طرز تهیه چیز کیک آلبالو، دسری خوشرنگ برای مجالس!

طرز تهیه چیز کیک آلبالو، دسری خوشرنگ برای مجالس!


منبع: نکته چی

2

1402/8/5

00:08


طرز تهیه چیز کیک آلبالو چیز کیک آلبالو یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذید است که از سه لایه مختلف با …

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

طرز تهیه چیز کیک آلبالو, چیز کیک البالو خانم ظروفی , چیز کیک آلبالو با بیسکویت , فیلم طرز تهیه چیز کیک البالو , چیز کیک آلبالو به خانه برمیگردیم

چیز کیک آلبالو یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذید است که از سه لایه مختلف با طعم‌های متنوع تشکیل شده است، این کیک خوش طعم و پر طرفدار بافتی سبک و لطیف دارد، چیز کیک آلبالو را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای پایه مقدار مواد
بیسکویت پتی پور آسیاب شده ۱ بسته
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری مقدار مواد
پنیر لبنه یا ماسکارپونه ۱ بسته
خامه صبحانه یا خامه قنادی ۱ بسته ۲۰۰ گرمی یا ۱ لیوان
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
آب سرد نصف لیوان
شیر نصف لیوان
رنده پوست لیمو یا وانیل به مقدار لازم
پودر قند نصف تا ۱ لیوان
مواد لازم برای رویه آلبالویی مقدار مواد
آلبالو بدون هسته نیم کیلو
شکر به مقدار لازم
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
آب برای حل کردن نشاسته ۲ قاشق غذا خوری
مغز گردو و شکلات چیپسی به مقدار لازم
موز حلقه شده به مقدار دلخواه
آلبالو برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

مرحله ۱: آماده‌سازی لایه اول

ابتدا برای درست کردن لایه اول می‌توانید از کیک اسفنجی یا بیسکویت استفاده کنید، اگر از کیک اسفنجی برای لایه اول استفاده کردید مقداری کیک را که خودتان از قبل پخته‌اید و یا از بیرون تهیه کردید کاملا پودر کنید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله ۲: فشردن لایه پایه در قالب

سپس کیک را داخل قالب مورد نظر بریزید و آن را در ظرف کاملاً فشرده کنید تا بافت آن منسجم شود به جای کیک اسفنجی می‌توانید از بیسکویت برای لایه پایه استفاده کنید ابتدا بیسکویت‌ها را داخل میکسر و یا آسیاب بریزید و آن‌ها را کاملاً پودر کنید.

مرحله ۳: انتخاب نوع و طعم بیسکویت و ذوب کردن کره

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از هر نوع بیسکویتی با هر طعم برای لایه پایه استفاده کنید وقتی که بافت بیسکویت‌ها کاملا یکدست شد مقداری کره داخل یک ظرف بریزید بعد ظرف را روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود.

مرحله ۴: اضافه کردن کره ذوب‌شده به بیسکویت‌ها

سپس کره ذوب شده را روی بیسکویت‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید تا کره کاملاً به خورد بیسکویت‌ها برود و بافت آن‌ها کمی نرم‌تر و خمیری شکل شود بعد از آن بیسکویت‌ها را داخل قالب مورد نظر بریزید، سپس با ته لیوان آن‌ها را کاملا فشرده کنید.

مرحله ۵: قرار دادن پایه دسر در یخچال

بعد از آن بیسکویت‌های فشرده شده در قالب را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود برای قالب بهتر است که از قالب رینگی استفاده کنید تا بیرون آوردن چیز کیک از داخل آن به راحتی انجام شود.

مرحله ۶: آماده‌سازی ژلاتین برای لایه پنیری

در این فاصله برای درست کردن لایه پنیری مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب حل شود سپس ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله ۷: ذوب کامل ژلاتین و آماده‌سازی لیمو ترش

با این روش پودر ژلاتین کاملاً در آب حل می‌شود، بعد بافت مخلوط تشکیل شده شفاف و یکدست می‌شود سپس مایع ژلاتین را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود، بعد از آن لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله ۸: رنده کردن پوست لیمو ترش

سپس پوست سبز یا زرد رنگ لیمو ترش را با رنده ریز رنده کنید، دقت کنید در هنگام رنده کردن پوست لیمو به قسمت سفید داخلی پوست آن نرسید چون باعث تلخ شدن مواد می‌شود، بعد رنده پوست لیمو را کنار بگذارید تا بعد از آن استفاده کنید.

مرحله ۹: مخلوط کردن پنیر و خامه با پودر قند

مقداری پنیر لبنه یا پنیر ماسکارپونه را داخل یک ظرف بریزید بعد خامه را به آن اضافه کنید، با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند سپس مقداری پودر قند را به مخلوط اضافه کنید دوباره با همزن برقی خوب هم بزنید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن شیر و وانیل به مخلوط پنیری

وقتی پودر قند در مواد حل شد و همه مواد با هم خوب مخلوط و یکدست شدند، مقداری شیر روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند بعد از آن کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، با هم خوب ترکیب کنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود.

مرحله ۱۱: ترکیب رنده پوست لیمو و ژلاتین

سپس رنده پوست لیمو را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر لیمو در مواد آزاد شود بعد از آن ژلاتین را که سرد شده است به مخلوط اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا بافت مخلوط کاملاً یکدست شود، سپس طعم مخلوط را بچشید و شیرینی آن را تست کنید.

مرحله ۱۲: تنظیم شیرینی و قرار دادن در یخچال

اگر میزان شیرینی مخلوط کم بود با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی پودر قند به آن اضافه کنید، مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند، بعد مخلوط لایه پنیری را روی لایه اول بریزید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه پنیری خودش را بگیرد.

مرحله ۱۳: آماده‌سازی و پخت لایه آلبالویی

در این فاصله برای درست کردن لایه آلبالویی، ابتدا آلبالوها را تمیز بشورید سپس ساقه و برگ آن‌ها را جدا کنید بعد آلبالوها را از وسط برش بزنید و هسته آن‌ها را جدا کنید سپس آلبالوها را داخل یک قابلمه بریزید، بعد مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله ۱۴: پخت آلبالوها

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و آلبالوها نرم شوند، بعد مقداری نشاسته ذرت را داخل یک لیوان بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۵: اضافه کردن نشاسته

بعد از ۱۰ دقیقه که آلبالوها جوشیدند، مخلوط نشاسته را به آن‌ها اضافه کنید، دوباره اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشند و کاملاً با هم مخلوط شوند، ممکن است که آلبالوها آب بیشتری بیندازند و به غلظت مناسب نرسند و قوام نگیرند.

مرحله ۱۶: تنظیم غلظت مخلوط

در صورتی که مخلوط غلظت مناسب را نداشت مقداری نشاسته ذرت بیشتری به مواد اضافه کنید بعد هم بزنید تا بافت آن منسجم‌تر شود، سپس میزان شیرینی آلبالوها را بچشید، اگر شیرینی آن کم بود مقداری شکر به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۱۷: ریختن مخلوط آلبالویی روی دسر

بعد مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط آلبالویی را روی آن بریزید دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه آلبالویی هم خوب خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود.

مرحله ۱۸: بیرون آوردن دسر از یخچال

بعد از تقریبا ۵ تا ۶ ساعت که چیز کیک کاملا خودش را گرفت و جا افتاد، قالب را از یخچال بیرون بیاورید، سپس قالب رینگی را باز کنید و چیز کیک را به آرامی از داخل آن خارج کنید تا شکل آن خراب نشود، بعد آن را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۹: تزیین و سرو چیزکیک آلبالو

سپس با سلیقه خودتان روی چیز کیک را با چند آلبالو، مقداری موز حلقه شده، مغز گردو خرد شده و شکلات چیپسی تزئین کنید، بعد چیز کیک آلبالو را با یک چاقو تیز در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر چیزکیک آلبالو را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با انواع دورچین سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو