طرز تهیه چیز کیک انبه، دسری شیک و فوق‌العاده با کلاس!

طرز تهیه چیز کیک انبه، دسری شیک و فوق‌العاده با کلاس!


منبع: نکته چی

2

1402/7/5

11:49


طرز تهیه چیز کیک انبه چیز کیک انبه یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذیذ است، این کیک پنیری بافتی سبک و …

طرز تهیه چیز کیک انبه

طرز تهیه چیز کیک انبه,چیز کیک انبه سامان گلریز ,چیز کیک انبه خانم مقدم ,طرز تهیه دسر انبه با پنیر ماسکارپونه

چیز کیک انبه یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذیذ است، این کیک پنیری بافتی سبک و لطیف دارد، چیز کیک انبه از دو لایه مختلف با طعم‌های متنوع و عالی درست شده است که برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک انبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ساقه طلایی پودر شده ۱۵۰ گرم
کره ۸۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
خامه قنادی یا خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قند ( در صورت استفاده از خامه صبحانه) ۳/۲ پیمانه
آب لیمو ۱ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین ۱۵ گرم
آب سرد ۶۰ گرم
پوره انبه ۳۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک انبه

مرحله ۱: آماده‌سازی قالب و پودر کردن بیسکوئیت

ابتدا کف کار قالب کمربندی را کاغذ روغنی یا سلفون بکشید و دیواره قالب را از داخل تلق قرار دهید تا دور چیز کیک تمیزتر و خوش فرم‌تر باشد، سپس بیسکوئیت‌ها را داخل میکسر بریزید تا کاملاً پودر شده و بافت کاملا یکدستی را تشکیل دهند.

مرحله ۲: انتخاب ابزار مناسب برای پودر کردن بیسکوئیت

برای پودر کردن بیسکویت‌ها می‌توانید از گوشتکوب دستی یا برقی استفاده کنید فقط سعی کنید که بافت آن‌ها یکدست و کاملا خرد شده باشد بعد بیسکوئیت‌های پودر شده را داخل ظرف بریزید سپس مقداری کره را هم داخل یک ظرف دیگر بریزید.

مرحله ۳: ذوب کردن کره به روش بن‌ماری

سپس ظرف کره را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب بشود، بعد از آن از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک و هم دمای محیط شود، بعد کره را به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید.

مرحله ۴: مخلوط کردن بیسکوئیت و کره

بیسکوئیت و کره را کاملاً با هم مخلوط کنید تا کره به خورد بیسکوئیت‌ها برود، بافت آن خمیری و یکدست شود بعد مخلوط تشکیل شده را کف قالب بریزید و پخش کنید، طوری که کاملاً کفه قالب را بپوشاند بعد با ته لیوان سطح آن را فشرده و صاف کنید.

مرحله ۵: آماده‌سازی ژلاتین و قرار دادن قالب در یخچال

حالا قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه بیسکوئیت‌ها خودش را بگیرد و کاملاً سفت و منسجم شود در این فاصله مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید بعد هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶: حل کردن ژلاتین و زدن خامه

سپس ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین در آب کاملاً حل شوند و مایع شفاف یکدستی تشکیل شود بعد مایع ژلاتین را کنار بگذارید، مقداری خامه قنادی یا خامه صبحانه را با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود.

مرحله ۷: مخلوط کردن خامه با پنیر خامه‌ای

برای این که طعم خامه کمی شیرین شود می‌توانید مقداری پودر قند را هم به خامه اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند بعد از آن مقداری پنیر خامه‌ای را به خامه فرم گرفته اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۸: استفاده از آب لیموترش در مخلوط

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش دهید بعد آب آن را بگیرید و مقدار کمی آب لیمو ترش تازه به مخلوط خامه و پنیر خامه‌ای اضافه کنید. سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا عطر لیمو در آن پخش شود و به خورد مواد برود.

مرحله ۹: تهیه پوره انبه و اضافه کردن به مخلوط

بعد انبه‌ها را تمیز بشورید و پوست بگیرید، سپس انبه‌ها را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید، انبه‌های خرد شده را داخل میکسر بریزید، آن‌ها را خوب میکس کنید تا کاملا پوره و له شوند، بعد پوره انبه‌ها را به مخلوط مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

مرحله ۱۰: قرار دادن در یخچال برای سفت شدن لایه خامه‌ای

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست و صاف شد آن را در قالب روی خمیر بیسکوئیت بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه خامه‌ای خودش را بگیرد، طوری که بافت آن سفت و منسجم شود.

مرحله ۱۱: جدا کردن چیزکیک از قالب

بعد از تقریباً ۳ ساعت که چیز کیک داخل یخچال ماند می‌توانید آن را از یخچال بیرون بیاورید و قالب کمربندی دور آن را به آرامی از آن جدا کنید بعد یک چاقوی تیز را داخل آب داغ فرو کنید، سپس به آرامی تلق را از اطراف کیک جدا کنید.

مرحله ۱۲: تزئین و سرو چیزکیک

سپس چیز کیک را در ظرف دیگری قرار دهید و روی آن را با برش‌های انبه تزئین کنید همینطور می‌توانید برای تزئین چیز کیک از برش‌های موز، توت فرنگی یا هر میوه دلخواه خودتان و مغز گردوی خرد شده و شکلات چیپسی استفاده کنید. در آخر چیز کیک انبه را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد از آن به عنوان یک دسر شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو