بیوگرافی تیلور سوئیفت؛ از رابطه با افراد مشهور تا ناگفته های خصوصی

منبع: روزانه

1

1402/10/11

12:08


احتمالا تا به کنون آهنگ‌های تیلور سوئیفت را حتی برای یکبار هم که شده شنیده‌اید. تیلور سوئیفت یکی از مشهور‌ترین خواننده‌های جهان است که با صدای بی‌نظیر خود توانسته جایگاه …

احتمالا تا به کنون آهنگ‌های تیلور سوئیفت را حتی برای یکبار هم که شده شنیده‌اید. تیلور سوئیفت یکی از مشهور‌ترین خواننده‌های جهان است که با صدای بی‌نظیر خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین مردم کل جهان بدست آورد. ما امروز در مجله اینترنتی روزانه زندگی شخصی و هنری این سلبریتی را باهم بررسی خواهیم کرد، پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست موضوعات این مطلب

بیوگرافی تیلور سوئیفت؛ از رابطه با افراد مشهور تا ناگفته های خصوصی

تولد

تیلور آلیسون سوئیفت در 13 دسامبر سال 1989 در وست ردینگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا دیده به جهان گشود.

خانواده و اصالت

خانواده و اصالت

تیلور در یک خانواده 4 نفری بزرگ شد. پدرش اسکات کینگزلی سوئیفت مدیر اجرایی خرید و فروش سهام و مادرش آندره‌آ گاردنر سوئیفت خانه‌دار بود که بعدها  در شغل مدیر اجرایی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک کار می‌کرد. نام او به اقتباس از خواننده، ترانه‌سرای آمریکایی، جیمز تیلور گذاشته شده‌است. پدربزرگِ پدری تیلور یک کارآفرین و رهبر اجتماعی مهاجر ایتالیایی بود که در دهه 1800 تعداد زیادی کسب‌ و کار در فیلادلفیا راه‌اندازی کرد. مادربزرگ تیلور یک خواننده‌ی حرفه‌ای اپرا بود. تیلور تنها یک برادر کوچک تر از خود بنام آستین دارد.

دوران کودکی

دوران کودکی

تیلور سوئیفت در سال‌های ابتدایی دوران کودکی خود در مزرعه پرورش درخت کریسمس به همراه خانواده‌اش زندگی می کرد. پدر تیلور در آن سال ها به کار مزرعه داری مشغول بوده و مدیریت مزرعه درخت کاج را به عهده داشته است و پس از آن خانواده سوئیفت به پنسیلوانیا نقل مکان کرد.

علاقه به موسیقی

مادربزرگ تیلور یک خواننده حرفه ای اپرا بود. همین باعث شد که تیلور سویفت از کودکی موسیقی علاقه‌مند شود و بخواهد جا پای جای مادربزرگش بگذارد. از این رو در 9 سالگی علاقمند به موسیقی شد و در چهار نمایش آکادمی جوانان berks بازی کرد و همزمان بطور مرتب در کلاس های آواز و بازیگری به نیویورک سیتی رفت و آمد می کرد. وقتی تیلور  فقط 10 سال داشت در بسیاری از رویدادهای محلی آواز می خواند.

مطلب مشابه: بیوگرافی جیسو خواننده و بازیگر جذاب کره‌ای؛ درباره زندگی شخصی و کار های هنری

از علاقه به موسیقی کانتری تا یادگیری نواختن گیتار

از علاقه به موسیقی کانتری تا یادگیری نواختن گیتار

تیلور سوئیفت از روی علاقه شدیدش به موسیقی مستندی درباره فیث هیل خواننده آمریکایی سبک کانتری دید، مطمئن شد که باید به شهر نشویل در ایالت تنسی برود تا رویایش را در حرفه موسیقی دنبال کند. او در سن 11 سالگی با مادرش به نشویل رفت؛ اما همه او را رد می‌کردند. تیلور آن روز ها را اینطور بیان میکند: همه در آن شهر می‌خواستند کاری که من می‌خواستم را انجام دهند. پس با خودم فکر کردم که باید راهی پیدا کنم تا از بقیه متفاوت باشم. تیلور در 12سالگی  به کمک یک موسیقی‌دان نواختن گیتار را آموخت و بعد ها این موسیقی‌دان در ترانه‌سرایی نیز به تیلور کمک کرد.

بعد از آن و در سال 2003 تیلور و خانواده‌اش شروع به همکاری با یک مدیر برنامه نیویورکی کردند. پدر تیلور برای اینکه به او کمک کند تا به عرصه موسیقی کانتری وارد شود، برای اداره‌ای در نشویل انتقالی گرفت؛ در این زمان تیلور سوئیفت 14 ساله بود. در همین شهر تیلور تحصیلاتش را در دبیرستان به پایان رساند. تیلور فارغ التحصیل  دبیرستان هندسونیل پنسیلوانیا شد.

انتشار اولین آهنگ

انتشار اولین آهنگ

تیلور سوئیفت بعد از گذراندن دوران تحصیل و آموزشش در عرصه موسیقی در سال 2003 زمانی که 14 ساله بود  عضو یک کمپانی موسیقی بعنوان یکی از ستارگان در حال رشد، شد. تیلور در 15 سالگی اولین آهنگ خود را بنام تیم مک گرا که شعر آن را در کلاس ریاضی دبیرستان نوشته بود، خواند و روانه بازار کرد که رتبه 6 بهترین آهنگ یک مجله موسیقی قرار گرفت، شهرت او در سال 2007 با گرفتن جایزه سراینده برتر سال از جشنواره سرایندگان نشویل بعنوان جوانترین برنده این جایزه سر زبان ها افتاد. خود تیلور این دوران را استرس وار ترین لحظات زندگیش عنوان میکند.

مطلب مشابه: بیوگرافی کیت بلانشت؛ زندگی شخصی هنری او از ورود به دنیای هنر تا فیلم های معروف او

انتشار اولین آلبوم در 17 سالگی!

انتشار اولین آلبوم در 17 سالگی!

تیلور سوئیفت بعد از معروفیت تصمیم گرفت اولین آلبوم خود را منتشر کند. او قراردادی با انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی و در سال 2005 با بیگ مشین رکوردز بست تا در حین تحصیل سال اول دبیرستان روی نخستین آلبوم خود کار کند.

اولین آلبوم او «تیلور سوئیفت» نام داشت. این آلبوم شامل 11 تک آهنگ بود. اشعار آلبوم در مورد دیدگاه‌های سوئیفت در حین زندگی در دوران نوجوانی، سر و کار داشتن با روابط عاشقانه، دوستی‌ها و ناامنی است. این آلبوم در درجه اول شامل عناصر موسیقی کانتری با حال و هوای پاپ و پاپ راک است که با سازهای آکوستیک مانند گیتار، بانجو و ویولن همراه است.

پس از انتشار آلبوم، منتقدان حساسیت روند کلی آلبوم و توانایی‌های ترانه‌سرایی سوئیفت در سنین جوانی را ستودند. تیلور سوئیفت در آکادمی جوایز موسیقی کانتری 2008 نامزد دریافت آلبوم سال شد و به سوئیفت کمک کرد تا از جمله نامزدی دریافت جایزه گرمی برای بهترین هنرمند جدید، افتخارات خود را کسب کند.

این آلبوم برای بیست و چهار هفته در صدر جدول آلبوم‌های برتر کانتری ایالات متحده قرار گرفت و طولانی‌ترین آلبوم با حضور در جدول بیلبورد 200 دهه 2000 بود. آلبوم 7 بار گواهی‌نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (آرآی‌ای‌ای) دریافت کرد و سوئیفت را به نخستین هنرمند تک‌خوان زن کانتری تبدیل کرد که هر ترانه از آلبومش که نخستین گواهی پلاتینش را دریافت می‌کند.

آلبوم بی‌باک

تیلور سوئیفت بعد از آلبوم موفق اولش تصمیم گرفت دومین آلبوم خود را با نام «بی‌باک» منتشر کند. این آلبوم در سال 2008 و با 13 تک آهنگ منتشر شد.  این آلبوم پر جایزه‌ترین آلبوم کانتری در کل تاریخ موسیقی کانتری است. این آلبوم 4 جایزه گرمی که از جمله آن بهترین آلبوم سال بود را دریافت کرد و تیلور سوییفت به جوان‌ترین هنرمند برای بهترین آلبوم سال تبدیل کرد. تیلور آن موقع 20 ساله بود. این آلبوم 8 میلیون فروش داشت که این آلبوم را به پر فروش‌ترین آلبوم سال 2008 تبدیل کرد. همچنین تک‌آهنگ «داستان عشق» موفقیتی جهانی را به دنبال داشت و به دومین تک‌آهنگ برتر جهان در تاریخ کانتری تبدیل شد. این تک‌آهنگ بیش از 8 میلیون فروش داشته‌است. همچنین موزیک ویدئو تک‌آهنگ دیگری از این آلبوم یعنی «تو به من تعلق داری» برنده جایزه‌ام تی شد که تیلور سوییفت را به اولین خواننده سبک کانتری تبدیل کرد که این جایزه را برنده می‌شود و نتیج تلاش خود را در چندین سال دید.

این آلبوم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، که از توانایی ترانه‌سرایی سوئیفت و در نتیجه ترانه‌های دوست داشتنی با رادیو قدردانی کردند. جایزه‌ترین آلبوم در تاریخ موسیقی کشور، بی‌باک آلبوم سال را در جوایز گرمی، جوایز انجمن موسیقی آمریکا و جوایز موسیقی آکادمی کشور دریافت کرد. گرمی برای آلبوم سال باعث شد سوئیفت، پس از 20 سال جوانترین هنرمند برنده این جایزه باشد.

در ایالات متحده آمریکا، بی‌باک 11 هفته را در شماره یک در بیلبورد 200 گذراند و پرفروش‌ترین آلبوم سال 2009 بود، در این زمان تیلور سویفت – جوانترین هنرمند پرفروش‌ترین آلبوم یک سال میلادی. این آلبوم گواهی الماس را دریافت و 7.18میلیون نسخه فروخته‌است. بی‌باک همچنین در کانادا و نیوزلند به شماره یک رسیده و بیش از 12 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده‌است.

این آلبوم پنج تک آهنگ منتشر کرد. «داستان عشق» و «تو به من تعلق داری» در جدول رکورد جهانی در رده‌های بالاتر قرار گرفتند و به رتبه‌های موفقی رسیدند. سایر تک آهنگ‌ها «اسب سفید»، «پانزده» و «بی‌باک» هم که در فهرست بیلبورد داغ 100 آمریکا در جمع 40 نفر برتر قرار گرفتند. برای تبلیغ این آلبوم، سوئیفت تور جهانی بی‌باک را برگزار کرد که از آوریل 2009 تا ژوئن 2010 اجرا شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی امبر هرد بازیگر زیبا؛ درباره زندگی، روابط، جدایی و لیست فیلم های او

دیگر آلبوم ها

دیگر آلبوم ها

سومین آلبوم تیلور سوئیفت «حالا صحبت کن» نام داشت که شامل 17 تک آهنگ بود. پس از انتشار، آلبوم نقدهای اکثراً مثبتی دریافت کرد و توانست در صدر بیلبورد 200 قرار گیرد. در هفته اول انتشار آلبوم، به فروشبیش از  1 هزار رسید و تمام 14 کار آلبوم، در بیلبورد 100 تای برتر قرار داشتند. چهارمین آلبوم تیلور «سرخ» نام داشت. این آلبوم در سال 2012 با 16 تک آهنگ منتشر شد. تک‌آهنگ اصلی این آلبوم، «ما هیچ‌وقت دوباره یک‌جا نخواهیم شد» موفقیتی تجاری در سراسر جهان بود، که در جداول آیتونز در سراسر جهان رتبه اول را گرفت و بیش از 623 هزار نسخه آن در هفته اول به فروش رسید. این ترانه به اولین ترانه سویفت تبدیل شد که در بیلبورد هات 100 در رتبه اول به مدت 3 هفته باقی‌ماند.

دومین تک‌آهنگ، «آغاز دوباره» در 1 اکتبر منتشر شد. «می‌دانستم که تو مشکل‌ساز هستی» به عنوان سومین تک‌آهنگ رسمی در 27 نوامبر منتشر شد و 22 به عنوان چهارمین تک‌آهنگ از این آلبوم در سال 2013 منتشر شد. از دیگر آلبوم های تیلور میتوان به «1989»، «اعتبار»، «معشوق»، «فولکلور» و «اورمور» و «نیمه‌شب‌ها» اشاره کرد.

بازیگری

بازیگری

تیلور سوئیفت علاوه بر استعداد بی‌نظیرش در خوانندگی در بازیگری  نیز به فعالیت پرداخته است. تیلور در سال 2010 در فیلم پرستاره «روز ولنتاین»، «Valentine’s Day» به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم با بازیگران مشهوری همچون جولیا رابرتس، جسیکا آلبا، جسیکا بیل، کتی بیتس، بردلی کوپر، جیمی فاکس، جنیفر گارنر، ان هتوی همبازی شد.

تیلور همچنین در فیلم علمی تخیلی «بخشنده» نیز به ایفای نقش پرداخت و با بازیگرانی همچون برنتون توایتز، جف بریجز، مریل استریپ، اودیا راش، الکساندر اسکاشگورد، کیتی هلمز همبازی شد. تیلور همچنین در دیگر تجربه‌اش در فیلم «همه‌اش را خیلی خوب: فیلم کوتاه» به ایفای نقش پرداخت. تیلور در جدید‌ترین ایفای نقش خود نقش کوتاهی در فیلم «آمستردام» را بر عهده داشت. در این فیلم با بازیگران سرشناس دنیا همچون کریستین بیل و مارگو رابی همبازی شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی جنیفر لوپز خواننده و بازیگر؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

صداپیشگی

صداپیشگی

تیلور سوئیفت در عرصه های زیادی به فعالیت پرداخته است، یکی از این عرصه ها صدا‌پیشگی است. تیلور برای اولین بار در انیمیشین مشهور «لوراکس» به صداپیشگی پرداخت. از دیگر صداپیشگان این انیمیشین میتوان به دنی دویتو، اد هلمز، زک افران، تیلور سوئیفت، راب ریگل، جنی سلیت و بتی وایت اشاره کرد. این انیمیشن با فروش بیش از 348 میلیون دلاری به یک پروژه موفق تبدیل شد.

زندگی شخصی

تیلور سوئیفت در زندگی هنری خود بی‌حاشیه بوده است اما در زندگی  شخصی‌اش همیشه دچار حاشیه هایی بوده. او در چند سال اخیر با افراد مشهوری وارد رابطه شده است که تمام این روابط را با هم بررسی میکنیم.

رابطه با جو جوناس خواننده مشهور آمریکایی و یکی از برادران معروف جوناس

رابطه با جو جوناس خواننده مشهور آمریکایی و یکی از برادران معروف جوناس

تیلور سوئیفت در سال 2008 با جو جوناس خواننده مشهور آمریکایی و یکی از برادران معروف جوناس آشنا شده و وارد رابطه شد. رابطه این دو فقط چند ماه ادامه داشت و بعد از مدتی به جدایی ختم شد. جو در سال 2016 در این باره گفت : “ما بچه بودیم.” ما 18، 19 ساله بودیم. همچنین تیلور عنوان کرد تک آهنگ « برای همیشه و همیشه» از آلبوم موفق بی باک را برای جو خوانده است.

رابطه با تیلور لاتنر بازیگر مشهور گرگ و میش

رابطه با تیلور لاتنر بازیگر مشهور گرگ و میش

تیلور سوئیفت در فیلمبرداری فیلم مشهور گرگ و میش با  تیلور لاتنر بازیگر مشهور آمریکایی دیدار کرد. این دو مدتی بعد وارد رابطه شدند. تیلور سوئیفت 3 سال از دوست پسرش بزرگ بود. این دو در سال 2009 چند ماه باهم بودند و بعد ها از هم جدا شدند. تیلور سوئیفت کاملاً واضح است که تک آهنگ «بازگشت به دسامبر» را درباره دوست پسر سابقش نوشته بود. او نوشت: «دلم برای پوست برنزه، لبخند شیرین شما تنگ شده است. چیزی نیست جز دلتنگی برای تو” و “ای کاش می فهمیدم وقتی تو مال من بودی چه داشتم.

رابطه با جان میر خواننده مشهور

رابطه با جان میر خواننده مشهور

تیلور سوئیفت در سال 2010 در کنسرتی با جان میر خواننده مشهور آشنا شد. این دو در تابستان همان سال وارد رابطه شدند. اما این رابطه پایان خوبی نداشت و بعد از چند ماه از هم جدا شدند. تیلور بعداً به این نکته اشاره کرد که جان می‌توانست با او در آهنگی با عنوان «جان عزیز» بسیار مهربان‌تر باشد. او در آهنگی نوشت: فکر نمی کنی من خیلی جوان بودم که بتوانم با او درگیر شوم؟ / دختر لباس پوشیده در تمام مسیر خانه گریه می کرد. باید می دانستم.»

رابطه با جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی

رابطه با جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی

تیلور سوئیفت در سال 2010 در خیابان های بروکلین با جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی دیده شد. این دو دست در دست هم در پارک قدم میزدند. بسیاری رابطه این دو را جدی عنوان کردند. متأسفانه، رابطه آنها تغییر بسیار بدی پیدا کرد و در ژانویه 2011، از هم جدا شدند. تیلور چند آهنگ درباره جیلنهال نوشت و ظاهراً او در پشت ویران‌کننده‌ترین آلبوم او به نام Red است که شامل آهنگ‌هایی مانند «آخرین بار»، «ما هرگز هرگز با هم بر نمی‌گردیم» و «همه خیلی خوب» است. بعد ها تیلور عنوان کرد این جدایی یکی از سخت‌ترین دوران زندگیش بود. بعد ها جک جیلنهال دلیل جدایی را اختلاف سنی 9 ساله‌اش با تیلور عنوان کرد.

رابطه با هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی

رابطه با هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی

تیلور سوئیفت در ماه دسامبر سال 2012 با هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی دیده شد. این دو بعد از مدتی با یکدیگر در پارک دست در دست هم دیده شدند و رابطه‌شان را تائید کردند. اما رابطه این دو ستاره دوامی نداشت و 1 ماه بعد به هم خورد. بسیاری دلیل جدایی را اختلاف سنی 5 سال تیلور از هری را عنوان کردند.

رابطه با کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی

رابطه با کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی

تیلور سوئیفت در سال 2016 با  کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی در یک کار مشترک همکاری کرد. این دو در مراسم  The Brit Awards با هم آشنا شدند. این دو همچون رابطه های قبلی تیلور چند ماه دوام داشت.

رابطه با تام هیدلستون بازیگر مشهور نقش لوکی

رابطه با تام هیدلستون بازیگر مشهور نقش لوکی

تیلور سوئیفت در سال 2016 با تام هیدلستون بازیگر مشهور نقش لوکی در مراسم مت گالا آشنا شد. این دو رابطه کوتاه مدتی با هم داشتند. این رابطه ممکن است الهام‌بخش آهنگ‌های تیلور به نام «خیانت بالا» (زیرا این رابطه تا حدودی با رابطه او با کالوین هریس همپوشانی داشت) و «ماشین گریز» (از آنجایی که تیلور خیلی زود پس از قطع رابطه با تام شروع به قرار ملاقات با جو آلوین کرد).

رابطه با جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی

رابطه با جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی

تیلور سوئیفت در بلند‌مدت ترین رابطه خود با جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی وارد رابطه شد. این دو در سال 2017 با هم آشنا شدند. رابطه بسیار عاشقانه‌ای میان این دو شکل گرفت. تیلور به  جو در بسیاری از آهنگ‌های آلبوم‌های تیلور سوئیفت مانند اعتبار (2016)، عاشق (2019)، فولکور و اورمور (2020)   اشاره کرده بود. وقتی که طرفداران این دو منتظر خبر نامزدی این دو سلبریتی بودند در خبری شوکه کننده اعلام شد که تیلور و جو بعد از 6 سال از هم جدا شدند. دلیل جدایی این دو هرگز فاش نشد.

جدیدترین رابطه تیلور سوئیفت

جدیدترین رابطه تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت در جدیدترین رابطه خود با  تراویس کلسی بازیکن فوتبال آمریکایی آشنا شد. سران تیم فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی از تیلور دعوت کردند تا در مسابقه این تیم به عنوان مهمان افتخاری شرکت کند. در این بازی تیلور با تراویس آشنا شد. یک منبع مطلع عنوان کرد که بعد از بازی این دو با هم ورزشگاه را ترک کردند و شام را با هم خوردند. این دو هم اکنون در رابطه هستند.

13 عدد شانس تیلور

علی رغم این که اکثر مردم دنیا عدد 13 را عدد نحسی دانسته و از استفاده از این عدد هراس دارند، تیلور این عدد را عدد شانس و اقبال خود دانسته است و برای این عقیده خود نیز دلایل متعددی دارد. او در روز 13 دسامبر متولد شد، تولد 13 سالگی او مصادف با روز 13 ماه بوده است و اولین آلبوم او به مدت 13 هفته در صدر جدول فروش باقی ماند. گفتنی است که تیلور سوئیفت پیش از اجراهای مهم خود، عدد 13 را روی دستش یادداشت می کند و معتقد است باعث موفقیت او می شود. علاوه بر این در سال 2009 اعلام کرد که هربار در مراسم های مختلف در ردیف یا صندلی شماره 13 قرار گرفته بوده است، در آن مراسم جایزه های متعددی را دریافت کرده است. به عبارتی دیگر سوئیفت معتقد است هر بار با عدد 13 در زندگی اش مواجه شده، اتفاقات خوبی برایش رقم خورده است.

شکایت از تیلور سوئیفت

دو شاعر، از تیلور بدلیل اینکه ادعا میکردند او قطعات نوشته های آهنگ هایشان را دزدیده و در آهنگ های خودش استفاده کرده، شکایت کردند. البته این کیس هم در دادگاه نتیجه ای نداشت و همه چیز به نفع تیلور سوئیفت تمام شد.

دعوای تیلور با کانیه وست

یکی از بزرگترین حواشی زندگی تیلور سوئیفت مربوط به او و کانیه وست رپر مشهور آمریکایی است. جرقه دعوا میان این ستاره پاپ و وست که از بزرگترین رپرهای جهان است، از مراسم جوایز ام تی وی شروع می‌شد که تیلور توانست صاحب جایزه شود اما در حین سخنرانی او، کانیه بی‌ادبانه وسط صحبتش پرید و بیانسه که از رقبای جایزه برنده شده توسط تیلور بود را ستایش کرد. این مسئله بسیار از جانب هواداران و سپس چهره‌های مشهور سرزنش شد به طوری کانیه چندین بار عذرخواهی کرد. اما مسئله به اینجا ختم نشد. بعد از این درگیری‌ها بین سوئیفت و وست شدت گرفت به طوری که وسط بارها تیلور را متهم به تبلیغ برای خود کرد و حتی در یکی از آهنگ‌هایش او را هرزه خطاب کرد و گفت خود تیلور در جریان بوده است. درگیری‌ها تا سال 2017 ادامه داشت و تیلور پس از پاک کردن تمامی پست‌هایش عکس مار به جای آنها گذاشت. او آلبوم شهرت خود را شروعی دوباره خواند و پرقدرت برگشت‌. مشکل این دو خواننده هرگز حل نشد.

زلزله در کنسرت تیلور سوئیفت!

در جریان برنامه تور Eras و کنسرتی که تیلور در سیاتل آمریکا برگزار کرد، به حدی میزان شور و هیجان طرفداران بالا بود که باعث شد زمین لرزه 2.3 ریشتری رخ بدهد و به عنوان یکی از رویدادهای سال 2023 ثبت شود. پیش از این در سال 2011 اتفاق مشابهی برای یک تیم فوتبال نیز رخ داده، بود.

بیماری پارانویید تیلور سوئیفت

بیماری پارانویید تیلور سوئیفت

بسیاری از نزدیکان او از وجود رگه‌هایی از بیماری پارانویید در تیلور سوییفت خبر داده‌اند و بعدها نیز خود سوئیفت این حقیقت را تایید کرده است. یکی از بارزترین نمودهای این شک و تردید جایی مشخص شد که تیلور در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از نزدیکانش از سوی TMZ برای ضبط مخفیانه صدای او، اجیر شده است. گفتنی است که یکی از ترس‌های بارز تیلور این است که کسی به صورت مخفیانه اقدام به ضبط کردن صدای او کند. او در این زمینه اعلام کرده است که : من تمام تلاشم را می‌کنم تا این افکار منفی را از ذهن خود دور کنم اما برخی اوقات از تصور این که تکنولوژی جنبه‌های مخرب ناشناخته بسیاری را ممکن است برایم به همراه داشته باشد، از خود بی خود شده و عصبی می‌شوم.

دشمنی با کیتی پری

دشمنی با کیتی پری

کیتی پری و تیلور سوئیفت که هر دو سابقه قرار گذاشتن با جان مایر خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی را داشتند، پس از اینکه کیتی پری سعی کرد برخی از رقصندگان تیلور سوئیفت را از چنگش دربیاورد، به دوستی خود پایان دادند. ترانه Swish Swish پری ظاهراً در مورد خصومت او با تیلور سوئیفت خوانده شد. پری در این باره میگوید: من فکر می‌کنم این یک آهنگ عالی برای وقتی است که کسی سعی می‌کند شما را زمین بزند یا برایتان قلدری کند. من فکر می‌کنم آهنگ Swish نماد رهایی از همه انرژی منفی‌ای است که برایتان نتیجه مثبت ندارد. کیتی همچنین در یک برنامه زنده اعلام کرد که تیلور باید به صورت رسمی از او عذرخواهی کند. او همچنین توئیت‌های کنایه‌آمیزی خطاب به تیلور ارسال می‌کرد. آهنگ Bad Blood تیلور سوئیفت نیز بر اساس گمانه‌زنی‌ها خطاب به کیتی پری است؛ چون تیلور گفته آن را درمورد یک موزیسین خانم نوشته که قصد داشته با استخدام تیمش کنسرتش را خراب کند. نهایتا در سال 2017 کیتی در یک لایو یوتیوب عنوان کرد که تیلور را بخشیده و بابت کارهایی که کرده متاسف است و امیدوار است او هم این دلخوری را فراموش کند. در هشتم ماه می 2018 نیز کیتی پری با فرستادن یک شاخه زیتون واقعی همراه با یادداشتی معذرت‌خواهانه برای تیلور سوئیفت به این جدال ها پایان داد. این دو دوست پس از آن شروع به گفتن جملات مثبت به هم کردند و در مراسم‌های مختلف درحال وقت‌گذرانی با یکدیگر دیده شدند. هم اکنون این دو بهترین دوستان یکدیگر هستند.

مدلینگ

مدلینگ

تیلور سوئیفت علاوه بر حرفه موسیقی و بازیگری، به خاطر حس مد نیز شناخته شده است و در طول سال‌ها با برند‌های مد مختلف همکاری داشته است. او همچنین در چندین رابطه با افراد مشهوری مانند تام هیدلستون، کالوین هریس و جو جوناس شرکت داشته است که اغلب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

فعالیت‌های سیاسی

تیلور سوئیفت به غیر از موسیقی، در سال‌های اخیر به طور فعال در سیاست نیز شرکت داشته است و علناً از نامزد‌های سیاسی حمایت می‌کند و از حقوق رای دفاع می‌کند. او در مورد حمایت خود از حزب دموکرات و چندین بار از دولت ترامپ انتقاد کرده است.

دیگر بیزنیس‌ها

تیلور سوئیفت علاوه بر موسیقی و فعالیت‌های خود، در فعالیت‌های تجاری مختلفی نیز شرکت داشته است. او چندین محصول و برند را در طول سال‌های اخیر تبلیغ کره است، از جمله دیت کوکا، Keds و Apple Music. در سال 2019، سوئیفت همچنین خط مد خود را با نام «مجموعه تیلور سویفت» راه‌اندازی کرد که منحصراً از طریق خرده‌فروش آنلاین چینی JD.com در دسترس است.

کار های بشردوستانه

کار های بشردوستانه

تیلور سوئیفت به عنوان فردی نیکوکار شناخته شده است. او از پروژه‌های آموزش هنر، سوادآموزی به کودکان، مقابله با بلایای طبیعی و سازمان های خیریه کمک به کودکان بیمار حمایت می‌کند. وی به ویژه حمایتش از آموزش و امدادرسانی در بلایای طبیعی، مورد تقدیر قرار گرفته است.

در سال 2012، او 4 میلیون دلار به تالار مشاهیر و موزه کانتری اهدا کرد تا مرکز آموزشی تیلور سویفت را تأسیس کند. او همچنین به اهداف مختلفی از جمله صلیب سرخ آمریکا، آژانس پناهندگان سازمان ملل  کمک مالی کرده است. تیلور سویفت همچنین با شهردار شهر تنسی همکاری کرد تا در برابر مهاجم ها و تجاوز های اینترنتی از کودکان محافظت کنند. یکی دیگر از کارهای ارزشمند تیلور سویفت، فروش روپوش فارغ التحصیلی خودش بود که به قیمت  هزار و دویست دلار به فروش رسید و تمام این هزینه به خیریه ای اهدا کرد.

او در یکی از جشن های تولد خود مبلغ صد و پنجاه هزار دلار را به مدارس مختلف داد تا کمکی به این‌ مدارس کرده باشد. او با فروش لباس و کفش های خود که برای مردم اهمیت داشت به کودکان و مردم بیمار و بی بضاعت کمک کرد‌. با اجرای کنسرت در مکانهای مختلف هزینه عمل های افراد بی بضاعت را تامین می کرد.

یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان

یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان

تیلور سوئیفت با بیش از 50 میلیون آلبوم و 150 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران است. مجله تایم او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرده و چندین بار در فهرست پردرآمدترین افراد مشهور فوربس قرار گرفته است. تیلور سویفت یک عمارت چهارخوابه در بل‌مید تنسی برای والدینش خریداری کرد. ثروت این خواننده مشهور در سال 2024 معادل بر 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

دانستنی های جالب و جذاب درباره تیلور سوئیفت

دانستنی های جالب و جذاب درباره تیلور سوئیفت

  • تیلور سویفت خود را مسیحی می داند و این موضوع برایش بسیار مهم است.
  • در 12 سالگی شروع به نوشتن یک رمان 350 صفحه ای کرد که هیچوت چاپ نشد
  • درسال 2014 در اقتباس سینمایی Giver (بخشنده) کنار جف بریجز و مریل استریپ بازی کرد.
  • یک خانه‌ی تابستانی 8 خوابه در منطقه‌ي ساحلی واچ‌هیل رودآیلند دارد.
  • رانندگی او را می‌ترساند، زیرا شاهد 3 تصادف بوده است.
  • لباس‌های موردعلاقه‌اش یک سارافون تابستانه و یک جفت چکمه‌ی گاوچرانی باحال است.
  • دسر موردعلاقه‌ی او چیزکیک است.
  • خانواده‌ی او یک اسب پونی شتلند و اسب‌های کوارتر داشتند، و وقتی بچه بود سوارکاری انگلیسی را یاد گرفت و حتی در شوهای اسب سواری رقابت می‌کرد.
  • تیلور یک جت خصوصی داسو فالکون 900 و آشیانه‌ای در فرودگاه بین‌المللی نشویل دارد. (ارزش آن حدود 40 میلیون دلار است)
  • او با سلنا گومز رفیق صمیمی است.
  • در سال 2009 تیلور سوئیفت با فروش دیجیتالی بیشتر از هر خواننده‌ی کانتری دیگری تاریخ موسیقی کانتری را دگرگون کرد. او در سراسر دنیا بیش از 20 میلیون نسخه فروخت.
  • از القاب وی می‌توان تِی، تی‌سویفت، سویفتی، تی‌سویزل، تی‌سویزی را نام برد.
  • مادرش او را تیلور نامید زیر اگر کسی اسمش را روی یک کارت ویزیت ببیند نمی‌داند دختر است یا پسر.
  • همانطور که در اولین آلبوم او مشهود است، وی عاشقی را از دید دختری دبیرستانی به نمایش نشان می دهد.
  • در سال 2012،  بانوی اول میشل اوباما جایزه‌ی کمک بزرگ را به خاطر تعهد در کمک کردن به دیگران و الهام بخشیدن به دیگران از طریق رفتار خود، به او اهدا کرد.
  • حتی مجله نیویورک در مورد آلبوم های اولیه تیلور می گوید که تیلور از شهامت بالایی برخوردار بود که این داستان ها را صادقانه شرح میداد و در مورد دوران نوجوانی اش با صراحت صحبت می کرد.

گوناگون تولد خانواده و اصالت دوران کودکی علاقه به موسیقی از علاقه به موسیقی کانتری تا یادگیری نواختن گیتار انتشار اولین آهنگ انتشار اولین آلبوم در 17 سالگی آلبوم بی‌باک دیگر آلبوم ها بازیگری صداپیشگی زندگی شخصی رابطه با تیلور لاتنر بازیگر مشهور گرگ و میش رابطه با جان میر خواننده مشهور رابطه با جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی رابطه با هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی رابطه با کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی رابطه با تام هیدلستون بازیگر مشهور نقش لوکی رابطه با جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی جدیدترین رابطه تیلور سوئیفت 13 عدد شانس تیلور شکایت از تیلور سوئیفت دعوای تیلور با کانیه وست زلزله در کنسرت تیلور سوئیفت بیماری پارانویید تیلور سوئیفت دشمنی با کیتی پری مدلینگ فعالیت های سیاسی دیگر بیزنیس‌ها کار های بشردوستانه یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان دانستنی های جالب و جذاب درباره تیلور سوئیفت کسب و کار مدیریت عاشقانه رادیو سال میلادی انیمیشن جدایی دلتنگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو