بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند


منبع: فیگار

3

1402/7/3

23:29


ما در این نوشتار قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند بپردازیم تا شما را با این شخصیت‌ها آشنا کنیم.

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

ما در این نوشتار قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند بپردازیم تا شما را با این شخصیت‌ها آشنا کنیم.

در حالت ایده آل، فناوری زندگی روزمره مردم را تکمیل و بهبود می‌بخشد. اما در برخی از مواقع این موضوع چه در واقعیت و چه در انیمه حقیقت ندارد. در حالی که برخی از افراد آخرین نوآوری‌های دیجیتال را به عنوان میانبری برای رسیدن به اهداف خود در نظر می‌گیرند، برخی به طور کامل معتاد آن شده و همیشه از آن استفاده می‌کنند.

تمام شخصیت‌های حاضر در فهرست بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می‌کنند برای اعتیادشان به تکنولوژی انتخاب شده‌اند. منبع اصلی ما سایت معتبر CBR بوده که شما می‌توانید در انتهای مقاله به صفحه مربوطه سایت مراجعه نمایید.

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

محبوب ترین کاراکترهای انیمه ای معتاد به تکنولوژی

شما می‌توانید فهرست بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

تمام شخصیت‌های لیست بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند نشان می‌دهند که پیشرفت ما در تکنولوژی ضررات متفاوتی هم به همراه دارد. این بدان معنا نیست که انیمه‌های برتر سینمایی به طور ناگهانی موضعی علیه مدرنیزاسیون اتخاذ می‌کنند. در عوض، آنها فقط به مخاطبان در مورد خطرات اتکای بیش از حد مکانیکی هشدار می‌دهند و با روایت داستانی منحصر به فرد، پیام خود را به بیننده ارائه می‌دهند.

The Matsunos – Osomatsu-San

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

به تنهایی، شش قلوهای ماتسونوی Osomatsu-san در حال حاضر برخی از تنبل‌ترین افراد در تاریخ انیمه هستند. با این حال، آنها در فصل 3 زمانی شرور شدند که دو ربات کمکی دریافت کردند که برای کمک به NEET هایی مانند خودشان طراحی شده بودند.

به جای پذیرش مشاوره و همکاری ربات‌ها، ماتسونوها رایس‌بال‌ها را چنان مورد آزار و اذیت قرار دادند که در نهایت شغل خود را رها کردند و به هوش مصنوعی NEET تبدیل شدند. زمانی که رایس‌بالز شروع به کار استندآپ کمدی کرد، ماتسونوها مجبور شدند تا برخی از کارهایشان را خودشان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2024 که باید منتظرشان باشیم

Hajime Tanaka – Odd Taxi

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

Odd Taxi دارای برخی از واقعی‌ترین و دلسوزانه‌ترین تصاویر از بهترین و بدترین پتانسیل‌های رسانه‌های اجتماعی را دارد و Hajime بهترین نمونه در این انیمه است. پس از کلاهبرداری آنلاین و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط همه، هاجیمه برای راحتی وارد دنیای مجازی باغ جانورشناسی شد.

اگرچه او آرامشی را که به دنبالش بود پیدا کرد، اما هر چه اعتیاد او به بازی‌های موبایل بیشتر می‌شد، زندگی او بیشتر از هم پاشید. همه چیز زمانی منفجر شد که طفره رفتن از تاکسی اوداکاوا باعث شد که هاجیمه تلفن خود را رها کند، که او را در یک مارپیچ رو به پایین از تصمیمات بد که شامل تلاش برای قتل می‌شد، انداخت.

خوشبختانه، هاجیمه به بیهودگی روش‌های فعلی خود پی می‌برد و موفق می‌شود اعتیاد خود را ترک کند. او یکی از بهترین کاراکترهای انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند است که تاثیرات منفی تکنولوژی را به نمایش می‌گذارد.

Tao – Carole & Tuesday

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

Carole & Tuesday بحث بین موسیقی پاپ و موسیقی ایندی را بررسی می‌کند، جایی که موسیقی پاپ به معنای واقعی کلمه به گونه‌ای به کار گرفته می‌شود که وسیع‌ترین جذابیت ممکن را از طریق هوش مصنوعی داشته باشد. در خط مقدم این استراتژی، تائو قرار دارد که معتقد است می‌تواند ستاره کودک سابق آنجلا کارپنتر را از طریق هوش مصنوعی خود به یک پدیده بزرگ تبدیل کند.

Therestina – A Certain Scientific Railgun

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

ترستینا لایف لاین مانند بسیاری از همکاران دانشمند خود می‌خواست یک Esper سطح 6 ایجاد کند. علاوه بر این، در انیمه مشخص می‌شود که او یک سطح 0 است، که بیشتر به تمایل او برای دستیابی مصنوعی به ابرقدرت‌ها دامن می‌زند. تلاش‌های او بیهوده نبود، زیرا او توانست یک لباس مجهز به HsPs-15 را تغییر دهد تا به اندازه قوی‌ترین الکترومستر شناخته شده سطح 5، میساکا میکوتو، قدرتمند باشد.

با این حال، ترستینا با توجه به اقداماتی که می‌کند، تلاش میساکا برای محافظت از دوستانش را به شدت دست کم می‌گیرد و به شکست او منجر شد. این شخصیت یکی از بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند است.

Genos – One-Punch Man

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

پس از آنکه یک سایبورگ دیوانه شهر زادگاه جنوس را منفجر کرد، او به عنوان یک قهرمان سایبورگ که همه اسلحه‌هایش مکانیکی هستند، دوباره متولد شد. جنوس علیرغم تمرینات سخت و ماموریت‌های بی پایانش، تقریباً در هر مبارزه‌ای که وارد می‌شود، شکست می‌خورد. مشاهده مشت سایتاما که برای شکست دادن دشمنانی که نزدیک بود او را بکشند کافی بود، اوضاع را بدتر کرد.

جنوس تصمیم می‌گیرد که باید به اندازه سایتاما قدرتمند شود. او زندگی‌اش را وقف ارتقاء مداوم قابلیت‌های خود می‌کند و تمرکز خود را بر توانایی ایجاد ضربات شلیک بیشتر می‌گذارد. این تلاش‌ها و تمرینات بی‌پایان جنوس نشان‌دهنده عزم او به تبدیل شدن به یک قهرمان قدرتمند‌تر هستند، اما به تدریج می‌فهمد که باید برای رسیدن به هدف‌های خود تغییراتی در توانایی‌هایش ایجاد کند. حضور این شخصیت در فهرست محبوب ترین شخصیت های انیمه ای معتاد به تکنولوژی یک اولویت برای ما بود.

بیشتر بخوانید: حقایق پنهان انیمه مرد تک مشتی One Punch Man

Lady Eboshi – Princess Mononoke

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

لیدی ابوشی رهبر با اراده ایرون تاون است، جامعه‌ای که برای پناهندگان و قربانیان جنگ‌های بی پایان کشور ساخته شده است. با این حال، در تلاش تزلزل ناپذیر خود برای محافظت از شهر آهنی، لیدی ابوشی یک کمپین را رهبری کرد که باعث ویران شدن محیط برای بدست آوردن منابع شد.

این موضوع باعث عصبانیت ارواح جنگلی شد، که لیدی ابوشی هیچ مشکلی برای اعلام جنگ با آنها نداشت. با توجه به مضامین اخلاقی انیمه پرنسس مونونوکه، هیچ یک از طرفین درست یا نادرست نبودند. در پایان، لیدی ابوشی متوجه شد که هماهنگی محیطی بیشتر از مدرن‌سازی شهر آهنی برای او سودآور است.

لیدی ابوشی در ادامه متوجه شد که ویرانی زیستگاه طبیعی و تضرر از منابع طبیعی به برخوردهای ناخوشایند و عدم هماهنگی با محیط زیست منجر می‌شود. او فهمید که برقراری تعادل با جنگل و محیط زیست ضروری است تا از ویرانی جهان طبیعی جلوگیری شود.

این درس اخلاقی مهمی است که در انیمه “پرنسس مونونوکه” در یکی از زیباترین سکانس های انیمه استودیو جیبلی برجسته می‌شود. از یک سو، لیدی ابوشی به عنوان یک رهبر با اراده شناخته می‌شود که برای مردم خود امنیت فراهم می‌کند، اما از سوی دیگر، نادیده گرفتن تاثیرات زیست محیطی عملیات شهر آهنی را به یک کار مسئله‌ی نادرست تبدیل کرده بود. این داستان نشان‌دهنده پیچیدگی اختیارات رهبران و تأثیر تصمیمات آنها بر محیط زیست و جوامع است.

The Ministry Of Public Welfare – Roujin Z

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

علیرغم نیت خوب آنها، واکنش وزارت رفاه عمومی به پیشی گرفتن از افزایش جمعیت سالخورده ژاپن، کاملا غیرانسانی بود. راه حل آنها برای این چالش اجتماعی یک تخت بیمارستانی خودمختار با نام Z-001 است که برای مراقبت از بیمار طراحی شده بود؛ اما رفتاری سرد و روباتیک از خود نشان می‌داد.

پرستار هاروکو میتسوهاشی نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات این وزارتخانه بیان کرد. ترس او زمانی تأیید شد که فاش می‌شود این تخت به ظاهر معمولی، بخشی از یک آزمایش مخفیانه و خطرناک نظامی است. Roujin Z نه تنها از رفتار ژاپن با شهروندان مسن خود انتقاد می‌کند، بلکه به عنوان یک روایت هشدار دهنده در برابر اتکای بیش از حد به فناوری عمل کرده که ممکن است به عواقب فاجعه بار منجر شود.

Japanese Society – Psycho-Pass

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

در Psycho-Pass، زندگی ژاپنی‌ها توسط سیستم سیبیل مدیریت می‌شود. سیستم تصمیم گیری جامعه را برای همه انجام می‌دهد و نقش آنها را در جامعه از لحظه تولد مشخص می‌کند. البته، این سیستم سرد همچنین تعیین کرده که آیا می‌توان فردی را با استفاده از سیستم رتبه‌بندی Psycho-Pass برای جامعه مفید دانست یا خیر.

اما حقیقت تاریک این است که سیبیل یک الگوریتم نیست. این سیستم یک ذهن متشکل از مغزهای بی‌جسم انواع خلافکارانی است که هیچ چیز غیراخلاقی در مورد پایان دادن به اراده آزاد پیدا نمی‌کنند. این انیمه این واقعیت که جامعه ژاپن فردیت خود را به چنین سیستم غیرانسانی تسلیم کرده است بررسی می‌کند.

با اینکه جامعه ژاپن یک شخصیت محسوب نمی‌شوند، ولی اهمیت پیام Psycho-Pass دلیل بسیار مهمی برای حضور این انیمه در فهرست بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می‌کنند است.

Masami Eiri – Serial Experiments Lain

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

Masami Eiri به عنوان مردی که مسئول ایجاد Serial Experiment Lain از اینترنت بود، اساساً به عنوان خدای دنیای آنلاین شناخته می‌شد. ماسامی پس از اینکه جان خود را گرفت و آگاهی خود را در The Wired آپلود کرد، عملاً به جاودانگی دست یافت و تنها چند قدم با اتحاد اجباری دنیای واقعی و سایبری فاصله داشت.

او این مسئله را برای لاین فاش می‌کند، کسی که ادعا دارد نرم‌افزاری است که او ساخته و بنابراین باید او را پرستش کند. لاین با او مخالفت کرده و به درستی اشاره می‌کند که فراتر از The Wired، ماسامی فقط جایگزین خدای واقعی (یعنی لاین) است. ماسامی با خشونت این کار را رد می‌کند و تقریباً بلافاصله وقتی با لاین در دنیای واقعی روبرو می‌شود جان خود را از دست می‌دهد و ناتوانی او در دنیای واقعی آشکار می‌شود. از نظر بسیاری ماسامی یکی از بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند است.

Major Motoko Kusanagi – Ghost In The Shell

بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند

Ghost in the Shell یکی از اولین انیمه‌های سایبرپانک است و به این ترتیب، دیجیتالی شدن بشریت را مورد انتقاد قرار می‌دهد و نسبت به آینده غیرانسانی شدن عصر تکنولوژی هشدار می‌دهد. به طور کلی، این جامعه آینده نگر به فناوری به عنوان یک عصا نه تنها برای تقویت توانایی‌های فیزیکی خود، بلکه حتی برای داشتن یک هویت متکی است.

سرگرد کوساناگی یکی از افراطی‌ترین موارد این موضوع است، زیرا او یک سایبورگ بوده که انسانیتش در بهترین حالت قابل بحث است. از آنجایی که بدن مکانیکی قابل ترمیم او تنها دلیل ملموس وجود او بود، سرگرد کوساناگی ذهنیتی سرنوشت‌گرایانه و نیهیلیستی ایجاد کرد. این موضوع در “Ghost in the Shell” نشان‌دهنده چالش‌ها و مسائل پیچیده ایجاد شده توسط تکنولوژی و رابطه میان انسان و فناوری است که در این انیمه بسیار مهم هستند.

او در واقعیت، یک اجزاء مکانیکی در وجود انسانی خود قرار داده و به این ترتیب، سوالاتی دربارهٔ هویت به وجود می‌آورد که پایه‌های جامعه انسانی را لرزانده و ذهن‌ها را به فکر وا داشته است. همچنین، “Ghost in the Shell” نه تنها به مسائل انسانیت و تکنولوژی پرداخته، بلکه نیز به عنوان یک انتقاد به شیوه‌هایی که جوامع مدرن با فناوری رفتار می‌کنند، توجه کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شخصیت های انیمه ای که از تکنولوژی استفاده می کنند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: cbr.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو