بیوگرافی ایم یون آه بازیگر و خواننده مشهور کره‌ای؛ از ازدواج تا ناگفته های شخصی

منبع: تاپ ناز

4

1402/11/13

15:27


ایم یون آه یا ایم یونا یکی از مشهورترین افراد کره‌جنوبی است که در عرصه‌های مختلفی به فعالیت پرداخته و توانسته درخشان ظاهر شود. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ …

ایم یون آه یا ایم یونا یکی از مشهورترین افراد کره‌جنوبی است که در عرصه‌های مختلفی به فعالیت پرداخته و توانسته درخشان ظاهر شود. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز زندگی شخصی و هنری این سلبریتی مشهور را زیر ذره‌بین خواهیم برد، پس تا انتها همراه تاپ ناز بمانید.

تولد

ایم یون آه مقلب به ایم یونا در 30 مه سال 1990 در سئول، پایتخت کره جنوبی دیده به جهان گشود.

از طلاق والدین تا حمایت های مالی پدربزرگ

از طلاق والدین تا حمایت های مالی پدربزرگ

ایم یون آه در یک خانواده 4 نفری بزرگ شد. وی تنها 1 خواهر بزرگتر از خود بنام ایم یون جونگ دارد که تنها 5 سال از وی بزرگتر است.  البته این خانواده خیلی زود از هم پاشید و زمانی که ایم یونا هنوز به 10 سالگی نرسیده بود؛ پدر و مادر وی از همدیگر جدا شدند.

بعد از این طلاق؛ ایم یونا و خواهرش نزد مادرش بزرگ شده و در خانه پدربزرگشان زندگی کردند. ایم ین آه بعد ها گفت که بدون حمایت های مالی پدربزرگش زندگی وی و مادر و خواهرش دچار مشکل میشد.

تحصیلات

ایم یونا در دبیرستان تئاتر خواند؛ او این رشته را در دانشگاه نیز ادامه داد و درنهایت از رشته تائتر و درام‌های نمایشی فاررغ‌التحصیل شد.

در زمانی فارغ‌التحصیلی او به معروفیت رسیده بود و از طرف دانشگاه موفق به اخذ مدرک یک عمر دستاورد هنری و همچنین دکترای افتخاری هنر شد. بعدها ایم یونا از طرف این دانشگاه و همچنین دولت ملی کره به عنوان سفیر دانشگاه و دوستی انتخاب شد.

گذراندن دوره های آموزشی

ایم یون آه از همان اول علاقه بسیار زیادی به هنر داشت و از همین رو زمانی که 12 ساله بود در یک تئاتر موزیکال به ایفای نقش پرداخت. بعد از این نقش آفرینی از ایم یونا دعوت شد تا دوره‌های کارآموزی را پشت سر گذاشته و درنهایت به یک هنرمند تبدیل شود.

او به مدت 5 سال رقص، آواز، بازیگری و… را آموخت تا اینکه درنهایت به گروه موسیقی گرلز جنریشن پیوست.

مطلب مشابه: بیوگرافی هان هه جین بازیگر سوسانو؛ از رابطه با سونگ ایل گوک(جومونگ) تا ازدواج با فوتبالیست

گروه دخترانه گرلز جنریشن

گروه دخترانه گرلز جنریشن

گرلز جنریشن «Girls’ Generation» که به اس‌ان‌اس‌دی نیز معروف است، یک گروه دخترانه اهل کره جنوبی است. این گروه توسط اس. ام. اینترتینمنت پایه‌گذاری شده و دارای هشت عضو به نام‌های ته‌یان، سانی، تیفانی، هیویان، یوری، سویونگ، یونآ و سوهیان است. در ابتدا و در سال 2007، گرلز جنریشن با نه عضو به عرصه موسیقی وارد شد اما در سپتامبر2014 بود که نهمین عضو گروه یعنی جسیکا، از گروه جدا شد.

به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های «موج کره‌ای» و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های «کی-پاپ» در سطح بین‌المللی، گرلز جنریشن تعداد بی‌شماری جایزه و عنوان‌های افتخاری از جمله «خوانندگان ملی» و «گروه دخترانهٔ ملی» کسب کرده‌است. این گروه اولین گروه دختر کیپاپ است که بیش از 1 میلیون نسخه از یک آلبوم را به فروش رسانده‌اند. همچنین اولین گروه کیپاپ که در شو های آمریکایی حضور یافت و آلبوم خود را در آنجا تبلیغ کرد.

گرلز جنریشن کار خود را با تک آهنگ «به سوی دنیای جدید» آغاز کرد. اولین آلبوم آن‌ها گرلز جنریشن بود. با اینکه این آلبوم مقداری مورد توجه قرار گرفت اما موفقیت اصلی این گروه در سال 2009 و با تک‌آهنگ «وای» بود؛ آن‌ها توانستند با این تک‌آهنگ رکورد صدر نشینی در جدول بانک موسیقی را با 9 هفته متوالی از آن خود کنند.

همچنین تک‌آهنگ «وای!» از سوی ملون محبوب‌ترین ترانه دهه 2000 کره جنوبی نام گرفت. گرلز جنریشن بعدها و در میانه 2009 و اوایل 2010، محبوبیت خود را با تک‌آهنگ‌های «آرزوتو بهم بگو»، «اوه!» و «فرار کن شیطان، فرار کن» استحکام بخشید. دومین آلبوم استودیویی گروه که اوه! نام داشت، توانست جایزه «هنرمند سال» از جشنواره گلدن دیسک سال 2010 را از آن خود کند و گرلز جنریشن را به تنها هنرمند زنی تبدیل کند که تا کنون این جایزه را بدست می‌آورد.

گروه دخترانه گرلز جنریشن

در اواسط سال 2010، گرلز جنریشن قراردادی با کمپانی ای‌ام‌آی رکوردز ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت موسیقی ژاپن امضا کرد. اولین آلبوم آن‌ها در ژاپن به نام گرلز جنریشن توانست به رتبه نخست جدول آلبوم‌های اوریکون دست پیدا کند و اولین گروه دخترانه غیر ژاپنی باشد که آلبومش گواهی فروش بیش از یک میلیون نسخه را از انجمن صنعت ضبط ژاپن دریافت می‌کند.

اولین آلبوم

ایم یونا که دیگر عضو رسمی گرلز جنریشن بود کار خود را با تک آهنگ «به سوی دنیای جدید» آغاز کرد. با اینکه این آلبوم مقداری مورد توجه قرار گرفت اما موفقیت اصلی این گروه در سال 2009 و با تک‌آهنگ «وای» بود؛ آن‌ها توانستند با این تک‌آهنگ رکورد صدر نشینی در جدول بانک موسیقی را با 9 هفته متوالی از آن خود کنند.

همچنین تک‌آهنگ «وای!» از سوی ملون محبوب‌ترین ترانه دهه 2000 کره جنوبی نام گرفت. گرلز جنریشن بعدها و در میانه 2009 و اوایل 2010، محبوبیت خود را با تک‌آهنگ‌های «آرزوتو بهم بگو»، «اوه!» و «فرار کن شیطان، فرار کن» استحکام بخشید.

مطلب مشابه: بیوگرافی اِما مکی بازیگر مشهور؛ از رابطه با مدل مشهور تا ناگفته‌ها

دومین آلبوم موفق

دومین آلبوم موفق

دومین آلبوم استودیویی گروه که اوه! نام داشت، توانست جایزه «هنرمند سال» از جشنواره گلدن دیسک سال 2010 را از آن خود کند و گرلز جنریشن را به تنها هنرمندان زنی تبدیل کند که تا کنون این جایزه را بدست آورده‌اند.

در اواسط سال 2010، گرلز جنریشن قراردادی با کمپانی ای‌ام‌آی رکوردز ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت موسیقی ژاپن امضا کرد.

اولین آلبوم آن‌ها در ژاپن به نام گرلز جنریشن توانست به رتبه نخست جدول آلبوم‌های اوریکون دست پیدا کند و اولین گروه دخترانه غیر ژاپنی باشد که آلبومش گواهی فروش بیش از 1 میلیون نسخه را از انجمن صنعت ضبط ژاپن دریافت می‌کند.

سومین و چهارمین آلبوم مشهور گرلز جنریشن

سومین و چهارمین آلبوم مشهور گرلز جنریشن

سومین آلبوم کره ای گروه به نام پسران» در اکتبر 2011 منتشر شد و تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم همان سال در کره، با فروش بیش از 380 هزار نسخه شد. یک نسخه انگلیسی از تک‌آهنگ «پسران» به منظور توسعه بازارکار گروه، توسط کمپانی اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد.

چهارمین آلبوم استودیویی گروه به نام من یه پسر تور کردم به همراه تک‌آهنگ «من یه پسر تور کردم» بیشترین توجه را از طرف رسانه‌های غربی دریافت کرد و در نتیجه آن گرلز جنریشن جایزه بهترین موزیک ویدیوی سال 2013 را از مراسم جوایز یوتیوب دریافت کرد. پنجمین آلبوم استودیویی گروه به نام شیردل در سال 2015 و ششمین آلبوم به نام شب تعطیلات در سال 2017 منتشر گردید.

به‌دنبال وقفه‌ای 5 ساله برای تمرکز بر حرفه انفرادی اعضا، آن‌ها با هفتمین آلبوم استودیویی کره‌ای خود، برای همیشه 1 (2022) بازگشتند.

گرلز جنریشن تا سال 2012 بیش از 4.4 میلیون نسخه آلبوم و 30 میلیون تک‌آهنگ دیجیتال فروخت و اولین گروه دخترانه آسیایی است که موفق به داشتن هفت موزیک ویدیو با بازدید بیش از 100 میلیون بار در یوتیوب شده‌است که این موزیک ویدیوها شامل «وای»، «من یه پسر تور کردم»، «پسران»، «آقای تاکسی»، «اوه!»، «فرار کن شیطان، فرارکن»، «شیردل» هستند.

در سال 2017، بیلبورد، گرلز جنریشن را به عنوان «گروه دخترانه کره‌ای برتر دهه» معرفی کرد. علاوه بر این، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانه غیر ژاپنی‌ست که توانسته 3 آلبوم از آلبوم‌های خود را به جایگاه اول در جدول آلبوم‌های اوریکون برساند و 3 تور کنسرت ژاپنی آن‌ها موفق به جذبِ تعدادِ رکوردشکنِ 550 هزار نفر تماشاچی شد.

در فوریه 2020، با فروش بیش از 100 میلیون نسخه فیزیکی و دیجیتال، گرلز جنریشن تبدیل به دومین گروه دخترانه پرفروش در تاریخ موسیقی شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیدنی سوئینی؛ از رابطه با افراد مشهور تا انتشار عکس های خصوصی

ورود به عرصه بازیگری

ورود به عرصه بازیگری

همان‌طور که گفتیم ایم یونا در کنار خوانندگی؛ در بازیگری نیز بسیار فعال بوده و این مسیر هنری برای یونا از سال 2008 آغاز شد؛ زمانی که او در چندین فیلم و سریال به صورت افتخاری حضور پیدا کرد و درنهایت در سال 2009 اعلام کرد که قرار است به زودی در اولین سریال خود بازی کند.

این سریال تو سرنوشت منی نام داشت. تو سرنوشت منی یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2008 با بازی ایم یون آه، پارک جه جونگ، لی جی-هون و گونگ هیون-جو است. این مجموعه از 5 مه 2008 تا 6 ژانویه 2009، روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 20 (کی‌اس‌تی) از کی‌بی‌اس1 برای 178 قسمت پخش شد.

ایم یون آه عضو گروه کی-پاپ گرلز جنریشن است و این مجموعه اولین نقش اصلی او به‌شمار می‌آید.

سریال مرد سیندرلایی

سریال مرد سیندرلایی

ایم یون آه در سال 2009 موفق شد در سریال «مرد سیندرلایی» به ایفای نقش بپردازد.  مرد سیندرلایی یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2009 به کارگردانی یو جونگ جون و با بازی کوان سانگ وو و ایم یون آه است.

این مجموعه درباره همزادها اوه ده سان و لی جون هی (هر دو توسط کوان سانگ وو بازی می‌شوند) است که زندگی‌های بسیار متفاوتی دارند.

مرد سیندرلایی از 15 آوریل تا 4 ژوئن 2009، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 21 (کی‌اس‌تی) از ام‌بی‌سی برای 16 قسمت پخش شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی شین هه سان بازیگر مشهور کره ای؛ از آغاز تا معروفیت و دانستنی های جالب از او

حضور در سریال عاشقانه باران عشق

حضور در سریال عاشقانه باران عشق

باران عشق یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2012 به کارگردانی یون سوک هو است. در این مجموعه جانگ گیون سوک و ایم یون آه به ایفای نقش پرداختند. این مجموعه از 26 مارس تا 29 مه 2012 روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 21 (کی‌اس‌تی) از کی‌بی‌اس 2پخش شد.

باران عشق علی‌رغم آمار بینندگان پایین در کره جنوبی، در خارج از کشور محبوب بود و گرانترین درام کره‌ای بود که در سال 2012 به ژاپن فروخته شد.

این سریال امتیازات پایینی گرفت اما به دلیل جذابیت موج کره‌ای نقش‌های اصلی خود یعنی جانگ گیون سوک و ایم یون آه، از میان تمام درام‌های کره‌ای که در سال 2012 به خارج از کشور فروخته می‌شد، برای ژاپن بیشترین قیمت را داشت؛ حتی پیش از اینکه در کره جنوبی روی آنتن برود.

برای هر قسمت 450 میلیون وون هزینه داشت که در کل به 9 میلیارد وون (یا 10 میلیون دلار) رسید. از آن زمان به 12 کشور در آسیا و اروپا از جمله چین، هنگ کنگ، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، فیلیپین، کامبوج و سنگاپور صادر شده‌است و حدود 115 میلیارد وون فروش خارجی داشته‌است.

حضور در سریال نخست وزیر من و اولین جایزه هنری

حضور در سریال نخست وزیر من و اولین جایزه هنری

در سال 2013 ایم یونا در سریال نخست وزیر من به ایفای نقش پرداخت. این سریال از سوی وبگاه‌های معتبر مورد توجه قرار نگرفت و امتیاز پایینی گرفت اما بازی ایم یونا مورد توجه منتقدان قرار گرفته و به وی جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تعالی اهدا شد.

نخست‌وزیر و من یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2013 با بازی ایم یون آه، لی بوم سو، یون شی یون، چه جونگ آن و ریو جین است. این مجموعه از 9 دسامبر 2013 تا 4 فوریه 2014، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (کی‌اس‌تی) از کی‌بی‌اس2 برای 17 قسمت پخش شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی جیمین خواننده گروه بی تی اس؛ از روابط با مدل های معروف تا ناگفته ها

همکاری ویژه با سینمای چین

همکاری ویژه با سینمای چین

ایم یون آه بعد از رسیدن به شهرتی در سر تا سر جهان؛ از وی دعوت شد تا با سینمای چین نیز همکاری کند. اولین همکاری او با چینی‌ها در سال 2016 و با سریال خدای جنگ آغاز شد.

خدای جنگ ژائو یون همچنین با نام قهرمان چینی ژائو زیلونگ منتشرشده با عنوان سلسله جنگجویان در اندونزی، یک مجموعه تلویزیونی چینی 2016 به کارگردانی چنگ لیدونگ است.

در این مجموعه بازیگرانی از سرزمین اصلی چین، تایوان و کره جنوبی؛ لین گنگشین، ایم یون آه و کیم جونگ هون بازی کردند.

این مجموعه تاحدودی از رمان کلاسیک چینی قرن چهاردهم به نام داستان عاشقانه سه پادشاهی با ژائو زیلونگ به عنوان شخصیت اصلی اقتباس شده‌است. این مجموعه از 3 آوریل تا 7 مه 2016 از هونان تلویژن پخش شد.

حضور در سری فیلم های اکشن مأموریت محرمانه

حضور در سری فیلم های اکشن مأموریت محرمانه

قبل از سال 2017 ایم یونا در هر فیلم و سریالی به ایفای نقش پرداخته بود؛ نقش او آرام و به دور از هرگونه قهرمان بازی و خشنی بود. اما در سال 2017 و با فیلم سینمایی ماموریت محرمانه اولین نقش اکشن خود را نیز تجربه کرد. مأموریت محرمانه یک فیلم اکشن و کمدی محصول سال 2017 سینمای کره جنوبی به کارگردانی کیم سونگ هون است.

در این فیلم هیون بین، یو هه-جین و کیم جو-هیوک به ایفای نقش پرداختند. با وجود موفقیت این فیلم قسمت دوم این فیلم نیز با نام «مأموریت محرمانه 2: بین‌المللی» ساخته شد. یک فیلم اکشن ،کمدی محصول سال 2022 سینمای کره جنوبی به کارگردانی لی سوک هون با بازی هیون بین، یو هه-جین، ایم یون آه، دنیل هنی و جین سون کیو است.

این فیلم در 7 سپتامبر 2022 منتشر شد. ایم یونا با بازی در این فیلم به شدت در تمام کره به شهرت هرچه بیشتر رسید.

سریال چون اولین باره

سریال چون اولین باره

چون اولین باره یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2015 به نویسندگی جونگ هیون جونگ و کارگردانی لی جونگ هیو است. چوی مین هو، پارک سو دام، کیم مین جه، جونگ یو جین، لی یی کیونگ و چو هه جونگ در آن بازی کردند. این مجموعه اولین درامای تولید شده توسط شبکه آن‌استایل است و چهارشنبه‌ها از 7 اکتبر تا 25 نوامبر 2015 ساعت 23 (کی‌اس‌تی) برای هشت قسمت پخش شد.

داستان این مجموعه حول محور شش فرد جوان می‌چرخد که در پشت بام خانه ته اوه به عنوان مخفیگاه خود جمع می‌شود و هر کدام از آنها داستان منحصر به فرد خودشان را دارند. در سال 2019، نتفلیکس این مجموعه را با عنوان عشق اول من بازسازی کرد.

سریال مشهور کی 2

سریال مشهور کی 2

کی2 یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال2016 با بازی جی چانگ ووک، سونگ یون آه، ایم یون آه، جو سونگ ها و کیم کپ سو است. این مجموعه از 23 سپتامبر تا 12 نوامبر 2016، روزهای جمعه و شنبه (کی‌اس‌تی) برای 16 قسمت از شبکه تی‌وی‌ان پخش شد.

داستان این سریال درباره محافظ میهن‌پرستی است که توسط کشور و همکارانش رها شده و حس کینه و انتقام درونش رشد کرده‌است. از طرفی داستان بین عشق و انتقام می‌چرخد، عشقی که بین دختر نامزد ریاست جمهوری و محافظ شکل می‌گیرد…

سریال درام پادشاه عاشق

سریال درام پادشاه عاشق

پادشاه عاشق یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2017 به کارگردانی کیم سانگ هه‌اوپ و با فیلم‌نامه‌نویسی سونگ جی-نا، پارک چان کیونگ و نو سون جه است که براساس رمانی به همین نام نوشته کیم یی ریونگ می‌باشد.

در این سریال ایم شی‌وان، ایم یون آه و هونگ جونگ هیون به ایفای نقش پرداخته‌اند. این درام پیش‌تولید از 17 ژوئیه تا 19 سپتامبر 2017، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از شبکه اِم‌بی‌سی برای 40 قسمت پخش شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی آر ام خواننده بی تی اس؛ از رابطه با مدل مشهور تا ناگفته ها

فیلم رمانتیک قرار در ساعت 2

فیلم رمانتیک قرار در ساعت 2

ایم یونا در سال 2021 در فیلم کمدی، رمانتیک «رمانتیک قرار در ساعت 2»، «2 O’Clock Date» به ایفای نقش پرداخت. یک فیلم کمدی رمانتیک محصول کره جنوبی به کارگردانی لی سانگ گون و با بازی ایم یون آه و آن بو هیون است.

این فیلم داستان زنی از طبقه پایین را روایت می‌کند که رازی تصورناپذیر دارد و در ساعت 2 بامداد با مردی از طبقه بالا قراری خارق‌العاده دارد. در ابتدا در سپتامبر 2021، ایم یون آه و کیم سون هو به عنوان بازیگران نقش اصلی تأیید شده بودند.

در اکتبر 2021،  کیم سون هو از این پروژه کنار گذاشته شد. در دسامبر 2021، گزارش شد که آن بو هیون جایگزین کیم سون هو شده‌است.

سریال هیجان انگیز دهن لق

سریال هیجان انگیز دهن لق

دهن لق یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی با بازی لی جونگ سوک، یونا و کیم جو هون است. این مجموعه از 29 ژوئیه 2022، روزهای جمعه و شنبه ساعت 21 (کی‌اس‌تی) از ام‌بی‌سی برای 16 قسمت پخش شد. این مجموعه همچنین برای استریم در دیزنی پلاس در مناطق منتخب در دسترس است.

این مجموعه داستان یک وکیل با عملکرد ضعیف را روایت می‌کند که درگیر یک پرونده قتل می‌شود. او برای بقا و محافظت از خانواده اش، به توطئه بزرگی از طبقات بالای اجتماع دست پیدا می‌کند. لی جونگ سوک در نقش پارک چانگ هو: یک وکیل درجه سه با نرخ موفقیت ده درصد در پرونده‌هایش که بیشتر از اینکه اهل عمل کردن باشد، تمایل به حرف زدن دارد، و به همین دلیل بین آشنایان حقوقی خود به «دهن لق» (Big Mouth) معروف است.

زندگی او وقتی که با یک کلاهبردار نابغه به اسم «موش بزرگ» (Big Mouse) اشتباه گرفته می‌شود، ناگهان به خطر می‌افتد. یونا در نقش گو می هو: همسر حامی چانگ هو که یک پرستار است و شخصیتی برجسته و زیبایی چشمگیر دارد. کیم جو هون در نقش چوی دو ها: شهردار جاه‌طلب گوچونر.

سریال عاشقانه پادشاه سرزمین

سریال عاشقانه پادشاه سرزمین

ایم یونا در یکی از آخرین آثارش در سریال «پادشاه سرزمین» به ایفای نقش پرداخت. پادشاه سرزمین یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال 2023 با بازی لی جونهو و ایم یون آه است.

این مجموعه از 17 ژوئن 2023، روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 22 (کی‌اس‌تی) از جی‌تی‌بی‌سی پخش شد. این مجموعه همچنین برای استریم در نتفلیکس و تیوینگ در مناطق منتخب قابل دسترسی است.

این مجموعه داستان گو وون (لی جونهو) را روایت می‌کند که وارث «د کینگ گروپ»، مجموعه هتل‌های لوکس است و وارد یک جنگ ارثیه می‌شود. از طرف دیگر، چون سا رانگ (ایم یون آه) هتلداری است که همیشه لبخند به لب دارد و با گو وون ملاقات می‌کند.

فیلم پرفروش خروج

فیلم پرفروش خروج

خروج فیلمی کمدی اکشن محصول 2019 کره جنوبی با بازیگری یونآ و جو جونگ سوک به کارگردانی لی سنگ گون است. داستان از آنجایی شروع می‌شود که یک دود سفید رنگ که حاوی یک نوع گاز سمی است در شهر سئول در کره جنوبی پخش می‌شود. در این میان یک صخره‌نوردی سعی می‌کند تا گروهی از مردم را نجات دهد.

خروج اولین بار در کره جنوبی در تاریخ 31 ژوئیه 2019. برای اولین بار موفق شد بیش از 79.5 میلیون دلار ایالات متحده در سراسر جهان فروش برود، و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم‌های داخلی کره جنوبی در سال 2019. خروج نیز سومین فیلم پربیننده داخلی کره جنوبی به دست آورد، زیرا در نهایت بیش از 9.4 میلیون پذیرش فروش کرد.

خروج همچنین اولین نقش اصلی یونآ در یک فیلم است و همچنین پس از حضور در نقش مکمل در انتساب محرمانه در سال 2017، دومین فیلم در حرفه بازیگری او است. علاوه بر این، خروج اولین فیلم سینمایی است که توسط لی سنگ گئون کارگردانی کرده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی شوگا عضو گروه بی‌ تی‌ اس؛ درباره زندگی شخصی، جراحی زیبای و رابطه هایش

فعالیت سولو خوانندگی

فعالیت سولو خوانندگی

در 30 مه 2019، ایم یونا  آلبوم کوتاه ویژه‌ای به نام پیاده‌روی به‌یادماندنی را منتشر کرد تا جشن تولد 29 سالگی خود (30 سالگی بر اساس سال کره‌ای) را جشن بگیرد و به این ترتیب یونآ پنجمین عضو گرلز جنریشن بود که به صورت رسمی و با یک آلبوم فعالیت تکی را آغاز کرد. این آلبوم رکورد پرفروش‌ترین آلبوم در 24 ساعت اول انتشار توسط یک خواننده زن در کره‌جنوبی را از آن خود کرد.

موفقیت‌های بسیار شغلی یونآ در عرصه موسیقی و بازیگری، او را به یکی از محبوبترین‌ها در زمینه تبلیغات تلویزیونی، خصوصاً همکاری بلندمدت با اینس فیری، بدل کرده‌است. او همچنین جایگاه خود به عنوان یکی از آیدل-بازیگرهای پیشگام در کره جنوبی، را تثبیت کرده‌است.

زندگی شخصی و روابط عاشقانه

زندگی شخصی و روابط عاشقانه

به دلیل معروفیت بسیار زیاد؛ هر ساله حاشیه‌هایی در خبرگزاری‌های زرد در رسانه‌ها پخش می‌شود که مثلا ایم یونا با فلان سلبریتی کره‌ای در رابطه است. از این سلبریتی‌ها می‌شود به لی سونگ گی، سوهو از اکسو، تهیونگ از بی تی اس، تکیون از تو پی ام و بازیگر پارک بوگوم اشارپره کرد که هیچ کدام توسط شخص ایم یونا تایید نشده‌اند.

در سال 2023 نیز شایعه‌ شد که او با لی جونهو (هم‌بازی اش در سریال پادشاه سرزمین) قرار می‌گذارد و این خبر توسط کمپانی هر دو رد و تکذیب شد و گفته‌اند فقط باهم دوست هستند. در حال حاضر خبر موثقی درباره زندگی شخصی ایم یونا منتشر نشده است.

یکی از ثروتمندترین افراد کره‌جنوبی

یکی از ثروتمندترین افراد کره‌جنوبی

ایم یونا زمانی که به معروفیت جهانی رسید و شبکه معتبر CNN وی را محبوب‌ترین هنرمند کره‌ای توصیف کرد؛ او شروع به فعالیت در عرصه تجارت نیز کرد. ایم یونا نخست با یکی از پالایشگاه‌های نفت کشور کره قرارداد همکاری امضا کرده و بخشی از سهام شرکت را خرید

. او بعدها با برندهای آرایشی و پوشاک نیز وارد همکاری شده و حتی در بعضی از این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرد. از دیگر فعالیت های او میتوان به تبلیغ سایر برندهایی مانند برند لوازم آرایشی لوکس Estée Lauder ، جواهرات دانمارکی Pandora و Lee Jeans اشاره کرد. 

تمامی این سرمایه‌گذاری‌ها باعث شد تا درنهایت او به یکی از ثروت‌مند‌ترین هنرمندان کره‌ای تبدیل شود. ثروت وی در سال 2024 معادل بر 25 میلیون دلار برآورد شده است.

مطلب مشابه: بیوگرافی بی‌بی رکسا خواننده مشهور؛ از رابطه با علیرضا حقیقی تا ناگفته ها

فعالیت های بشردوستانه

فعالیت های بشردوستانه

ایم یون آه فردی به شدت نیکوکار است. ایم یونا در سال 2013 به کشور پرو سفر کرده و چندین هزار قلات غذایی را با خود به این کشور برد.

او با تبلیغات ویژه خواستار کمک جهانی به این کشور شده و در همین زمان بود که کودکی یتیم و گرسنه را در پرو پیدا کرد. ایم یونا بعد از بازگشت به کره مقدمات کار را فراهم کرده و درنهایت سرپرستی کامل این بچه را بر عهده گرفته و تمام هزیه‌های زندگی او را فراهم می‌کند.

یونا تاکنون بیش از 300 میلیون وون به طور مخفیانه به خیریه‌های معتبر کمک کرده است، او‌ بعدها تصمیم گرفت کمک‌های خود را علنی کند تا طرفدارانش نیز از او الگو بگیرند.

همچنین این خواننده محبوب یکی از معدود سخنگویان خیریه چینی Power to Go است که آموزش برای کودکان فقیر چینی را فراهم می‌کند. در سال 2014 یونا به عنوان سفیر کمپین یونیسف به نام UNIHERO منصوب شد، که هدف آن دعوت از مردم برای کمک به کودکان مستضعف سراسر جهان بود.

سفیر گردشگری کره‌جنوبی

ایم یونا همانطور که بالاتر نوشتیم در تمام جهان به شدت معروف است و طرفداران زیادی دارد. او در سال 2019 در یک کمپین تبلیغاتی برای جذب گردشگران خارجی شرکت کرده و باعث شد بسیاری از مردم از سرتاسر جهان برای دیدن کشورش یعنی کره‌جنوبی به این کشور سفر کنند.

از این رو او به عنوان سفیر وزارت فرهنگ و گردشگری کره منصوب شد. او اولین زنی بود که به این عنوان مهم دست یافته بود.

دانستنی های جذاب درباره ایم یونا

دانستنی های جذاب درباره ایم یونا

  • نام مستعار: یونگ، ساسومی (گوزن)، هیم یونا (یونا قوی)، ایم چودینگ (بچه دبستانی، ایم)، سایبوک، و تمساح یونگ.
  • نام انگلیسی او Roxanne است.
  • او به کره ای (مسلط)، انگلیسی، چینی، ژاپنی (پایه) صحبت می کند
  • او در 2002 SM Saturday Open Casting Audition انتخاب شد.
  • او در سال 2007 به عنوان یکی از اعضای SNSD شروع به کار کرد
  • او در سال 2007 به عنوان یک بازیگر شروع به کار کرد
  • او دوست دارد قبل از خواب غلات بخورد.
  • او بیشترین طرفداران را در میان افراد مشهور مرد در SNSD دارد
  • فصل مورد علاقه او زمستان است.او شنا بلد نیست
  • او دوست‌ دارد بولینگ بازی کند.
  • او یک سگ Bichon به نام Rae-O دارد.
  • او از آشپزی لذت می برد و گفت اگر خواننده نبود سرآشپز می شد.
  • او بخشی از سه رقص SNSD است.
  • او رهبر واحد فرعی SNSD Of!G است.
  • او ادعا کرد که به جای خواندن آواز، به رقص و بازیگری اعتماد بیشتری دارد
  • او در حال حاضر یک کارمند در Hyori’s Homestay است.
  • یونا اولین تک آهنگ انفرادی خود را با نام “When the Wind” منتشر کرد. (ایستگاه SM، در 8 سپتامبر 2017)
  • در ژانویه 2014، فاش شد که او از سپتامبر 2013 با لی سونگ گی قرار داشته است. در 13 آگوست 2015، آژانس های آنها تأیید کردند که آنها به دلیل مشغله هایشان به رابطه خود پایان دادند اما به عنوان دوست باقی ماندند.
  • عدد مورد علاقه: 93
  • شعار: تو همه چیز مطمئن باش
  • وی از سوی وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری به عنوان سفیر منصوب شد
  • او به دلیل چندین آگهی تبلیغاتی تلویزیونی لقب «ملکه سی اف» را به دست آورد.
  • تیپ ایده آل یونا: «وقتی می گویی «پسر خوب»، به پدرم فکر می کنم. در هیچ شرایطی آرامش خود را از دست نمی داد و با ملاحظه به مردم دلداری می داد. آیا می توانم از بهترین مرد جهان چنین “توجهی” داشته باشم؟”

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو