بیوگرافی آل پاچینو ستاره‌ای معروف؛ از بازیگر تا اسکار تا دستگیری و دانستنی های جالب

بیوگرافی آل پاچینو ستاره‌ای معروف؛ از بازیگر تا اسکار تا دستگیری و دانستنی های جالب


منبع: تاپ ناز

1

1402/10/8

14:55


آل پاچینو یکی از اسطوره‌های سینمای جهان است که با بازی در نقش‌ها و فیلم‌های مشهور به شهرتی جهانی رسید، ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز زندگی شخصی و …

آل پاچینو یکی از اسطوره‌های سینمای جهان است که با بازی در نقش‌ها و فیلم‌های مشهور به شهرتی جهانی رسید، ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز زندگی شخصی و هنری این اسطوره سینما را با هم بررسی خواهیم کرد پس تا انتها همراه تاپ ناز بمانید.

بیوگرافی آل پاچینو ستاره‌ای معروف؛ از بازیگر تا اسکار تا دستگیری و دانستنی های جالب

تولد

آلفردو جیمز پاچینو در 25 آوریل سال 1940 در نیویورک، ایالات متحده آمریکا دیده به جهان گشود.

خانواده

خانواده

آل پاچینو رگه ایتالیایی،آمریکایی دارد. والدین او رز جرادی و سالواتوره پاچینو بودند و زمانی که فرزندشان به 2 سالگی رسید از همدیگر جدا شدند. بعد از جدایی مادر آل پاچینو به برانکس نقل مکان کرد، در نتیجه وی همراه مادرش به زندگی ادامه داد. وی 4 خواهر با نام های روبیرتا، پائولا، دیزیره و ژوزته دارد. پدربزرگ و مادر بزرگ آلپاچینو، کیت و جیمز هم دو ایتالیایی بودند که از شهر کورلئونه در سیسل به آمریکا مهاجرت کرده بودند. پدر آلفردو از شهر سان فراتلو در سیسیل به آمریکا مهاجرت کرده بود، وی به عنوان فروشنده بیمه مدتی را در کووینا و سپس در یک رستوران مشغول بود.  پدر آل پاچینو در جنگ جهانی دوم حضور داشت و آل پاچینو در مصاحبه‌ای گفت که هیچ وقت نتوانستم درست پدرم را بشناسم.

مطلب مشابه: بیوگرافی راسل کرو بازیگر مشهور؛ از ازدواج با یک خواننده تا ناگفته های شخصی

از علاقه به بیسبال تا سیگار و ماریجوآنا

از علاقه به بیسبال تا سیگار،ماریجوآنا

آل پاچینو بخاطر نبود پدر در زندگی‌اش دچار ضربه روحی شده بود. از همین رو با توصیه دوستانش  به بازی بیسبال رو آورد و آرزو داشت که یک بیسبالیست معروف شود. وی از کودکی علاقه شدیدی به بازیگری داشت و در محلی که زندگی میکرد با دوستانش به سینما میرفت و بعد از خارج شدن از سینما بازی فیلم هایی که دیده بود را تقلید میکرد از این رو دوستانش او را آقای بازیگر صدا میکردند.  آل پاچینو در سن 9 سالگی به سمت سیگار کشیده شد و از 13 سالگی هم به سراغ ماری جوانا رفت. در اواسط دهه 1980، روزانه 4 پاکت سیگار می کشید که بعدها به 2 پاکت سیگار کاهش پیدا کرد. او بعد ها سیگار را ترک کرد و بعضی اوقات سیگار گیاهی میکشید.

تحصیلات و فرار از خانه

آل پاچینو در ابتدا به دبیرستانی به نام هرمان رایدر رفت اما در آن‌جا فقط در درس زبان انگلیسی موفق بود. آل پاچینو  به دبیرستان هنرهای اجرایی رفت. او کم کم در تست‌های بازیگری شرکت کرد اما با مخالفت مادر خود مواجه شد از این رو در سن 17 سالگی، پس از انصراف از تحصیل، به دلیل مخالفت مادرش نسبت به این مسئله تصمیم به فرار از خانه گرفت. در آن هنگام برای گذران زندگی مجبور به کار شد و به کارهای خدماتی، نظافتی و… روی آورد. وی می گوید هر کاری که فکرش را کنید، انجام داده است، از پستچی گرفته تا دربانی، دستفروشی و مدتی هم در انبار میوه کار کره است.  او همچنین  در داروخانه، سوپر مارکت و حتی به عنوان کارگر اسباب کشی نیز مشغول به کار شده است. وی چون در محله برانکس زندگی میکرد اکثرا سر از دعوا ها در می‌آورد.

کلاس های بازیگری، مرگ مادر و آشنایی با لی استراسبرگ بزرگ

کلاس های بازیگری، مرگ مادر و آشنایی با لی استراسبرگ بزرگ

آل پاچینو در سن 18 سالگی و مدتی پس از انصراف از تحصیل، برای تحقق علاقه خود وارد مدرسه بازیگری شد. در مدرسه بازیگری هربرت برگهوف، با چارلز لافتون (بازیگر) آشنا شد. این آشنایی باعث تغییر در فکر و نگرش آل پاچینو شد و از طریق وی با بسیاری از نویسندگان حرفه بازیگری آشنا شد. اما تلخ ترین اتفاق زندگی وی در 22 سالگی بود. مادر آل پاچینو در سال 1962 در سن 43 سالگی درگذشت. در همان سال جیمز، پدربزرگ او، نیز درگذشت.آل پاچینو از این اتفاقات به عنوان «بدترین نقطه» زندگی‌اش یاد کرده‌است و می‌گوید: «22 ساله بودم و دو نفر از تاثیرگذارترین افراد زندگی از پیشم رفته‌بودند. این باعث فروپاشی من شد.». این اتفاق باعث شد وی مدتی به مشروبات الکلی روی‌آورد. مدتی نگذشته بود که استادش چارلز لاتن نیز درگذشت. او مدتی از بازیگری دور شد تا اینکه به گفته خودش با اسطوره زندگی‌اش  لی استراسبرگ کارگردان و بازیگر مشهور آشنا شده و  شیوه های بازیگری متد اکتینگ را از او آموخت. از شاگردان لی استراسبرگ میتوان به  مارلون براندو، پل نیومن، الن برستین، آل پاچینو، رابرت دنیرو، آن بنکرافت، داستین هافمن، مونتگومری کلیفت، جک نیکلسون، جیمز دین، مریلین مونرو، جین هاکمن، جولی هریس، جانی دپ، و الیا کازان اشاره کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی گری اولدمن؛ از رابطه با بازیگران مشهور تا متهم به خشونت خانگی

ورود به تئاتر

ورود به تئاتر

آل پاچینو پیش از بازی در  فیلم  روی صحنه‌ی نمایش‌های مختلف رفت. درواقع، حوزه تئاتر  دریچه ورود آل پاچینو به سینما بود. او به واسطه بازی در نمایش‌های مختلف دیده شد.آل پاچینو در آن زمان با مارتین برگمان آشنا شد و برگمان به‌عنوان مدیربرنامه‌های پایچنو با او همکاری کرد.آل پاچینو ورود خود به دنیای بازیگری را مدیون برگمان می‌داند. آل پاچینو در حرفه خود پیشرفت خوبی داشت. در سن 26 سالگی موفق به دریافت بهترین جایزه بازیگری برای بازی در نمایش سرخپوست ها، برانکس شد. یک سال پس از آن نیز جایزه تونی را به دست آورد.

ورود به عرصه بازیگری

ورود به عرصه بازیگری

آل پاچینو در سن 29 سالگی به عرصه سینما وارد شد. اولین فیلم او«ناتالی و من» بود که فیلم چندان مشهور و پرفروشی نبود. این فیلم کمدی ،درام آمریکایی به کارگردانی فرد کو محصول سال 1969 است. معروفیت این فیلم در این است که آل پاچینو در آن به ایفای نقش پرداخته . دومین فیلمی که آلپاچینو در آن به ایفای نقش پرداخته است «وحشت در نیدل پارک» نام دارد. این فیلم  به کارگردانی جری شاتزبرگ است که در سال 1971 منتشر شد.

پدرخوانده و شهرت جهانی

پدرخوانده و شهرت جهانی

آل پاچینو با پیشنهاد لی استراسبرگ با وجود پیشنهاد های بازیگری زیادی که به وی میشد مخالف میکرد و از بازی در هر فیلمی خودداری میکرد. آل پاچینو در سال 1972 بهترین پیشنهاد کاری زندگی‌اش را از فرانسیس فورد کوپولا دریافت کرد که باعث شد زندگی‌اش زیرورو شود. آل پاچینو با بازی در فیلم «پدرخوانده»، «The Godfather» با بازیگران سرشناس دنیای هالیوود یعنی مارلون براندو، جیمز کان، ریچارد اس. کاستلانو، رابرت دووال، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته و دایان کیتن همبازی شد. فیلم‌برداری فیلم عمدتاً در مکان‌های اطراف شهر نیویورک و سیسیل انجام شد و زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

فیلم پدرخوانده نخستین بار در 14 مارس 1972 در تئاتر لئووز استیت به نمایش درآمد و در 24 مارس 1972 به‌طور گسترده در ایالات متحده منتشر شد. این پرفروش‌ترین فیلم 1972 بود و با فروش بین 246 تا 287 میلیون دلار در گیشه، برای مدتی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان و مخاطبان همراه بود و از نقش‌آفرینی‌ها، به‌ویژه ایفای نقش مارلون براندو و آل پاچینو، کارگردانی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، تدوین، موسیقی و برای به تصویر کشیدن مافیا تحسین شد. از نظر بسیاری از منتقدان این فیلم بهترین فیلم تاریخ سینما است. پدرخوانده فروگشایی برای چرخه شغلی موفق کاپولا، پاچینو و سایر عوامل تازه‌وارد وابسته به بازیگران و دست‌اندرکاران بود.

این فیلم در چهل و پنجمین دوره جوایز اسکار برنده جوایز اسکار برای بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (براندو) و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی (پوزو و کوپولا) شد. علاوه بر این، این فیلم نامزد دریافت 7 جایزه اسکار دیگر شامل بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پاچینو، کان و دووال و بهترین کارگردانی برای کوپولا شد.

پدرخوانده از زمان انتشار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های ساخته‌شده به‌خصوص در ژانر گنگستر مورد توجه قرار گرفته‌است. این فیلم برای نگهداری در فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره ایالات متحده در سال 1990 انتخاب شده‌است. با موفقیت های پدرخوانده 1 قسمت دوم این فیلم با نام«پدرخوانده2» در سال 1974 اکران شد.

عوامل فیلم همان عوامل نخسه اول بود. تنها بازیگری که به جمع بازیگران مشهور اضافه شده بود رابرت دنیرو بزرگ بود. این فیلم مانند قسمت نخست آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر این‌که کدام فیلم بهتر است شده‌است. این فیلم در نظرسنجی وبگاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده‌است. همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان  مجله سایت‌اندساند را نیز دارا است. قسمت سوم این فیلم نیز در سال 1990 ساخته شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی کریس همسورث بازیگر؛ از زندگی شخصی تا ناگفته های زندگی

بعدازظهر سگی

بعدازظهر سگی

بعدازظهر سگی دیگر فیلم مشهور آل پاچینو است که برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. بعدازظهر سگی «Dog Day Afternoon» به کارگردانی سیدنی لومت در سال 1975 اکران شد. از بازیگران مشهور این فیلم میتوان به آل پاچینو، جان کازال، کریس ساراندون، جیمز برودریک و مارشا هافرکت اشاره کرد. این فیلم نامزد چندین جایزه اسکار و برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی شد. نام این فیلم به هوای شرجی تابستان و «روزهای سگی» اشاره دارد.این فیلم با فروش 50 میلیون دلار روبه‌رو شد.

عدالت برای همه و نامزدی در اسکار

عدالت برای همه و نامزد اسکار

یکی دیگر از آثار مهم آل پاچینو فیلم مشهور «عدالت برای همه» ، « Justice for All» به کارگردانی نورمن جویسون است که در سال 1979 اکران شد. در این فیلم بازیگرانی همچون آل پاچینو، جک واردن، لی استراسبرگ، جان فورسایث، کانی سایر و تام کوئین به ایفای نقش پرداختند.  آل پاچینو برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار نقش اول مرد شد. داستان فیلم درباره وکیلی است که پرونده های پردرد سر انتخاب میکند و همیشه دچار دردسر می شود بخصوص وقتی که او پرونده قاضی که به هتک حرمت متهم شده را به عهده می گیرد…

مطلب مشابه: بیوگرافی وین دیزل بازیگر آمریکایی؛ از روابط عاشقانه تا متهم شدن به آزار جنسی

فیلم صورت‌زخمی

فیلم صورت‌زخمی

کمتر کسی از سینما دوستان وجود دارد که فیلم مشهور صورت‌ زخمی  را ندیده باشد. فیلم «صورت‌زخمی»، «Scarface» به کارگردانی برایان دی پالما و بازی خارق‌العاده آل پاچینو در سال 1983 اکران شد. در این فیلم بازیگران مشهوری همچون میشل فایفر، استیون باوئر، مری الیزابت ماسترانتونیو، رابرت لوجا، اف. موری آبراهام و مارک مارگولیس به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به داستان زندگی تونی مونتانا می‌پردازد که یک پناهنده کوبایی است که به فلوریدا آمده‌است و چگونگی تبدیل مونتانا به گانگستر شماره یک میامی را به تصویر می‌کشد. این فیلم از آثار به یاد ماندنی آل پاچینو بزرگ است. این فیلم با فروش 65 میلیون دلاری روبه‌رو شد.

اولین اسکار

اولین اسکار

آل پاچینو در سال 1992 زمانی که 52 ساله بود در فیلم «بوی خوش یک زن»، «Scent of a Woman» به کارگردانی مارتین برست به بازی پرداخت. بازی ماندگار و به یادماندنی آل پاچینو در نقش سرهنگ اسلید در این فیلم مورد تحسین همگان قرار گرفت. سکانس رقص تانگو آل پاچینو در این فیلم بسیار مشهور شد. آل پاچینو برای بازی در این فیلم در سن 52 سالگی برای اولین بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد. از بازیگران مشهور این فیلم میتوان به کریس اودانل، جیمز ربهورن، گابریل انور و فیلیپ سیمور هافمن اشاره کرد. این فیلم تمامی جوایز مهم سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب را برای او در همان سال به ارمغان آورد. این فیلم در فروش نیز موفق بود توانست بیش از 130 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم مشهور وکیل‌مدافع شیطان

فیلم مشهور وکیل‌مدافع شیطان

یکی دیگر از آثار به یادماندنی آل پاچینو فیلم پرستاره «وکیل‌مدافع شیطان» است. این فیلم به کارگردانی تیلور هاکفورد در سال 1997 اکران شد. از بازیگران سرشناس این فیلم میتوان به آل پاچینو، کیانو ریوز، شارلیز ترون، جفری جونز و کانی نیلسن اشاره کرد. فیلم در کل توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و در نزد منتقدان، فیلم مهمی قلمداد شد. بازی آل پاچینو مورد استقبال مردم و منتقدان قرار گرفت. این فیلم با فروش بیش از 150 میلیون دلار روبه‌رو شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر بازیگر، بدنساز و سیاست مدار مشهور آمریکایی

فیلم مرد ایرلندی

فیلم مرد ایرلندی

بسیاری از سینما دوستان رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی را گنگستر های دنیای سینما میدانند. اما این سه هرگز با هم در یک فیلم با هم بازی نکرده بودند. مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور آمریکایی، ایتالیایی از این سه دعوت کرد تا در فیلم «مرد ایرلندی» به ایفای نقش بپردازند. آپاچینو با بازی با در این فیلم توانست با رابرت دنیرو، جو پشی، بابی کاناوله، هاروی کایتل و ری رومانو همبازی شود. فیلم مرد ایرلندی در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در 5 رشته؛ از جمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام برای پاچینو و پشی نامزد جایزه بود اما نتوانست هیچ‌کدام از جوایز را بدست آورد. همچنین در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در 10 رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت جایزه اسکار بود اما باز هم در کسب جایزه ناکام ماند. طبق آماری که نت‌فلیکس منتشر کرد، مرد ایرلندی در 5 روز نخست، 17 میلیون نفر تماشاچی داشته‌است که آن را بعد از فیلم جعبه پرنده (2018) با 26 میلیون تماشاچی به پربیننده‌ترین فیلمی تبدیل می‌کند که تاکنون نت‌فلیکس تهیه کرده‌است. در تاریخ 10 دسامبر 2019، ورایتی به نقل از نت‌فلیکس اعلام کرد، تاکنون 26 میلیون نفر فیلم مرد ایرلندی را که به صورت آنلاین تماشا کرده‌اند.

زندگی شخصی

آل پاچینو همانطور که گفتیم یکی از مشهور‌ترین افراد جهان است که با افراد مشهوری رابطه داشته است اما هرگز ازدواج نکرده است. ما در تاپ ناز تمام این روابط را با هم بررسی میکنیم.

رابطه با جیل کلایبورگ بازیگر مشهور

رابطه با جیل کلایبورگ بازیگر مشهور

آل پاچینو چند سال با جیل کلایبورگ بازیگر مشهور در رابطه بود و در اواخر سال 1972 از هم جدا شدند. جیل دلیل این جدایی را شهرت آل پاچینو بعد از فیلم پدرخوانده عنوان کرد. این دو حتی بعد از جدایی رابطه نزدیکی داشتند. جیل کلایبورگ در سال 2010 در 66 سالگی درگذشت.

رابطه با دایان کیتن همبازی خود در فیلم پدر خوانده

رابطه با دایان کیتن همبازی خود در فیلم پدر خوانده

آل پاچینو و دایان کیتن بازیگر مشهور آمریکایی برای اولین بار یکدیگر را در فیلم پدرخوانده ملاقات کردند. این دو مدتی در رابطه بودند. رابطه این زوج هنرمند به خوبی پیش میرفت تا اینکه دایان آل پاچینو  را تحت فشار قرار داد تا با او ازدواج کند، اما آل پاچینو علاقه‌ای به ازدواج نداشت. از این رو بعد از مدتی از هم جدا شدند. بعد ها زمانی که دایان در جشنواره‌ای جایزه مهمی گرفت بر روی صحنه به آل پاچینو گفت:«تو هنرمند بزرگی هستی. دوستت دارم برای همیشه.

رابطه با جان تارانت و اولین فرزند

رابطه با جان تارانت و اولین فرزند

آل پاچینو در سال 1980 با جان تارانت معلم بازیگری آشنا شد. این دو 9 سال در رابطه بودند. ثمره این رابطه دختری بنام جولی ماری پاچینو در سال 1989 بدنیا آمد. این زوج بعد ها از هم جدا شدند.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیلوستر استالونه بازیگر نقش راکی؛ از بازیگری تا ازدواج و زندگی شخصی

رابطه با بورلی دی آنجلو بازیگر و خواننده آمریکایی

رابطه با بورلی دی آنجلو بازیگر و خواننده آمریکایی

آل پاچینو در سال 1996 با بورلی دی آنجلو بازیگر و خوانندهٔ آمریکایی آشنا شد. در زمان آشنایی این دو بورلی ازدواج کرده بود، اما نسبت به علاقه‌ای که به آل پاچینو داشت از همسرش طلاق گرفت.  رابطه این دو بسیار عالی بود در سال 2001 صاحب دوقلو هایی با نام های  آنتون و اولیویا شدند. این زوج 3 سال بعد از هم جدا شدند. آل پاچینو و بورلی دی آنجلو پس از جدایی برای حضانت فرزندانشان مبارزه می کردند، اما بعداً به توافق رسیدند. آلپاچینو همچنین با دیگر افرادی همچون پنه‌لوپه آن میلر بازیگر آمریکایی، لیندل هابز،  لوسیلا سولا بازیگر آرژانتینی، میتال دوهان بازیگر و موزیسین اسرائیلی در رابطه بوده است.

رابطه با نور الفلاح تهیه کننده و پدر شدن در 83 سالگی!

رابطه با نور الفلاح تهیه کننده و پدر شدن در 83 سالگی

آل پاچینو در سال 2022 با نور الفلاح تهیه کننده وارد رابطه شد. این رابطه سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که این دو اختلاف سنی 53 ساله داشتند. با این حال هواداران آل پاچینو با خبر باردار بودن نور الفلاح شوکه شدند. پاچینو و آلفاالله در ژوئن 2023 صاحب پسری به نام رومن پاچینو شدند. با این فرزند آل پاچینو تبدیل به یکی از پیر‌ترین پدر هالیوود شد.

دریافت مدال ملی هنر

دریافت مدال ملی هنر

آل پاچینو همچنین به دلیل هنرنمایی هایش در صنعت فیلم شناخته شده است. در سال 2007 جایزه زندگی دستاورد موسسه فیلم آمریکا را دریافت کرد و در سال 2011 مدال ملی هنر را از رئیس جمهور باراک اوباما دریافت کرد.

آل پاچینو درباره مارلون براندو افسانه‌ای میگوید

آل پاچینو درباره مارلون براندو افسانه‌ای میگوید

آل پاچینو درباره کار با مارلون براندو در فیلم پدرخوانده می گوید:« ایشان بسیار با احساس و کار کردن با وی لذت بخش است. فرد حساسی است. هنگام پیش آمدن سختی ها، دلگرمی می دهد. حتی یک بار پشت سرم آمد و شروع کرد به ماساژ دادن و پرسید: حالت خوب است؟»

آل پاچینو و عصبانیت فرانس فورد کاپولا

آل پاچینو و عصبانیت فرانس فورد کاپولا

آل پاچینو برای بازی در فیلم پدرخواند3، هفت میلیون دلار  دستمزد درخواست کرد. این کار، عصبانیت فرانس فورد کاپولا را برانگیخت. تا حدی که تصمیم گرفت مجدداً داستان را به شکل دیگری بنویسد و آن را با مرگ مایکل کورلئونه آغاز کند. اما سرانجام آل پاچینو به دستمزد 5 میلیون دلار راضی شد و فیلم به همان صورت پیش رفت. بعد ها فرانس فورد کاپولا درباره آل پاچینو گفت: اگر کارگردان نمی‌ شدم دوست داشتم یک پاچینو بودم. صدای گرم و دلنشین او در بازی به پاچینو کمک فراوانی میکند، گویی اعضای بدنش همه هنگام بازی واقعاً بازیگر هستند.

حمل سلاح و دستگیر شدن!

حمل سلاح و دستگیر شدن!

آل پاچینو در 20 سالگی دستگیر و به زندان افتاد چون افسران پلیس در ماشینش اسلحه ای پیدا کردند و توضیحات او را باور نکردند. او 3 روز را در بازداشت گذراند تا اینکه پلیس ها متوجه شدند او برای بازی در فیلم سرپیکو باید با اسلحه تمرین میکرد. بعد ها اداره پلیس از وی به صورت رسمی معذرت خواهی کرد.

فعالیت های بشردوستانه

آل پاچینو علاوه بر بازیگری و کارگردانی، در طول دوران حرفه‌ای خود در چندین فعالیت خیریه نیز مشارکت داشته است. او از انجمن انسانی ایالات متحده، سازمان جهانی سبز ایالات متحده آمریکا، و موسسه تئاتر و فیلم لی استراسبرگ و غیره حمایت کرده است. آل پاچینو همچنین  از اهداف مختلف خیریه حمایت  کرده است و به طور فعال در افزایش آگاهی و بودجه برای سازمان های متمرکز بر آموزش و هنر مشارکت داشته است.

مجروح شدن در فیلم صورت زخمی!

مجروح شدن در فیلم صورت زخمی!

آل پاچینو زمانی که در فیلم صورت زخمی به بازی میپرداخت توسط یک شیشه که توسط همبازی خود میشل فایفر به سمتش پرت شد زخمی شد. او همچنین بعد از سکانس هایی که از اسلحه استفاده کرده بود به صورت اشتباه لوله اسلحه را که گرم بود گرفت که باعث سوختن دستش شد. بخاطر این اتفاق دو هفته فیلمبرداری متوقف شد تا وی بهبود یابد.

دانستنی های جالب درباره آل پاچینو بزرگ

  • ثروت آلپاچینو در سال 2023 معادل بر 120 میلیون دلار بوده است
  • آل پاچینو تا به کنون 9 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است
  • او با کارگردانان مشهوری مانند فرانسیس فورد کاپولا کار کرده است.
  • بازی پاچینو در «گلنگری گلن راس» تحسین منتقدان را به همراه داشت.
  • او در طول زندگی حرفه ای خود ژانرهای مختلفی را بررسی کرده است.
  • او وارد تالار مشاهیر تئاتر شده است.
  • او شخصیت های شکسپیر را روی صحنه به تصویر کشیده است.
  • او با یک ستاره در پیاده روی مشاهیر ایتالیا شناخته شده است.
  • او جایزه AFI Life Achievement را دریافت کرده است.
  • او در طول زندگی حرفه‌ای خود نقش‌های مختلفی را بازی کرده است.
  • او ارتباط قوی با تئاتر دارد.
  • آل پاچینو به دلیل مهارت های بداهه نوازی اش معروف است.
  • آل پاچینو مدتی از بی خوابی مزمن رنج می برد.
  • طرفدار پروپا قرص اپرا است.
  • او مفتخر به دریافت جایزه گلدن گلوب سیسیل بی دمیل شده است.
  • آل پاچینو  مربی بسیاری از بازیگران جوان بوده است
  • در اکتبر 1997، در مجله امپایر از بین صد بازیگر برتر موفق به دریافت رتبه چهارم شد.
  • از آل پاچینو پرسیدند: دوست دارد چگونه از او یاد شود. وی جواب داد: «نمی خواهم مرا فراموش کنی. می خواهم مرا به خاطر آوری.»
  • علیرغم موفقیت، پاچینو در طول زندگی خود در مورد مبارزه با اعتیاد و چالش‌های شخصی خود صحبت کرده است.
  • دوستان آل پاچینو در دوران نوجوانی، او را به نام سانی صدا می‌کردند.
  • پاچینو همچنین به دلیل تعهدش به هنرش شناخته شده است و اغلب خود را عمیقاً در شخصیت‌هایی که به تصویر می‌کشد غرق می‌کند.
  • در فیلم بعد از ظهر سگی، در صحنه‌ای که همراه با کریس ساراندون با تلفن مشغول صحبت بودند، در حقیقت به بداهه گویی روی آوردند.
  • آل پاچینو احترام زیادی برای شان پن، جانی دپ، رابرت دنیرو قائل است.
  • بازی آل پاچینو در فیلم سرپیکو آنقدر روی شخصیتش اثر گذاشت که در زندگی واقعی برای دستگیری یک راننده کامیون به جرم آلودگی اقدام کرد.
  • در سال 1979، فورد کاپولا به وی پیشنهاد بازی در فیلم آخر الزمان را داد اما آل پاچینو درخواست وی را رد کرد و گفت: «حاضر است هر کاری انجام دهد به جز بازی در این فیلم و وارد شدن به جنگ با او.»
  • آلفردو (آل) پاچینو وقتی 14 ساله بود نمایشنامه چخوف به نام مرغ دریایی را دید. آنقدر او را تحت تأثیر قرار داد که حتی مجموعه‌ای از داستان‌های نوشته چخوف را به دست آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو