دستور پخت چیزکیک به سبک کافی شاپ ها

دستور پخت چیزکیک به سبک کافی شاپ ها


منبع: تالاب

1

1402/12/15

18:50


چیزکیک جز ان دسته از دسر هایي اسـت کـه با بافت بسیار سبک و لطیفش […]

دستور پخت چیزکیک به سبک کافی شاپ ها

چیزکیک جز ان دسته از دسر هایي اسـت کـه با بافت بسیار سبک و لطیفش و طعم شگفت انگیزی کـه دارد طرفداران زیادی دارد. پخت این کیک بـه روشها و طعم هاي‌ متفاوت در لایه کرمی ان انجام می‌شود.چیز کیک فرانسوی یا چیز کیک نیویورکی و… از انواع متفاوت این دسر خوشمزه اسـت.اکنون طرز تهیه یکی از ساده‌ترین حالت ودر عین حال خوش مزه را در مجله تالاب بـه اشتراک گذاشته ایم.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه لایه های چیزکیک

بیسکویت بورچاک یا دایجستیو ۲ بسته
کره ۳ قاشق غدا خوریشکر ۱ پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ میلی لیتر
پنیر لبنه ۷۵۰ گرم
پودر شکر ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
نشاسته ذرت یا گندم ۴ قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته برای تزئین بـه مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئین بـه مقدار لازم
مغز آجیل « پسته، گردو و بادام » برای تزئین بـه مقدار لازم
شکلات چیپسی انواع میوه ها دلخواه برای تزئین

 

مواد مورد نیاز برای تهیه لایه های چیزکیک

 


مطلب مشابه: طرز تهیه انواع چیز کیک های خوشمزه «24 چیز کیک»


 

مراحل پخت لایه به لایه

چیز کیک کافی شاپی شامل دو لایه کراست و پنیری اسـت کـه آموزش مرحله بـه مرحله پخت در اینبخش قرار داده شده اسـت.

 

مرحله نخست: بیسکوییت ها را یکدست کنید

برای شروع جهت تهیه کردن مواد کراست، بیسکویت‌ها رابا استفاده از میکسر بـه صورت کاملا یکدست پودر کنید، اگر دسترسی بـه میکسر نداشتید میتوانید بیسکویت‌ها را دریک نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی ان‌ها را کاملاً پودر کنید.

 

مرحله نخست: بیسکوییت ها را یکدست کنید

 

مرحله دوم: ذوب کردن کره و میکس کردن با بیسکوییت پودر شده

در مرحله بعدی کره را داخل ظرف کوچک بریزید،همانند روش بن‌ماری ان را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا کره ذوب شده و هم دمای محیط شود. سپس کره ذوب شده را بـه بیسکوییت هایي کـه پودر کردید اضافه کنید،
هم بزنید تا کاملاً باهم مخلوط شوند.

 

مرحله دوم: ذوب کردن کره و میکس کردن با بیسکوییت پودر شده

مرحله سوم: ریختن مواد در قالب

وقتی کره و بیسکوییت کاملاً مخلوط شدند و بـه خورد هم رفتند این مخلوط را داخل یک قالب کمربندی با قطر ۲۶ سانتی‌متر انتقال دهید.در قالب کاغذ روغنی قرار دهید بـه طوری کـه کاغذ روغنی کف و دیواره‌هاي‌ قالب را کاملاً بپوشاند.

 

مرحله سوم: ریختن مواد در قالب

 

مرحله چهار: فشرده کردن لایه بیسکویتی

پس از این کـه مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب ریختید، با پشت قاشق یا با ایتفاده از گوشت کوب دستی ان را کاملاً فشرده و منسجم کنید بـه شکلی کـه لایه بیسکویت صاف شود ودر همه ی قسمت‌ها یکسان باشد.

 

مرحله چهار: فشرده کردن لایه بیسکویتی

 


مطلب مشابه: دستور پخت چیز کیک خوشمزه


 

مرحله پنجم: اماده کردن لایه کرمی چیزکیک

سپس قالب را کـه بیسکوییت در ان قرار دارد در فر از قبل گرم شده قرار دهید، دمای فر را روی ۱۱۰ درجه سانتیگراد بگذارید، تا بیسکویت‌ها بـه مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند.در طول مدتی کـه بیسکوییت در فر اسـت لایه پنیری را اماده کنید.ابتدا همه ی مواد را هم‌ دمای محیط کنید.

 

مقداری پنیر لبنه را داخل یک صافی بریزید، اجازه دهید تا آب ان کاملاً از صافی رد شود،اکنون تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف دیگر بریزید،با همزن برقی هم بزنید اینکار را ادامه دهید تا وقتی کـه بافت ان‌ها یکدست شود و بـه شکل پف دار و حجیم شود.

 

سپس شکر را بـه تخم مرغ‌ها اضافه کنید، طبق روال قبل با همزن بزنید تا خوب باهم مخلوط و یکدست شوند،در نهایت باید بافت کرم رنگ و کشداری بـه شـما بدهد، حال نوبت ان رسیده کـه خامه را بـه مخلوط اضافه کنید،هم بزنید تا باهم ترکیب شوند و خامه کاملا بـه خورد مواد برود.

 

مرحله پنجم: اماده کردن لایه کرمی چیزکیک

 

مرحله شش: ریختن لایه پنیری بر روی لایه بیسکویتی

اکنون پنیر لبنه را کـه آب ان کاملاً کشیده شده اسـت بـه تخم مرغ کرم رنگ اضافه کنید، هم بزنید تا بافت یک دستی تشکیل شود و کاملاً باهم مخلوط شوند در آخر مقداری نشاسته را بـه مخلوط مواد اضافه کنید،دوباره هم بزنید تا بافت مواد کمی منسجم‌تر شود.

 

مرحله شش: ریختن لایه پنیری بر روی لایه بیسکویتی

 

مرحله هفتم: قرار دادن چیز کیک در فر

حال نوبت ان رسیده کـه مواد پنیری را بر روی بیسکوییت قرار دهید ابتدا لایه بیسکویتی کـه در فر آماده شده بود را را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس لایه پنیری را روی ان اضافه کنید،
سطح ان رابا لیسک صاف کنید، دوباره قالب را در فر کـه از ده دقیقه قبل قبل گرم شده اسـت قرار دهید تا مرحله پخت نهایی انجام شود.

 

مرحله هفتم: قرار دادن چیز کیک در فر

 

مرحله هشت: مراحل پایانی پخت چیزکیک

لایه پنیری بـه مدت ۷۰ دقیقه در فر با دمای ۱۱۰ درجه سانتیگراد نیاز بـه پخت دارد، در طول این مدت در فر را نباید در فر باز شود زیرا بافت چیز کیک خراب می‌شود بعد از این زمان فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا چیز کیک بـه مدت ۱۰ دقیقه در فر خاموش بماند.
بعد از ان در فر را نیمه باز کنید، مجددا بـه مدت ۱۰ دقیقه دیگر هم در فر با در نیمه باز و خاموش بماند، سپس قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط اجازه دهید تا خنک شود .

 

مرحله هشت: مراحل پایانی پخت چیزکیک

 

مرحله نه: خنک کردن در یخچال

اکنون چیز کیک را بـه مدت بـه مدت ۶ تا ۷ ساعت یا یک شب تا صیح در یخچال قرار دهید، خوب استراحت کند بـه طوری کـه بافت ان کاملا منسجم شود، سپس ان را از یخچال بیرون بیاورید، چیز کیک را بـه آرامی از قالب خارج کنید ودر ظرف دیگری قرار دهید.

 

مرحله نه: خنک کردن در یخچال


مرحله پایانی: تزئین چیز کیک و برش

حال نوبت ان رسیده طبق سلیقه و نظر خودتان روی چیز کیک را تزئین کنید.میتوانید با شکلات ذوب شده، پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، خلال بادام یا شکلات چیپسی وچند برش حلقه‌اي موز، توت فرنگی و مقداری خامه فرم گرفته،تزئین کنید.در انتها چیز کیک را بـه شکل دلخواه برش بزنید ودر ظروف زیبا سرو کنید.نوش جان

 

مرحله پایانی: تزئین چیز کیک و برش

 


مطلب مشابه: آموزش چیز کیک خوش مزه و زیبا


 

در پایان

چیز کیک با بافت نرم و سبکی کـه دارد جز دسر هاي‌ پرطرفدار و لذیذی اسـت کـه دستور پخت بـه نسبت ساده اي دارد کـه می‌توانید بـه اسانی همانند دستور هاي‌ کافی شاپی در منزل تهیه کنید و نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو