رئیس جمهور سابق به کلاهبرداری متهم شد!

منبع: سیمرغ

5

1402/7/11

10:10


رئیس جمهور سابق به کلاهبرداری متهم شد!

ترامپ متهم به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلاری شد



در نخستین جلسه محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی، دادستان کل، رئیس جمهور سابق را به اکتساب بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از طریق بزرگنمایی درباره ارزش املاک و دارایی هایش متهم کرد.

در این جلسه دادستان کل نیویورک لتیتا جیمز، خواستار غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری، ممنوعیت دائمی ترامپ و فرزندانش جونیور و اریک از انجام معاملات تجاری در نیویورک و درنظر گرفتن محدودیت ۵ ساله برای فعالیت‌های املاک تجاری ترامپ و سازمان او شد.

جلسه دادگاه منهتن پس از بیانیه آغازی با شهادت دونالد بندر دوست و حسابدار کهنه کار سازمان ترامپ ادامه یافت.

ترامپ همزمان با ورود به دادگاه نیویورک مدعی شد که این دعوی ادامه بزرگترین پرونده سازی و پاپوش در تمام دوران‌ها است.

رئیس جمهور سابق با انتقاد از افرادی که او را تحت تعقیب قرار می‌دهند، این پرونده را شیادی و حقه بازی خواند. ترامپ مدعی است که هدف از رسیدگی به این پرونده نابود کردن شخصیت وی است.

وی همچنین قاضی پرونده آرتور انگورون را دموکراتی نامید که قصد دارد از این پرونده برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده کند، انتخاباتی که من در آن نامزد پیشتاز جمهوری خواهان هستم.

ترامپ تاکید کرد این قاضی باید از این پرونده کنار گذاشته شود.

وی مدعی شد که اگر در نظرسنجی‌ها پیش نبود هیچ کدام از این پرونده‌ها علیه‌اش مطرح نمی‌گردید. ترامپ همچنین گفت: من می‌توانم به شما بگویم رای‌دهندگان این را درک می‌کنند، زیرا هر بار که کیفرخواست جعلی علیه من مطرح می‌شود، من در نظرسنجی بالا می‌روم و این هرگز قبلاً اتفاق نیفتاده است.

همزمان با شروع دادگاه، کمپین انتخاباتی ترامپ از این دادگاه برای جمع آوری کمک‌های مالی استفاده کرد و گفت: ترامپ از خانواده و شهرتش در برابر این قاضی دموکرات دفاع می‌کند.

دادستان نیز ساعاتی پیش از برگزاری دادگاه ترامپ اعلام کرد: پیام من روشن است، مهم نیست شما چقدر قدرتمند هستید و چقدر پول دارید. هیچ کس بالاتر از قانون نیست و عدالت پیروز خواهد شد. قانون هم قدرتمند است و هم شکننده. امروز در دادگاه ثابت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد هیچ جرمی وجود ندارد. جرم علیه من صورت گرفته، زیرا ما یک دادستان منطقه‌ای فاسد داریم، ما یک دادستان کل فاسد داریم و تمام این‌ها از وزارت دادگستری آمریکا که این را در واشنگتن هماهنگ کرده، نشات می‌گیرد، چرا که من نامزد پیشتاز هستم.

ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، و دو فرزند او به نام‌های جونیور و اریک، سازمان ترامپ و متهمان دیگر پرونده، از سوی لتیتا جیمز دادستان کل نیویورک متهم شدند که ارزش دارایی‌ها و املاک خود را بیش از حد اعلام کرده و در بیان ارزش شبکه ترامپ اغراق کرده اند تا از این طریق وام‌های بهتر و شرایط بیمه‌ای مطلوب تری دریافت کنند.

هفته گذشته قاضی آرتور انگورون این تخلف مالی ترامپ و دو فرزندش و ۱۰ شرکت او را اعلام و اظهار کرد برای مثال ارزشی که ترامپ برای آپارتمان خود در برج ترامپ اعلام کرده، سه برابر ارزش واقعی آن است.

ترامپ پس از دادگاه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری‌اش گفت: با این محاکمه وقت خود را تلف می‌کنیم.

ترامپ معتقد است که دادگاه قصد پاپوش دوختن برای او را دارد و دادستان کل نیویورک یک فاسد است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو