بیوگرافی آر ام خواننده بی تی اس؛ از رابطه با مدل مشهور تا ناگفته ها

منبع: تاپ ناز

4

1402/10/23

10:06


کیم نام جون ملقب به آر ام  یکی از مشهورترین خواننده‌های جهان است که با گروه پسرانه بی تی اس به شهرت جهانی رسید. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ …

کیم نام جون ملقب به آر ام  یکی از مشهورترین خواننده‌های جهان است که با گروه پسرانه بی تی اس به شهرت جهانی رسید. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز به زندگی شخصی و هنری این سلبریتی معروف خواهیم پرداخت، پس تا انتها همراه تاپ ناز بمانید.

بیوگرافی آر ام خواننده بی تی اس

تولد

کیم نام جون ملقب به آر ام  در 12 سپتامبر  سال 1994 در دونگجاک، سئول، کره جنوبی دیده به جهان گشود.

خانواده

خانواده

آر ام در یک خانواده 4 نفری متوسط بزرگ شد. پدر او کارمند مخابرات و مادرش مشاور املاک بود. آر ام 1 خواهر کوچکتر از خود بنام کیم کیونگ مین دارد. این خانواده تا 4 سالگی آر ام در شهر دونگجاک زندگی می‌کرد اما بعد از این سن، آر ام به همراه خانواده‌اش به شهر ایلسان گو مهاجرت کردند.

علاقه به موسیقی

آر ام طبق گفته خانوادهاش از همان دوران کودکی علاقه شدیدی به موسیقی داشت. او در دوران تحصیل به موسیقی علاقه پیدا کرده بود از این رو عضو گروه مدرسه شده بود و در مسابقات بین مدرسه‌ای نیز چندین و چند جایزه را دریافت کرده بود.

اما علاقه اصلی وی به موسیقی وقتی آغاز شد که یک آهنگ رپ را از هنرمند کره‌ای یعنی “اپیک های” شنید. بعد از این موسیقی و به پیشنهاد دوستانش، او چند موسیقی نیز از امینم خواننده بزرگ آمریکایی شنید. او بعد از آشنایی با امینم به صورت کامل شیفته موسیقی هیپ هاپ شده و تصمیم گرفت خود نیز در آینده یک رپر شود.

آر ام درباره این دوره از زندگی‌اش گفته است که با مادرش سریال “فرندز” را تماشا می‌کرد و همین موضوع باعث شده تا وی از همان سنین کودکی به زبان انگلیسی بلد باشد و بعدها نیز با داشتن بک گراند انگلیسی، توانست خیلی راحت به این زبان تسلط پیدا کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی شوگا عضو گروه بی‌ تی‌ اس؛ درباره زندگی شخصی، جراحی زیبای و رابطه هایش

از تحصیلات تا مخالفت خانواده با موسیقی

از تحصیلات تا مخالفت خانواده با موسیقی

آر ام  در دوران تحصیل به شدت باهوش بوده و بسیار درس خوان بود. ضریب هوشی آر ام 148 تشخیص داده شده بود.  او در تمامی درس‌های خود شاگرد ممتاز بوده و با نمره کامل راهی دانشگاه شد.

علاقه آر ام به موسیقی به مزاق پدر و مادرش خوش نیامده بود . پدر و مادر وی تاکید داشتند که پسرشان موسیقی را ول کرده و به سمت شغل‌های دولتی برود. اما آر ام با جدیت تمام اعلام کرد که می‌خواهد در آینده یک خواننده شود. آر ام طبق گفته خودش به پدر و مادرش گفت: ترجیح میدهد پسری داشته باشد که در درس رتبه 5000 باشد یا پسری که در موسیقی رتبه اول؟ با دیدن جدیت آر ام، پدر و مادرش راضی شدند که  او برای رویاهایش تلاش کند. آر ام  در 12 سالگی به مدت 4 ماه در نیوزیلند تحصیل کرد که به تقویت زبان انگلیسی اش کمک کرد.

در نهایت پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان Apgujeong، در دانشگاه جهانی سایبر در رشته پخش و سرگرمی تحصیل کرد و رتبه ممتاز را بدست آورد.

از فعالیت به صورت آماتور تا ماجرای لقب آر ام

از فعالیت به صورت آماتور تا ماجرای لقب آر ام

آر ام  فعالیت موسیقی خود را ادامه داد و در سال 2008 و زمانی که 15 سال سن داشت، شروع به ظبط موسیقی رپ کرد. او حتی با چندین گروه زیر زمینی معروف همکاری کرده و درنهایت موفق شد برای خود معروفیت نصف و نیمه به دست آورد. او بعد از 2 سال فعالیت غیر رسمی و آماتوری موفق شد به گروه معروف Daenamhyup بپیوندد. خود او از این دوران به عنوان دوران خوب یاد کرده است.

در این دوران بود که آر ام تصمیم گرفت برای خود لقبی انتخاب کند. رپرها معمولا برای خود لقب انتخاب می‌کنند. آر ام نیز از این قضیه مستثنی نبود. او نخست برای خود لقب Rap Monster را انتخاب کرد که به معنای هیولای رپ بود. او تا سال‌های زیادی از این لقب استفاده کرد اما در سال 2017 و زمانی که معروفیت او تازه درحال آغاز شدن بود، لقب RM که مخفف کلمه Real Me بود را برای خود انتخاب کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی هان هه جین بازیگر سوسانو؛ از رابطه با سونگ ایل گوک(جومونگ) تا ازدواج با فوتبالیست

از دوره کارآموزی تا پیوستن به گروه بی تی اس

آر ام بعد از مدتی فعالیت به توصیه دوستانش در تست های مختلفی شرکت کرد، اما اغلب از تست ها رد میشد و این کار او را کلافه کرده بود. طبق گفته خودش در روز حداقل در 3 تست شرکت میکرد. درنهایت یکی از دوستان رپر او وی را به کمپانی بیگ هیت معرفی کرد. بیگ هیت در آن زمان هزینه‌های زیادی را برای پیدا کردن استعدادهای درخشان هزینه می‌کرد. آر ام در تست‌های کمپانی بیگ هیت شرکت کرده و قبول شد و با شوگا و جی هوپ دیگر خوانندگان مشهور به مدت 3 سال دوره کارآموزی خود را آغاز کردند. بعد از 3 سال آر ام به گروه نوپا پسرانه بی تی اس ملحق شد.

هر چیزی که باید درباره گروه بی تی اس بدانیم

هر چیزی که باید درباره گروه بی تی اس بدانیم

بی‌تی‌اِس گروه پسرانه 7 نفره اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال 2010 میلادی به صورت رسمی آغاز شد و در سال 2013، این گروه زیر نظر بیگ هیت اینترتینمنت شروع به کار کرد.

اعضای این گروه معروف جین، شوگا، جی هوپ، آراِم، جیمین، وی و جونگ‌کوک هستند که در ترانه‌سرایی و تهیه بسیاری از آثار خود مشارکت دارند.

بی‌تی‌اس در ابتدا به‌ عنوان یک گروه هیپ هاپ کره‌ای شروع به کار کرد ولی در طول زمان سبک‌های گوناگونی را امتحان کرد. متن ترانه‌های آن اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. آثار این گروه اقتباسی از ادبیات و مفاهیم روان‌شناختی و شامل یک خط داستانی مربوط به جهانی جایگزین است.

بی‌تی‌اس پس از آغاز به کار و انتشار آلبوم خیلی خفن برای مدرسه در سال 2013، به شهرت جهانی دست یافت.

نخستین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان آن‌ها نیز با عنوان تاریک و وحشی و همچنین نخستین آلبوم استودیویی ژاپنی‌زبان بیدار شو را در سال 2014 منتشر کرد.

دومین آلبوم استودیویی کره‌ای بال‌ها (2016)، نخستین آلبوم گروه بود که یک میلیون کپی از آن در کره جنوبی فروخته شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سونگ ایل گوک بازیگر سریال جومونگ؛ از ازدواج تا حضور در ایران

آر ام و اولین آلبوم بی تی اس

آر ام و اولین آلبوم بی تی اس

آر ام که دیگر عضو رسمی گروه مشهور پسرانه بی تی اس BTS بود ، اولین فعالیت خود را با آلبوم «خیلی خفن برای مدرسه» آغاز کرد. نخستین آلبوم تک‌آهنگ گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس «خیلی خفن برای مدرسه» ، «2 Cool 4 Skool» بود. این آلبوم در 12 ژوئن 2013، توسط بیگ هیت منتشر شد و ژوئن آن را توزیع کرد.

آلبوم شامل دو تک‌آهنگ «خیال‌بافی دیگه بسه» و «ما ضدگلوله‌ایم قسمت 2» بود. خیلی خفن برای مدرسه از نظر تجاری، در رتبه 5 جدول آلبوم‌های گائون قرار گرفت و از زمان انتشارش در کره جنوبی، بیش از 230 هزار نخسه از این آلبوم به فروش رسید.

این آلبوم شامل 9 تک آهنگ بود. بی‌تی‌اس در 29 ژوئن 2013، نخستین بار با تک‌آهنگ لید «خیال‌بافی دیگه بسه» وارد جدول ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبورد شد و در رتبه 14 قرار گرفت. این قطعه به مدت 3 هفته متوالی در این جدول ماند. خیلی خفن برای مدرسه هنگام تبلیغ تک‌آهنگ «ما ضدگلوله‌ایم قسمت 2»، در جدول هفتگی آلبوم‌های گائون  پنجم شد. این آلبوم یک و نیم ماه پس از انتشار، در رتبه 10 جدول ماهانه آلبوم‌های گائون قرار گرفت.

خیلی خفن برای مدرسه شصت و پنجمین آلبوم پرفروش جدول آلبوم‌های گائون کره جنوبی در سال 2013 بود.

دومین آلبوم موفق بی تی اس BTS

دومین آلبوم موفق بی تی اس BTS

گروه بی تی اس بعد از موفقیت بسیار زیاد در اولین آلبومش تصمیم به منتشر کردن دومین آلبومش گرفت. دومین آلبوم بی تی اس با نام «تاریک و وحشی»، «Dark & Wild» که دومین آلبوم  استودیویی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس بود منتشر شد. این آلبوم در 20 اوت 2014،  توسط بیگ هیت اینترتینمنت منتشر شد.

تاریک و وحشی شامل 14 قطعه و ‌تک‌آهنگ لید آن «خطر» بود. مدتی بعد سومین تکوو آهنگ آلبوم، «جنگ هورمون»، به‌عنوان تک‌آهنگ منتشر شد. هر دو تک‌آهنگ تاریک و وحشی در هفته‌های متفاوت، در جدول 2014 ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبورد قرار گرفت. آلبوم پس از انتشار، در رتبه 2 جدول هفتگی گائون (هفته 3 اوت 2014) جای گرفت.

سپس در جدول ماهانه گائون (ماه اوت) سوم شد. آلبوم تاریک و وحشی همچنین در جدول آلبوم‌های ملل سوم و در هیت ‌سیکرهای برتر 27 شد. این دومین باری بود که آلبومی از بی‌تی‌اس وارد بیلبورد شد و به مدت 11 هفته نامتوالی در جدول آلبوم‌های ملل بیلبورد ماند. این آلبوم در سال 2015، جایزه بخش آلبوم بیست و نهمین دوره جوایز دیسک طلایی را دریافت کرد.

آلبوم تاریک و وحشی چهاردهمین آلبوم پرفروش جدول آلبوم‌های گائون کره جنوبی در سال 2014 بود. وی به دلیل داشتن چهره جذاب و زیبا طرفداران بسیار زیادی برای گروه بی تی اس به دست آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی جیسو خواننده کی پاپ گروه بلک پینک؛ از روابط شخصی تا ناگفته ها

آلبوم بال‌ها و شهرت جهانی

آلبوم بال‌ها و شهرت جهانی

بال ها یا «Wings» سومین آلبوم  استودیویی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس است که در تاریخ 10 اکتبر 2016 منتشر شد و شامل 15 ترانه بود. تک‌آهنگ اصلی این آلبوم «خون عرق و اشک» نام دارد.  این ترانه‌ای در دو زبان کره‌ای و ژاپنی، از گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس منتشر شد. این ترانه توسط «هیت‌من» بنگ، کیم دو هون، آر اِم، شوگا، جی هوپ و پی‌داگ نوشته شده و تهیه‌کننده  آن پی‌داگ بود.

این ترانه به‌خاطر تهیه‌کنندگی، صدایی نو و خوانندگی بی‌تی‌اس، در مجموع نقدهای مثبتی را از منتقدین موسیقی دریافت کرد. «خون عرق و اشک» نامزد جایزه  ترانه  سال از مراسم جوایز موسیقی آسیایی ام‌نت 2016 شد و در فهرست‌های بهترین ترانه‌های کی-پاپ دهه  بیلبورد و جی‌کیو قرار گرفت. از نظر تجاری، نسخه  کره‌ای آن پس از انتشار، در شماره  یک جدول دیجیتال گائون کره  جنوبی قرار گرفت و نخستین شماره  یک بی‌تی‌اس در این جدول بود.

تا مه  2019، بیش از 2.5 میلیون کپی از این ترانه در کره  جنوبی به فروش رسید. نسخه  ژاپنی، در جدول تک‌آهنگ‌های اوریکون اول شد و به بیست و دومین تک‌آهنگ پرفروش سال 2017 در ژاپن تبدیل شد. این ترانه با فروش بیش از 250 هزار کپی در ژاپن، گواهی‌نامه  پلاتین را از انجمن صنعت ضبط ژاپن (آرآی‌ای‌جی) دریافت کرد.

آلبوم با خودت مواجه شو

آلبوم  با خودت مواجه شو

با خودت مواجه شو سومین آلبوم استودیویی زبان ژاپنی گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس بود که در سال 2018 میلادی، توسط بیگ هیت اینترتینمنت و دف جم منتشر شد.

این آلبوم شامل نسخه‌های ژاپنی ترانه‌هایی از دومین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان بال‌ها و آلبوم چندآهنگه عاشق خودت باش و همچنین سه قطعه جدید ژاپنی بود: «ترکم نکن»، «رها کن» و «برف بلوری».

این آلبوم پس از پخش در سرتاسر جهان در جایگاه 43 بیلبورد 200 قرار گرفت و سومین آلبوم ژاپنی با بالاترین رتبه در تاریخ این جدول بود.

این آلبوم همچنین در صدر جدول روزانه آلبوم‌های سی‌دی اوریکون قرار گرفت، 7 روز متوالی در این جدول ماند و با مجموع فروش بیش از 300 هزار نسخه، در جدول هفتگی آلبوم‌ها اول شد.

 به این ترتیب، رکورد 6 سال و 5 ماهه بیشترین فروش هفته اول توسط یک هنرمند کره‌ای در جدول اوریکون که پیش‌تر از آنِ کارا بود شکسته شد.

با خودت مواجه شو در آن زمان، پرفروش‌ترین آلبوم از یک هنرمند مرد در جدول اوریکون در سال 2018بود.

آلبوم در هشتمین روز پس از انتشار، در جدول روزانه دوازدهم شد اما در هفته‌های بعد به رتبه دوم صعود کرد.

با خودت مواجه شو با مجموع فروش 350 هزار نسخه در سرتاسر جهان، 13 هفته موفق را در جدول اوریکون سپری کرد و به نخستین آلبوم ژاپنی بی‌تی‌اس تبدیل شد که در 10 مه، گواهی‌نامه پلاتین را از آرآی‌ای‌جی دریافت کرد.

اوریکون در ژوئن 2018 اعلام کرد، با خودت مواجه شو و بی‌تی‌اس در نیمه اول 2018، در 10 رتبه اول «رتبه‌بندی آلبوم‌ها» و «رتبه‌بندی فروش هنرمندان» حضور یافتند و به ترتیب در رتبه‌های چهارم و ششم قرار گرفتند. بی‌تی‌اس تنها هنرمند کره‌ای بود که در هر دو جدول حضور یافت و همچنین بالاترین رتبه را در میان هنرمندان بین‌المللی داشت.

به گزارش تاور رکوردز ژاپن، این آلبوم در سال 2018 دومین آلبوم پرفروش از یک هنرمند کره‌ای در ژاپن بود.

این آلبوم در سال 2019، به‌خاطر فروش بیش از 500 هزار کپی، گواهی‌نامه دوبل پلاتین را از انجمن صنعت ضبط ژاپن (آرآی‌ای‌جی) دریافت کرد. این نخستین باری بود که یک هنرمند کره‌ای پس از سوپر گرل کارا در دسامبر 2011، این نشان را دریافت کرد.

در فوریه 2021، قطعه «رها کن» پس از گذر از 30 میلیون استریم، گواهی نقره آرآی‌ای‌جی را دریافت کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی لیسا خواننده و مدل مشهور کی پاپ از گروه بلک پینگ

آلبوم نقشه روح: 7 و شهرت جهانی

آلبوم نقشه روح: 7 و شهرت جهانی

نقشه روح: 7 «Map of the Soul: 7» چهارمین آلبوم استودیویی کره‌ای‌زبان (در مجموع هفتمین آلبوم) گروه پسرانه کره‌ای بی‌تی‌اس است. این آلبوم در 21 فوریه 2020، توسط بیگ هیت اینترتینمنت منتشر شد و دنباله‌ای بر آلبوم چندآهنگه 2019 گروه، نقشه روح: پرسونا است.

به گفته بی‌تی‌اس، این آلبوم یک تجربه «عمیقاً شخصی» است و تحت تأثیر سفر و پیشرفت 7 ساله گروه شکل گرفت.آلبوم نقشه روح: 7 آلبومی پاپ، آراندبیو هیپ-هاپ با تأثیر از ژانرهای معاصر شهری همچون راک، ترپ و ئی‌دی‌ام توصیف شده بود. آلبوم از نظر معنایی، از موضوعاتی چون تأمل، درون‌نگری و پذیرش خود سخن می‌گوید. این آلبوم شامل 20 تک آهنگ بود. این آلبوم یک موفقیت تجاری عظیم بود. این آلبوم در جداول 20 کشور از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، اسپانیا و بریتانیا اول شد. آلبوم در ایالات متحده، با فروش 424 هزار واحد آلبوم (شامل 347 هزار فروش) در هفته اول پس از انتشار، در صدر جدول بیلبورد 200 جای گرفت و چهارمین آلبوم متوالی بی‌تی‌اس بود که در این کشور شماره 1 شد.

بی‌تی‌اس به‌دنبال انتشار این آلبوم، به نخستین گروه آسیایی تبدیل شد که در هر 5 بازار موسیقی برتر جهان اول شد. آلبوم نقشه روح: 7 در کم‌تر از 9 روز پس از انتشار، با فروش بیش از 4.1 میلیون کپی برای نخستین بار در تاریخ جدول آلبوم‌های گائون، رکورد جهانی گینس را برای پرفروش‌ترین آلبوم کره جنوبی شکست و گواهی 4 میلیونی را از انجمن محتوای موسیقی کره (کی‌ام‌سی‌ای) دریافت کرد. این آلبوم همچنین گواهی‌نامه پلاتین انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا  و انجمن صنعت ضبط موسیقی ژاپن (آرآی‌ای‌جی) و چندین گواهی طلا را از کشورهای مختلف دریافت کرد. دو تک‌آهنگ این آلبوم هر دو وارد 100 آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده شد: «قوی سیاه» در رتبه 57 قرار گرفت و «ادامه» با رتبه چهارم، به نخستین ترانه گروه در 5 رتبه اول این جدول تبدیل شد. در انتهای 2020 به گفته بیلبورد و بر اساس ام‌آرسی دیتا، نقشه روح: 7 با فروش بیش از 679 هزار کپی، در فهرست 10 آلبوم پرفروش سال ایالات متحده دوم شد و پس از فولکلور تیلور سوئیفت (با فروش بیش از 1 میلیون کپی) قرار گرفت.

آلبوم نقشه روح: 7 و شهرت جهانی

آلبوم نقشه روح: 7 همچنین با فروش 646 هزار کپی سخت، پرفروش‌ترین آلبوم فیزیکی آمریکا بود. آلبوم در کره جنوبی با فروش کلی بیش از 4 میلیون کپی، در صدر جدول سالانه آلبوم‌های گائون جای گرفت و بی‌تی‌اس برای پنجمین سال متوالی پرفروش‌ترین آلبوم سال را در کشور داشت. آلبوم نقشه روح: 7 تا فوریه 2021، به مدت 52 هفته متوالی در بیلبورد 200 ایالات متحده حضور داشت. این نخستین آلبوم بی‌تی‌اس بود که یک سال کامل را در این جدول سپری کرد و دومین آلبوم آسیایی پس از عاشق خودت باش: پاسخ با طولانی‌ترین حضور در این جدول بود.

در مارس 2021،  فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی با احتساب فروش خالص تمام قالب‌ها، فروش فیزیکی، دانلودهای دیجیتال و پلتفرم‌های استریم، آلبوم نقشه روح: 7 را پرفروش‌ترین آلبوم جهان در سال 2020 نامید.

مطلب مشابه: بیوگرافی تیموتی شالامی بازیگر جذاب از رابطه با دختر جانی دپ تا مدل مشهور کایلی جنر

فعالیت سولو یا انفرادی

فعالیت سولو یا انفرادی

در سال 2015 میلادی آر ام شروع به ظبط چندین موسیقی به صورت انفرادی کرد. اولین میکس تیپ او RM نام داشت که در سبک هیپ هاپ ساخته شد. این موسیقی خیلی زود توانست به چارت 50 موسیقی برتر هیپ هاپ دست یابد. آر ام گفته است که ساخت این موسیقی چیزی حدود 5 ماه طول کشیده و او در تمامی این مدت روی افکار منفی خودش تمرکز کرده و آن‌ها روی کاغذ آورده است.

بعد از چندین همکاری انفرادی؛ در سال 2018 آر ام دومین آلبوم خود یعنی Mono را ساخته و اکران کرد. این آلبوم نیز به دلیل فلو‌های جذاب هیپ‌هاپی خود خیلی سریع مورد توجه عموم قرار گرفته و حتی این آلبوم در چارت بهترین موسیقی‌های رپ آمریکا نیز قرار گرفت.

تمامی این فعالیت‌ها و رکوردها ثابت کرد که آر ام چه در گروه و چه به صورت انفرادی یک هنرمند بسیار حرفه‌ای و کاربلد است. وی با هنرمندانی مانند، ویل، یونها، وارن جی، گائکو، کریز کالیکو، ام‌اف‌بی‌تی‌وای، فال اوت بوی، پرایمری و لیل ناز اکس همکاری داشته‌است.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

به دلیل سختگیری‌های شرکت بیگ هیت؛ هیچ یک از اعضای گروه بی تی اس درباره روابط شخصی خود سخن نمی‌گویند و آر ام  رهبر این گروه نیز تا به کنون در این باره صحبت نکرده است.

یکی از طرفداران کلیپی منتشر کرد که در آن آر ام  وضعیت رابطه خود را فاش کرد. وقتی یکی از طرفداران از او خواست دوست دخترش را به طرفدارانش معرفی کند، او پاسخ داد: “من واقعاً می خواهم این کار را انجام دهم، اما در حال حاضر دوست دختر ندارم. دختر ایده آل او دختری است که صدای زیبا و پوست رنگ پریده دارد، خوش اندام، باهوش است. و همچنین او دختران همسن یا بزرگتر از خودش را ترجیح می دهد.

جوایز و دیدار با رئیس جمهور کره‌جنوبی و آمریکا

جوایز و دیدار با رئیس جمهور کره‌جنوبی و آمریکا

آر ام  در سال 2013 در جشنواره «گلدن دیسک اواردز» و «ملون» مورد تقدیر قرار گرفت و چند ماه بعد در مراسم گائون و سئول موزیک اواردز به رسمیت شناخته شد. در 24 اکتبر 2018 وی به همراه اعضای گروهش به دلیل خدمات شایسته در زمینه فرهنگ و هنر از رئیس‌جمهور کشور کرهجنوبی حکم لیاقت فرهنگی را دریافت کرد. او همچنین به همراه گروه بی تی اس در سال 2020 با دعوت رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی جو بایدن به کاخ سفید رفتند.

آن‌ها در دفتر شخصی جو بایدن با ایشان دیدار کرده و بایدن نیز درباره تاثیر مثبت فرهنگ کی پاپ در میان جوانان گفت. گروه بی تی اس و شخصوی بعد از پایان این گفتگو در جمع خبرنگاران حاضر شده و درباره فرهنگ موسیقی کی پاپ سخن گفتند.

فعالیت های خیرخواهانه

فعالیت های خیرخواهانه

آر ام نیز مثل بقیه اعضای گروه بی تی اس بسیار در کارهای خیرخواهانه شرکت می‌کند. او تا به کنون چندین‌بار به مدرسه دوران کودکی خود پول اهدا کرده و همچنین به موزه ملی هنر کره مبلغ 100 میلیون وون (معادل 80 هزار دلار آمریکا) اهدا کرده است تا این نهاد کتاب‌های درسی را چاپ کرده و به مناطق محروم و روستایی اهدا کنند. همین اتفاق از چهره آر ام یک سلبریتی بسیار محبوب ساخته است.

آر ام هم اکنون در سربازی است!

آر ام هم اکنون در سربازی است!

شرکت موسیقی این ستارگان کی پاپ اعلام کرده است که آر ام، جیمین، وی و جونگ کوک به‌زودی برای شروع دوره اجباری سربازی خود ثبت‌نام می‌کنند. بنا بر بعضی گزارش‌های آن‌ها سربازی خود را هفته آینده شروع خواهند کرد.

هر چهار نفر آن‌ها ویدئویی منتشر کردند که در آن آر ام گفت این موقعیت می‌تواند برای سربازان دیگر و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور شود.

سه عضو دیگر این گروه که سن بیشتری دارند هم‌اکنون در حال گذراندن دوره سربازی هستند. جین، بزرگ‌ترین و اولین عضو گروه بود که دسامبر گذشته دوره سربازی‌اش را شروع کرد.

رفتن آن‌ها به خدمت اجباری سربازی، گروه عظیمی از طرفداران که خودشان را «آرمی» می‌نامیدند، برای خداحافظی به اطراف پادگان نظامی کشاند.

از آنجاکه کره جنوبی در حال حاضر همچنان در وضعیت جنگی با کره شمالی به سر می‌برد، تقریباً تمام مردانی که از جهت بدنی توانایی دارند، باید تا 28 سالگی به مدت 18 ماه برای خدمت نظامی ثبت‌نام کنند.

آر ام درحالی‌که روی مبل در کنار دوستان گروه موسیقی‌اش نشسته می‌گوید: «از شما ممنون می‌شوم اگر در روز شروع خدمت سربازی برای دیدن ما نیایید.»

کمی پیش‌تر، شرکت پخش‌کننده موسیقی این گروه به نام بیگ هیت موزیک گفته بود که ثبت‌نام خدمت سربازی 4 عضو این گروه به‌زودی انجام خواهد شد اما روز دقیق آن را اعلام نکرد. رسانه‌های محلی حدس می‌زنند که آن‌ها در هفته آینده دوره سربازی را شروع خواهند کرد.

این شرکت همچنین از طرفداران گروه خواست از رفتن به پادگان نظامی در روزی که اعضای گروه سربازی خود را شروع می‌کنند خودداری کنند چون هیچ مراسم ویژه جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

این شرکت در ادامه خواسته است: «از شما تقاضا می‌کنیم آر ام، جیمین، وی و جوگ کوک را به گرمی و با تشویق فراوان از طریق قلبتان بدرقه کنید.» شرکت موسیقی این ستارگان کی پاپ اعلام کرده است که آر ام، جیمین، وی و جونگ کوک به‌زودی برای شروع دوره اجباری سربازی خود ثبت‌نام می‌کنند. بنا بر بعضی گزارش‌های آن‌ها سربازی خود را هفته آینده شروع خواهند کرد.

هر چهار نفر آن‌ها ویدئویی منتشر کردند که در آن آر ام گفت این موقعیت می‌تواند برای سربازان دیگر و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور شود.

آر ام در 30 سالگی

آر ام در 30 سالگی

آر ام RM گفت در 30 سالگی ، می‌خواهد روی تعادل بین نقش خود به عنوان رهبر و عضو BTS و زندگی خارج از صحنه به عنوان کیم نامجون تمرکز کند. این خواننده رپ اعتراف کرد که وقتی آنها به عنوان BTS شروع به کار کردند، اعضا مجبور بودند “روح یا شخصیت خود را قربانی کنند.” او توضیح داد: “چون 7 شخصیت وجود دارد و زمانی که به عنوان یک تیم شروع به کار کردیم 19 یا 18 ساله بودیم، اما اکنون ما” تقریباً 30 ساله شده‌ایم.

ما مرد و بزرگسال شدیم بنابراین شخصیت‌های متفاوتی داریم یا شاید دیدگاه‌های متفاوتی در آینده داریم. اما BTS هنوز برای من بسیار مهم است، این بزرگترین بخش من است. اما حفظ این شدت به عنوان یک تیم باعث شد به راحتی فراموش کنم که چه کسی هستم. چه کسی بودم  و اصلا چرا این کار را شروع کردم. او در ادامه گفت: برای 30 سالگی، من فقط می‌خواهم راهی پیدا کنم که مانند نیمی از اعضای BTS و رهبر RM و نیمی به عنوان نامجون کیم زندگی کنم.

دانستنی های جذاب درباره آر ام

  • نامجون اکثر آهنگ‌ها را در میکس‌تپ‌های Mono و RM-Stream Them نوشته و تولید کرده است.
  • آر ام RM به عنوان اولین عضو BTS استخدام شد.
  • اگر او دختر بود، می گفت با جی هوپ قرار می گذاشت، زیرا او مانند یک مادر دلسوز در خوابگاه است.
  • یکی از فیلم های مورد علاقه او “آفتاب ابدی” است.
  • مشکی، بنفش و صورتی را دوست دارد.
  • او دست و پا چلفتی ترین عضو گروه است و همین موضوع او را به دردسر زیادی انداخته است.
  • آر ام به دلیل ناتوانی در کنترل قدرت خود و شکستن چیزهای اطراف خود “خدای نابودی” نامیده می شود.
  • آر ام ترانه  “No More Dream” را نوشت زیرا زمانی که در مدرسه بود هیچ رویایی نداشت.
  • او اغلب فراموش می‌کرد که چیزهایی را که از دیگر اعضا قرض گرفته بود برگرداند، یک بار هدفون V را گرفت و به مدت 2 ماه آن‌ها را پس نداد.
  • او یک سگ خانگی به نام رپ مون دارد.
  • آر ام عاشق تنقلات شیرین مانند آب نبات پنبه، شکلات و کیک است.
  • عدد مورد علاقه او 1 است.
  • او اهل کتاب است و برای بهبود اشعار خود به مطالعه واژگان می پردازد.
  • او گذرنامه خود را در سال های 2016 و 2017 در حین تور اروپای شمالی و شیلی گم کرده بود. اعضا می گویند که اکنون به آن عادت کرده اند.
  • آر ام RM بیش از 130 آهنگ دارد که توسط “انجمن حق نشر موسیقی کره” به نام او معتبر شده است.
  • آر ام RM از غذاهای دریایی و سیگار متنفر است.
  • وقتی نگرانی هایی دارد، اغلب با شوگا و جیمین صحبت می کند.
  • سخنرانی های او در کنسرت ها آنقدر تاثیرگذار و الهام بخش است که طرفداران عاشق جمع آوری نقل قول های او هستند.
  • دوست دارد بدون برنامه سفر کند. یک روز روی موسیقی کار می کرد، فقط برای استراحت به جزیره توکسئوم رفت و آهنگ «انعکاس» را نوشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو