طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ساده و ترد به روش رستورانی در تابه و هواپز

منبع: جدول یاب

4

1402/7/11

14:01


سیب زمینی سرخ کرده یکی از میان وعده بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد که شما می توانید خیلی ساده این سیب زمینی را در خانه به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. اما در مورد این خوراکی تاریخچه مختلفی گفته شده است بعضی از یافته ها تاریخی نشان می دهد که در بلژیک …

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده یکی از میان وعده بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد که شما می توانید خیلی ساده این سیب زمینی را در خانه به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. اما در مورد این خوراکی تاریخچه مختلفی گفته شده است بعضی از یافته ها تاریخی نشان می دهد که در بلژیک در اواخر قرن ۱۷ رشته های نازک سیب زمینی را سرخ می کردند و شاید برای شما عجیب باشد که این خوراکی خوشمزه چیزی به حدود ۳۰۰ سال می گذرد و بعد ها دستخوش حوادث مختلفی شد و آمریکا سهم بزرگی در این رواج دادن خوراکی است. امروز در جدول یاب طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۲ عدد
آرد ذرت ۲ ق غذا خوری
پاپریکا به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و به صورت خلالی یکدست خرد کنید می توانید از رنده های آلمانی یا غذاساز استفاده کنید تا به صورت یکدست تر خرد کنید و بعد داخل سیب زمینی را در مقداری آب و یخ قرار دهید و بگذارید تا نشاسته اضافی سیب زمینی خارج شود و بعد آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافه خارج شود سپس روی دستمال پهن کنید تا خشک کنید.

مرحله دوم: افزودن ادویه ها

سیب زمینی را داخل یک کاسه بریزید و بعد آرد ذرت و نمک و پاپریکا و به دلخواه کمی فلفل سیاه بزنید و خوب مواد را مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

داخل تابه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد سیب زمینی را داخل تابه بریزید و با حرارت متوسط سرخ کنید دقت کنید سیب زمینی ها نباید روی هم قرار بگیرد وگرنه خمیر می شود و بعد از سرخ شدن داخل آبکش بریزید تا خنک شود و روغن اضافی گرفته شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن سیب زمینی در هواپز

اگر هواپز یا سرخکن دارید می توانید بدون افزودن قطره ی روغن سیب زمینی سرخ کنید برای این کار روی سیب زمینی ها کمی روغن اسپری کنید و روی حالت سیب زمینی قرار دهید تا به صورت اتوماتیک تا پخته شود و اگر دکمه اتوماتیک ندارید می توانید روی ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و وسط پخت هم بزنید تا به صورت یکدست سرخ شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سیب زمینی سرخ کرده

  1. حتما از سیب زمینی درشت استفاده کنید تا خلال های درشت تری بزنید.
  2. سیب زمینی ها را حتما در آب و یخ قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا بماند این کار در نهایت باعث می شود که سیب زمینی تردی داشته باشید.
  3. مقداری سرخ کردن باید ۱۰ دقیقه باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو