بیوگرافی کیم سو هیون بازیگر جذاب کره‌ای؛ رابزه با بازیگر معروف و اطلاعات جالب از او

بیوگرافی کیم سو هیون بازیگر جذاب کره‌ای؛ رابزه با بازیگر معروف و اطلاعات جالب از او


منبع: تاپ ناز

5

1402/7/4

15:54


بیوگرافی کیم سو هیون بازیگر جذاب کره‌ای؛ رابزه با بازیگر معروف و اطلاعات جالب از او

کیم سو هیون بازیگر محبوب کره جنوبی است که به خاطر  چهره جذاب و نقش های متنوعش در بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی کره ای شناخته شده است. او در زمان کمی به معروفیت بسیار زیادی رسیده و توانست به یکی از گران قیمت ترین بازیگران کره‌ای تبدیل شود. ما امروز در تاپ ناز زندگی شخصی و هنری این بازیگر سرشناس را بررسی خواهیم کرد، پس تا آخر همراه ما بمانید.

تولد

کیم سو هیون در 16 فوریه 1988 در سئول، پایتخت  کره جنوبی متولد شد.

خانواده

خانواده

کیم بعنوان تنها فرزند خانواده  به دنیا آمد ، پدرش کیم چونگ هون از خوانندگان معروف گروه هفت دلفین می باشد. پدر وی بیشتر وقت خود را صرف ساخت موسیقی کرد و خانواده‌اش را در این فرآیند نادیده گرفت و زمانی که کیم هنوز خیلی جوان بود خانواده اش را ترک کرد. کیم با مادرش بزرگ شد. کیم در سال 2015 به صورت علنی متوجه شد که یک خواهر ناتنی بنام بنام کیم جوان دارد که او هم خواننده است.

بروز مشکلات در کیم از نبود پدر

بروز مشکلات در کیم از نبود پدر

نبود پدر به شدت بر روان او تأثیر گذاشت، زیرا کیم به یک بچه خجالتی، بی دست و پا و کم اعتماد تبدیل شد و مادرش نگران این موضوع بود. او برای صحبت کردن با غریبه‌ها تلاش می‌کرد، و این می‌توانست  دلیل اصلی توقف رشد اجتماعی  کیم شود.  مادر به کمک آمد و او را در کلاس‌های نمایش و تئاتر مدرسه ثبت نام کرد . زیرا معتقد بود که این کار او را قادر می‌سازد تا در معرض هنر بازیگری قرار بگیرد، که راه خوبی برای مقابله با ترس‌هایش است زیرا اجرای در مقابل جمعیت میتواند به روند بهبودی کیم کمک کند.

تحصیلات

کیم سو هیون در سن 16 سالگی در دبیرستان ثبت نام کرد. کیم پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی از دانشگاه دولتی ایالات متحده به پایان رساند و به کره جنوبی بازگشت.

مطلب مشابه: بیوگرافی میکه‌له مورونه​ مدل جذاب ایتالیایی؛ درباره زندگی شخصی، افسردگی و کارهای هنری

آغاز بازیگری

آغاز بازیگری

کیم سو هیون در سال 2007  زمانی که 19 ساله بود برای اولین بار در یک سریال کمدی با نام ( لبخند پنیر کیمچی ) در یک نقش کوچک ظاهر شدبعد ها معلوم شد که نقش کوچک او در ( لبخند پنیر کیمچی ) به خوبی در بین تهیه کنندگان و تماشاگران طنین انداز شده است.

این نمایش در نهایت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و جوایزی مانند جایزه Peabody، جایزه اتحادیه پخش آسیا و اقیانوسیه و جایزه جشنواره درام سئول را به دست آورد. این نقطه شروع کیم برای بازیگری بود. کیم در سال بعد، نقش اصلی  در فیلم   ( ماهی جنگل ) در ژانر درام دریافت کرده و به ایفای نقش پرداخت، این فیلم  محبوبیت بیشتری برای او به ارمغان آورد.

از فیلم کوتاه تا مسابقه تلوزیونی

از فیلم کوتاه تا مسابقه تلوزیونی

کیم در همان سال های شروع فعالیتش به ایفای نقش در  فیلم کوتاه شکوفه های گیلاس پرداخت و توانست موفقیت نسبتا خوبی دریافت کند. وی همچنین با حضور در مسابقه تلوزیونی (مسابقه خشومزه) توانست خوش بدرخشد. این برنامه تلوزیونی که بیشتر با غذا سر و کار دارد با حضور کیم به عنوان تستر غذا به محبوبیت در کل جهان رسید.

آغاز شهرت

آغاز شهرت

کیم سو هیون در سال 2011 یکی از جذاب ترین پیشنهاد های کاری خود را دریافت کرد و آن هم بازی در سریال رویای بلند به کارگردانی لی یونگ بک بود که با قبول پیشنهاد این کارگردان کره‌ای توانست به شدت در این سریال بدرخشد. سریال رویای بلند در ژانر عاشقانه , کمدی  در تمام کره دیده شده و به محبوبیت زیادی دست یافت.

از بازیگران سرشناس این سریال کره‌ای میتوان به به سوزی، اوک تک یون، هام اون جونگ، جانگ وویونگ اشاره کرد. این سریال در 2 فصل و 32 قسمت پخش شد. خلاصه داستان این سریال: شش دانش آموز متعهد در دبیرستان هنر Kirin برای رسیدن به رویاهای خود برای تبدیل شدن به ستاره در صنعت موسیقی کره تلاش می کنند.

آغاز شهرت جهانی

آغاز شهرت جهانی

اما دلیل شهرت زیاد کیم به دلیل حضور در سریال افسانه خورشید و ماه است. کیم سو هیون زمانی که 24 ساله بود پیشنهاد بازی در سریال افسانه خورشید و ماه به کارگردانی کیم دو هون، لی سونگ جونس را دریافت کرده و در این سریال به ایفای نقش پرداخت.

این سریال دور از انتظار به قدری در کل جهان دیده شد که حتی دوبله فارسی این سریال نیز در ایران پخش شد. این سریال در ژانر عاشقانه، درام با بازیگرانی همچون کیم سو هیون، هان گا این، جونگ ایل وو، کیم مین سو،سونگ جه ریم را در خود داشت و در 1 فصل 20 قسمت ساخته و پرداخته شد.

خلاصه داستان این سریال: این مجموعه قصه ی یک پادشاه و خانواده‌اش که برای حفظ امپراتوری تلاش می‌کنند را بازگو میکند و مضمون آن هم به احقاق حق و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان‌ها برمی‌گردد.

امپراتور پدر می‌خواهد برای “لی هون” ولیعهد خود همسر انتخاب کند. لی هون، عاشق دختری به نام “یئون وول” می‌شود و از پدرش می‌خواهد که آنها را به ازدواج هم در آورد.

“یئون وول” که دختری اشرافی زاده هست همسر ولیعهد می‌شود و همه از هوش و درایت او تعجب می‌کنند. ملکه مادر و دیگر وزیرها که از انتخاب او برای همسری ولیعهد ناراضی هستند برای او تله‌ای می‌گذارند که “وول” محکوم به مرگ می‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی کندال جنر مدل جذاب آمریکایی؛ درباره زندگی شخصی و رابطه هایش

شروع خوانندگی

شروع خوانندگی

کیم سو هیون به غیر از بازیگری در خوانندگی نیز ماهر است و در سال های 2013 و 2014 برای سریال (تو از ستاره ها اومدی)  دو موسیقی متن خواند که با نام های (مقابل خانه شما) و (قول)  خواند و این موزیک ها در فضای مجازی بیش از 14 میلیارد بازدید خورد و توانست باز هم رکورد ها را جا به جا کند.

خوانندگی در المپیک و دیگر مراسم ها

کیم در سال 2014 به مراسم افتتاحیه بازی های المپیک تابستانی چین دعوت شد و به عنوان خواننده، موزیک (روشن کردن آینده)  را خواند. وی همچنین در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی 2014 اینجئون کره هم در کنار 45 هنرمند از کشورهای مختلف موسیقی افتتاحیه را خواند.

علاقه شدید به بولینگ

علاقه شدید به بولینگ

کیم یکی از علاقه مندان به بازی بولینگ است و در اکتبر 2016 به عنوان  یک بازیکن حرفه ای وارد مسابقات شد. کیم در 11 مسابقه از بین 114 شرکت کننده در اولین مسابقات آزمایشی خود رتبه 10 را کسب کرد اما نتوانست به مرحله دوم صعود کند.

خدمت در ارتش

خدمت در ارتش

کیم به عنوان سرباز وظیفه فعال ثبت نام کرد و خدمت اجباری نظامی خود را از 23 اکتبر 2017 آغاز کرد.

او برای تکمیل آموزش‌های ابتدایی خود وارد یک اردوگاه نظامی در Paju، استان گیئونگی شد.

در اواخر نوامبر 2017، آژانس وی اعلام کرد که کیم پنج هفته آموزش ابتدایی خود را گذرانده و در جایگاه چهارم به عنوان یک کارآموز برجسته قرار گرفته‌است.

در فوریه سال 2019، کیم به دلیل رفتار استثنایی خود در ارتش، به عنوان یک گروهبان ارتقاء یافت. کیم در اول مارس 2019 از سربازی مرخص شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سوفی ترنر بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و جدایی و کارهای هنری اش

کمک های خیرخواهانه

کمک های خیرخواهانه

در طول سال ها فعالیتی که سو هیون داشته، توانسته است به یک بازیگر بزرگ در صنعت فیلم کره تبدیل شود. او با کمک های خیرخواهانه ای که داشته نشان داده که شخصیت او فراتر از یک چهره زیبا و بازی شگفت انگیز است.

او یک تاجر بزرگ و یک نیکوکار دوست داشتنی در کره است. بزرگترین کمک مالی او در سال 2014 بالغ بر 200000 دلار برای کمک به بچه های چینی بود.

وی همچنین از سال 2012  به همراه طرفدارانش سالانه 20 تن برنج به نیازمندان اهدا می کنند.

او همچنین 300 میلیون پوند هم به خانواده قربانیان فاجعه غرق شدن کشی MV Sewol اهدا کرد که در آن حادثه 304 نفر که بیشتر دانش آموز بودند جان باختند.  کیم  در فوریه سال 2020 هم 100 میلون پوند کمک مالی برای حمایت از خانواده های کم درآمد از زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت کرد.

دستمزد های هنگفت

دستمزد های هنگفت

هنوز عدد دقیق دستمزد کیم برای بازی در فیلم و سریال های کره ای مشخص نشده است  اما به نظر می رسد که برای هر قسمت از مجموعه تلویزیونی  افسانه ماه و خورشید مبلغی معادل 83900 دلار درآمد کسب می کند. از این رو او یکی از پر درآمدترین بازیگران کره ای است.

پادشاه تبلیغات کره

در رسانه های کره ای از کیم بعنوان پادشات تبلیغات یاد میشود  چرا که او در انواع محصولات غذا ، لباس ، وسایل الکترونیکی و اتومبیل بعنوان مدل ظاهر شده است. وی علاوه بر آن که در تبلیغات مختلف شرکت های هواپیمایی نیز حضور پیدا کرده است. کیم بیشتر درآمدش را از راه تبلیغ و انجام بازی های ویدویی چینی بدست آورده است.

جدیدترین سریال کیم سو هیون 2021

جدیدترین سریال کیم سو هیون 2021

به تازگی کیم سو هیون بازی در درام جدیدی به نام (آن شب) را آغاز کرده است. سریال That Night احتمالا در نیمه دوم سال 2022 پخش خواهد شد اما با این حال هنوز مشخص نیست که جزو سریال های کره ای 2022 خواهد بود یا خیر. این سریال درباره بازسازی مجموعه Criminal Justice است که از شبکه بی بی سی پخش شد. سریال آن شب با بازی کیم سوهیون درباره قتل یک زن و تحقیقات یک دانشجوی معمولی است.

اوج کار کیم سو هیون

کیم در سال 2012 کیم سوهیون به یکی از مشهورترین بازیگران کره ای تبدیل شد. تا جایی که به او 15 قرارداد پیشنهاد شد که وی آن ها را امضا کرد و در فیلم ها و سریال های متعددی در سال 2012 ایفای نقش کرد.

حضور او در سریال افسانه ماه و خورشید که به عنوان یک پادشاه جوان در دوره چوسان زندگی می کند، باعث شد مجددا این محبوبیت ها بیشتر شود.

همچنین در سال 2012 اولین فیلم سینمایی خود به نام “The Thieves” را بازی کرد. فیلم سینمایی “Heist” نیز دومین فیلم کره ای پر فروش شد که در آن وی ایفای نقش کرد.

فیلم سینمایی Secretly, Greatly نیز باعث ادامه موفقیت او شد.

تا جایی که به یکی از پردرآمدترین فیلم های سال کره تبدیل شد. عملکرد سوهیون به حدی خوب بود که برای کسب جوایز متعددی در همان سال، کاندید شد. وی نیز با کسب جایزه Beaksan Arts و یک جایزه Grandbell سال 2012 را به اتمام رساند. اما این تنها آغاز محبوبیت خارق العاده سو هیون بود. او هر پروژه ای را که انتخاب می کرد با عشقی که به این حرفه داشت، بهترین تصویر بازیگری خود را ارائه می داد.

در سال 2013 نیز با بازی در سریال عشقم از ستاره ها اومده (‘My Love from the Star’) روند جدیدی از سریال های فانتزی را شروع کرد. این سریال نیز چنان موفق شد که جایزه بزرگ هفتمین دوره جوایز درام کره ای را کسب کرد.

کیم سو هیون  بار دیگر در سال 2015 در یک درام پرطرفدار به نام “The Producers” بازی کرد. سریال تهیه کننده درباره کمپانی های تولید برنامه های مختلف بود که چالش های تهیه یک برنامه را با یک درام عاشقانه کمدی به نمایش می گذاشت. کیم در سال 2017 سو هیون به عنوان نقش اصلی فیلم مهیج “Real” بازی کرد اما بسیاری از منتقدین حرف های منفی درباره این فیلم زدند.

با این حال تعداد فروش بلیط های سینما برای تماشای این فیلم، نشان داد که وجود سو هیون می تواند هر فیلمی را به پرفروش ترین ها تبدیل کند.

سریال It’s Okay to Not Be Okay 2020 هم جزو جدیدترین سریال های کره ای سو هیون بود. در این سریال نقش فردی جذاب، باهوش و صبور را بازی می کند که به عنوان مددکار بهداشت در بخش روانپزشکی فعالیت دارد.

رابطه برادری که در این سریال نشان داده می شود، حس مخاطب را برمی انگیزد. در این سریال سوهیون در نقش برادری حامی و پشتیبان است که از برادر کوچکتر خود که مبتلا به اوتیسم است نگهداری می کند.

زندگی شخصی

رابطه با ایم یون آه بازیگر مشهور کره‌ای

رابطه با ایم یون آه بازیگر مشهور کره‌ای

در سال 2012 رابطه کیم با ایم یون آه بازیگر و خواننده معروف کره‌ای خبر ساز شد. هر چند که ایم یون آه این رابطه را تکذیب کرد اما در سال 2013  این دو با یکدیگر دیده شدند ، اما رابطه مخفیانه  آن ها به کلی پایان یافت. نزدیکان ایم یون آه گفته‌اند که (کیم سو هیون یک فرد روانی است و باید به روانپزشک مراجعه کند.

شایعه رابطه با به سوزی بازیگر مشهور کره‌ای

شایعه رابطه با به سوزی بازیگر مشهور کره‌ای

در سال 2014 نیز شایعه رابطه او با به سوزی بازیگر،خواننده و مدل کره‌ای  شدت گرفت که البته این شایعه به راحتی رد شد. سوزی اعلام کرد که کیم سو هیون همچون یک دوست و یک برادر با ارزش برای او است و رابطه اش بیشتر از این نیست.

رابطه با آن سو هی بازیگر و خواننده سرشناس

رابطه با آن سو هی بازیگر و خواننده سرشناس

بار دیگر خبر رابطه کیم در سال 2017 با بازیگر و خواننده (آن سو هی) در تمام رسانه های کره شروع شد. دوست دختر کیم سو هیون جزو بیشترین عباراتی بود که در سال 2017 در گوگل جستجو شد. این خبر که شوک بزرگی برای طرفداران این بازیگر بود فورا توسط کمپانی کیم سوهیون تکذیب شد. آن ها اعلام کردند که با شخص شروع کننده این شایعه برخورد جدی خواهند کرد.

شایعه رابطه کیم سو هیون با آن سو هی به حدی قوی بود که گفته می شد کیم قصد دارد او را به عنوان همسرش معرفی کند و فورا با او ازدواج کند. شایعه ها از آن جایی شکل گرفت که چندین بار این دو نفر در محیط های مختلف بدون داشتن هیچ پروژه مشترکی دیده شده بودند. اما در نهایت این شایعه نیز پایان یافت.

دختر مورد علاقه کیم از زبان خودش

دختر مورد علاقه کیم از زبان خودش

کیم سوهیون درباره دختر مورد علاقه اش گفته: دختری که دوست دارم با او در ارتباط باشم باید شخصی زیبا و جذاب باشد و در عین حال، در کارهای شخصی ام دخالت نکند. از آن جایی که زود ناراحت می شوم، دوست ندارم کسی در کارهایم دخالت کند.

ازدواج شاید در 40 سالگی

کیم سو هیون در مصاحبه ای به شوخی گفته است فکر نکنم بزودی بتوانم ازدواج کنم میخواهم در 41 سالگی با یک دختر 21 ساله ازدواج کنم !

رابطه جدید کیم سو هیون

رابطه جدید کیم سو هیون

کیم از سال 2022 با با یک فرد غیر سلبریتی به نام (جین نام هی) قرار می‌گذارد. و در رسانه های مختلف گفته است که میخواهد حریم خصوصی‌اش رعایت شود.

کیم عاشق مسافرت است

کیم عاشق مسافرت است

کیم سو هیون عاشق مسافرت است و اوقات فراغتش را اکثرا با مادر و خانواده اش می گذراند. از آن جایی که مادرش او را به تنهایی بزرگ کرده و دلیل موفقیت او به حساب می آید، سو هیون به طور مداوم از علاقه ای که به مادرش دارد می گوید. حتی در صفحه اینستاگرام خود دائما تصاویری از مادر خود با عنوان “Queen of my life”  میگذارد. از نظر او مادرش ملکه زندگی اش و نجات دهنده اوست.

عاشق آشپزی

عاشق آشپزی

کیم همچنین عاشق آشپزی است و این هنر را از مادرش آموخته که از نظرش مادرش بهترین آشپز دنیاست.

دانستنی های جالب درباره کیم سو هیون

  • قبل از شروع بازیگری، او یک مدل لباس زیر برای مرکز خرید آنلاین دوستش بود.
  • در سال 2010 به دلیل تاکی کاردی فوق بطنی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.
  • گروه دخترانه کی پاپ مورد علاقه او Orange Caramel است.
  • او عادت دارد هنگام خندیدن دهان خود را بپوشاند.
  • در سال 2012، سازمان گردشگری کره (KTO) او را به عنوان سفیر تبلیغاتی گردشگری کره منصوب کرد.
  • در سال 2014 به عنوان سفیر حسن نیت سئول منصوب شد.
  • در سال 2015 به عنوان سفیر افتخاری فرودگاه بین المللی اینچئون انتخاب شد.
  • تیپ ایده آل کیم سو هیون: کایا اسکودلاریو، بازیگر بریتانیایی.
  • کیم تا سال 2020 بیش از 25 جایزه برنده شده است.
  • کیم سو هیون، مسیحی است.
  • کیم میتواند چینی ماندارین را به خوبی صحبت کند.
  • کیم، سه خودروی اسپرت دارد.
  • کیم، الکل مصرف نمی کند.
  • کیم، تسلط کمی به زبان انگلیسی دارد.
  • کیم سو، چپ دست است و به ندرت از دست راست خود استفاده می کند.
  • بازیگر زن مورد علاقه کیم سو، کایا اسکودلاریو است.
  • رنگ مورد علاقه کیم سو، مشکی است.
  • غذای مورد علاقه او، کیمچی و سوپ کالگوکسو ( نوعی سوپ نودل) است.
  • ورزش مورد علاقه کیم سو، دوچرخه سواری است.
  • سرگرمی های مورد علاقه کیم سو هیون؛ نواختن موسیقی، عکاسی، اسکی، غواصی، و صخره نوردی هستند.
  • بازی کامپیوتری مورد علاقه کیم سو هیون، Street Fighter 4 است.
  • کیم از جمله افرادی است که بصورت پنهانی سیگار می کشد.
  • کیم سو در سال 2023 ثروتی بالغ بر  117 میلیون دلار دارد و در حال حاضر ثروتمندترین بازیگر مرد کره جنوبی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو