بهترین سریال های کودک ؛ 14 تا از بهترین سریال های کودکانه

بهترین سریال های کودک ؛ 14 تا از بهترین سریال های کودکانه


منبع: فیگار

4

1402/7/4

21:58


بسیاری از انیمیشن‌ها هستند که برای کودکان ساخته شدند و در ادامه این نوشتار، به معرفی برخی از بهترین سریال های کودک خواهیم پرداخت.

بهترین سریال های کودک ؛ 14 تا از بهترین سریال های کودکانه

بسیاری از انیمیشن‌ها هستند که برای کودکان ساخته شدند و در ادامه این نوشتار، به معرفی برخی از بهترین سریال های کودک خواهیم پرداخت.

سریال‌هایی مانند Avatar: The Last Airbender و Phineas & Ferb برای کودکان ساخته شده‌اند و جزو برترین سریال های مناسب کودکان هستند. برخی از سریال های کودکانه خارجی هستند که به بیان ساده، برای سرگرمی کودکان در کل دنیا با هر زبان و فرهنگی ساخته شده است.

در طول تاریخ، کمپانی‌های مختلف و زیادی وجود داشتند که به ساخت بهترین سریال های کودکانه جهان می‌پرداختند. حالا این وظیفه بر عهده سرویس استریم‌هایی مانند نتفلیکس و آمازون است تا سرگرمی کودکان را فراهم کنند.

سازندگان انیمیشن‌ها، همیشه سرمایه زیادی بر روی انیمیشن‌های سریالی خود گذاشتند. چند سالی است که سازندگان انیمیشن و تولیدکنندگان فیلم و سریال، انیمیشن‌های سریالی مخصوص بزرگسالان را خلق می‌کنند و در طول یک دهه اخیر، حضور سریال های مناسب خردسالان کمرنگ‌تر شده است. در ادامه این نوشتار، به سریالهای مخصوص کودکان می‌پردازیم و آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین سریال های کودک

14 تا از بهترین سریال های کودکانه

شما می‌توانید فهرست بهترین سریال های کودک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین سریال های کودک

تعداد بسیار زیادی از بهترین سریال های کودکانه در حال حاضر برای تماشا وجود دارند که شاید برخی از کودکان آن‌ها را ندیده باشند. در این نوشتار، سریال های کودکانه جدید و قدیمی را معرفی خواهیم کرد. فهرستی که در این نوشتار به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم، توسط سایت Movieweb تهیه شده است.

The Amazing World of Gumball

بهترین سریال های کودک

از سال 2011 تا 2019، شبکه Cartoon Network، انیمیشن جذاب The Amazing World of Gumball را به انتشار رساند. The Amazing World of Gumball، یکی از بهترین سریال های کودک است که وظیفه ساخت آن را بن برسکو و میک گریفیث بریتن بر عهده دارند.

این انیمیشن سریالی ، به شکلی بسیار خلاقانه، داستان‌های کمدی و ماجراجویانه را به تصویر می‌کشد. The Amazing World of Gumball، با استفاده از ترکیب انیمیشن‌های ساختگی در دنیای واقعی و انیمیشن‌های کامپیوتری، ترسیم انیمیشنی دقیقی را ارائه می‌دهد تا کودکان از دیدن آن سیر نشوند. این انیمیشن، با داستان‌های طنز و شوخ‌طبعی‌های جذاب، مخاطبان بزرگسال را نیز به خود جذب می‌کند.

The Amazing World of Gumball، به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کارتونی برای کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود و جوایز مختلفی مانند جایزه بریتانیا و جایزه امی از طرف منتقدان و مخاطبان خود به دست آورده است.

Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender، یک مجموعه انیمیشن تلویزیونی آمریکایی است. ژانر این انیمیشن، اکشن ، ماجراجویی و فانتزی است و در دنیایی خیالی به نام “نیشکر” روایت می‌شود. داستان Avatar: The Last Airbender درباره‌ی جهانی است که به چهار قوم اصلی تقسیم شده و هر قوم روی یک عنصر طبیعی (آب، آتش، هوا و زمین) تسلط و قدرت دارد.

در این جهان، یک فرد به نام “آواتار” حضور دارد که می‌تواند هر چهار عنصر اصلی را کنترل کند. انیمیشن Avatar: The Last Airbender، با داستانی مملو از هیجان و پیچیدگی، شخصیت‌های عمیق و پیام‌های ارزشمندی درباره مسائلی همچون دوستی، همبستگی، مسئولیت و تعادل طبیعت، را به مخاطبان می‌رساند.

این انیمیشن، به عنوان یکی از بهترین سریال های کودک در تاریخ شناخته می‌شود و با دریافت جوایزی همچون جایزه امی، از سوی منتقدان و طرفداران خود تشویق شده است. شاید مخاطبان بزرگسال نیز با این انیمیشن ارتباط برقرار کنند؛ اما این سریال برای بچه ها است.

Tom and Jerry

بهترین سریال های کودک

تام و جری بدون شک بزرگ‌ترین سریال محبوب در بین کودکان است که رقابت بین یک گربه و موش را به نمایش می‌گذارند. انیمیشن محبوب تام و جری، از سال 1940 پخش می‌شود و بدون شک یکی از قدیمی‌ترین انیمیشن‌های این فهرست است.

این انیمیشن، نفرت شدید بین یک گربه و یک موش را به تصویر می‌کشد که در هر قسمت، دردسرهای جالب و متفاوتی را به وجود می‌آورند. این انیمیشن، از سال 1940 تا سال 2001، در مجموع 166 قسمت دارد و می‌تواند ساعات خوبی را برای فرزندان شما به ارمغان بیاورد.

در هر قسمت از انیمیشن تام و جری، تام به دنبال گرفتن جری است و جری نیز با استفاده از خلاقیت و شیطنت‌های خود، تلاش می‌کند تا از دست تام فرار کند. این سریال صامت است و با استفاده از حرکات بدن و صداهای کمدی، پیش می‌رود.

The Epic Tales of Captain Underpants

بهترین سریال های کودک

The Epic Tales of Captain Underpants بر اساس سری کتاب‌های مصور افسانه کاپیتان زیرشلواری، اثر دیو پیلکی ساخته شده است. این سریال در سبک کمدی و ماجراجویی قرار دارد و داستان دو دانش‌آموز نوجوان به نام‌های جورج و هارولد را روایت می‌کند.

در سریال The Epic Tales of Captain Underpants، جورج و هارولد دو دانش‌آموز بدنام و شیطون هستند که با همدیگر داستان‌های ماجراجویانه جذابی را خلق می‌کنند. The Epic Tales of Captain Underpants، با سبک طنز و شوخ‌طبعی خود، مخاطبان جوان و نوجوان را به خود جذب می‌کند. این سریال با ترسیم زیبا و آموزنده شخصیت‌ها، داستان‌های جالب و پیام‌های مثبتی را به مخاطبان نشان می‌دهد.

Star Wars: The Clone Wars

بهترین سریال های کودک

جنگ ستارگان: جنگ کلون، به عقیده بسیاری از مخاطبان و طرفداران این فرانچایز ، بهترین انیمیشن مجموعه جنگ ستارگان است که داستان جنگ‌های کلون‌ها را به نمایش می‌گذارد. انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون، بین سال‌های 2008 تا 2020، در 7 فصل نمایش داده شد.

این انیمیشن که یکی از بهترین سریال های کودک است، پیش از رویدادهای فیلم اصلی جنگ ستارگان رخ می‌دهد. در انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون، شخصیت‌هایی همچون آناکین اسکای‌واکر، اوبی وان کنوبی، یودا و آشوکا تانو حضور دارند. این انیمیشن، با یک داستان پیچیده و عمیق، شخصیت‌های محبوب و اکشن‌های هیجان‌انگیزی را نشان می‌دهد. این انیمیشن، برای کودکانی که می‌خواهند با دنیای سینمایی جنگ ستارگان آشنا شوند، بسیار مناسب است.

Gravity Falls

بهترین سریال های کودک

این انیمیشن دیزنی ، کمدی و معمایی است و داستان دو برادر دوقلو به نام‌های دیپر و میبل پاینز را روایت می‌کند. در سریال Gravity Falls، دو برادر دوقلو، به شهر کوچکی به اسم آبشار جاذبه در ایالت اورگان فرستاده می‌شوند تا تابستان را با عمویشان، استنفورد پاینز، در کابینی در جنگل سپری کنند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند که این شهر دارای اسرار مرموز زیادی است. آن‌ها در طول سریال، با کشف رازهای عجیب و غریب شهر، موجودات فانتزی، ارواح و توطئه‌های مخفی روبرو می‌شوند.

هر قسمت از “Gravity Falls” معماهای جدیدی را در اختیار برادران پاینز قرار می‌دهد و آن‌ها برای حل معماها، از هوش و ذکاوت خود استفاده می‌کنند. Gravity Falls با داستانی هیجان‌انگیز و پرجنب و جوش، ترکیبی از کمدی و ترس، را نشان می‌دهد. این سریال با موضوعات مرموز و فانتزی، توانسته جمعیت گسترده‌ای از طرفداران را در سراسر جهان به خود جذب کند.

Curious George

بهترین سریال های کودک

پیدا کردن حیوانی دوست داشتنی‌تر از جورج کنجکاو در انیمیشن، بسیار سخت است. Curious George، عنوان یکی از بهترین سریال های کودک است که بر اساس کتاب‌های مصور معروفی به نام جورج کنجکاو، اثر ه.آ. ری استوریس در سال 2005 ساخته شد. این سریال توسط Universal Animation Studios تولید شده و به صورت یک سریال تلویزیونی به نمایش درآمده است.

همچنین یک انیمیشن سینمایی نیز بر اساس شخصیت جورج کنجکاو وجود دارد که در سال 2006 به نمایش درآمد. این سریال، با استفاده از عناصر کمدی، به کودکان ارزش‌هایی همچون دوستی، کنجکاوی، همکاری و مسئولیت پذیری را آموزش می‌دهد.

Green Eggs and Ham

بهترین سریال های کودک

داستان سریال Green Eggs and Ham، حول محور شخصیت‌های سم و آقای هام می‌گردد. آقای هام، یک شخصیت محافظه‌کار دارد و سم یک شخصیت جوان و خلاق است. سریال Green Eggs and Ham، به کودکان، پیام‌هایی درباره ماجراجویی، پذیرش تفاوت‌ها و ارزش‌های دوستی و همکاری انتقال می‌دهد. این سریال با طراحی شخصیت‌های جذاب، داستان‌های سرگرم‌کننده و انیمیشن زیبا، در بین کودکان و خانواده‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

Green Eggs and Ham، در سال 2019، توسط سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد. سریال با ترکیب داستان جذاب، رنگارنگ و پیام‌های مثبت، توانسته جمعیت زیادی از طرفداران را به خود جذب کند.

Phineas and Ferb

بهترین سریال های کودک

Phineas and Ferb، یک سریال انیمیشنی کمدی است که داستان دو برادر نوجوان به نام‌های فاینیاس و فرب فلچر را روایت می‌کند. در انیمیشن Phineas and Ferb، فاینیاس و فرب در طول تعطیلات تابستانی خود، به دنبال سرگرمی‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز هستند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند هر روز، خلاقانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین ماجراجویی را تجربه کنند. آن‌ها ایده‌های فوق‌العاده‌ای دارند و با استفاده از مهندسی خلاقانه و ابزارهای خاص، پروژه‌های بزرگی را خلق می‌کنند.

SpongeBob SquarePants

بهترین سریال های کودک

باب اسفنجی، بدون شک از مهم‌ترین و بهترین سریال‌های کودکانه تاریخ است که تأثیر بزرگی در این صنعت ایجاد کرد. انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی، از سال 1999، از شبکه Nickelodeon پخش شد و به قدری طرفدار پیدا کرد تا اقتباس‌های سینمایی زیادی بر اساس این شخصیت، شکل بگیرد.

شاید در حال حاضر این انیمیشن افت کرده باشد؛ اما چند فصل اول سریال، با نوشته‌های هوشمندانه، جوک‌های طنز و داستانی کلاسیک فراموش نشدنی بود. SpongeBob SquarePants از سال 1999 تاکنون، با بیش از 13 فصل، در ذهن طرفداران باقی مانده و همچنان ادامه دارد.

سریال با طرح موضوعات خلاقانه، شخصیت‌های زنده و کمدی و داستان‌های جذاب، توانسته جمعیت زیادی از طرفداران را به خود جذب کند و به یکی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و بهترین سریال های کودک تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

The Muppet Show

بهترین سریال های کودک

از سال 1976 تا 1981، نمایش ماپت‌ها، الهام بخش بسیاری از سریال‌های عروسکی در جهان شد. این سریال عروسکی، 120 قسمت دارد و بهترین نمایشی است که می‌توانید برای فرزندانتان تدارک ببینید.

در هر قسمت، گروه محبوب ماپت‌ها، با ترفندهای محبوب خنده‌دار، سعی بر شاد کردن کودک دارند. در هر قسمت از این سریال، یک مهمان ویژه وجود خواهد داشت که ترجیحاً ستاره محبوب سینما یا تلویزیون است. نزدیک‌ترین نمایش ایرانی که می‌توان با این سریال مقایسه کرد، سریال کلاه قرمزی یا مهمونی است.

A Series of Unfortunate Events

بهترین سریال های کودک

A Series of Unfortunate Events، یک دنیای محبوب در ژانر فانتزی است که یک فیلم سینمایی، 13 کتاب و یک سریال دارد. تمامی فیلم‌های موجود از این فرانچایز، مخصوص کودکان هستند؛ اما در سال 2017، نتفلیکس سریال این داستان را خلق کرد. این سریال، شامل سه فصل و 25 قسمت است.

این سریال، یک نمایش فانتزی است و داستان سه برادر و خواهر به نام‌های وایولت، کلاوس و سانی بودلر را روایت می‌کند که سعی دارند از دست کنت اولاف که قصد سوء استفاده از آن‌ها را دارد فرار کنند. A Series of Unfortunate Events با فضای تاریک و مرموز خود، موضوعاتی همچون ماجراجویی، عدالت، تلاش برای بقا و همبستگی را به تصویر می‌کشد و خودش را به بهترین سریال های کودک تبدیل می‌کند.

Teen Titans Go

بهترین سریال های کودک

این انیمیشن ابرقهرمانی ، داستان تایتان‌های نوجوان را نشان می‌دهد که سعی دارند خود را در جهان ثابت کنند. این انیمیشن، برای کودکانی که علاقه دارند با دنیای کمیک‌های دی سی آشنا شوند،  بسیار مناسب است.

رابین، استارفایر، ریون و سایبورگ، از جمله شخصیت‌های مهمی هستند که در این سریال حضور دارند. در سال 2018، یک انیمیشن سینمایی دو بعدی نیز بر اساس این شخصیت‌ها ساخته شد که نمره 91% را در وبسایت IMDb کسب کرد.

Sesame Street

بهترین سریال های کودک

Sesame Street بدون شک یکی از بهترین سریال های کودک در تمام دوران است. این سریال با هدف آموزش مفاهیم اولیه به کودکان در زمینه‌هایی همچون حروف الفبا، اعداد، شمارش، اعتماد به نفس و تفکر مثبت، ایجاد شده است.

سریال Sesame Street ،با استفاده از روش‌های تعاملی و جذاب، کودکان را به یادگیری و کشف دنیای اطرافشان تشویق می‌کند. این سریال بر مفهوم تنوع اجتماعی و فرهنگی نیز تاکید دارد و شخصیت‌های متنوعی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های کودک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو