طرز تهیه سالاد خسروشاهی

سالاد خسروشاهی , طرز تهیه سالاد خسروشاهی , دستور پخت سالاد خسروشاهی

سالاد خسرو شاهی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که می توانیم از آن به عنوان یک غذای کامل نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خسروشاهی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد
کنسرو ذرت۴ قاشق غذاخوری
زیتون۸ عدد
سیر۲ حبه
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست پر چرب۴ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
سس رنچ (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
 چیپس خلالیبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد خسروشاهی

مرحله اول

برای تهیه سالاد خسروشاهی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و سیر درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوشت مرغ کاملا آب پز شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت وقتی مرغ کاملا پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله به کمک چنگال گوشت مرغ را از هم باز می کنیم تا حالت ریش ریش پیدا کند. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و ترد شود، سپس آنرا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن اضافی پیاز کاملا کشیده شود. در همین حین حرارت زیر تابه ای که پیاز را درون آن سرخ کردیم را زیاد می کنیم، سپس قارچ های اسلایس شده را به آن اضافه می کنیم و تند تند تفت می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید باید حرارت زیاد باشد تا قارچ سرخ شود و آب نندازد. در ادامه درون یک کاسه مناسب پیاز سرخ شده، مرغ ریش ریش و قارچ سرخ شده را اضافه می کنیم. در ادامه ذرت شیرین را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا زیتون را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به مخلوط مرغ اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نواری خیلی نازک برش می زنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فلفل دلمه ای های نواری را درون تابه می ریزیم و سرخ می کنیم، سپس به مخلوط مرغ اضافه می کنیم. حالا مواد را زیر و رو می کنیم تا به خوبی ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک کاسه جداگانه ماست می ریزیم.

مرحله نهم

حالا سس فرانسوی، سس مایونز و سس رنچ را به ماست اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه را به مخلوط سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود.

مرحله دهم

در این مرحله مخلوط سس را روی مواد میانی می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری از چیپس خلالی را درون ظرف می ریزیم.

مرحله یازدهم

توجه داشته باشید به جای چیپس خلالی می توانید از سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید. در ادامه مقداری از مواد میانی را روی چیپس خلالی می ریزیم و مجددا از چیپس خلالی روی مواد میانی می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت مجددا از مواد میانی روی چیپس خلالی می ریزیم. در آخر این سالاد خوشمزه را با چیپس خلالی و پیاز سرخ کرده تزئین کرده و با نان باگت و نوشابه کنار عزیزان به عنوان یک غذای کامل میل کنید. نوش جان.