انشا درباره موسیقی؛ چند انشا درباره موزیک و آهنگ گوش کردن

منبع: روزانه

2

1402/7/5

16:39


در این بخش سایت روزانه 4 انشا درباره موسیقی، موزیک گوش دادن و آهنگ را گردآوری کرده ایم. تاثیر موسیقی در ورزش انشا در مورد موسیقی و ورزشگوش دادن به آهنگ هنگام انجام ورزش تقریبا امری رایج است و اکثر ورزشکاران از این ترفند استفاده می‌کنند! آیا واقعا گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش تغییری […]

در این بخش سایت روزانه 4 انشا درباره موسیقی، موزیک گوش دادن و آهنگ را گردآوری کرده ایم.

تاثیر موسیقی در ورزش

انشا در مورد موسیقی و ورزشگوش دادن به آهنگ هنگام انجام ورزش تقریبا امری رایج است و اکثر ورزشکاران از این ترفند استفاده می‌کنند! آیا واقعا گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش تغییری ایجاد می‌کند؟

پلی لیست آهنگ‌هایتان را عاقلانه انتخاب کنید! چیزی که به آن گوش می‌دهید، ممکن است در واقع تمرین بعدی شما را بهبود ببخشد یا خراب کند!

آیا تا بحال اتفاق افتاده که در وسط یک پرس سینه‌ی سنگین، در حالیکه هدفون در گوش دارید، آهنگ تند و شادتان تمام شود و بجایش آهنگی آرام و عاشقانه پخش شود؟ اگر اینطور است، پس حتما می‌دانید که موسیقی می‌تواند تا حدی بر عملکرد شما در باشگاه تاثیر بگذارد. آن لیفت سنگین که شما با ذوق شروع کرده بودید، بدون آهنگهای مناسب می‌تواند به یک جدال مرگ و زندگی تبدیل شود!

اما دقیقا چه آهنگهایی مناسب بلند کردن وزنه هستند؟ همه‌ی ما علایقی داریم و افراد مختلف از آهنگهای متفاوتی انگیزه می‌گیرند. مانند راک، پاپ، هیپ‌هاپ یا متال. اما شاید علم بتواند در این باره نظری دهد.

گرگ چرتورک، متخصص فیزیولوژی ورزشی می‌گوید: محققان در دانشگاه برونل لندن دریافته اند که آهنگ‌های تندتر و موسیقی با شدت بیشتر قبل از تمرین، بر ساختارهای مغزی خاصی تاثیر می‌گذارد که ممکن است ادراک بصری، و توجه و کنترل بر حرکات ورزشکار در طول عملکرد ورزشی‌اش را افزایش دهد. به عبارت دیگر، دوره‌های کوتاه از موسیقی تند و با شدت بالا ممکن است به زمان‌هایی که به واکنش سریعتر احتیاج دارید، کمکتان کند.

مطلب مشابه: انشا کشور من؛ گزیده 4 انشا درباره وطن، میهن و کشور من ایران

انشا درباره موزیک و هنر

مقدمه: هر فردی ممکن است از طرق مختلفی به موسیقی علاقه مند شده باشد، اما علاقه من به دلیل پدر و پدربزرگم است که عاشق موسیقی بودند و در خانه مان از صبح تا عصر صدای آرام موسیقی شنیده می شد.

بدنه:
درست است که من در مورد تئوری موسیقی چیز زیادی نمی دانم اما در تعطیلات هفتگی در خانه یا پیک نیک با خانواده و تقریبا هر مکانی موسیقی گوش می دهم.

دلیل دیگر گوش دادن من به موسیقی آرامش بخش بودن آن است و اینکه با گوش دادن موسیقی همیشه خوشحال هستم، حتی فراتر از انجام ورزش های مدیتیشن و یوگا. من حتی در ایام امتحانات و در طول تحصیل نیز موسیقی گوش می کنم چون به تمرکز من در طول درس کمک می کند و تا به الان توانستم در درس هایم نمرات خوبی کسب کنم.

درکل، موسیقی احساسات شدیدی را در قلب و ذهن ما برمی انگیزد و هر زمان که به موسیقی گوش می دهیم انگار روح خود را تازه کردیم. زیرا موسیقی بدون هیج مرزی بر زندگی انسانها متمرکز است و هر فردی را تحت تأثیر قرار می دهد. داستان علاقه موسیقی به اینجا ختم نمی شود و شروع به یادگیری نواختن گیتار کردم و امیدوارم بتوانم یک نوازنده حرفه ای شوم.

نتیجه:
در پایان باید بگم که موسیقی مانند یوگا علاوه بر اینکه ما را خوشحال می کند، با حفظ تعادل هورمونی در بدن مان سبب تسکین جسم و روحمان می شود. بنابراین اگر دوست دارید بدن خود را از نظر جسمی و روحی در برابر چاقی و مشکلات سلامت روان سالم نگه دارید بهتر است گوش دادن به موسیقی را فراموش نکنید.

مطلب مشابه: انشا زیبا؛ چند موضوع قشنگ برای انشا آزاد برای پایه های مختلف

انشا شخصیت و موسیقی

معمولا، ما انتخاب می کنیم که به موسیقی شاد گوش بدهیم یا غمگین؛ نکته ی جالب توجه این است که مغز ما به انواع مختلف موسیقی واکنش های متفاوتی نشان می دهد.

انشا در مورد موسیقیحتی قطعات کوتاهی از موسیقی شاد یا غمگین می تواند بر روی ما تاثیر داشته باشد. تحقیقات نشان داده است بعد از شنیدن یک قطعه ی کوتاه موسیقی، شنوندگان تمایل بیشتری به نشان دادن یکی از دو حالت شاد یا غمگین داشتند تا خود را با آهنگ موسیقی تطبیق دهند.

نکته ی جالب دیگری که درباره ی چگونگی تاثیر موسیقی بر احساسات ما وجود دارد، این است که دو نوع عواطف مرتبط با موسیقی وجود دارد: عواطف ادراکی و عواطف احساسی. این بدان معنی است که گاهی اوقات ما می توانیم عواطف موجود در یک قطعه ی موسیقی را درک کنیم بدون اینکه آن را لزوما در آن لحظه احساس کنیم. مثلا برخی از ما شنیدن موسیقی غمگین را لذت بخش می دانند تا اینکه آن را غمگین و افسرده کننده بدانند.

سر و صداهای پیرامون ما نیز می تواند موجب افزایش خلاقیت انسان شود. بهترین نقطه ی خلاقیت، زمانی به وجود می آید که صدای ملایمی (با شدت متوسط) وجود داشته باشد.

نحوه ی کارکرد آن به این صورت است که سر و صدای ملایم، باعث سخت تر شدن پردازش مغز می شود و همین در نهایت موجب افزایش خلاقیت خواهد شد.

اما در سر و صدای بیش از حد زیاد، تفکر خلاق ما مختل می شود؛ چرا که مغز ما در حال اشباع شدن از سر و صدا و همچنین کشمکش برای پردازش اطلاعات به طور موثر است. این موضوع، بسیار شبیه به تاثیر دما و نور بر میزان بهره وری ماست. در اینجا بحث شد که یک محیط با شلوغی اندک، می تواند دارای فایده ی بیشتری باشد.

مطلب مشابه: انشا درباره شگفتی های آفرینش؛ چند انشای زیبا درباره زیبایی های جهان

انشا زیبا درباره موسیقی

مقدمه:
موسیقی بخش مهمی از لحظات مختلف زندگی انسان است و شادی و نشاط را در زندگی انسان گسترش می‌دهد. موسیقی روح زندگی است و آرامشی بی اندازه به ما می‌دهد. موسیقی به ما کمک می‌کند تا با روح یا خود واقعی خود ارتباط برقرار کنیم.

بدنه:
موسیقی صدای دلنشینی است که ترکیبی از ملودی و هارمونی است و شما را آرام می‌کند. موسیقی به هنر ساختن چنین صداهای دلنشینی با کمک آلات موسیقی مختلف اشاره دارد. به کسی که موسیقی بلد باشد، موزیسین میگویند.

موسیقی فقط به دست انسان بوجود نمی آید، بلکه در طبیعت نیز وجود دارد. آیا تا به حال صدای آبشار یا رودخانه جاری را شنیده‌اید؟ آیا موسیقی در آنجا به گوشتان میخورد؟ بنابراین، هر صدایی که هماهنگ باشد دارای موسیقی است.

موسیقی ویژگی‌های بسیار خوبی در شفای عاطفی و ذهنی انسان دارد. موسیقی نوعی مراقبه است. انسان با آهنگسازی یا گوش دادن به موسیقی، تمام نگرانی‌ها، غم‌ها و دردهای خود را فراموش می‌کند.

موسیقی قدرت درمان بیماری‌هایی مانند اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی و غیره را دارد. موسیقی همچنین به بهبود تمرکز کمک می‌کند و بنابراین میتواند کمک بزرگی به دانش آموزان کند.

نتیجه:
موسیقی جوهره زندگی است. هر چیزی که ریتم دارد موسیقی نام دارد. تنفس ما هم ریتم دارد. بنابراین می‌توان گفت که موسیقی در هر انسان یا موجود زنده‌ای وجود دارد. موسیقی این توانایی را دارد که انواع احساسات را به انسان منتقل کند.

مطلب مشابه: انشا خاطرات زندگی با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای پایه های مختلف

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو