بیوگرافی ادل خواننده خوش صدا؛ درباره زندگی هنری و شخصی خانم خواننده

بیوگرافی ادل خواننده خوش صدا؛ درباره زندگی هنری و شخصی خانم خواننده


منبع: تاپ ناز

2

1402/5/26

09:49


ادل بی‌شک یکی از بهترین خواننده‌های زن تاریخ موسیقی است. صدای قدرتمند او زیبا و احساسی است. ادل در این صنعتِ به شدت مبتذل همچون الماسی با ارزش است، پس اگر شما هم به این خواننده علاقه دارید در ادامه متن همراه ما باشید.

ادل کی متولد شد؟

ادل کی متولد شد؟

ادل لوری بلو ادکینز با نام اختصاری ادل روز 15 اردیبهشت 1367 در منطقه تاتنهام لندن، از مادری انگلیسی و پدری ولزی متولد شد. پدرش وقتی ادل دو ساله بود آنها را ترک کرد و ادل نزد مادرش بزرگ شد.

ورود به دنیای هنر از همان کودکی

ادل از چهار سالگی شروع به آواز خواندن کرد و به حرفه خوانندگی علاقمند شد. او سپس با یادگیری «گیتار» در پارک برای دوستانش می‌نواخت و می‌خواند.

تحصیلات

ادل در دبیرستان هنری BRIT با خوانندگانی همچون «جسی جی» و «لیونا لوئیس» همکلاسی بود.

او در سال 2006 از این مدرسه فارغ التحصیل شد و در آن زمان علاقه داشت مسئول استعدادیابی باشد اما بزودی خودش کشف استعداد شد.

کشف استعداد

کشف استعداد

چهار ماه پس از فارغ التحصیلی، ادل چند آهنگ در سایت PlatformsMagazine منتشر کرد که باعث شد ریچارد راسل رییس کمپانی موسیقی XL Recordings با وی تماس بگیرد و او را برای ضبط دعوت کند.

ادل که باور این موضوع برایش سخت بود، در این دیدار یکی از دوستانش را با خود برد تا مبادا خطری تهدیدش کند‌!

اولین آلبوم

در سال 2008 آلبوم «19» توسط ادل منتشر شد.

 از آنجا که ادل این آلبوم را در 19 سالگی‌اش ضبط کرد، 19 نام گرفت. 19 اولین آلبوم استودیویی ادل است.

 این آلبوم در سال 2011، با آن که هنوز 3 سال از انتشارش می‌گذشت، چهارمین آلبوم پرفروش سال 2011 در بریتانیا شد.

بیماری و عمل جراحی

ادل در نوزده سالگی بر اثر بیماری خونریزی تارهای صوتی عمل‌های متعددی انجام داد که در نتیجه تعدادی از کنسرت‌هایش نیز لغو گردید؛ اما او از طرفداران خود عذرخواهی کرد و قول داد پس از بهبود کامل دوباره کنسرت‌هایش را برگزار کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی دوا لیپا خواننده جذاب انگلیسی؛ درباره زندگی و رابطه های مختلف او

موفقیت در گرمی

موفقیت در گرمی

ادل در سال 2012 شش جایزه گرمی از جمله گرمی آلبوم سال ، جایزه بریت برای آلبوم سال بریتانیا و جایزه موسیقی آمریکا برای آلبوم پاپ/راک محبوب را کسب کرد.

آلبوم دوم  او به نام «21» یکی از پرفروش ترین آلبوم‌های جها استن که هرگز زنی در تاریخ موسیقی بریتانیا به چنین رکوردی دست نیافته است!

ادل برنده جایزه اسکار می‌شود!

ادل برنده جایزه اسکار می‌شود!

ادل برای آهنگ فوق‌العاده زیبای Skyfall از سری فیلم‌های جیمز باند برنده جایزه اسکار، گلدن گلوب و جایزه بریت برای آهنگ سال بریتانیا شد.

اهنگ سلام و اوج معروفیت ادل

اهنگ سلام و اوج معروفیت ادل

آهنگ نیز در همان روز منتشر و با 27.7 میلیون بازدید در 24 ساعت اول در یوتیوب رکورد قبلی که متعلق به آهنگ کینه از تیلور سوئیفت بود را شکست.

 این نماهنگ حدوداً با میانگین 1 میلیون بار بازدید بر ساعت توانست در 88 روز به بازدید 1 میلیاردی در یوتیوب برسد که سریع‌ترین نماهنگی بود که به این عنوان دست یافت.

همچنین آهنگ سلام در بسیاری از کشورهای جهان اول شد و موفقیت بسیار چشم‌گیری را برای ادل به همراه آورد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

ادل در اواسط سال 2011 با کارآفرینی به نام «سیمون کونکی» آشنا و باهم زندگی مشترکی را شروع کردند که ثمره اش یک پسر متولد اکتبر سال 2012 بود.

این زوج به صورت رسمی سال 2017 باهم ازدواج کردند اما این زندگی مشترک در سال 2021 به طلاق انجامید.

آن‌ها اعلام کردند فرزندشان را با هم بزرگ خواهند کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی تیلور سوئیفت خواننده زن زیبا و درباره زندگی شخصی، ازدواج و کارهای هنری

رابطه عاشقانه با یک رپر

رابطه عاشقانه با یک رپر

پس از نهایی شدن قرار طلاق ادل با همسرش، او رابطه عاشقانه‌ای را با رپری به نام «اسکپتا» آغاز کرد.

علاقه به فوتبال

ادل که در منطقه تاتنهام در شمال لندن متولد شده است، از باشگاه فوتبال محلی زادگاهش به نام تاتنهام هاتسپر حمایت می‌کند، همچنین او طرفدار تیم ملی انگلیس است و در فینال یورو از این تیم طرفداری می‌کرد.

شکایت از یک عکاس

ادل و همسرش در سال 2013 به علت تجاوز یک پاپاراتزی به حریم خصوصی خانوادگیشان و عکس‌هایی که از چهره پسرشان گرفته بود، یک شکایت‌نامه تنظیم کردند.

آنها در سال 2014 در این پرونده برنده شدند و خسارتی را نیز دریافت کردند.

ثروت

از بهار سال 2019، ارزش خالص دارایی ادل 185 میلیون دلار است که بخش اعظم آن از برگزاری تور است.

 بنا بر گزارش‌ها، این خواننده در طول سال‌های فعالیت خود، میلیون‌ها دلار قرارداد بسته است.

جوایز و افتخارات ادل

جوایز و افتخارات ادل

ادل در زمان نگارش این مقاله، برای 18 جایزه گرمی نامزد شده و در مجموع 15جایزه گرمی در مراسم جوایز سال 2009، 2012 و 2017 برنده شده است. او همچنین برای ترانه سرایی آهنگ Skyfall  برای فیلم جیمز باند، جایزه اسکار دریافت کرد.

 در مراسم جوایز گرمی، ادل جایزه بهترین هنرمند جدید را به خانه برد. علاوه بر این، این آلبوم این خواننده جذاب، نام “صدای سال 2008” را توسط BBC دریافت کرد. درهمان سال، او جایزه برگزیده منتقدان را در جوایز BRIT نیز به دست آورد.

او پس از دریافت جایزه گرمی گفت: گرمی، من از شما قدردانی می کنم، آکادمی، من شما را دوست دارم، مدیر من، همسرم و پسرم شما تنها دلیلی هستید که من این کار را می کنم.

به طور کلی دو آلبوم اول ادل به نام های 19 و 21، ستایش انتقادگران موسیقی را بر انگیخت و سطح موفقیت تجاری بی نظیرش را در بین همسالان خود به دست آورد.

فعالیت‌های خیرخواهانه

فعالیت‌های خیرخواهانه

ادل تاکنون کنسرت‌های خیریه بسیار زیادی برگزار کرده است، سال 2007 و 2008 با درآمد حاصل از کنسرتهایش به افراد دارای اختلال یادگیری کمک کرد.

در سال 2011 او یک کنسرت رایگان برای موسسه خیریه مختص دگرباشان جنسی انجام داد و همچنین یکی از مشارکت کنندگان اصلی موسسه خیریه MusiCares بود.

در ژوئن 2017 نیز ، ادل در مراسم یادبود قربانیان آتش سوزی برج گرنفل شرکت کرد و طرفداران خود را تشویق کرد تا به جای هدر دادن پول برای چیزهای بیهوده برای کمک به قربانیان آتش سوزی پول اهدا کنند.

کاهش وزن

کاهش وزن

ادل در سال 2020 و با شیوع کرونا تصمیم گرفت وزن خود را کاهش دهد.

او گفت با ورزش و رژیم حدود 100 پوند (45 کیلوگرم) وزن کم کرده است و با وجود اینکه قبلا ورزش را دوست نداشته اما اکنون نمی‌تواند آن را کنار بگذارد و تبدیل به بخشی از زندگی‌اش شده است.

نظر منتقدان درباره ادل

منتقد روزنامه گاردین گفته است: اگر سال‌های سال بعد، روزی در ماشین‌تان پشت چراغ قرمز ایستاده باشید و رادیو به ناگهان آهنگی از ادل پخش کند، شما با تمام وجود به این سال‌ها، سال‌هایی که ادل در آن‌ها از خوانندگان مشهور به‌شمار می‌رود، پرتاب خواهید شد.

 مهسا پاکزاد روزنامه‌نگار، توضیح می‌دهد که این گفته روزنامه گاردین «به آن معناست که چیزی از روح زمانه را می‌توان در صدای ادل پیدا کرد. ادل خواننده‌ای جوان است، هم نسل دیگر ستاره‌های این روزهای دنیای موسیقی اما ربط چندانی به آن‌ها ندارد. موهایش شبیه موهای زنان دهه‌های دور است و اندام و لباس‌هایش هم ربطی ندارد به آنچه این روزها از ستاره‌ها انتظار می‌رود».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو