گوشی گلکسی S23 FE رسما معرفی شد؛ ارزان‌تر و بهتر از قبل!

گوشی گلکسی S23 FE رسما معرفی شد؛ ارزان‌تر و بهتر از قبل!


منبع: پلازا

2

1402/7/11

10:14


گوشی گلکسی S23 FE رسما معرفی شد؛ ارزان‌تر و بهتر از قبل!

گوشی گلکسی اس 23 اف ای بالاخره پس از چندین ماه گمانه‌زنی، توسط سامسونگ معرفی شد. گلکسی اس FE ۲۳ قرار است با قیمت به مراتب‌ کمتری از سری Galaxy S23 بیشتر امکانات و قابلیت‌های آن گوشی‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

سامسونگ آخرین بار در اوایل سال 2022 یک گوشی از سری FE به نام گلکسی S21 FE را معرفی کرد. این گوشی با وجود این که در بازار ایران با استقبال قابل توجهی مواجه شد اما در بازارهای جهانی عملکرد قابل توجهی نداشت چرا که تنها یک ماه قبل از معرفی سری گلکسی S22 عرضه شده بود و فقط 100 دلار ارزان‌تر از گلکسی S22 بود. به همین خاطر سامسونگ دیگر گلکسی S22 FE را معرفی نکرد و آن گوشی با وجود شایعات زیادی که در موردش منتشر شده بود، هرگز وارد بازارهای جهانی نشد. اما حالا گوشی گلکسی اس 23 اف ای با قیمت کمتری از گلکسی S21 FE و با مشخصات بهبود یافته وارد بازار می‌شود.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی اس ۲۳ اف ای

گوشی Galaxy S23 FE
نمایشگر6.4 اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاگزینوس 2200 | اسنپدراگون 8 نسل 1
رم8 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری4500 میلی‌آمپر با شارژ 25 وات
دوربین‌ها12 + 8 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3 برابر
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
قیمتاز 599 دلار

معرفی گوشی گلکسی اس 23 اف ای (S23 FE)

گوشی‌های سری FE سامسونگ کار خود را با گلکسی S20 FE آغاز کردند. گوشی که در زمان عرضه قیمت بسیار کمتری از پرچم‌داران سری گلکسی S20 داشت و به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان تبدیل شد. سامسونگ در این سری تمامی قابلیت‌های کلیدی پرچم‌داران خود از جمله نمایشگر و پردازنده را با حذف چند ویژگی و با قیمت کمتر عرضه می‌کند. گلکسی S23 FE نیز با حفظ همین فرمول وارد بازار خواهد شد و احتمالا به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ تبدیل می‌شود.

نمایشگر و طراحی گوشی سامسونگ S23 FE

طراحی ظاهری گلکسی S23 FE درست مثل دیگر گوشی‌هایی است که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده است. این گوشی شباهت فراوانی به گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس دارد؛ در پنل پشتی دوربین‌های سه‌گانه به‌صورت مستقل از یکدیگر و عمودی درست زیر هم در بالای سمت چپ چیده شده‌اند. در حقیقت تنها تفاوت ظاهری این گوشی با گلکسی S23 محل قرارگیری فلاش است. در گلکسی S23 FE، مثل گلکسی A54، فلاش دوربین بین لنز اول و دوم قرار دارد در حالی که در گلکسی S23 روبه‌روی لنز اول است.

گلکسی اس ۲۳ اف ای

تغییر قابل توجهی که این گوشی نسبت به گلکسی S21 FE داشته مربوط به جنس پنل پشتی است. در این گوشی دیگر خبری از پلاستیک نیست و سامسونگ در عوض آن را با شیشه و پوشش محافظ گوریلا گلس 5 همراه کرده است؛ به همین خاطر وزن گوشی به‌اندازه زیادی افزایش پیدا و از 177 گرم به 209 گرم رسیده است. گوشی همچنین از قاب آلومینیومی بهره می‌برد.

همچنین ابعاد گوشی نیز نسبت به گلکسی S21 FE افزایش پیدا کرده است. ارتفاع گوشی به 158 میلی‌متر رسیده و عرض آن نیز 76.5 میلی‌متر و ضخامت نیز 8.2 میلی‌متر است.

نمایشگر گوشی یکی از معدود بخش‌هایی است که نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. سامسونگ در گلکسی S23 FE از همان پنل 6.4 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1080p و رفرش‌ریت 120 هرتز بهره برده است؛ همان پنلی که کره‌ای‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار خود نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. نکته قابل توجه این است که حاشیه نمایشگر در این گوشی نسبت به گلکسی S21 FE به‌اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است در حدی که نسبت نمایشگر به بدنه از 86 درصد در مدل قبلی به 83 درصد در این گوشی کاهش پیدا کرده است.

گلکسی اس ۲۳ اف ای

سامسونگ هنوز روشنایی حداکثری این پنل را اعلام نکرده است ولی با توجه به این که گلکسی A54 از روشنایی حداکثری 1000 نیت پشتیبانی می‌کند و گلکسی S23 نیز به روشنایی حداکثری 1750 نیت دست پیدا می‌کند، احتمالا میزان روشنایی این نمایشگر نیز بین این دو خواهد بود.

دوربین گوشی اس 23 اف ای

یکی دیگر از ویژگی های گلکسی اس ۲۳ اف ای که نسبت به قبل بهبود یافته دوربین است. در این گوشی دوربین اصلی یک دوربین 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال است که به‌لطف پشتیبانی از فناوری ترکیب پیکسل‌ها، قادر است با جذب نور بیشتر، جزئیات بیشتری را به تصویر بکشد. در این صورت تصاویر گلکسی اس ۲۳ اف ای وضوح و روشنایی بالاتری خواهند داشت.

اما دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض تغییری نداشتند. گلکسی S23 FE همچنان از یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده می‌کند. از طرف دیگر دوربین سلفی یک دوربین جدید 10 مگاپیکسلی است و احتمالا همان دوربین سلفی است که سامسونگ در گلکسی S22 و مدل‌های قبلی آن مورد استفاده قرار داده بود.

سخت افزار گلکسی اس ۲۳ اف ای

سامسونگ در مورد پرازنده ی گلکسی اس ۲۳ اف ای فقط اعلام کرده که این گوشی با یک تراشه 4 نانومتری عرضه می‌شود. به همین خاطر و با توجه به این که آن‌ها تراشه را رسما اعلام نکرده‌اند، به احتمالا خیلی زیاد مانند مدل قبلی این گوشی بسته به کشور با تراشه متفاوتی عرضه خواهد شد. احتمالا مثل گلکسی S21 FE در بازار آمریکا این گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 و در سایر نقاط جهان از جمله ایران با تراشه اگزینوس 2200 عرضه می‌شود.

گوشی Galaxy S23 FE

حتی در صورت عرضه این گوشی با تراشه اگزینوس 2200 نیز شاهد عملکرد بهتر آن نسبت به گلکسی S21 FE خواهیم بود. به‌خصوص پردازنده گرافیکی گوشی Galaxy S23 FE که عملکرد بهتری در تمامی بنچمارک‌های گرافیکی دارد. البته اگزینوس 2200 تراشه‌ای است که با توجه به عملکرد ضعیف و مشکلاتی مثل بالا رفتن حرارت، با استقبال چندان خوبی از سوی کاربران مواجه نشد و ممکن است یکی از بزرگترین معایب گوشی سامسونگ S23 FE باشد؛ با این حال به گفته برخی منابع سامسونگ تغییراتی در طراحی این تراشه داده و عملکرد آن را بهبود داده است.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی سامسونگ S23 FE

گلکسی S23 FE قرار است از 26 اکتبر (4 آبان) وارد بازارهای جهانی شود. گوشی در رنگ‌های سبز نعنایی، کرم، مشکی و بنفش به‌فروش خواهد رسید.

اما نکته قابل توجه قیمت گوشی Galaxy S23 FE است. این گوشی قرار است 100 دلار ارزان‌تر از گلکسی S21 FE باشد. به گفته سامسونگ در پیکربندی پایه می‌توانید گلکسی S23 FE را با قیمت 599 دلار خریداری کنید.

سخن پایانی

بالاخره پس از گذشت بیش از 1 سال شاهد عرضه یک گوشی جدید از سری FE سامسونگ هستیم. گوشی گلکسی اس 23 اف ای در بسیاری از بخش‌ها نسبت به مدل قبلی خود ارتقا پیدا کرده است و با توجه به این که قیمت ارزان‌تری هم دارد، احتمالا با استقبال قابل توجهی در بازارهای جهانی مواجه خواهد شد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ به‌نظر شما این گوشی با چه قیمتی وارد بازار ایران خواهد شد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو