طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو، دسر جذاب و بسیار شیک!

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو، دسر جذاب و بسیار شیک!


منبع: نکته چی

2

1402/8/3

01:59


طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو چیز کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از لایه‌های مختلف و با طعم‌های …

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو, دستور پخت چیز کیک کاپوچینو

چیز کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از لایه‌های مختلف و با طعم‌های متنوع تهیه و درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها یک دسر شیک و مجلسی است. چیز کیک کاپوچینو را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی مقدار مواد
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲۰۰ گرم
آرد ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو ۲۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۵۰ گرم
شیر ۵۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری مقدار مواد
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ قاشق چای خوری
شیر ۱ لیوان
پودر قند یا پودر شکر ۶ قاشق غذا خوری
پودر کاپوچینو ۲ بسته
مواد لازم برای لایه آخر مقدار مواد
شیر ۱ لیوان
شکر ۱ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱ قاشق غذا خوری
شکلات صبحانه ۱ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین نصف قاشق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد خشک برای پایه کیک

برای طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو ابتدا باید کیک پایه را درست کنیم، برای درست کردن کیک پایه، آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و بعد ترکیب آن‌ها را الک کنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۲: همزدن تخم‌مرغ‌ها و اضافه کردن شکر

سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و پف کنند و کمی حجیم‌تر شوند بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۳: افزودن وانیل و روغن مایع به مخلوط

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و کرم رنگ و کمی کش‌دار شد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و تقریبا ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زحم تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۴: ترکیب شیر و مواد خشک

روغن مایع را با مواد کمی هم بزنید و مخلوط کنید سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید بعد ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و ترکیب کنید.

مرحله ۵: هم‌زدن نهایی مایه کیک

همزمان با اضافه کردن آرد روی مخلوط با لیسک یا همزن دستی ترکیب مواد را به آرامی و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند اما پف آن از بین نرود وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده یکدست شد مایه کیک را کنار بگذارید.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب و اضافه کردن مایه کیک

سپس کف قالب گرد ۲۳ سانتی را چرب کنید و یک کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و بعد قالب را یکی دو بار به آرامی روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود و سطح مایه کیک را با لیسک صاف کنید.

مرحله ۷: پخت کیک در فر

بعد از آن قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی رنگ و داخل آن کاملا مغز پخت شود.

مرحله ۸: بررسی پخت کیک و مراحل نهایی در فر

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود بعد با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته و آماده است.

مرحله ۹: خروج کیک از قالب و خنک کردن

سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد از آن با یک چاقوی تیز کناره‌های کیک را از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و کیک را به شکل کامل از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۰: شکل‌دهی وسط کیک برای مواد میانی

بعد از این که کیک خنک شد وسط کیک را با چاقوی تیز گود کنید و کیک را به شکل یک ظرف تو خالی فرم دهید دقت کنید که کناره‌ها و کف کیک خیلی نازک نشود تا وقتی که مواد میانی را داخل آن می‌ریزید کیک سوراخ نشود و مواد بیرون نریزد.

مرحله ۱۱: گزینه‌های اختیاری برای کیک پایه

برای کیک پایه از هر نوع کیک با طعم‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید و این بستگی به سلیقه خودتان دارد در ضمن می‌توانید داخل کیک را گود نکنید و فقط چند برش نازک روی کیک بزنید و مواد را روی آن بریزید ولی باید از قالب کمربندی استفاده کنید.

مرحله ۱۲: تهیه مواد پنیری برای میان کیک

سپس برای درست کردن مواد پنیری خامه صبحانه را داخل یک ظرف بریزید و بعد پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه کنید مقداری هم شکر یا پودر قند را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و بافت آن‌ها یکدست و نرم شود.

مرحله ۱۳: آماده‌سازی و حل پودر ژلاتین در شیر

بعد مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید بعد ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا پودر ژلاتین کاملاً در شیر ذوب و حل شود و مایع شفاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۱۴: تصفیه ژلاتین و اضافه کردن کاپوچینو

اگر پودر ژلاتین در شیر به شکل گلوله باقی مانده بود و کامل حل نشده بود مایع را از داخل صافی رد کنید تا مایع ژلاتین صاف و یکدست شود بعد پودر کاپوچینو را به مخلوط شیر و ژلاتین اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۵: ترکیب مواد پنیری و ژلاتین

سپس مخلوط ژلاتین را روی مواد پنیری بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا مخلوط تشکیل شده یکدست و صاف و کرم رنگ شود بعد مخلوط مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی از قسمت‌های آن یک قاشق نوتلا یا شکلات صبحانه اضافه کنید.

مرحله ۱۶: اضافه کردن شکلات صبحانه به مخلوط پنیری

سپس شکلات صبحانه را در مخلوط هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود اگر خواستید که قسمت پنیری شما یک رنگ و با طعم کاپوچینو باشد لازم نیست که آن را به دو قسمت تقسیم کنید و از نوتلا هم استفاده نکنید.

مرحله ۱۷: مرطوب کردن کیک پایه

سپس مقداری شیر را با فرچه روی سطح کیک پایه بمالید تا مرطوب شود روی لبه‌های کیک را هم با شیر مرطوب کنید بعد مایه پنیر شکلاتی رنگ را داخل کیک بریزید و کیک را در یخچال قرار دهید تا مایه شکلاتی خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله ۱۸: قرار دادن مخلوط نسکافه‌ای روی کیک

بعد از تقریبا یک ساعت که مخلوط شکلاتی خودش را گرفت و سفت و منسجم شد، کیک را از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط پنیری نسکافه‌ای را روی آن بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط نسکافه‌ای خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله ۱۹: تهیه ژلاتین با روش بن‌ماری

در این فاصله برای درست کردن لایه آخر مقدار شیر را داخل یک ظرف بریزید و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین خوب حل شوند.

مرحله ۲۰: صاف کردن ژلاتین و اضافه کردن شکر به مخلوط

اگر ذرات ژلاتین خوب حل نشده بود و به شکل گلوله داخل مایع باقی مانده بود آن را از صافی رد کنید تا مایع ژلاتین یکدست شود سپس ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۲۱: ادغام خامه و شکلات صبحانه در مخلوط

بعد مقداری خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خامه خوب به خورد مواد برود و بافت یکدستی تشکیل شود سپس مقداری شکلات صبحانه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله ۲۳: قرار دادن مخلوط در یخچال

بعد از آن مخلوط تشکیل شده را داخل یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و نیم بند شود چون اگر به همان شکل مایع روی کیک بریزید جذب کیک می‌شود و بافت و ظاهر کیک را خراب می‌کند، بعد از تقریباً نیم ساعت مخلوط خودش را می‌گیرد.

مرحله ۲۴: روکش کردن روی کیک

سپس مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید و روی کیک بریزید و سطح آن را صاف کنید بعد دوباره کیک را داخل یخچال قرار دهید تا لایه رویی کاملاً خودش را بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود بعد از تقریباً نیم ساعت کیک را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۲۴: تزئین سطح کیک با پودر کاکائو و قهوه

بعد با کاغذ روغنی نوارهای باریک و بلند درست کنید و نوارها را روی سطح کیک با فاصله از هم و به شکل شطرنجی قرار دهید و سپس روی سطح کیک مقداری پودر کاکائو یا پودر قهوه الک کنید و طراحی کنید و بعد نوارهای کاغذ روغنی را بردارید.

مرحله ۲۵: همزدن خامه قنادی برای تزئین لبه‌ها

برای لبه‌های کیک مقداری خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد و سفت شود به طوری که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و اگر ظرف را برگرداندید خامه فرم گرفته از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله ۲۶: تزئین نهایی لبه‌ها با مواد گوناگون

سپس خامه را داخل قیف مناسب با ماسوره دلخواه بریزید و لبه‌های کیک را با خامه فرم گرفته تزئین کنید بعد به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید روی خامه را هم با پودر پسته، پودر نارگیل و یا مغز گردوی خرد شده یا شکلات چیپسی تزئین کنید.

مرحله ۲۷: سرو چیز کیک کاپوچینو

بعد چیز کیک کاپوچینو را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این دسر شیک و جذاب با لایه‌های متنوع و خوش طعم را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سایر دسرها و با قهوه، نسکافه و یا کاپوچینو سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو