اولین کارخانه لوسید با ظرفیت تولید 5 هزار دستگاه در عربستان افتتاح شد

منبع: تکراتو

3

1402/7/8

15:45


اولین کارخانه لوسید در عربستان سعودی افتتاح شد. براساس اخبار اعلامی، این کارخانه توانایی تولید 5 هزار دستگاه در سال را دارا خواهد بود.

اولین کارخانه لوسید با ظرفیت تولید 5 هزار دستگاه در عربستان افتتاح شد

اولین کارخانه لوسید در عربستان سعودی افتتاح شد. براساس اخبار اعلامی، این کارخانه توانایی تولید 5 هزار دستگاه در سال را دارا خواهد بود.

با کنار گذاشتن تسلا و فروش سهام این شرکت بزرگ خودروسازی که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، عربستان به سمت شرکت خودروسازی لوسید رفت. حال که سعودی‌‌ها مالکیت 65 درصد از سهام این خودروساز را در اختیار دارند، این کشور حاشیه خلیخ فارس تصمیم گرفت کارخانه‌ تولیدات این برند لوکس را در شهر جده بنا نهد. حال این اتفاق افتاده و عربستان اولین کارخانه لوسید را در شهر جده و با ظرفیت 5 هزار دستگاه در سال افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی مشترک هواوی و چری به نام لوکسید به زودی معرفی می‌شود

اولین کارخانه لوسید در شهر جده عربستان افتتاح شد

همانگونه که پیش‌تر اعلام شده بود، اولین کارخانه لوسید موتور با ظرفیت ۵ هزار دستگاه در شهر جده عربستان افتتاح شد. عربستان سال ۲۰۱۸ پس از فروش سهام تسلا سراغ لوسید موتور رفت. عربستان ۱.۳ میلیارد دلار این شرکت سرمایه‌گذاری کرد و مالکیت ۶۵ درصد سهام این شرکت را در اختیار گرفت.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه نوشت:

«سال گذشته، لوسید برنامه‌هایی را برای ساخت کارخانه جده اعلام کرده و گفته بود که عربستان توافق نامه‌ای را برای خرید ۱۰۰۰۰۰ خودرو از این شرکت طی ۱۰ سال امضا کرده است.»

اولین کارخانه لوسید در شهر جده عربستان افتتاح شد

صندوق ثروت مستقل عربستان سعودی، بزرگترین سهام‌دار لوسید، وظیفه هدایت برنامه بلندپروازانه این کشور برای کاهش اتکا به درآمد نفتی را بر عهده گرفته است، زیرا این کشور وارد صنعت خودروهای برقی تحت سلطه کشورهایی مانند چین و ایالات متحده می‌شود. لوسید سدان الکتریکی لوکس خود را با ظرفیت اولیه برای تولید ۵۰۰۰ دستگاه در سال در خاک عربستان مونتاژ خواهد کرد.

همچنین عربستان در سال ۲۰۲۲، اولین برند خودروهای برقی خود را با نام Ceer راه‌اندازی کرد و ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای یک مجتمع آسیاب ورق فولادی و یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی رسانه‌ای کرد. بنابر گزارش‌ها، مالک تسلا نیز در حال مذاکره اولیه برای راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی در عربستان سعودی است.

ارزش سهام لوسید افزایش یافت

اواخر سال گذشته نیز انتشار خبر احتمال خرید باقی سهام‌های لوسید توسط عربستان سعودی، افزایش ارزش سهام لوسید را به همراه داشت. ارزش هر سهم این شرکت آمریکایی با رشد ۹۸ درصدی به ۱۷.۸۱ دلار رسید، اما تحلیل‌گران معتقد بودند این رقم روی ۱۲.۸۷ دلار یعنی افزایش ارزش ۴۳ درصدی تثبیت خواهد شد. خبر این خرید محتمل توسط وب‌سایت بتاوایل به نقل از یاهو فایننس منتشر شد. نمودار سهام نیز از بعدازظهر همان روز انتشار آن خبر روندی صعودی را تجربه کردند و مبادلات سهام نیویورک را به‌دلیل نرخ بالای افزایش ارزش مجبور به ۱۲ بار توقف معامله‌گری کردند.

با این حساب، از این پس، باید عربستان را به عنوان یکی از قطب‌های جدید تولید خودروهای برقی در منطقه به شمار آورد. هر چند در نگاه اول شاید نتوان این عنوان را به صنعت خودروسازی نوپای این کشور اطلاق کرد، اما براساس برنامه‌ریزی و همچنین توان سرمایه‌گذاری و شراکت با غول‌های بزرگ دنیا در آینده‌ای نه چندان دور قطعاً این کشور در زمینه تولید خودروهای برقی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افتتاح اولین کارخانه لوسید در عربستان سعودی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو