آن خستگی، استرس و افسردگی ناشی از کار با انجام فعالیت‌هایی از بین رفته و فرد با نشاطی دوباره و ذهنی آزاد به انجام وظایفش می‌پردازد، به این ترتیب عملکرد و کارایی افراد افزایش می‌یابد. ریکاوری یک مهارت است که انجام آن توسط افراد کارشناس باید انجام بگیرد. معمولاً فعالیت‌هایی مانند مرخصی‌های دوره‌ای، سفر، تفریح و یا بنا به سلیقه شخص انجام تفریحات دیگر، ذهن را به راحتی پاکسازی کرده و آن را آماده فعالیت دوباره با انرژی بیشتر می‌کند.

حوزه دیجیتال

حوزه دیجیتال بیشتر با کامپیوتر شناخته می‌شود. معنی ریکاوری در کامپیوتر «بازیابی اطلاعات» است. شاید برای بسیاری از افراد پیش آمده که در اثر عوامل مختلف، اطلاعات هارد، فلش یا رم آنها از دست می‌رود. در برخی موارد با انجام ترفندهایی می‌توان این اطلاعات را بازگرداند. بنابراین به فرایند بازیابی اطلاعات از یک فلش، رم، هارد و یا هر سخت‌افزار دیگری، ریکاوری می‌گویند.

معنی ریکاوری گوشی چیست؟

ریکاوری گوشی دو معنی دارد:

– یا به معنی بازیابی اطلاعات از دست رفته گوشی است که معمولاً به وسیله نرم‌افزارهای مختلف و با اتصال گوشی به کامپیوتر انجام می‌گیرد.

– و یا به معنی قابلیتی است که به صورت پیش فرض توسط کارخانه روی همه گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته و به وسیله آن ابزارهایی مانند پاک کردن فایل‌های پشتیبان و دیتا، ریست فکتوری، فلش فایل فشرده و… در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

معنی ریکاوری عکس

برای ریکاوری عکس‌های از دست رفته و یا پاک شده در گوشی و تبلت، دیگر نیاز نیست که وارد تنظیمات روت این دستگاه‌ها شویم. زمانی که عکس‌ها سهواً یا عمداً از گالری حذف می‌شوند، به طور معمول در فضای ابری دستگا‌ه‌ها پشتیبان‌گیری شدند که با مراجعه به این بخش‌ها و یا با نصب نرم‌افزارهای ریکاوری می‌توان آنها را بازیابی کرد.

برای خواندن مطالب دانستنی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو