مکان های دیدنی رامسر | لیست کامل جاذبه های گردشگری و طبیعی رامسر

مکان های دیدنی رامسر | لیست کامل جاذبه های گردشگری و طبیعی رامسر


منبع: تاپ ناز

2

1402/6/31

09:31


مکان های دیدنی رامسر | لیست کامل جاذبه های گردشگری و طبیعی رامسر

رامسر یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است که در غربی ترین قسمت استان مازندران قرار دارد. این شهر در زمان قدیم سخت سر نام داشته و امروزه به علت زیبایی های فراوان به عروس شمال معروف است و همچنین به دلیل قلعه های تاریخی راوان به آن شهر قلعه ها هم می گویند.

مکان های دیدنی رامسر | لیست کامل جاذبه های گردشگری و طبیعی رامسر

رامسر در مرز استان مازندران و گیلان است که جنوب آن به رشته‌کوه البرز می‌رسد و از شمال آن دریای خزر نگهبانی می‌کند. آب و هوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است و طبیعت زیبای سرسبز و غنی دارد به همین دلیل همیشه مورد توجه بوده است و در سال های اخیر ویلاها و هتل‌های مختلفی در این شهر ساخته شده است که خدمات بسیار خوبی به مسافران ارائه می‌دهند.

مکان های دیدنی رامسر | لیست کامل جاذبه های گردشگری و طبیعی رامسر

شهر رامسر جاهای دیدنی زیادی دارد و هر قسمت این شهر داستانی دارد. اگر می خواهید در اولین فرصت و تعطیلی به رامسر بروید بهتر است در مورد زیباترین مکان های دیدنی آن اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با جاهای دیدنی رامسر آشنا شوید.

منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه ییلاقی گرسماسر

گرسماسر یکی از زیباترین جاهای رامسر است که حتی در فصل تابستان هم هوای خنکی دارد. ییلاق گرسماسر با دشت های زیبا، چشمه های خنک و کوه های مرتفع منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی در شهر رامسر است.

رستم سر، راه کنار، تله بن، مسجد آبجی و فولاد چشمه از جاذبه های گرسماسر می باشند. یکی دیگر از جاذبه های گرسماسر، قلعه دزکول است که می توانید از بالای آن تمام رامسر و تنکابن را تماشا کنید.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه یکی از مکان های دیدنی شهر رامسر است که در شهر کتالم در 5 کیلومتری شرق رامسر قرار دارد. می توانید از بالای این قلعه و از شمال آن دریا، از شرق آن تنکابن، از غرب آن رامسر و از جنوب آن رشته کوه های البرز را تماشا کنید.

قلعه مارکوه

مصالح به کار رفته در این قلعه شامل سنگ، گچ و ساروج می باشد و محل قرارگیری آن طوری است که دیدی 360 درجه به اطراف دارد و می توان شهرهای اطراف رامسر را هم تحت نظر داشت.

سر تا سر این قله پوشیده از انواع درختچه ها، درختان انجیر، بلوط، شمشاد و ازگیل است و وجود چشم اندازهای زیبا به دریا و تپه های سرسبز البرز ، این مکان را برای اوقات فراغت مسافران و گردشگران بسیار دیدنی و جذاب کرده است.

مطلب مشابه: بهترین روستاهای شمال برای گردشگری و عکس های زیبا زیباترین روستاها

دریاچه قو

دریاچه قو

دریاچه قو رامسر یکی از دریاچه های آرامش بخش و فوق العاده زیبای شمال ایران است. آب و هوای این دریاچه بی نظیر است و در اطراف آن امکانات تفریحی و رفاهی زیادی مانند قایق های پدالی، آلاچیق های زیبا، رستوران ها و کافه های معروف و سوییت ها و هتل های خوب برای گردشگران و مسافران وجود دارد.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

تنها تله کابین موجود در خاورمیانه که ارتفاعات جنگلی و ساحل دریا را به هم متصل می کند، تله کابین رامسر است. این تله کابین در فاصله 5 کیلومتری از غرب شهرستان رامسر قرار دارد و فاصله بسیار کمی با شهر چابکسر در استان گیلان دارد.

تله کابین رامسر

ویژگی منحصر به فرد این تله کابین، فاصله ی بسیار کم دریا با کوه است؛ به طوری که در کوتاه ترین زمان ممکن از ساحل به نوک قله می رسید. طول این تله کابین 2 کیلومتر است و دارای 40 کابین است که ظرفیت حمل 450 نفر را در ساعت دارد.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی مازندران و جاهای دیدنی آن برای گردشگران شمال با عکس

جنگل دو هزار تنکابن

جنگل دو هزار تنکابن

جنگل های دو هزار و سه هزار از معروف ترین جاهای دیدنی رامسر و تنکابن هستند که در دل کوه قرار دارند و با یکدیگر در ارتباط اند. این دو جنگل سرسبز و شگفت انگیز در نزدیکی شهر عباس آباد قرار دارند به همین دلیل به آن ها جنگل دو هزار عباس آباد هم می گویند.

جاده های دو هزار و سه هزار به صورت موازی در امتداد هم قرار گرفته اند و در یک بخش از جنگل به هم می رسند. در ابتدای جاده دوهزار رودخانه زیبایی به نام چشمه کلیه دیده می شود که می توانید در ارتفاعات جنگل این رودخانه را از نزدیک تر ببینید. جاده و جنگل دوهزار نسبت به جنگل سه هزار امکانات رفاهی بیشتری دارد و برای جمع خانواده مناسب تر است.

روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر است که در فاصله 26 کیلومتری رامسر واقع شده و در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا جنگل های سرسبز و آبشارهای فوق العاده ای دارد و آب و هوای آن بی نظیر است.

آبشار ایج (ده قلو)

آبشار ایج (ده قلو)

آبشار ایج یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های طبیعی شهر رامسر است که جریان دائمی آب خود را از ذوب شدن برف های کوه خشم چال در ارتفاعات اشکِوَر علیا تامین می کند و بعد چندین آبشار دیگر را تشکیل می دهد.

در نهایت آب این آبشار به عمق دره اشکور علیا می ریزد. از مهم ترین جاذبه های آبشار ایج، آب آبشار همراه با حفره های غار مانند در دل صخره های پشت آن هستند. از نزدیکی آبشار ایج، می توانید یخچال های دائمی و طبیعی کوه های چشمه چال را نیز ببینید و همچنین پوشش سرسبز گیاهی در همین حوالی را تماشا کنید.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود در فاصله 9 کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر قرار دارد که در میان دره و در کنار یک رود واقع شده است. در این پارک رودخانه آب معدنی وجود دارد به همین دلیل نام دیگر این بوستان، آب معدن است.

بوستان جنگلی صفارود

وجود پله های سنگی در این پارک باعث شده تا رفت و آمد به آن راحت تر باشد. در بوستان جنگلی صفارود جاذبه های طبیعی مانند جنگل با درختان سر به فلک کشیده، رودخانه و چشمه آب معدنی گرم و سرد و همچنین امکاناتی مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی وجود دارد.

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

در کنار جاده جنت رودبار به آبشار سیاسرت می رسید که یکی دیگر از جاذبه های طبیعی رامسر می باشد. این آبشار پدیده طبیعی است که 300 متر از جاده اصلی جنت رودبار پایین تر است. محیط اطراف این آبشار و وجود رودخانه چالک رود باعث جذاب تر شدن منطقه اطراف این آبشار شده است.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از رویایی ترین و بکر ترین جنگل های شمال ایران است که در فاصله 30 کیلومتری از جنوب شرقی رامسر قرار دارد. این جنگل در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد و برای طبیعت گردی فوق العاده است.

جنگل دالخانی

همه فصل ها در جنگل دالخانی زیبا و تماشایی هستند و آب و هوای خنک، سرسبزی طبیعت، درختان بلند و در هم تنیده و وجود مه غلیظ در این جنگل، مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

پل معلق رامسر

پل معلق رامسر

اگر می خواهید طبیعت را در ارتفاع بالا تماشا کنید، با قدم برداشتن روی پل معلق البته همراه با تجهیزات و رعایت نکات ایمنی می توانید این طبیعت زیبا را تماشا کنید و بر روی این پل چوبی و معلق در دل طبیعت قدم بزنید.

این پل یکی از جاذبه های هیجان انگیز و دیدنی رامسر است که در کنار تله کابین رامسر قرار دارد. ممکن است ابتدا تصور راه رفتن بر روی پل معلق کمی ترسناک باشد اما اگر از ارتفاع نمی ترسید حتما آن را تجربه کنید و لذت ببرید.

آبشار ازارک

آبشار ازارک

آبشار ازارک در منطقه سنگ پشت قرار دارد. آب آبشار ازارک از بارش فراوان برف و باران در ارتفاعات این مناطق تامین می شود و به خاطر فراوانی بارش، طبیعت اطراف آبشار هم سرسبز و متنوع است. آب آبشار ازارک پس از سرچشمه گرفتن از کوه های رشته کوه البرز، به دریای مازندران سرازیر شود.

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار

یکی از خاص ترین جاهای دیدنی رامسر، روستای جنت رودبار است که در فاصله 60 کیلومتری رامسر قرار دارد و به دلیل آب و هوای فوق العاده و طبیعت سرسبز، مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

هر سال جشنواره گل گاو زبان برگزار می شود، به همین دلیل به آن سرزمین گل گاو زبان هم گفته می شود. برخی از مناطق ییلاقی جنت رودبار شامل اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، جیرود و نمکدره هستند که زیبایی آن را دو برابر می کنند. همچنین دارای آبشارهای زیبایی مانند آبشار آزارک، چاردر، حسینیه، ریش بزار و خشکا می باشد.

آب های گرم معدنی سادات محله

آب های گرم معدنی سادات محله

بخش های گسترده ای از مرکز شهر رامسر به آب های گرم معدنی اختصاص یافته است. آب های گرم رامسر در نزدیکی ساحل قرار دارند. بسیاری از مسافران به این مکان می آیند تا هم از این منطقه با صفا لذت ببرند و هم از خاصیت درمانی این آب های معدنی استفاده کنند.

آب های گرم معدنی سادات محله

چند وان استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات محله وجود دارد که بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی را درمان می کند. سادات محله در قدیم به نام های معاف محله و سید محله شهرت داشته و به داشتن چشمه های آب گرم معدنی معروف بوده است.

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر یا کاخ سلطنتی رامسر یکی از آثار دوران پهلوی است که در سال 1316 به دستور رضاشاه ساخته شد. این کاخ در میان باغی به مساحت 60 هزار متر مربع قرار گرفته است و بنای کاخ از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. کاخ مرمر هم اکنون به صورت یک موزه برای عموم قابل بازدید است.

کاخ مرمر رامسر

از آثار زیبای این کاخ می توان به فرش های نفیس، مجسمه های برنزی و مرمرین، مبلمان، شمعدان ها و بوفه های آنتیک، تابلوی هنرمندان مشهور و سایر اشیاء قدیمی و ارزشمند اشاره کرد. در محوطه ی جلوی کاخ یک درخت کاج (معروف به چهار شاخ) به ارتفاع 23 متر و عرض بیش از نیم متر وجود دارد که در سال 1392 کاشته شده است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

سد میجران

سد میجران

سد مجیران که یکی از زیباترین چشم اندازهای رامسر محسوب می شود، در سال 1382 با هدف تامین آب کشاورزی 1500 هکتار زمین و استفاده مردم شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر ساخته شد.

تاسیس سد مجیران در بین دالخانی و اربه کله باعث شکل گیری یک دریاچه زیبا در دل جنگل های انبوه رامسر شده است. دریاچه سد مجیران 1.8 کیلومتر طول دارد و مساحت آن به 46 هکتار می رسد. این دریاچه محیطی بسیار خوش آب و هوا دارد.

مرکز خرید آرامش

مرکز خرید آرامش

مرکز خرید آرامش محیط جذابی برای گردش و خرید است که 150 واحد تجاری مختلف دارد و کالاهای مختلفی را مانند پوشاک بانوان و آقایان، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و زیورآلات و اکسسوری عرضه می کند. در این مرکز خرید امکانات رفاهی مانند بانک، هایپرمارکت، کافه، سینما و محوطه بازی کودکان وجود دارد.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا یکی از بهترین جاهای دیدنی برای افرادی است که به غارنوردی علاقه دارند. برای رسیدن به این غار مسیر دشواری را باید طی کرد. اما چشم انداز فوق العاده زیبایی که اطراف این غار را احاطه کرده است می تواند سختی این مسیر را توجیه کند.

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا یکی از مناطق دیدنی رامسر است که در بلندای کوه ایلمیلی قرار دارد. یاغی لوکا در زبان محلی به معنای سوراخ راهزنان است. دهانه این غار در حدود 3 متر می باشد.

طبق روایت محلی ها، این غار پناهگاهی امن برای شورشیان و یاغیان روزگار قدیم بوده است. داستان ها و روایت های زیادی درباره ی این غار مرموز نقل می شود. می توانید به این مکان دیدنی بروید و تاریخ را در دل این دژ مستحکم و استوار پیدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو