طرز تهیه شربت شاه توت خانگی، نوشیدنی خوشرنگ بهاری!

طرز تهیه شربت شاه توت خانگی، نوشیدنی خوشرنگ بهاری!


منبع: خبرنما

6

1402/2/14

16:02


توت سیاه نوعی توت شیرین و خوشمزه است که می‌توانید در ترکیب شیرین‌ها، دسرها، کیک یا چیز کیک و شربت استفاده کنید. طرز تهیه شربت شاه توت نیز خیلی ساده و آسان است…

طرز تهیه شربت شاه توت خانگی، نوشیدنی خوشرنگ بهاری!

توت سیاه نوعی توت شیرین و خوشمزه است که می‌توانید در ترکیب شیرین‌ها، دسرها، کیک یا چیز کیک و شربت استفاده کنید. طرز تهیه شربت شاه توت نیز خیلی ساده و آسان است. اگر می‌خواهید بعد از روز گرم و پر مشغله‌تان یک شربت خنک و خوش طعم بنوشید، حتما شربت شاه توت را امتحان کنید.

طرز تهیه شربت شاه توت

طرز تهیه شربت شاه توت

 

مواد لازم:

  • 3 فنجان شاه توت تازه
  • شکر سفید گرانول 1 فنجان
  • 1 لیوان آب
  • یخ

نحوه آماده سازی شربت شاه توت

طرز تهیه شربت شاه توت

  • برای تهیه شربت، شاه توت یا توت سیاه و شکر را در یک قابلمه متوسط مخلوط کنید. توت سیاه را کمی با چنگال له کنید تا آب بیندازد. 1 فنجان آب نیز به آن اضافه کنید و سپس مخلوط را هم بزنید و بجوشانید. بعد حرارت را کم کرده و به مدت 15 دقیقه دیگر زمان بدهید تا مخلوط شاه و شکر بجوشد. گاهی نیز شربت را هم بزنید.
  • بعد از این که مخلوط شاه توت غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید و حدود 3-4 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس یک صافی مشبک روی یک پارچ شیشه‌ای مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و شربت غلیظ شاه توت را از صافی رد کنید و با قاشق روی شاه توت‌ها فشار دهید تا تمام آب آن گرفته شود. در آخر نیز تفاله باقی مانده را دور بریزید.
  • شربت شما آماده است می‌توانید آن را با 4 فنجان آب سرد مخلوط کنید، هم بزنید و در یخچال بگذارید تا سرد شود. هنگام نوشیدن نیز چند تکه یخ یا توت سیاه منجمد نیز به آن اضافه کرده و سرو کنید. نوش جان!

مطمئنا از نوشیدن این شربت خوشمزه و خوش طعم، لذت خواهید برد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو