بیوگرافی وین دیزل بازیگر آمریکایی؛ از روابط عاشقانه تا متهم شدن به آزار جنسی

بیوگرافی وین دیزل بازیگر آمریکایی؛ از روابط عاشقانه تا متهم شدن به آزار جنسی


منبع: تاپ ناز

2

1402/10/2

10:44


وین دیزل یکی از مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود است که با بازی در سری فیلم‌های سریع و خشن در نقش دومینیک تورتو به شهرتی جهانی رسید. ما امروز در …

وین دیزل یکی از مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود است که با بازی در سری فیلم‌های سریع و خشن در نقش دومینیک تورتو به شهرتی جهانی رسید. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز زندگی شخصی و هنری این بازیگر مشهور را زیر ذره‌بین خواهیم برد پس تا انتها همراه تاپ ناز بمانید.

وین دیزل

تولد

مارک سینکلر ملقب به وین دیزل در 18 ژوئیه سال 1967 در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا دیده به جهان گشود.

خانواده

خانواده

وین دیزل در یک خانواده 3 نفری بزرگ شد. مادر او دلورا روان شناس و اخترشناس ایتالیایی بود. پدرش هم زیست شناس بوده ولی وی هیچگاه پدر خود را نشناخته است و وقتی بعد ها از وی درباره این موضوع سوالی پرسیده شد در جواب گفت نیازی به شناختن کسی که در زندگیم حضور نداشت ندارم.

مادر وین با فردی بنام  اروینگ وینسنت که یک معلم تئاتر بود ازدواج کرد. وین یک برادر دوقلو بنام پل دارد و از ازدواج دوم مادرش یک برادر بنام تیم و یک خواهر بنام سامانتا دارد. شغل پدرخوانده مارک باعث شد تا او از همان دوران خردسالی به بازیگری علاقه‌مند شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر بازیگر، بدنساز و سیاست مدار مشهور آمریکایی

از دعوا تا حضور در تئاتر

از دعوا تا حضور در تئاتر

وین دیزل به گفته خانواده‌اش پسری دعوایی و شر بود، او در سنین نوجوانی چندین بار از مدرسه اخراج شده بود. وین زمانی که تنها 7 سال داشت، به شکل کاملا اتفاقی روی صحنه تئاتر رفت. موضوع از این قرار بود که وین به همراه برادرش و چند تا از دوستان‌شان درب تئاتر  را شکستند. گروه تمرین که در آنجا حاضر بودند، با دیدن پسربچه‌ها به جای آنکه پلیس را خبر کنند، به آن‌ها پیشنهاد دادند تا فیلمنامه را بخوانند و استعداد خودشان را در بازیگری امتحان کنند. مطابق انتظار، وین از بقیه پسرها بهتر بود و به همین خاطر توانست در نمایش گروه حضور پیدا کند و چند سالی را با همین گروه تئاتر همکاری داشته باشد.

حضور در باشگاه، تغییر نام و نگهبان کلوپ

حضور در باشگاه، تغییر نام و نگهبان کلوپ

وین دیزل همانطور که گفتیم پسر دعوایی بود. او مدتی در تئاتر مشغول بود، اما حضور در تئاتر هزینه های زندگی او را تامین نمیکرد. برای همین وین به توصیه دوستانش تصمیم گرفت در یک کلوپ به عنوان نگهبان مشغول به کار شود، اما رئیس کلوپ شرط گذاشت که وین زمانی در کلوپ مشغول به کار خواهد شد که هیکلی ورزیده داشته باشد.

از این رو او در 17 سالگی به باشگاه بدنسازی رفت و مدت کمی بعد با ساختن بدنی ورزیده به استخدام کلوپ در آمد. وین در همین دوران به توصیه دوستانش اسمش را از مارک سینکلر به وین دیزل تغییر داد و مو های سر و صورتش را تراشیده و به کار خود یعنی نگهبانی از کلوپ ادامه داد.

از تحصیلات تا علاقه به بازیگری

از تحصیلات تا علاقه به بازیگری

وین دیزل که در کلوپ مشغول بود توانست هزینه های زندگی خود را تامین کند، وین به توصیه های پدرخوانده‌اش که معلم تئاتر بود تصمیم گرفت به تحصیل ادامه دهد. وین در دبیرستان Hunter College ثبت نام کرد. وین با دعوا های متعددی که انجام میداد چندین بار تهدید به اخراج شده بود، اما پدرخوانده‌اش با دخالت هایش مانع این کار شده بود.

بعد ها وین به سختی دبیرستان را تمام کرده و به این فکر افتاد که باید تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه بدهد. او تصمیم گرفت که به یک دانشگاه در نیویورک برود و در رشته ادبیات تحصیل کند. این موضوع باعث شد تا به فیلمنامه‌نویس خوبی  تبدیل شود و اصول اولیه نگارش سناریو را یاد بگیرد.

سپس، او که همیشه به بازیگری علاقه داشت، به لس آنجلس رفت تا بتواند در هالیوود برای خودش جایی دست و پا کند. اما دنیای بزرگ و پرهیاهوی هالیوود برای جوان بی‌نام و نشانی مانند وین احترامی قائل نبود.

مطلب مشابه: بیوگرافی تام کروز از زندگی هنری تا رابطه با نیکول کیدمن و نازنین بنیادی

ورود به عرصه بازیگری

ورود به عرصه بازیگری

وین دیزل که بعد از تلاش های متعدد برای ورود به بازیگری که ناموفق بود، او تصمیم گرفت به این حرفه دیگر فکر نکند. در همین حین بود که یکی از دوستانش نقش کوتاهی برای او دست و پا کرد. وین دیزل در سال 1990 در فیلم «بیداری‌ها»، «Awakenings» به کارگردانی پنی مارشال به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازیگران سرشناس هالیوود یعنی رابین ویلیامز و رابرت دنیرو همبازی شود. اما نقشش در این فیلم به قدری فرعی و کم اهمیت بود که اصلاً کسی متوجه حضورش نشد.

وین دیزل ، کارگردانی و اولین فیلمش

وین دیزل ، کارگردانی و اولین فیلمش

وین دیزل سپس بعد از تلاش های متعدد به این نتیجه رسید که اگر می‌خواهد در هالیوود موفق شود، باید فیلم خودش را بسازد. به همین خاطر او فیلمنامه کوتاهی برای فیلم Multi-Facial (چند چهره‌ای) نوشت و خودش هم تهیه‌کنندگی، کارگردانی، فیلم‌برداری، نقش اصلی و حتی ساخت موسیقی فیلم را بر عهده گرفت.

این فیلم اگرچه اثر چندان موفقی نبود، اما برای شرکت در جشنواره فیلم کن در سال 1995 انتخاب شد. بعد از موفقیت نسبتا خوب ،وین دیزل تصمیم گرفت دومین فیلمش را با نام «ولگردها»، «Strays» بسازد. این فیلم نیز موفقیت نسبتا خوبی بدست آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی برد پیت جذاب‌ترین بازیگر هالیوود؛ درباره زندگی شخصی و جدایی از آنجلینا

بازی در فیلم استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور آمریکایی

بازی در فیلم استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور آمریکایی

بعد از فعالیت های پی در پی وین دیزل به یک جشنواره دعوت شد در جایی که به طور اتفاقی با استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور آمریکایی آشنا شد. اسپیلبرگ مدتی با وین حرف زد و از او خوشش آمده و به وین گفت که در فیلمش برایش نقشی دست و پا خواهد کرد.

وین دیزل در سال 1998 در فیلم مشهور «نجات سرباز رایان» به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازیگران سرشناس هالیوود یعنی تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ، مت دیمون همبازی شود. نجات سرباز رایان، با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدین روبه‌رو شد. این فیلم به صورت جهانی،بیش از 481 میلیون دلار در گیشه فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال 1998 تبدیل کرد. این فیلم برنده 5 جایزه اسکار شد. وین با بازی در این فیلم زیر ذره‌بین کارگردانان بزرگ رفت.

شهرت جهانی

شهرت جهانی

وین دیزل در سال 2001 جذاب‌ترین پیشنهاد عمر کاری خود را دریافت کرد. در سال 2001 راب کوهن کارگردان مشهور آمریکایی تصمیم گرفت یکی از بهترین فیلم های اکشن را بسازد. این فیلم «سریع و خشمگین» نام داشت. راب گفته بود که برای بازیگر نقش اولش دنبال فردی خشن با قیافه‌ای خفن میگردد. از همین رو وین در تست شرکت کرده و در مدت کوتاهی نقش دومینیک تورتو را بدست آورد.

فیلم سریع و خشمگین در 18 ژوئن 2001 در سالن مان ویلیج تیاتر در لس آنجلس به نمایش درآمد و در 22 ژوئن توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. این فیلم با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان همراه شد، با انتقادهایی برای داستانش، اما تمجید از سکانس های اکشن و بازی های واکر و دیزل، با در نظر گرفتن نقش های موفقیت آمیز آنها. فیلم سریع و خشن بیش از 207 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. از بازیگران مشهور این فیلم میتوان به وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، میشل رودریگز اشاره کرد. وین با بازی در این فیلم به شهرت جهانی رسید.

مطلب مشابه: بیوگرافی بردلی کوپر بازیگر با استعداد هالیوود؛ از ازدواج تا رابطه با دوست دختر رونالدو

دیگر آثار فرینچایز سریع و خشن

دیگر آثار فرینچایز سریع و خشن

بعد از موفقیت های زیاد فیلم«سریع و خشن» قسمت دوم این مجموعه با نام «سریع و خشن 2» توسط جان سینگلتون در سال 2003 اکران شد. وین دیزل بدلیل راضی نبودن از فیلنامه در این قسمت شرکت نکرد، حتی شرکت پیشنهاد 25 میلیون دلاری به وی داد اما او این پیشنهاد را در کرد. این قسمت از فیلم هم در فروش موفق بود و توانست بیش از 200 میلیون دلار فروش داشته باشد. در سال 2009 قسمت چهارم این مجموعه با نام «سریع و خشمگین 4» توسط جاستین لین ساخته شد.

از بازیگران مشهور این قسمت از فیلم میتوان به وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، میشل رودریگز اشاره کرد. سریع و خشن 4 در فروش گیشه موفق عمل کرد و توانست بیش از 360 میلیون دلار فروش داشته باشد. سریع و خشن 5 در سال 2011 توسط همان کارگردان قسمت قبل جاستین لین  در  برزیل و شهر پورتوریکو فیلمبرداری و اکران شد. از بازیگران مشهور اضافه شده به فیلم میتوان به دوئین جانسون یا همان راک اشاره کرد. این قسمت از فیلم با فروش فوق العاده بیش از 626 میلیون دلاری رکورد خوبی بر جای گذاشت.

دیگر آثار فرینچایز سریع و خشن

قسمت بعدی این سری فیلم با نام «سریع و خشمگین 6» در سال 2013 توسط جاستین لین در  جزایر قناری، لندن، اسکاتلند و لس آنجلس انجام شد. از بازیگران اضافه شده این قسمت میتوان به تایریس گیبسون، لوداکریس، گل گدوت و لوک ایوانز اشاره کرد. این قسمت از فیلم هم با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و توانست بیش از 788 میلیون دلار فروش داشته باشد.

قسمت 7 این فیلم با نام «خشمگین 7» در سال 2015 و توسط کارگردان مشهور جیمز وان ساخته و اکران شد. از بازیگران اضافه شده میتوان به جیسون استاتهام بازیگر مشهور فیلم های اکشن اشاره کرد. اما اتفاق تلخ این قسمت  مرگ ناگهانی پل واکر یکی از بازیگران نقش اصلی فیلم در 30 نوامبر 2013،بود که  کمپانی یونیورسال پیکچرز اعلام کرد که فیلم‌نامه بازنویسی خواهد شد و پس از مدت کوتاهی، تهیه فیلم ادامه خواهد یافت.

صحنه‌های کلیدی که پل واکر در آن‌ها حضور داشت حذف نشد و همچنین برای بازسازی چهره پل واکر برای ادامه فیلم‌برداری از جلوه‌های ویژه و بدل استفاده شد. این فیلم با بودجه پرهزینه بالغ بر 250 میلیون دلار، در هفته افتتاحیه خود 397.6 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت که در آن زمان بالاترین رقم در تمام دوران بود.

مطلب مشابه: بیوگرافی گل گدوت بازیگر جذاب آمریکایی؛ از روابط تا نگفته ها شخصی زندگیش

دیگر آثار فرینچایز سریع و خشن

سرانجام این فیلم به فروش جهانی بیش از 1.516 میلیارد دلاری رسید. قسمت 8 این مجموعه نیز در سال 2017 اکران شد. از بازیگران اضافه شده این فیلم میتوان به شارلیز ترون، کرت راسل، اسکات ایستوود اشاره کرد. سرنوشت خشمگین با بودجه تولیدی 250 میلیون دلاری، ۲۲۶ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و 1 میلیارد دلار در سایر مناطق به مجموع 1.236 میلیارد دلار در سراسر جهان به فروش رسید.

وین دیزل در 3 قسمت بعدی این مجموعه فیلم با نام های  سریع و خشمگین 9، هابز و شاو و در آخرین قسمت ساخته شده تا به کنون «فست اکس» به ایفای نقش پرداخت.

این مجموعه فیلم در جهان به شهرت بسیار زیادی رسیده و توانست در مجموعه به فروش بیش از 7 میلیارد دلار برسد.

آخرین شکارچی جادوگر

فیلم آخرین شکارچی جادوگر

یکی از نقش های جذاب وین دیزل در فیلم «آخرین شکارچی جادوگر»، « The Last Witch Hunter» بود. وین دیزل در این فیلم  نقش یک شکارچی جادوگر نامیرا را بازی کرد. از دیگر بازیگران مشهور این فیلم میتوان به رز لزلی، الایجا وود و مایکل کین اشاره کرد. این فیلم توسط برک آیسنر کارگردانی شده و با فروش بیش از 146 میلیون دلاری روبه‌رو شد.

زندگی شخصی

وین دیزل همانطور که گفتیم از بازیگران سرشناس و پردرآمد هالیوود است. او در زندگی شخصی خود با افراد گوناگونی رابطه داشته است که تمام این روابط را با هم بررسی خواهیم کرد.

رابطه با میشل روبن بازیگر مشهور

رابطه با میشل روبن بازیگر مشهور

وین دیزل در سال 2000 با میشل روبن بازیگر مشهور آشنا شد و مدتی بعد وارد رابطه عاشقانه شدند. رابطه میان این دو خوب سپری میشد تا اینکه وین در فیلم سریع و خشن به ایفای نقش پرداخت و این دو از یکدیگر فاصله گرفتند. بعد ها جدایی خود را اعلام کرده و دلیل جدایی‌شان را مشغله کاری عنوان کردند.

مطلب مشابه: بیوگرافی تام هاردی + عکس های تام هاردی و همسرش شارلوت رایلی

رابطه با کایا جونز مدل و خواننده کانادایی

رابطه با کایا جونز مدل و خواننده کانادایی

وین دیزل در سال 2003 با  کایا جونز مدل و خواننده کانادایی دیده شد. این دو رابطه‌شان را مخفی نگه میداشتند. اما رسانه های معتبر رابطه این دو را تائید میکردند. رابطه میان این دو دوام چندانی نداشت و بعد از مدتی به جدایی انجامید.

رابطه با میشل رودریگز همبازی خود در فیلم سریع و خشن

رابطه با میشل رودریگز همبازی خود در فیلم سریع و خشن

وین دیزل در سال 2001 برای اولین بار با  میشل رودریگز همبازی خود در فیلم سریع و خشن آشنا شد. بنا به گفته نزدیکان رابطه‌ای کوتاه مدت میان این دو ایجاد شد. وین و میشل مدتی بعد تصمیم گرفتند دوست بمانند.

دیگر روابط وین دیزل

وین دیزل با افرادی مختلفی در رابطه بوده است که هیچ کدام پایدار نبود. وین مدتی با السا جردن خواننده مشهور در رابطه بود و بعد از مدت کوتاهی جدا شدند. وی مدتی هم با شانل رایان بازیگر نه چندان معروف در رابطه بود. وین مدت کوتاهی با کارمن الکترا بازیگر و مدل مشهور در رابطه بود، این رابطه نیز دوام چندانی نداشت. وین مدتی هم با نویسنده مشهور کارین استفانس در رابطه بود. وین دیزل همچنین مدتی هم با ماریا منونوس هنرپیشه و کشته گیر آمریکایی در رابطه بود.

رابطه و ازدواج با پلوما خیمینز مدل مکزیکی

رابطه و ازدواج با پلوما خیمینز مدل مکزیکی

وین دیزل در سال 2006 با  پلوما خیمینز مدل مکزیکی آشنا شد. این دو در مدت کوتاهی عاشق هم شدند. در سال 2007 بصورت رسمی ازدواج کردند. ثمره این ازدواج 3 فرزند 2 دختر با نام های هانیا و پائولین و 1 فرزند پسر با نام وینسنت بود.

وین دیزل و اتهام تعرض جنسی

وین دیزل و اتهام تعرض جنسی

در جدید ترین خبر های منتشر شده وین دیزل ستاره مشهور هالیوود متهم به آزار جنسی  علیه دستیار سابق خود آستا جوناسون شده است. آستا جوناسون این ستاره هالیوود را متهم میکند که در سال 2010 زمانی که در فیلم سریع و خشن5 حضور داشتند به او در هتل اقامتشان تعرض جنسی کرده است. همچنین آستا ادعا دارد که روز بعد توسط خواهر وین دیزل که رئیس شرکتی است که او را استخدام کرده بود از کار خود اخراج شده است. وکیل وین دیزل تمام این اتهامات را رد کرده است. آستا نه تنها از وین دیزل بلکه از خواهر او نیز شکایت کرده است، که دادگاه این دو در آینده برگزار خواهد شد.

وین دیزل و دعوا با راک

وین دیزل و دعوا با راک

این دو ستاره در سری فیلم‌های سریع و خشن بارها باهم همکاری داشته‌اند و عده‌ای در شروع کار به علت شباهت‌های ظاهری راک را رقیب وین دیزل می‌دانستند. در سال 2016 یک مشاجره لفظی بین راک ک وین دیزل اتفاق افتاد که باعث شد حواشی زیادی پیرامون آنها باشد و راک نیز در برخی از فیلم‌ها حضور پیدا نکرد تا اینکه به این حواشی پایان داده شد و راک نیز بازگشت. ظاهرا وین دیزل از اخلاق حرفه‌ای راک راضی نبوده و می‌گفت او باعث می‌شود خونش به جوش آید و عصبانی شود.

وارد شدن به بازیگری خیلی سخت بود!

وارد شدن به بازیگری خیلی سخت بود!

وین دیزل در مصاحبه‌ای عنوان کرد: چند سال کار و تلاش کردم تا بتوانم وارد این حرفه شوم. می‌دانید، ورود به دنیای بازیگری در آمریکا، اصلا کار ساده و راحتی نیست. تمام عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مانع از ورودتان به این وادی شوید. وقتی هم پس از سعی و تلاش زیاد توانستید وارد شوید، تلاش‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد تا شما را از میدان به در کنند و خانه نشینتان کنند. در تمام مدت، شما باید سخت تلاش و مبارزه کنید، تا بتوانید باقی مانده و موقعیت خود را حفظ کنید. این نبردی است که هر روز ادامه دارد و ظاهرا هیچ وقت تمام نمی‌شود.

دلیل اصلی موفق بودن وین دیزل در فیلم های اکشن

دلیل اصلی موفق بودن وین دیزل در فیلم های اکشن

وین دیزل اصلی ترین دلیل موفقیتش را اینگونه بیان میکند: من زمانی وارد حرفه بازیگری شدم که یک نسل از بازیگران ژانر اکشن به سن بازنشستگی رسیده بودند و دنیای سینما نیازمند بازیگر جوان‌تر و پر انرژی‌تری بود. یکی از دلایل اصلی موفقیتم هم در همین نکته است. احساس می‌کنم اگر زمانی وارد این حرفه می شدم که بازیگران مطرح دهه هشتادی هنوز مطرح بودند،جایی برای عرض اندام پیدا نمی‌کردم و نمی‌توانستم به موقعیت فعلی برسم.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیلوستر استالونه بازیگر نقش راکی؛ از بازیگری تا ازدواج و زندگی شخصی

الگوی مناسب برای جوانان

تأثیر مثبت وین دیزل بر نسل های جوان شخصیت الهام بخش و تعهد به سخت کوشی او را به یک الگوی مثبت برای نسل های جوان تبدیل کرده است و آنها را تشویق می کند تا به رویاهای خود ایمان داشته باشند.

وین دیزل و پل واکر

وین دیزل و پل واکر

وین دیزل با پل واکر پیوندی جدایی ناپذیر داشت. پل واکر همبازی وین در «سریع و خشمگین» بود که در سال 2013 براثر تصادف رانندگی درگذشت. دوستی آنها فراتر از صفحه نمایش گسترش یافت. زمانی که دختر پل ازدواج کرد پدری نداشت که او را همراهی کند، وین به عنوان پدرخوانده‌ ،دختر بهترین دوستش را همراهی کرد.

کار های بشردوستانه

وین دیزل فردی به شدت نیکوکار است. وین دیزل فعالانه در تلاش های خیریه شرکت دارد و از سازمان هایی مانند بنیاد Make-A-Wish و Paul Walker’s Reach Out Worldwide حمایت کرده است. وین دیزل به عنوان فردی با تبار دومینیکن به طور فعال از طریق ابتکارات بشردوستانه مختلف به توسعه جمهوری دومینیکن کمک می کند. وین دیزل برای قدردانی از کمک‌هایش به هنر و تلاش‌های بشردوستانه‌اش، مدرک دکترای افتخاری در رشته نامه‌های انسانی را از دانشگاه خود، کالج هانتر، دریافت کرد.

حرفه‌ای در ورزش های رزمی

وین دیزل در رشته های مختلف هنرهای رزمی از جمله جیو جیتسو برزیلی و موی تای مهارت دارد. سابقه هنرهای رزمی او به صحنه های اکشن او کمک بسیاری کرد.

نظر وین درباره بازیش در ژانر های مختلف!

نظر وین درباره بازیش در ژانر های مختلف!

وین دیزل درباره بازی در ژانر های مختلف گفت: یک بازیگر باید در کارش نوآوری داشته باشد تا در دام کلیشه‌ها گرفتار نشود. نقش من در فیلم‌های «سریع و آتشی» و «سه ایکس» شبیه به هم است و یک قهرمان اکشن را تداعی می‌کند. با بازی در فیلم‌هایی که در مقایسه با این فیلم‌ها حال و هوای متفاوتی دارند. سعی می‌کنم در کارم تنوع ایجاد کنم. البته این تنوع و نوآوری در محدوده ژانر اکشن اتفاق می‌افتد و خارج از دایره آن نیست. این طوری، هم خودم کمی متفاوت عمل می‌کنم و هم تماشاگران چیز تازه‌ای را روی پرده سینما می‌بینند. امیدوارم آن‌ها از این تنوع و نوآوری استقبال کنند.

ژانر اکشن باید هر روز به روز شود!

وین دیزل میگوید: صنعت سینما می‌داند برای موفقیت باید به روز حرکت کند و با خواسته‌های تماشاگران خود همراه شود. تماشاگران امروزی خیلی باهوش تر از نسل قبل هستند و دیگر با هر چیزی نمی‌توان آن‌ها را سرگرم کرد و یا گول زد. ژانر اکشن هم از نظر فیلم‌نامه و هم از نظر تکنیک، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

دانستنی های جالب درباره وین دیزل

دانستنی های جالب درباره وین دیزل

  • ثروت وین دیزل در سال 2023 معادل بر بیش از 225 میلیون دلار بوده است.
  • قد وین دیزل 182 سانتی متر و وزن او 102 کیلوگرم است.
  • اگرچه او ظاهر خشنی دارد اما باطن دیزل بسیار مهربان و خوش قلب است.
  • وین دیزل یک پدر فداکار است
  • وین دیزل به غیر از بازیگری در صداپیشگی نیز فعال بوده و در انیمیشین «غول آهنین» به صدا پیشگی پرداخته است او همچنین در سری فیلم های انتقام جویان در نقش گرو نیز به صداپیشگی مشغول بوده است
  • وین دیزل اغلب از مارلون براندو به عنوان یکی از بزرگترین الهامات خود در بازیگری یاد می کند. او عملکرد براندو را به خاطر انگیزه دادن به او برای دنبال کردن حرفه ای در صنعت می داند.
  • درست مانند شخصیت نمادین خود دومینیک تورتو، وین دیزل عشق واقعی به اتومبیل های سریع دارد.
  • وین دیزل علیرغم اینکه بخشی از بلاک باسترهای معاصر است، قدردانی عمیقی از فیلم های کلاسیک دارد و اغلب از آثار افسانه هایی مانند مارلون براندو و جیمز دین الهام می گیرد.
  • وین دیزل علاوه بر عشقش به موسیقی، استعدادهای موسیقی خود را با خوانندگی و حتی انتشار تک‌آهنگ‌های خود به نمایش گذاشته است
  • وین دیزل به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از مجموعه «سریع و خشمگین»، اشتیاق واقعی به مسابقات خیابانی دارد و عشق خود را به اکشن‌های آدرنالینی با سرعت بالا نشان داده است.
  • وین دیزل یک شرکت تولیدی تاسیس کرد در سال 1995، وین دیزل شرکت تولیدی One Race Films را تأسیس کرد که در ساخت فیلم های مختلفی از جمله فرانچایز “سریع و خشن” نقش داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو