انشا کشور من؛ گزیده 4 انشا درباره وطن، میهن و کشور من ایران

منبع: روزانه

3

1402/7/3

15:05


در این بخش روزانه 4 انشا کشور من را با 4 موضوع درباره وطن، میهن و کشور زیبای ایران گردآوری کرده ایم. انشا درباره ایران کشور من ایران سرزمین من است و سرزمین هرکس درست مانند شناسنامه او است که در هر گوشه ای از جهان همراه اوست. هر کجای دنیا که باشم من را […]

در این بخش روزانه 4 انشا کشور من را با 4 موضوع درباره وطن، میهن و کشور زیبای ایران گردآوری کرده ایم.

انشا کشور من؛ گزیده 4 انشا درباره وطن، میهن و کشور من ایران

انشا درباره ایران کشور من

ایران سرزمین من است و سرزمین هرکس درست مانند شناسنامه او است که در هر گوشه ای از جهان همراه اوست. هر کجای دنیا که باشم من را به نام سرزمینم می‌شناسند.

ایران سرزمین من میراثی است که از اجدادم به من رسیده است. این آب و خاک فارق از هر دین و مسلک، خانه من است و تا ابد نیز باقی می‌ماند. دفاع از این سرزمین بر من واجب است و باید در راه امنیت و پیشرفت آن قدم بردارم. تا به امروز جان های ارزشمندی برای حفاظت از این کشور فدا شده اند و این ایثار ستودنی است.

بیرون از مرزهای این سرزمین همه با من غریبه هستند اما درون این مرز و بوم مردم از هر قوم و قبیله‌ای که باشند، به هر زبان که سخن بگویند، مانند خواهران و بردرانم هستند و عشق به آنها در جان من جاری است. به همین علت است که می‌خواهم در راه آزادی و آزادگی ایران و ایرانی قدم بردارم تا همه در کنار هم شاد و خوشحال زندگی کنیم. در حقیقت شادی حق این مردمی است که همیشه جان بر کف بوده اند. حتی جنگ سخت نیز باعث نشد آنها دست از تلاش برای آبادانی ایران زمین بردارند. هیچ یک از ما مردم ایران اجازه نخواهیم داد دست بیگانه‌ای به این سرزمین برسد یا حتی نیت تکه تکه کردن آن را در سر داشته باشد.

در حقیقت روز شادی مردم سرزمین ایران روزی است که امنیت در شرق و غرب آن برپا باشد و همه در آن خوشبخت زندگی کنند.

مطلب مشابه: انشا درباره شهر من؛ 5 انشا درباره محل زندگی و شهر من برای پایه های مختلف

انشا درباره ایران قوی کشور من

من یک ایرانی هستم و ایران را کشوری قوی می‌دانم. سرزمین ما ایران از قدیمی ترین جوامع بشری است؛ کشوری چهار فصل که هر گوشه از آب و هوا و محصولات مخصوص خود را دارد. منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی، آن را تبدیل به گنجی در خاورمیانه کرده است. پس ما باید همه تلاش خود را برای حفظ یک ایران قوی به کار ببریم.

اما ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد و چرا ما می‌توانم کشور خود را به عنوان کشوری قوی بدانیم. یکی از دلایل داشتن فرهنگی و تاریخی پر افتخار است که در تمام دوران ها به ایستادگی در مقابل مستکبران و زورگویان شهرت داشته است.

وجود جوانانی با استعداد و هوش سرشار که همواره در عرصه های علمی در سطح جهانی مطرح بوده اند نیز گواه دیگری است بر ایران قوی. در کنار همه اینها اتحادی که بین اقوام مختلف وجود دارد این کشور را تبدیل به یک ایران قوی کرده است که هیچ دشمنی شجاعت دست درازی به خاک آن را ندارد.

با وجود هر محدودیتی که بر این سرزمین وارد می‌کنند، باعث قوی تر شدن آن و تلاش نخبگان برای دست یابی فن آوری های تازه تر می‌شوند. ما هر روز در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، صنایع و غیره پیشرفت می‌کنیم. من هم به عنوان یک دانش آموز همه تلاش خود را برای ساخت ایرانی سربلند و آزاد و در عین حال قوی می‌کنم.

مطلب مشابه: انشا زیبا؛ چند موضوع قشنگ برای انشا آزاد برای پایه های مختلف

انشا در مورد کشور زیبای من ایران

ایران وطن من، جایی که در آن متولد شدم و شهر ها، روستاها و خیابان هایش خانه ی من است.

ایران جایی ست که اولین روز ها و لحظه های زندگی ام را در آن سپری کردم و زندگی را در آن آموختم، جایی که دلم می خواهد آخرین نفس هایم را هم در هوای آن جا استشمام کرده و چشم از دنیا ببندم.

ایران وطن من است و شبیه مادری مهربان است، مادری که با آغوش باز در همه حال پذیرای من بوده و مرا به گرمی در آغوشش جای می دهد.

بیرون از مرز های این وطن احساس غربت می کنم و همه با من غریبه می شوند اما درون مرز های ایرانم مردم از هر قومی که باشند، به هر زبانی که سخن بگویند برادران و خواهران من هستند و آن ها را با تمام وجود دوست دارم، آرزو می کنم دیگران هم این طور باشند و هیچ کس در وطن خویش احساس غربت و تنهایی حس نکند.

دلم می خواهد ایرانم همیشه آزاد و سر بلند باشد و مردمی که در آن زندگی می کنند تا همیشه شاد و خوشحال باشند زیرا حق مردم کشورم شادی به جای رنج، آرامش به جای آشوب و لحظه های خوب به جای داشتن اندوه است.

سال های سال است که مردم این وطن جنگیدند و تلاش کردند تا ایران، ایران بماند و مرز هایش کم نشوند آن ها قهرمانان وطن هستند اما هنوز هم بسیاری هستند که می خواهند ایران نباشد و روزی که چشم های نا پاک و دست های آلوده بخواهند وطنم ایران را تکه تکه کرده و مردم را از هم جدا کنند روز غمگینی برای من است.

روز شادی من نیز روزی است که مردم ایران از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق همگی خوشبخت باشند و لبخند از روی لب هایشان پاک نشود.

مطلب مشابه: انشا درباره شگفتی های آفرینش؛ چند انشای زیبا درباره زیبایی های جهان

انشا درباره فرهنگ کشورم من ایران

فرهنگ ایران با قدمت بیش از سه هزار سال گذشته دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. می‌توانیم فرهنگ ایران را یکی از غنی‌ترین فرهنگ های جهان نام ببریم. این فرهنگ در اقلیم های مختلف متفاوت است و از تنوع بالایی برخوردار است. در واقع هر اقلیم فرهنگ و تاریخ ویژه خود را نیز دارد که تا حدی به جغرافیای آن نیز وابسته است.

آداب و رسوم، جشن‌ها، روش صحبت کردن و حتی فرهنگ غذایی مردم یک سرزمین فرهنگ آن را تشکیل می‌دهند. فرهنگ از درون هر جامعه سرچشمه می‌گیرد و سینه به سینه از نسلی به نسلی بعد منتقل می‌شود. فرهنگ در رفتار اقوام یک سرزمین، دین و آیین، افسانه و داستان‌های عامیانه، موسیقی‌های محلی، صنایع دستی و برخی از هنجارهای خاص قومی ظاهر می‌شود. فرهنگ ایران مانند فرهنگ سایر کشورها در حال تغییر است و بنا به نیازهای هر جامعه تغییراتی در آن شکل می‌گیرد. اما هویت و اصول بنیادین آن باید حفظ شوند.

این فرهنگ ایران عزیز ما است که جوهره وجود ما را شکل می‌دهد. ما هر چه قدر از آن دور شویم، از پیشنیه ارزشمند و پر افتخار خود دور خواهیم شد.

نتیجه: باید یادمان باشد یکی از بزرگترین وظایف ما به عنوان دانش آموز این است که در حفظ فرهنگ اصیل خود تلاش کنیم و به جای رفتن به سمت فرهنگ های دیگر، گوشه و کنار فرهنگ اصیل و غنی خود را بیشتر بشناسیم و آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

مطلب مشابه: انشا خاطرات زندگی با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های مختلف

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو