بیوگرافی جیمین خواننده گروه بی تی اس؛ از روابط با مدل های معروف تا ناگفته ها

منبع: تاپ ناز

2

1402/10/26

11:33


پارک جی مین مقلب به جیمین یکی از مشهورترین خواننده و رقاص‌های جهان است که با گروه پسرانه بی تی اس به شهرت جهانی رسید. ما امروز در مجله اینترنتی …

پارک جی مین مقلب به جیمین یکی از مشهورترین خواننده و رقاص‌های جهان است که با گروه پسرانه بی تی اس به شهرت جهانی رسید. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز به زندگی شخصی و هنری این سلبریتی مشهور خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه تاپ ناز بمانید.

بیوگرافی جیمین

تولد

پارک جی مین مقلب به جیمین در 13 اکتبر سال 1995 در گیمجونگ، بوسان، کره جنوبی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی، تحصیلات، علاقه به رقص

دوران کودکی، تحصیلات، علاقه به رقص

جیمین در یک خانواده 4 نفری بزرگ شد. پدر و مادر او صاحب یک کافی شاپ بودند که اکنون نیز همان کافی شاپ را اداره میکنند. جیمین تنها 1 برادر کوچکتر از خود بنام پارک جیهیون دارد. جیمین دوران دبستان را در مدرسه هودونگ و راهنمایی را در مدرسه یونسان بوسان گذراند و در دوره راهنمایی، در کلاس‌های آکادمی رقص جاست دنس شرکت کرد و رقص‌های پاپینگ و لاکینگ را یاد گرفت.

در دوران راهنمایی توسط یکی از دوستانش به رقص علاقه‌مند شده و در کلاس‌های مربوطه شرکت کرد. در دبیرستان عشق او به رقص بیشتر شده برای همین او رقص پاپینگ و لاکینگ را به صورت کامل یاد گرفت. او بعد از فارغ التحصیلی به دانشگاه هنر و سرگرمی رفته و آنجا نیز رقص‌های دیگر مثل رقص کلاسیک را یاد گرفت.

او سپس در رشته پخش و سرگرمی در دانشگاه سایبر جهانی پذیرفته شد و از سال 2021 در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هانیانگ در حال تحصیل است.

مطلب مشابه: بیوگرافی آر ام خواننده بی تی اس؛ از رابطه با مدل مشهور تا ناگفته ها

از شرکت در تست تا مهاجرت

از شرکت در تست تا مهاجرت

جیمین در سال 2012 زمانی که 17 ساله بود به پیشنهاد یکی از استادان رقصش، تصمیم گرفت در تست شرکت بزرگ بیگ هیت شرکت کند. بیگ هیت در آن زمان هزینه‌های بسیار زیادی را صرف پیدا کردن استعداد‌های درخشان در حوزه هنری از موسیقی تا رقص می‌کرد. از این رو جیمین در این تست‌ها شرکت کرده و از میان هزاران نفر اول شد.

بعد از قبولی در تست، کمپانی بیگ هیت به جیمین گفت که باید برای پیشرفت به سئول پایتخت کره‌جنوبی آمده و در آنجا دوره‌های کارآموزی را بگذراند. جیمین نیز با حمایت های کامل خانواده‌اش به شهر سئول رفته و آنجا مشغول به کارآموزی در کمپانی بیگ هیت شد.

پیوستن به گروه مشهور پسرانه بی تی اس

پیوستن به گروه مشهور پسرانه بی تی اس

جیمین دوره های کارآموزی خود را به بهترین شکل ممکن گذرانده و 1 سال بعد به گروه تازه تشکیل شده بی تی اس BTS پیوست. بی‌تی‌اِس گروه پسرانه 7 نفره اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال 2010 میلادی به صورت رسمی آغاز شد و در سال 2013، این گروه زیر نظر بیگ هیت اینترتینمنت شروع به کار کرد.

اعضای این گروه معروف جین، شوگا، جی هوپ، آراِم، جیمین، وی و جونگ‌کوک هستند که در ترانه‌سرایی و تهیه بسیاری از آثار خود مشارکت دارند.

بی‌تی‌اس در ابتدا به‌ عنوان یک گروه هیپ هاپ کره‌ای شروع به کار کرد ولی در طول زمان سبک‌های گوناگونی را امتحان کرد. متن ترانه‌های آن اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. آثار این گروه اقتباسی از ادبیات و مفاهیم روان‌شناختی و شامل یک خط داستانی مربوط به جهانی جایگزین است.

بی‌تی‌اس پس از آغاز به کار و انتشار آلبوم خیلی خفن برای مدرسه در سال 2013، به شهرت جهانی دست یافت.

نخستین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان آن‌ها نیز با عنوان تاریک و وحشی و همچنین نخستین آلبوم استودیویی ژاپنی‌زبان بیدار شو را در سال 2014 منتشر کرد.

دومین آلبوم استودیویی کره‌ای بال‌ها (2016)، نخستین آلبوم گروه بود که یک میلیون کپی از آن در کره جنوبی فروخته شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی شوگا عضو گروه بی‌ تی‌ اس؛ درباره زندگی شخصی، جراحی زیبای و رابطه هایش

جیمین و اولین آلبوم با بی تی اس

جیمین و اولین آلبوم با بی تی اس

جیمین که دیگر عضو رسمی گروه مشهور پسرانه بی تی اس BTS بود ، اولین فعالیت خود را با آلبوم «خیلی خفن برای مدرسه» آغاز کرد. نخستین آلبوم تک‌آهنگ گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس «خیلی خفن برای مدرسه» ، «2 Cool 4 Skool» بود. این آلبوم در 12 ژوئن 2013، توسط بیگ هیت منتشر شد و ژوئن آن را توزیع کرد.

آلبوم شامل 2 تک‌آهنگ «خیال‌بافی دیگه بسه» و «ما ضدگلوله‌ایم قسمت 2» بود. خیلی خفن برای مدرسه از نظر تجاری، در رتبه 5 جدول آلبوم‌های گائون قرار گرفت و از زمان انتشارش در کره جنوبی، بیش از 230 هزار نخسه از این آلبوم به فروش رسید. این آلبوم شامل 9 تک آهنگ بود. بی‌تی‌اس در 29 ژوئن 2013، نخستین بار با تک‌آهنگ لید «خیال‌بافی دیگه بسه» وارد جدول ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبورد شد و در رتبه 14 قرار گرفت.

این قطعه به مدت 3 هفته متوالی در این جدول ماند. خیلی خفن برای مدرسه هنگام تبلیغ تک‌آهنگ «ما ضدگلوله‌ایم قسمت 2»، در جدول هفتگی آلبوم‌های گائون  پنجم شد. این آلبوم یک و نیم ماه پس از انتشار، در رتبه 10 جدول ماهانه آلبوم‌های گائون قرار گرفت. خیلی خفن برای مدرسه شصت و پنجمین آلبوم پرفروش جدول آلبوم‌های گائون کره جنوبی در سال 2013 بود. گروه بی تی اس با این آلبوم شهرت بسیار خوبی بدست آورد و در جهان دیده شد.

آلبوم موفق تاریک و وحشی

آلبوم موفق تاریک و وحشی

گروه بی تی اس بعد از موفقیت بسیار زیاد در اولین آلبومش تصمیم به منتشر کردن دومین آلبومش گرفت. دومین آلبوم بی تی اس با نام «تاریک و وحشی»، «Dark & Wild» که دومین آلبوم  استودیویی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس بود منتشر شد.

این آلبوم در 20 اوت 2014،  توسط بیگ هیت اینترتینمنت منتشر شد. تاریک و وحشی شامل 14 قطعه و ‌تک‌آهنگ لید آن «خطر» بود. مدتی بعد سومین تکوو آهنگ آلبوم، «جنگ هورمون»، به‌عنوان تک‌آهنگ منتشر شد. هر دو تک‌آهنگ تاریک و وحشی در هفته‌های متفاوت، در جدول 2014 ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبورد قرار گرفت.

آلبوم پس از انتشار، در رتبه 2 جدول هفتگی گائون (هفته 3 اوت 2014) جای گرفت. سپس در جدول ماهانه گائون (ماه اوت) سوم شد. آلبوم تاریک و وحشی همچنین در جدول آلبوم‌های ملل سوم و در هیت ‌سیکرهای برتر 27 شد. این دومین باری بود که آلبومی از بی‌تی‌اس وارد بیلبورد شد و به مدت 11 هفته نامتوالی در جدول آلبوم‌های ملل بیلبورد ماند.

این آلبوم در سال 2015، جایزه بخش آلبوم بیست و نهمین دوره جوایز دیسک طلایی را دریافت کرد. آلبوم تاریک و وحشی چهاردهمین آلبوم پرفروش جدول آلبوم‌های گائون کره جنوبی در سال 2014 بود. وی به دلیل داشتن چهره جذاب و زیبا طرفداران بسیار زیادی برای گروه بی تی اس به دست آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی هان هه جین بازیگر سوسانو؛ از رابطه با سونگ ایل گوک(جومونگ) تا ازدواج با فوتبالیست

آلبوم بال‌ها و شهرت جهانی

آلبوم بال‌ها و شهرت جهانی

بال ها یا «Wings» سومین آلبوم  استودیویی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس است که در تاریخ 10 اکتبر 2016 منتشر شد و شامل 15 ترانه بود. تک‌آهنگ اصلی این آلبوم «خون عرق و اشک» نام دارد.  این ترانه‌ای در دو زبان کره‌ای و ژاپنی، از گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس منتشر شد.

این ترانه توسط «هیت‌من» بنگ، کیم دو هون، آر اِم، شوگا، جی هوپ، جیمین و پی‌داگ نوشته شده و تهیه‌کننده  آن پی‌داگ بود. این ترانه به‌خاطر تهیه‌کنندگی، صدایی نو و خوانندگی بی‌تی‌اس، در مجموع نقدهای مثبتی را از منتقدین موسیقی دریافت کرد. تک آهنگ «خون عرق و اشک» نامزد جایزه  ترانه  سال از مراسم جوایز موسیقی آسیایی ام‌نت 2016 شد و در فهرست‌ بهترین ترانه‌های کی پاپ دهه بیلبورد و جی‌کیو قرار گرفت.

از نظر تجاری، نسخه  کره‌ای آن پس از انتشار، در شماره  1 جدول دیجیتال گائون کره  جنوبی قرار گرفت و نخستین شماره  یک بی‌تی‌اس در این جدول بود. تا مه  2019، بیش از 2.5 میلیون کپی از این ترانه در کره  جنوبی به فروش رسید. نسخه  ژاپنی، در جدول تک‌آهنگ‌های اوریکون اول شد و به بیست و دومین تک‌آهنگ پرفروش سال 2017 در ژاپن تبدیل شد.

این ترانه با فروش بیش از 250 هزار کپی در ژاپن، گواهی‌نامه  پلاتین را از انجمن صنعت ضبط ژاپن (آرآی‌ای‌جی) دریافت کرد.

آلبوم  عاشق خودت باش: او

آلبوم  عاشق خودت باش: او

با خودت مواجه شو سومین آلبوم استودیویی زبان ژاپنی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس بود که در سال 2018 میلادی، توسط بیگ هیت اینترتینمنت و دف جم منتشر شد.

این آلبوم شامل نسخه‌های ژاپنی ترانه‌هایی از دومین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان بال‌ها و آلبوم چندآهنگه عاشق خودت باش و همچنین سه قطعه جدید ژاپنی بود: «ترکم نکن»، «رها کن» و «برف بلوری».

این آلبوم پس از پخش در سرتاسر جهان در جایگاه 43 بیلبورد 200 قرار گرفت و سومین آلبوم ژاپنی با بالاترین رتبه در تاریخ این جدول بود.

این آلبوم همچنین در صدر جدول روزانه آلبوم‌های سی‌دی اوریکون قرار گرفت، 7 روز متوالی در این جدول ماند و با مجموع فروش بیش از 300 هزار نسخه، در جدول هفتگی آلبوم‌ها اول شد.

 به این ترتیب، رکورد 6 سال و 5 ماهه بیشترین فروش هفته اول توسط یک هنرمند کره‌ای در جدول اوریکون که پیش‌تر از آنِ کارا بود شکسته شد.

با خودت مواجه شو در آن زمان، پرفروش‌ترین آلبوم از یک هنرمند مرد در جدول اوریکون در سال 2018بود.

آلبوم در هشتمین روز پس از انتشار، در جدول روزانه دوازدهم شد اما در هفته‌های بعد به رتبه دوم صعود کرد.

با خودت مواجه شو با مجموع فروش 350 هزار نسخه در سرتاسر جهان، 13 هفته موفق را در جدول اوریکون سپری کرد و به نخستین آلبوم ژاپنی بی‌تی‌اس تبدیل شد که در 10 مه، گواهی‌نامه پلاتین را از آرآی‌ای‌جی دریافت کرد.

اوریکون در ژوئن 2018 اعلام کرد، با خودت مواجه شو و بی‌تی‌اس در نیمه اول 2018، در 10 رتبه اول «رتبه‌بندی آلبوم‌ها» و «رتبه‌بندی فروش هنرمندان» حضور یافتند و به ترتیب در رتبه‌های چهارم و ششم قرار گرفتند. بی‌تی‌اس تنها هنرمند کره‌ای بود که در هر دو جدول حضور یافت و همچنین بالاترین رتبه را در میان هنرمندان بین‌المللی داشت.

به گزارش تاور رکوردز ژاپن، این آلبوم در سال 2018 دومین آلبوم پرفروش از یک هنرمند کره‌ای در ژاپن بود.

این آلبوم در سال 2019، به‌خاطر فروش بیش از 500 هزار کپی، گواهی‌نامه دوبل پلاتین را از انجمن صنعت ضبط ژاپن (آرآی‌ای‌جی) دریافت کرد. این نخستین باری بود که یک هنرمند کره‌ای پس از سوپر گرل کارا در دسامبر 2011، این نشان را دریافت کرد.

در فوریه 2021، قطعه «رها کن» پس از گذر از 30 میلیون استریم، گواهی نقره آرآی‌ای‌جی را دریافت کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سونگ ایل گوک بازیگر سریال جومونگ؛ از ازدواج تا حضور در ایران

آلبوم مشهور نقشه روح: 7

آلبوم مشهور نقشه روح: 7

نقشه روح: 7 «Map of the Soul: 7» چهارمین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان (در مجموع هفتمین آلبوم) گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس است. این آلبوم در 21 فوریه 2020، توسط بیگ هیت اینترتینمنت منتشر شد و دنباله‌ای بر آلبوم چندآهنگه 2019 گروه، نقشه روح: پرسونا است. به گفته بی‌تی‌اس، این آلبوم یک تجربه «عمیقاً شخصی» است و تحت تأثیر سفر و پیشرفت 7 ساله گروه شکل گرفت.

آلبوم نقشه روح: 7 آلبومی پاپ، آراندبیو هیپ هاپ با تأثیر از ژانرهای معاصر شهری همچون راک، ترپ و ئی‌دی‌ام توصیف شده بود. آلبوم از نظر معنایی، از موضوعاتی چون تأمل، درون‌نگری و پذیرش خود سخن می‌گوید. این آلبوم شامل 20 تک آهنگ بود. این آلبوم یک موفقیت تجاری عظیم بود.

این آلبوم در جداول 20 کشور از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، اسپانیا و بریتانیا اول شد. آلبوم در ایالات متحده، با فروش 424 هزار واحد آلبوم (شامل 347 هزار فروش) در هفته اول پس از انتشار، در صدر جدول بیلبورد 200 جای گرفت و چهارمین آلبوم متوالی بی‌تی‌اس بود که در این کشور شماره 1 شد. بی‌تی‌اس به‌دنبال انتشار این آلبوم، به نخستین گروه آسیایی تبدیل شد که در هر 5 بازار موسیقی برتر جهان اول شد.

آلبوم نقشه روح: 7 در کم‌تر از 9 روز پس از انتشار، با فروش بیش از 4.1 میلیون کپی برای نخستین بار در تاریخ جدول آلبوم‌های گائون، رکورد جهانی گینس را برای پرفروش‌ترین آلبوم کره جنوبی شکست و گواهی 4 میلیونی را از انجمن محتوای موسیقی کره (کی‌ام‌سی‌ای) دریافت کرد. این آلبوم همچنین گواهی‌نامه پلاتین انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا  و انجمن صنعت ضبط موسیقی ژاپن (آرآی‌ای‌جی) و چندین گواهی طلا را از کشورهای مختلف دریافت کرد.

2 تک‌آهنگ این آلبوم هر دو وارد 100 آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده شد: «قوی سیاه» در رتبه 57 قرار گرفت و «ادامه» با رتبه چهارم، به نخستین ترانه گروه در 5 رتبه اول این جدول تبدیل شد. در انتهای 2020 به گفته بیلبورد و بر اساس ام‌آرسی دیتا، نقشه روح: 7 با فروش بیش از 679 هزار کپی، در فهرست 10 آلبوم پرفروش سال ایالات متحده دوم شد و پس از فولکلور تیلور سوئیفت (با فروش بیش از 1 میلیون کپی) قرار گرفت.

آلبوم نقشه روح: 7 همچنین با فروش 646 هزار کپی سخت، پرفروش‌ترین آلبوم فیزیکی آمریکا بود. آلبوم در کره جنوبی با فروش کلی بیش از 4 میلیون کپی، در صدر جدول سالانه آلبوم‌های گائون جای گرفت و بی‌تی‌اس برای پنجمین سال متوالی پرفروش‌ترین آلبوم سال را در کشور داشت. آلبوم نقشه روح: 7 تا فوریه 2021، به مدت 52 هفته متوالی در بیلبورد 200 ایالات متحده حضور داشت.

این نخستین آلبوم بی‌تی‌اس بود که 1 سال کامل را در این جدول سپری کرد و دومین آلبوم آسیایی پس از عاشق خودت باش: پاسخ با طولانی‌ترین حضور در این جدول بود. در مارس 2021،  فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی با احتساب فروش خالص تمام قالب‌ها، فروش فیزیکی، دانلودهای دیجیتال و پلتفرم‌های استریم، آلبوم نقشه روح: 7 را پرفروش‌ترین آلبوم جهان در سال 2020 نامید.

فعالیت انفرادی

فعالیت انفرادی

جیمین در سال 2014، تصمیم گرفت در کنار کار با گروه بی تی اس چند فعالیت سولو یا نفرادی نیز داشته باشد. او  به‌همراه عضو دیگر گروه بی تی اس، جونگ کوک، ترانه روز کریسمس را منتشر کرد که بازخوانی کره‌ای «دارواش» از جاستین بیبر بود و متن کره‌ای آن توسط جیمین نوشته شده‌ بود.

او در همکاری دیگری با جونگ‌کوک، کاوری از «دیگه با هم حرف نمی‌زنیم» چارلی پوث و سلنا گومز را در 2 ژوئن 2017 منتشر کرد. جیمین تا به کنون بارها اعلام کرده است که علاقه بسیار شدیدی به جاستین بیبر دارد و همیشه آهنگ‌های او را گوش می‌دهد. او همچنین افزود که یک روز به هنگام گوش دادن آهنگ روز کریسمس، به ذهنش آمده تا آن را بازخوانی کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی جیسو خواننده کی پاپ گروه بلک پینک؛ از روابط شخصی تا ناگفته ها

اولین تک آهنگ انفرادی

اولین تک آهنگ انفرادی

جیمین در 30 دسامبر 2018، نخستین تک آ]نگ  خود (خارج از بی‌تی‌اس) را با نام «قول»، به‌صورت رایگان در صفحه ساوندکلاود بی‌تی‌اس منتشر کرد. بیلبورد این ترانه را «پاپ بالادی ملایم» توصیف کرد. این قطعه توسط جیمین و تهیه‌کننده بیگ هیت اینترتینمنت، اسلو ربیت، نوشته شده‌بود و اسلو ربیت تهیه‌کننده آن نیز بود.

متن «قول» را جیمین به‌همراه آر ام، عضو دیگر بی‌تی‌اس، سروده ‌بود. وقتی خبر فعالیت انفرادی جیمین در فضای مجازی پخش شد؛ هواداران از این کار او هیچ حمایتی نکردند و گفتند که دوست دارند این گروه را  همیشه کنار یکدیگر ببینند.

اما اعضای گروه بی تی اس از این تصمیم جیمین حمایت کرده و همگی با انتشار تصاویر او در صفحه‌های شخصی‌شان، از او حمایت کردند. همان‌طور که نوشتیم؛ اعضای بی تی اس حتی در ساختن این موسیقی‌ها به جیمین کمک کردند.

حضور متعدد در برنامه های تلوزیونی

در همان سال، جیمین مجری ویژه برنامه‌هایی مانند شو! میوزیک کر و ام کانت‌داون بود. او در ماه دسامبر، در جشنواره ترانه کی‌بی‌اس، به اجرای دونفره‌ای با ته‌مین از گروه شاینی پرداخت.

حضور جیمین در تلویزیون ملی کره، از چهره او یک فرد بسیار معروف ساخته است که حضور بسیار ویژه‌ای در میان خانواده‌های کره‌ای دارد. از همین رو جیمین نه تنها اینکه معروف است، بلکه محبوب نیز است. با اعلام برنامه های ذکر شده بعد از حضور جیمین در برنامه ها، مخاطبین این برنامه ها نیز چند برابر شد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

به دلیل سختگیری‌های شرکت بیگ هیت؛ هیچ یک از اعضای گروه بی تی اس درباره روابط شخصی خود سخن نمی‌گویند چرا که بر این باورند که زندگی هنری‌شان را به حاشیه میکشد. در سال 2020 انتشار عکس و فیلم های مشترکی از جیمین و رزی از گروه مشهور دخترانه بلک پینک شایعه رابطه عاشقانه این دو هنرمند مشهور را سر زبان ها انداخت.

بسیاری معتقدند آنها از سال 2017 باهم در ارتباط هستند ولی تاکنون تمام تصاویر این دو فتوشاپ بوده و هیچکدام این رابطه را تایید نکردند. وقتی از وی درباره داشتن دوست دختر پرسیده شد در جواب گفت در دوران دبیرستان برای مدت طولانیای با دختری در رابطه بود و حتی او را به خانوادهاش نیز معرفی کرده بود. اما بعد ها رابطه‌شان به هم خورده بود.

مطلب مشابه: بیوگرافی لیسا خواننده و مدل مشهور کی پاپ از گروه بلک پینگ

جوایز و تاثیر هنری

جوایز و تاثیر هنری

جیمین در بررسی های انجام‌شده توسط گالوپ کره در سال 2016، به‌عنوان چهاردهمین چهره محبوب کره انتخاب شد.  او در سال 2017 هفتم و در 2018 و 2019 اول شد.

در سال 2018،  نهمین سلبریتی جهان با بیشترین توییتِ مربوط و هشتمین موسیقی‌دان با این عنوان بود. او در فهرست بهترین عضو گروه پسرانه تاریخ گاردین، هفدهم بود.

جیمین از ژانویه تا مه 2018، جایزه ماهانه پیپر اند بیلبورد را برای «هنرمند برتر کی پاپ   شخص» از آن خود کرد. پیپر اند بیلبورد یک جایزه همکاری میان اپ شبکه اجتماعی پیپر و بیلبورد کره است که بر اساس آرای طرفداران برای هنرمند کی پاپ محبوبشان، برنده هر ماه را اعلام می‌کند. این جایزه تحت نام جیمین به خیریه یونیسف اهدا شد.

او در سال 2019، به‌خاطر اجرای رقص بوچه‌چوم (رقص بادبزن سنتی کره‌ای) در مراسم جوایز موسیقی ملون 2018 و کمک به گسترش این رقص در خارج از کره، لوح تقدیر انجمن حافظ منافع فرهنگی را دریافت کرد.

مدلینگ

جیمین یکی از جذاب‌ترین فرد های جهان است که همواره بابت چهره و استایلش مورد توجه و تحسین بوده است. او در سال 2017 رتبه 25 را در لیست خوشتیپ ترین های دنیا داشت و در سال های بعد نیز رتبه های برتر این لیست را کسب نمود.

خودش اعلام کرده است زیباترین چشم های دنیا را دارد و خودش عاشق چشم هایش است. تمام اعضای بی تی اس بعنوان سفیران برندهای مشهوری مانند لویی ویتون ، هیوندا ، زایلیتول ، Coway ، FILA و برند مشهور بستنی بسکین رابینز معرفی شده‌اند.

برای سگم عزاداری میکنم!

تمام اعضای گروه بی تی اس حیوان خانگی دارند، اما جیمین هیچ حیوانی را انتخاب نکرده است. او گفت عاشق سگ است اما نمیتواند حیوان خانگی برای خودش انتخاب کند. زیرا هنوز عزادار سگی است که سال ها پیش از آن نگهداری میکرد، وی در یک مصاحبه گفته است هنوز به آن سگ فکر میکند و نمیتواند حیوانی را جایگزین آن بکند.

ماجرای ترور شدن جیمین!

ماجرای ترور شدن جیمین!

در سال 2019 وقتی که گروه بی تی اس در آمریکا اجرا داشتند؛ شخصی با محل برگزاری این کنسرت تماس گرفته و عنوان کرد که در این کنسرت جیمین را ترور خواهد کرد. دلایلی این ترور در صحبت تلفنی کوتاه مدت، همجسنگرا ستیزی شخص مذکور عنوان شد. اما پلیس تگزاس خیلی سریع دست به کار شده و امنیت را در این کنسرت برگزار کردند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و گروه بی تی اس در آرامش کامل کنسرت خود را برگزار کردند.

فعالیت های بشردوستانه

جیمین از سال 2016 تا 2018، هزینه لباس فرم فارغ‌التحصیلان مدرسه ابتدایی هودونگ بوسان، مدرسه دوران کودکی‌اش، را پرداخت کرده است . پس از انتشار خبر تعطیلی این مدرسه، به آخرین فارغ‌التحصیلان آن، لباس‌های فرم تابستانی و زمستانی دوره راهنمایی و به تمام دانش‌آموزان، آلبوم‌های امضاشده هدیه کرد.

او در اوایل سال 2019، برای حمایت از دانش‌آموزان کم‌درآمد، 100 میلیون وون کره (حدود 88 هزار دلار آمریکا) به اداره آموزش و پرورش بوسان اهدا کرد. 30 میلیون وون از آن (حدود 23 هزار دلار) به دبیرستان هنرهای بوسان، دبیرستانی که جیمین در آن تحصیل کرده‌بود، اهدا کرد.

جیمین در ژوئیه 2020، جهت بورسیه دانش‌آموزان مستعد کم‌درآمد استان جوللای جنوبی، 100 میلیون وون دیگر به بنیاد آموزش آیندهٔ جوننام اهدا کرد.

دیدار با رئیس جمهور کره‌جنوبی و آمریکا

دیدار با رئیس جمهور کره‌جنوبی و آمریکا

در 24 اکتبر 2018 جیمین به همراه اعضای گروه بی تی اس به دلیل خدمات شایسته در زمینه فرهنگ و هنر از رئیس‌جمهور کشور خود یعنی کره‌جنوبی حکم لیاقت فرهنگی را دریافت کرد.

او همچنین به همراه گروه بی تی اس در سال 2020 با دعوت رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جو بایدن به کاخ سفید رفتند. آن‌ها در دفتر شخصی جو بایدن با ایشان دیدار کرده و بایدن نیز درباره تاثیر مثبت فرهنگ کی پاپ در میان جوانان گفت. گروه بی تی اس و شخص جیمین بعد از پایان این گفتگو در جمع خبرنگران حاضر شده و درباره فرهنگ موسیقی کی پاپ سخن گفتند.

سربازی

سربازی

شرکت موسیقی این ستارگان کی پاپ اعلام کرده است که آر ام، جیمین، وی و جونگ کوک به‌زودی برای شروع دوره اجباری سربازی خود ثبت‌نام می‌کنند.

هر 4 نفر آن‌ها ویدئویی منتشر کردند که در آن آر ام گفت این موقعیت می‌تواند برای سربازان دیگر و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور شود.

3 عضو دیگر این گروه که سن بیشتری دارند هم‌اکنون در حال گذراندن دوره سربازی هستند. جین، بزرگ‌ترین و اولین عضو گروه بود که دسامبر گذشته دوره سربازی‌اش را شروع کرد.

رفتن آن‌ها به خدمت اجباری سربازی، گروه عظیمی از طرفداران که خودشان را «آرمی» می‌نامیدند، برای خداحافظی به اطراف پادگان نظامی کشاند.

از آنجاکه کره جنوبی در حال حاضر همچنان در وضعیت جنگی با کره شمالی به سر می‌برد، تقریباً تمام مردانی که از جهت بدنی توانایی دارند، باید تا 28 سالگی به مدت 18 ماه برای خدمت نظامی ثبت‌نام کنند.

آر ام درحالی‌که روی مبل در کنار دوستان گروه موسیقی‌اش نشسته می‌گوید: «از شما ممنون می‌شوم اگر در روز شروع خدمت سربازی برای دیدن ما نیایید.»

کمی پیش‌تر، شرکت پخش‌کننده موسیقی این گروه به نام بیگ هیت موزیک گفته بود که ثبت‌نام خدمت سربازی 4 عضو این گروه به‌زودی انجام خواهد شد اما روز دقیق آن را اعلام نکرد. رسانه‌های محلی حدس می‌زنند که آن‌ها در هفته آینده دوره سربازی را شروع خواهند کرد.

این شرکت همچنین از طرفداران گروه خواست از رفتن به پادگان نظامی در روزی که اعضای گروه سربازی خود را شروع می‌کنند خودداری کنند چون هیچ مراسم ویژه جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

این شرکت در ادامه خواسته است: «از شما تقاضا می‌کنیم آر ام، جیمین، وی و جوگ کوک را به گرمی و با تشویق فراوان از طریق قلبتان بدرقه کنید.» شرکت موسیقی این ستارگان کی پاپ اعلام کرده است که آر ام، جیمین، وی و جونگ کوک به‌زودی برای شروع دوره اجباری سربازی خود ثبت‌نام می‌کنند. بنا بر بعضی گزارش‌های آن‌ها سربازی خود را هفته آینده شروع خواهند کرد.

هر چهار نفر آن‌ها ویدئویی منتشر کردند که در آن آر ام گفت این موقعیت می‌تواند برای سربازان دیگر و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور شود.

دانستنی های جذاب درباره جیمین

دانستنی های جذاب درباره جیمین

  • جیمین و وی در دبیرستان همکلاسی بودند.
  • جیمین عاشق اسباب بازی های نرم است
  • جیمین گفت که جذب زنان ناز و مهربان است. او ریچل مک آدامز را به عنوان دوستش در هالیوود انتخاب کرد.
  • او دوست دارد با طرفداران از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کند.
  • هالک ابرقهرمان محبوب مارول اوست.
  • او 173 سانتی متر قد و 60 کیلوگرم وزن دارد.
  • او فکر می کند شخصیتش شبیه شخصیت RM و J-Hope است.
  • جیمین در تکواندو کمربند مشکی دارد.
  • 12. گروه خونی او A است
  • به گفته هم گروه هایش، جیمین یکی از سختکوش ترین اعضاست. او هر روز که اوقات فراغت دارد به طور مداوم تمرین می کند.
  • هم اتاقی جیمین جی هوپ است
  • طرفدارانش با محبت او را “مامان جونگ کوک” صدا می زنند، زیرا او آشکارا به جونگ کوک، جوان ترین عضو گروه اهمیت زیادی می دهد.
  • دست های جیمین به طور قابل توجهی کوچکتر از دست های دیگران است و اعضای BTS گهگاه او را در این مورد اذیت می کنند.
  • تماشای فیلم های اکشن را دوست دارد
  • جیمین روی قفسه سینه‌اش یک خالکوبی به نمایش گذاشت که روی آن نوشته شده بود
  • غذای مورد علاقه جیمین گوشت، میوه و هر نوع خورش است. کیمچی را هم خیلی دوست دارد.
  • جیمین به پوست خود اهمیت زیادی می دهد، زیرا او به داشتن پوستی درخشان و بی عیب و نقص معروف است.
  • کشیدن خط چشم برای او بسیار مهم است. بدون خط چشم، او گفت که قادر به رقصیدن هیپ هاپ یا بیان قوی نیست زیرا واقعاً خجالتی می شود.
  • او عادت دارد که هر وقت موسیقی پخش می شود می رقصد.
  • مشکی و آبی رنگ های مورد علاقه او هستند.
  • عدد مورد علاقه جیمین 3 است.
  • 45. جیمین خوشحال می شود وقتی مردم از اجراها و آهنگ ها او را تعریف می کنند.
  • جیمین هوای آفتابی همراه با نسیم خنک را دوست دارد.
  • او آهنگ های «هرگز بزرگ نشو» از تیلور سویفت، «زندگی ارزش زندگی کردن» اثر جاستین بیبر و «فقط به من نگاه کن» ته یانگ را دوست دارد.
  • او می تواند برنج سرخ شده کیمچی را بپزد.
  • هدف او در زندگی این است که در هر کاری که انجام می دهد خوب شود و هر روز رشد کند.
  • پس از کنسرت، جیمین دوست دارد با خوردن غذاهای خوشمزه با هم گروه جشن بگیرد.
  • جیمین از زمان اولین حضورش، رنگ‌های موی مختلفی از جمله بلوند، نقره‌ای، نارنجی، صورتی، قرمز و آبی را انتخاب کرده است.
  • بی تی اس برای جیمین مانند خانواده دوم است.
  • اگر جیمین بخواهد نامش را تغییر دهد، دوست دارد اسمش را مینی بگذارند.
  • جیمین در موزیک ویدیو Jo Kwon “Im Da One” ظاهر شد.
  • او غذاهای تند را دوست دارد اما نمی تواند آنها را خوب بخورد.
  • جونگ کوک همیشه جیمین را در مورد قدش مسخره می کند.
  • به گفته جیمین، اگر او می توانست قدرت فوق العاده ای داشته باشد، می خواهد با سگ ها صحبت کند.
  • جیمین اغلب مشکلات خود را با وی در میان می گذارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو