آپدیت جدید تلگرام با قابلیت استوری کانال منتشر شد

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت استوری کانال منتشر شد


منبع: تکراتو

2

1402/7/1

15:59


باوجود اینکه قابلیت استوری تلگرام به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران راه‌اندازی نشده، اما در آپدیت جدید تلگرام خبر از اضافه شدن استوری کانال به گوش می‌رسد.

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت استوری کانال منتشر شد

باوجود اینکه قابلیت استوری تلگرام به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران راه‌اندازی نشده، اما در آپدیت جدید تلگرام خبر از اضافه شدن استوری کانال به گوش می‌رسد.

آپدیت جدید تلگرام تحت عنوان Telegram 10.1 قابلیت استوری کانال با مکانیسم متفاوت افزوده شده است. آپدیت جدید تلگرام همچنین شامل موارد بیشتری همچون موزیک برای استوری، محتوای یک‌بار مصرف و هشدار ورود غیرمجاز به تلگرام می‌شود.

بیشتر بخوانید: عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام

قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام

در ادامه می‌توانید با قابلیت‌های تلگرام 10.1 آشنا شوید:

1– استوری کانال تلگرام

کارکرد قابلیت استوری کانال در آپدیت جدید تلگرام به شکلی بوده که کاربران از این پس توانایی فعالسازی استوری برای کانال‌های مورد علاقه‌شان را دارند. درواقع کاربران پرمیوم، حمایت‌ (Boost) را دریافت خواهند کرد که می‌توانند آن را به هر کانالی که می‌خواهند، انتقال دهند. کاربران هر 24 ساعت امکان انتقال Boost خود به کانال دیگری را دارند.

آپدیت جدید تلگرام

در زمانی که کانال به اندازه کافی حمایت (Boost) به‌دست آورد، سطح کانال بالاتر خواهد رفت. در برابر هر سطحی که کسب شود، کانال می‌تواند 1 استوریِ بیشتر در روز پست کند. سطح اول حداقل نیازمند 5 حمایت یا Boost است.

آپدیت جدید تلگرام

کانال‌ها می‌توانند با استفاده از یک لینک خاص، از مشترکین خود درخواست ‌Boost کنند. جهت اینکه لینک Boost برای کانال خود دریافت کنید و ببینید به چند بوست دیگر جهت احراز شرایط برای رفتن به سطح بعدی نیاز دارید، به مسیر زیر مراجعه کنید:

  1. در زبان انگلیسی: Channel Info > More > Statistics > Boosts
  2. در زبان فارسی: قسمت اطلاعات کانال > بیشتر > آمار > حمایت‌ها

سپس هنگامی که کانالی به ویژگی گذاشتن استوری دسترسی یابد، ادمین‌هایی که دارای حساب تلگرام پرمیوم هستند و دسترسی مربوطه را دارند، قادر خواهند بود تا در صفحه اطلاعات کانال، بر روی آیکون پست استوری بزنند و استوری بگذارند.

2– واکنش با استیکر به استور‌ی‌ها

کاربران و کانال‌ها امکان افزودن استیکرهای قابل تعامل با کاربر را به استوری‌های خود دارند. کاربران هم صرفاً با یک ضربه می‌توانند واکنش خود را نشان دهند. استوری‌هایی که از سوی کانال‌ها پست می‌شوند، یک شمارش‌گر واکنش یا ری‌اکشن دارند که بیانگر تعداد ضربه‌ها برای هر واکنش هستند. کاربران عادی همچنین امکان افزودن 1 استیکر واکنش و کاربران پرمیوم نیز توانایی افزودن تا 5 استیکر واکنش به هر استوری را دارند.

آپدیت جدید تلگرام

3– استفاده از موزیک در استوری

فایل‌های صوتی موجود در دستگاه شما امکان استفاده در استوری‌ها را دارند و به شما این امکان را خواهند داد تا محتواهایی با آهنگ‌ها و روایت دلخواه خود بسازید.

آپدیت جدید تلگرام

به این منظور از قسمت استیکرها، بر روی «صدا» یا «Audio» ضربه بزنید و پس از انتخاب فایل مورد نظر، اقدام به تنظیم فایل صدا کرده و هر قسمتی که می‌خواهید را انتخاب کنید. در استوری‌های ویدیویی می‌توانید صدای اصلی را حفظ کرده و فایل صدای اضافه شده خود را به هر قسمتی که می‌خواهید، انتقال دهید. به‌عنوان نمونه می‌توانید افکت صدای کوتاهی در وسط ویدیو قرار دهید یا آهنگ کوتاهی در انتهای ویدیو بگذارید.

4– محتوای تصویری 1 بار مصرف

دیگر ویژگی جدید تلگرام امکان ارسال عکس و فیلم «خودحذف‌شونده» بوده که درواقع آن را در سال 2013 اضافه کرد که از این پس دارای ظاهر و نامی جدید خواهد بود و استفاده از آن‌ها حتی با آسانی بیشتری فراهم شده است.

آپدیت جدید تلگرام

طی هر گفتگوی شخص به شخص، بر روی آیکونی با عدد 1 در ویرایشگر فایل تصویری ضربه زده تا میزان قابل مشاهده بودن عکس یا ویدیوی مدنظر پس از باز شدن (حداکثر 30 ثانیه) را انتخاب کنید. زمانی که زمان‌سنج به اتمام رسد، فایل تصویری به صورت دائمی از چت حذف می‌شود. همچون تمامی عکس و فیلم‌های «خودحذف‌شونده»، ذخیره‌سازی و گرفتن اسکرین‌شات از فایل‌های تصویری یک‌بار مصرف امکان‌پذیر نخواهد بود.

5– هشدار ورود غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام

هم‌اکنون در هر زمانی که کسی وارد حساب کاربری شما شود، تلگرام به کلیه دستگاه‌های شما اعلانی ارسال خواهد کرد. جهت اینکه اعلان‌ها بیشتر قابل توجه باشند، از این پس هشدار ورود جدید به حساب کاربری، در بالای لیست گفتگوهای شما به نمایش در خواهند آمد. چنانچه اعلام کنید که شخص وارد شده از دستگاه جدید، شما نیستید و بر روی «خیر، من نبودم!» بزنید، به‌صورت فوری او را بیرون رانده و سپس باید اقدام به فعالسازی تایید دو مرحله‌ای کنید.

آپدیت جدید تلگرام

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبارتکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو